MPPT regulator za polnjenje 2 vej akumulatorjev
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Zadeva je čisto enostavna
VEZAVA:
+servisni aku > žarnica 5-10W > (anoda) schottky dioda (katoda) > startni aku.+
Žarnico montiraj čim bližje točke, kjer boš servisni banki odvzel napajanje (Po možnosti ne na sami klemi akumulatorja), saj je že žarnica neke vrste "varovalka" v tem primeru.
Zakaj dioda?
Dioda prepušča tok samo v eni smeri! V našem primeru tok teče samo v smeri od SERVIS > START. V nasprotni smeri tok ne teče!
Zakaj Schottky dioda ?
Ker je na njej padec napetosti zelo majhen. Tipično le 0,16V (maks do 0,4V). Klasične silicijeve diode med katere spadajo tudi diodni delilniki za navtiko imajo padec napetosti 0,7 do celo 1,6V !!! Zato toliko trobim, da je večina el. sistemov na plovilih pod vsako kritiko.
Zakaj ŽARNICA?
Če bi diodo vstavili med plus pola startnega in servisnega akuja bi stekel tok, ki bi v trenutku skuril diodo, če bi bil imel startni samo za 0,7V nižjo napetost kot servisni. Z uporom omejimo tok, da ne skuri diode. Mi pa bomo uporabili žarnico
IN NAJBOLJ POMEMBNO ZAKAJ ŽARNICA IN NE UPOR?
Na uporu je upornost konstantna, žarnica pa ima hladna nižjo upornost. Hladna je "skoraj" v kratkem stiku (za lažjo predstavo). Tako se izognemo prevelikemu padcu napetosti, če bi uporabili klasični upor.
kako močno diodo potrebujem, če je žarnica 12V, 5W
Skozi žarnico teče maksimalni tok P=U*I > I=P/U torej 5W/12V=0,4A
Če upoštevaš varnostni faktor potrebuješ schotkky diodo moči od 4A dalje.
Le redko bo nastala situacija, da bo na žarnici kompleten padec napetosti 12V, zato bo tok tudi dosti manjši, vendar dovolj za dopolnjevanje in vzdrževanje zaradi samopraznenja (Samopraznenje = galvanika znotraj akumulatorja samega)
Upam, da bo sem opisal dovolj poljudno, da bodo razumeli tudi tisti, ki so fiziko prešpricali in da se mi ne bodo smejali sošolci s faksa.
LP NT
VEZAVA:
+servisni aku > žarnica 5-10W > (anoda) schottky dioda (katoda) > startni aku.+
Žarnico montiraj čim bližje točke, kjer boš servisni banki odvzel napajanje (Po možnosti ne na sami klemi akumulatorja), saj je že žarnica neke vrste "varovalka" v tem primeru.
Zakaj dioda?
Dioda prepušča tok samo v eni smeri! V našem primeru tok teče samo v smeri od SERVIS > START. V nasprotni smeri tok ne teče!
Zakaj Schottky dioda ?
Ker je na njej padec napetosti zelo majhen. Tipično le 0,16V (maks do 0,4V). Klasične silicijeve diode med katere spadajo tudi diodni delilniki za navtiko imajo padec napetosti 0,7 do celo 1,6V !!! Zato toliko trobim, da je večina el. sistemov na plovilih pod vsako kritiko.
Zakaj ŽARNICA?
Če bi diodo vstavili med plus pola startnega in servisnega akuja bi stekel tok, ki bi v trenutku skuril diodo, če bi bil imel startni samo za 0,7V nižjo napetost kot servisni. Z uporom omejimo tok, da ne skuri diode. Mi pa bomo uporabili žarnico
IN NAJBOLJ POMEMBNO ZAKAJ ŽARNICA IN NE UPOR?
Na uporu je upornost konstantna, žarnica pa ima hladna nižjo upornost. Hladna je "skoraj" v kratkem stiku (za lažjo predstavo). Tako se izognemo prevelikemu padcu napetosti, če bi uporabili klasični upor.
kako močno diodo potrebujem, če je žarnica 12V, 5W
Skozi žarnico teče maksimalni tok P=U*I > I=P/U torej 5W/12V=0,4A
Če upoštevaš varnostni faktor potrebuješ schotkky diodo moči od 4A dalje.
Le redko bo nastala situacija, da bo na žarnici kompleten padec napetosti 12V, zato bo tok tudi dosti manjši, vendar dovolj za dopolnjevanje in vzdrževanje zaradi samopraznenja (Samopraznenje = galvanika znotraj akumulatorja samega)
Upam, da bo sem opisal dovolj poljudno, da bodo razumeli tudi tisti, ki so fiziko prešpricali in da se mi ne bodo smejali sošolci s faksa.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Sr Sep 05, 2012 21:24, skupaj popravljeno 7 krat.
DiodaDR.E napisal/-a:Kaj bo pa preprečevalo, da bi štartni akumulator praznil kabinskega
Ne more. Zato imaš žarnico. Tudi, če bi bil startni povsem prazen in bi njegov + bil na 0V bi teklo le 1,3 A toka (pri 13V na servisnem). Pravzaprav če manj, zaradi padca napetosti 0,7V na diodi le 1,23A).DR.E napisal/-a:Kaj se zgodi, če je štartni ful prazen in potegne velik tok,
Varovalka je verjetno pameten nasvet, če se zgodi malo verjeten dogodek, da žarnica pregori v kratek stik. Jaz za kaj takega sicer še nisem slišal.
Navadne žarilne žarnice pregorijo tako, da se prekine žička.
Ziher je ziher je rekla nuna in dala kondom na svečo.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
NT, a ni prepustna smer diode od anode proti katodi? A ni potem obrnjena v zgornji vezavi in teče tok ravno obratno iz startnega v servisni aku?
Admin, kar pa se tiče preboja diode pa so nas učili, sicer res da v Zagorju, da če je pritisnjena napetost v zaporni smeri višja od vrednosti zaporne napetosti, lahko pride do preboja diode in prevajanja toka v nasprotno smer.
Admin, kar pa se tiče preboja diode pa so nas učili, sicer res da v Zagorju, da če je pritisnjena napetost v zaporni smeri višja od vrednosti zaporne napetosti, lahko pride do preboja diode in prevajanja toka v nasprotno smer.
https://medisken.si
NT je lepo zbral dejstva v svojem popravljenem postu malo višje.
Tako je preglednejše in vse na enem mestu. s tem pisarija tega posta postala odveč in sem jo odstranil.
Tako je preglednejše in vse na enem mestu. s tem pisarija tega posta postala odveč in sem jo odstranil.
Nazadnje spremenil heron, dne Sr Sep 05, 2012 15:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Ker tale preboj diode se je zgodil meni. Barka ima še star način polnjenja akujev preko klasičnega diodnega delilnika (2alternatorja IN, 3 izhodi OUT za tri banke, proizvajalca SHUREPOWER) Zato so se mi preko teh crknjenih diod praznili tudi startni akumulatorji sočasno s servisnimi, še sreča da nisem nikoli izpraznil akujev do konca, ker potem bi rabil SeaHelp.
In kako sem to ugotovil, ko sem imel izklopljena glavna stikala od obeh startnih akujev, sem imel še vedno 12v na stikalih, ni mi bilo nič jasno, če sem izklopil še glavno stikalo za servisni aku je bilo OK. Torej mi je vleklo preko teh diod napetost iz startnih akujev.
In kako sem to ugotovil, ko sem imel izklopljena glavna stikala od obeh startnih akujev, sem imel še vedno 12v na stikalih, ni mi bilo nič jasno, če sem izklopil še glavno stikalo za servisni aku je bilo OK. Torej mi je vleklo preko teh diod napetost iz startnih akujev.
https://medisken.si
gregor.n napisal/-a:NT, a ni prepustna smer diode od anode proti katodi? A ni potem obrnjena v zgornji vezavi in teče tok ravno obratno iz startnega v servisni aku?
Admin, kar pa se tiče preboja diode pa so nas učili, sicer res da v Zagorju, da če je pritisnjena napetost v zaporni smeri višja od vrednosti zaporne napetosti, lahko pride do preboja diode in prevajanja toka v nasprotno smer.
Gregor, imaš absolutno prav vendar to velja za močne diode, kot jih imaš v diodnem delilniku... Taka mala dioda za tok nekaj A pa bo pregorela v trenutku, ko bo stekel malo večji tok... Majhen tok pa v nobenem primeru (tudi če tole odpove) ne bo v enem dnevu kar spraznil akujev...
Heron, tudi ti si kiksnil. Da bi štartni praznil kabinskega ne bo preprečevalo NIČ!!! Vendar praznil ga bo (v primeru stika, slabega akuja, nepredvidenega porabnika na štartnem akuju...) z majhnim tokom, ki si ga izračunal po enačbi... In tako majhen tok bo zlahko nadoknadila solarna plošča.
Rešitev ki jo je podal NT ni 100%, je pa 99,99%. Če želiš biti res povsem ločen, potem je tukaj ali baterry combiner (Cyrix), ki pa po mojem skromnem mnenju ni namenjen solarnemu polnjenju in MORA biti vezan preko kontakta od motorja, kar je enkrat opisal že NT... Ali pa 2 alternatorja, pač eden za štartni, drugi za servisni.
In potem še dvojni regler za solar ali še bolje en solarni paket plošč za servis aku in ena mala plošča 10W samo za štartnega... To pa je potem tudi za ocean...
admin napisal/-a:gregor.n napisal/-a:Heron, tudi ti si kiksnil. Da bi štartni praznil kabinskega ne bo preprečevalo NIČ!!! Vendar praznil ga bo (v primeru stika, slabega akuja, nepredvidenega porabnika na štartnem akuju...) z majhnim tokom, ki si ga izračunal po enačbi... In tako majhen tok bo zlahko nadoknadila solarna plošča.
Imaš 100% prav- drugim solim pamet, sam pa tudi ne preberem dobro.
Sem mislil, da je napisal kaj bo preprečevalo, da bi kabinski praznil startnega. To je vloga diode. Bom drugič bolje prebral, preden se napihujem.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
heron napisal/-a:Varovalka je verjetno pameten nasvet, če se zgodi malo verjeten dogodek, da žarnica pregori v kratek stik.
Da bo šla žarnica v stik, res ni verjetno, je pa precej bolj verjetno da gre v stik na karkoli njen kabel ob poškodbi izolacije. Dokler je cela vezava v elektro razdelilcu (omarici), jo seveda lahko tako fiksiraš, da ne bo prišla v stik na kak tuj potencial, vsaka žica, ki jo vodiš po čolnu pa seveda mora biti varovana.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Tudi kazalec na to temo v kazalo 'Elektrika in..." v bazi znanja.
Edit: Tja sem dodal tudi prispevek s pojasnili (in viri) o tem, kaj je MPPT, PWM in še malo okrog tega.
Edit: Tja sem dodal tudi prispevek s pojasnili (in viri) o tem, kaj je MPPT, PWM in še malo okrog tega.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Pe Sep 14, 2012 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
-
sailman33
- Poročnik korvete
- Prispevkov: 56
- Pridružen: Po Avg 31, 2009 22:36
- Kraj: Ljubljana - Pula (Bunarina)
Nikola Tesla napisal/-a:Imaš prav.
Osnovna karakteristika diode je izpisana kot tok in max dopustna napetost v nasprotni smeri. Bolje, da je deklarirana za čim višjo "prebojno napetost".
LP NT
NT
Za nas neuke elektronike, bi bilo lepo, da nam še svetuješ oznako Schotky diode.
Odločam se med:
http://www.ic-elect.si/b2c/mbr-mr-mur/d ... 0v-4a.html
ali
http://www.ic-elect.si/b2c/mbr-mr-mur/d ... -pack.html
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti
