Burja
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
- Novinec
- Admiral
- Prispevkov: 2569
- Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
- Kraj: Sailing on the world
- Kontakt:
ne vem kaj bi napisal na to..... a napišem lahko le to, da je bilo oba dni prav lepo jadrat..... je pa res, da vidiš ob takšnem vremenu vse mogoče.....žalostno..... iz Visa do uvale Kokola pri Frapi in od tam do Murterja v dveh je bilo jadranje zelo lepo....
"Morje je med vsemi opojnostmi najbolj opojno!"
...........................................................(J.H.)
...........................................................(J.H.)
.
Za ene smrtno nevarno, za druge, lepo za umret!
Potem pa razumi narod s kakšnimi odgovornostmi se odpravlja na prostočasne dejavnosti.
Če te vzorce prenesemo z morja na kopno, vidimo, da tudi grajski hrib v LJ, povzroči v lepem in mirnem vremenu nemalo težav posameznikom. Taka lepa, "fancy" obuvala so že v lepem neprimerna za vsak hrib, (žulji, spodrsavanje.....), kaj šele v spremenjenih razmerah. Skratka neprimerna oprema v slabših pogojih sili posameznike, da se morajo dokazovat oni in tehnika. Dostikrat so to posamezniki, ki za to sploh niso plačani. OK, o tem bi se napisal roman.
Skratka, nevarnost je toliko manjša kot jo poznaš in obvladaš.
LP
.
Za ene smrtno nevarno, za druge, lepo za umret!
Potem pa razumi narod s kakšnimi odgovornostmi se odpravlja na prostočasne dejavnosti.
Če te vzorce prenesemo z morja na kopno, vidimo, da tudi grajski hrib v LJ, povzroči v lepem in mirnem vremenu nemalo težav posameznikom. Taka lepa, "fancy" obuvala so že v lepem neprimerna za vsak hrib, (žulji, spodrsavanje.....), kaj šele v spremenjenih razmerah. Skratka neprimerna oprema v slabših pogojih sili posameznike, da se morajo dokazovat oni in tehnika. Dostikrat so to posamezniki, ki za to sploh niso plačani. OK, o tem bi se napisal roman.
Skratka, nevarnost je toliko manjša kot jo poznaš in obvladaš.
LP
.
pajer 1
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
pajer1 napisal/-a:.
Za ene smrtno nevarno, za druge, lepo za umret!
...
Skratka, nevarnost je toliko manjša kot jo poznaš in obvladaš.
LP
.
In za to, da jo poznaš in obvladaš, potrebuješ izkušnjo, saj samo povedane ali prebrane zgodbe brez izkušenj sploh ne doumeš.
Tako je pretirano varovati - kogarkoli - tako, da ne more pridobiti za zrelo presojo potrebnih izkušenj, lahko usodno tako za posameznika kot - če se to uzakoni in prisili v izvajanje takega zakona - za civilizacijo.
Navtika, gore in podobne 'tvegane' dejavnosti so nekatera od področij, kjer je mogoče dobiti izkušnje, na osnovi katerih potem lahko presojaš tveganja.
Sicer pa sem že velikokrat rekel in že nekajkrat najbrž tudi napisal, da je življenje smrtno nevarno. Upam, da ga ne bo kdo že za mojega življenja zato prepovedal.
Med drugim si omenil, kako so nekateri ljudje obuti za sprehod na Grad. Pa zna biti še večji problem, da je večina meščanov navajena hoje samo po ravni, gladki, trdni podlagi - in potem ni problem samo obutev, ampak tudi trdnost gležnja, način hoje...
Naši davni predniki so po vsakem terenu in vsakem vremenu hodili bosi in njihove noge - in način hoje - je poskrbel za to, da so bili tudi pri hoji in teku v brezpotju razmeroma varni. Celo tedaj, ko je bilo treba pred kom ali čim bežati.
Jaz hodim skoraj vse leto in ob vsakem vremenu bodisi v Teva sandalih ali Five Fingers copatih. Teva je uporabna tudi za zmerno plezanje - če veš kaj delaš - Five Fingers pa moram še preizkusiti (z zanašanjem na trden rob podplata na drobnih stopih namreč ne gre, najbrž bo treba za to spet izuriti stopalo).
Ampak ne enega ne drugega ne upam obuti na 'božjo pot' v sezoni na Triglav, ker me bo po eni plati posnemal kdo, ki nima izurjenih gležnjev, po drugi plati pa kaznoval kdo, ki nadzira spremljanje zakonov, napisanih na povprečnega meščana, vajenega samo gladkih poti.
Pa ne da za v hribe nimam toplejše in trdnejše obutve. Imam, ampak večino časa je na ali v nahrbtniku.
Pa če se vrnem nazaj na morje...
Če se s plovilom, ki je temu kos, izuriš tudi v vožnji v težjem vremenu, boš sam lažje presojal in boš mnogo varnejši v okoliščinah, ki bi bile brez take izkušnje ne le tvegane, ampak lahko tudi usodne.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Marjan Tomki napisal/-a:Ampak ne enega ne drugega ne upam obuti na 'božjo pot' v sezoni na Triglav, ker me bo po eni plati posnemal kdo, ki nima izurjenih gležnjev, po drugi plati pa kaznoval kdo, ki nadzira spremljanje zakonov, napisanih na povprečnega meščana, vajenega samo gladkih poti.
Pravilno, da ne 'upas'.
Pred leti smo sli s prjatucki na Triglav cez Baumbergovo (Plamenice) in prisli gor na zahodni strani (ne po bozji poti). Tik pred vrhom smo se iz popolne opreme preoblekli v 'ceske planince' - majice brez rokavov (wifebeaterce), oprijete kratke hlace, navadne sandale + 1x Teva (takrat so ravno prisle v Slo). Tako, za stos. In prikorakali na vrh.
Iz najprej grdih in ocitajocih pogledov in pritajenega mrmljanja je stvar v 15 minutah eskalirala v glasnejse medsebojno pogovarjanje o neodgovornosti in naraslo v direktno konfrotacijo o neodgovoprni mladini, prijavi na policijo ter celo GROZNJAH! Odgovarjati nismo upali, smo bili se 'prezeleni'...
K nasi 'sreci' se je potem na hiro zacela kuhati nevihta in smo se seveda preoblekli/preobuli nazaj ter jo svignili proti dolini!
Nekaj rekordov pihanja gospe Burje:
Zanimivosti in rekordi
Izmerjene najvišje vrednosti hitrosti vetra na posameznih predelih Jadranske obale:
Trst: 205,5 km/h (29. oktober 1994),
Krk: 248,4 km/h (29. oktober 1994),
Split: 174,6 km/h (29. oktober 1994),
Makarska: 250,2 km/h (26. januar 1996),
Črna Gora: 154,4 km/h (5. januar 1978).
Ajdovščina (šempas): 301,2 km/h (1. november 2010).
Danes tudi lepo piha, ampak samo malo nad 120 km/h
, rekord pa je v Vipavski dolini
Zanimivosti in rekordi
Izmerjene najvišje vrednosti hitrosti vetra na posameznih predelih Jadranske obale:
Trst: 205,5 km/h (29. oktober 1994),
Krk: 248,4 km/h (29. oktober 1994),
Split: 174,6 km/h (29. oktober 1994),
Makarska: 250,2 km/h (26. januar 1996),
Črna Gora: 154,4 km/h (5. januar 1978).
Ajdovščina (šempas): 301,2 km/h (1. november 2010).
Danes tudi lepo piha, ampak samo malo nad 120 km/h
, rekord pa je v Vipavski dolini
Bil danes v Istri. Situacija je bila sledeča:
Na Kozini temp -3. Že na Črnem kalu se je videlo penasto in razburkano morje in pršec nad vodno gladino. Po izhodu iz tunela Dekani, se je temeratura nekaj dvignila (+ 3). V Kopru na OMV, zraven Mercatorja prvič izstopim iz avta. ŠOK!!! Pih kt pr norcih.
Hitro nadaljujem proti Dragonji. Temperatura se bistveno ne spreminja. Kaže se sonce. Ob 11-ih prispem v Červar. Vsi v zaprtih prostorih. "Kažu, da puše!" A vetra maximalno 10 vozličev. So pač razvajeni. Morje mirno. Tudi na obzorju ni videti nekega vala, za razliko od pogleda iz mejnega prehoda Dragonja, proti Bernardinu, kjer je bilo vse penasto.
Povzetek. Tex definitivno ne laže! Grem na pomol, kjer je efekt mraza sicer nekaj večji, a je vzdržno. Morje ima 7,5 stopinje, ribe plavajo v kapah!
Nazaj grede se ustaviva v Sv.Antonu, kjer tako piha, da avto ne upam pustiti pred gostilno, ker letijo deli strehe naokrog.
Po poti proti Ljubljani, začne pri Divači snežiti, preko Čebulovice, se zgodba stopnjuje. V Postojni pride še teta megla, a gre brez težav. Previdneje, pač. V Logatcu ni več sledu sneženja. Ko pridem do Vrhnike, po radiu že sporočijo, da pri Postojni vse stoji! Kak Romun je spet z letnimi gumami napravil štalo Jbg. Jaz sem skoraj doma.
Me je pa strah, da se od Novigrada do Poreča podražijo vezi, kajti to je kot ob ekvatorju. Večno poletje
Veste kaj pravijo v Červarju? "Bura, šta je to?"
Na Kozini temp -3. Že na Črnem kalu se je videlo penasto in razburkano morje in pršec nad vodno gladino. Po izhodu iz tunela Dekani, se je temeratura nekaj dvignila (+ 3). V Kopru na OMV, zraven Mercatorja prvič izstopim iz avta. ŠOK!!! Pih kt pr norcih.
Hitro nadaljujem proti Dragonji. Temperatura se bistveno ne spreminja. Kaže se sonce. Ob 11-ih prispem v Červar. Vsi v zaprtih prostorih. "Kažu, da puše!" A vetra maximalno 10 vozličev. So pač razvajeni. Morje mirno. Tudi na obzorju ni videti nekega vala, za razliko od pogleda iz mejnega prehoda Dragonja, proti Bernardinu, kjer je bilo vse penasto.
Povzetek. Tex definitivno ne laže! Grem na pomol, kjer je efekt mraza sicer nekaj večji, a je vzdržno. Morje ima 7,5 stopinje, ribe plavajo v kapah!
Nazaj grede se ustaviva v Sv.Antonu, kjer tako piha, da avto ne upam pustiti pred gostilno, ker letijo deli strehe naokrog.
Po poti proti Ljubljani, začne pri Divači snežiti, preko Čebulovice, se zgodba stopnjuje. V Postojni pride še teta megla, a gre brez težav. Previdneje, pač. V Logatcu ni več sledu sneženja. Ko pridem do Vrhnike, po radiu že sporočijo, da pri Postojni vse stoji! Kak Romun je spet z letnimi gumami napravil štalo Jbg. Jaz sem skoraj doma.
Me je pa strah, da se od Novigrada do Poreča podražijo vezi, kajti to je kot ob ekvatorju. Večno poletje
Veste kaj pravijo v Červarju? "Bura, šta je to?"
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
In so že kaki podatki. Je padel spet kak rekord? v enih novicah sem prebral, da so na Krškem mostu izmerili 208 km/h. Kako je na Paškem?. Pismo spet me skrbi, da nam ni kaj odpihnilo. Predlani ko so padali rekordi je del strešnikov ležalo na tleh. Itak pa me skrbi, kaj bo z vodo ko prvič pridem dol, če niso cevi popokale.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost