MPPT regulator za polnjenje 2 vej akumulatorjev

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Sep 03, 2012 21:38

Zadeva je čisto enostavna

VEZAVA:
+servisni aku > žarnica 5-10W > (anoda) schottky dioda (katoda) > startni aku.+
Žarnico montiraj čim bližje točke, kjer boš servisni banki odvzel napajanje (Po možnosti ne na sami klemi akumulatorja), saj je že žarnica neke vrste "varovalka" v tem primeru.

Zakaj dioda?
Dioda prepušča tok samo v eni smeri! V našem primeru tok teče samo v smeri od SERVIS > START. V nasprotni smeri tok ne teče!

Zakaj Schottky dioda ?
Ker je na njej padec napetosti zelo majhen. Tipično le 0,16V (maks do 0,4V). Klasične silicijeve diode med katere spadajo tudi diodni delilniki za navtiko imajo padec napetosti 0,7 do celo 1,6V !!! Zato toliko trobim, da je večina el. sistemov na plovilih pod vsako kritiko.

Zakaj ŽARNICA?
Če bi diodo vstavili med plus pola startnega in servisnega akuja bi stekel tok, ki bi v trenutku skuril diodo, če bi bil imel startni samo za 0,7V nižjo napetost kot servisni. Z uporom omejimo tok, da ne skuri diode. Mi pa bomo uporabili žarnico

IN NAJBOLJ POMEMBNO ZAKAJ ŽARNICA IN NE UPOR?
Na uporu je upornost konstantna, žarnica pa ima hladna nižjo upornost. Hladna je "skoraj" v kratkem stiku (za lažjo predstavo). Tako se izognemo prevelikemu padcu napetosti, če bi uporabili klasični upor.

kako močno diodo potrebujem, če je žarnica 12V, 5W
Skozi žarnico teče maksimalni tok P=U*I > I=P/U torej 5W/12V=0,4A
Če upoštevaš varnostni faktor potrebuješ schotkky diodo moči od 4A dalje.

Le redko bo nastala situacija, da bo na žarnici kompleten padec napetosti 12V, zato bo tok tudi dosti manjši, vendar dovolj za dopolnjevanje in vzdrževanje zaradi samopraznenja (Samopraznenje = galvanika znotraj akumulatorja samega)

Upam, da bo sem opisal dovolj poljudno, da bodo razumeli tudi tisti, ki so fiziko prešpricali in da se mi ne bodo smejali sošolci s faksa.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Sr Sep 05, 2012 21:24, skupaj popravljeno 7 krat.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Po Sep 03, 2012 21:56

Izredno primerno in poljudno... še zdaj me pa ena stvar zanima... ali je potrebno med delovanjem polnilcev iz omrežja in delovanjem motorja to zadevo izključiti ali je permanentno nameščena?
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Sep 03, 2012 22:00

To je vklopljeno VEDNO !!
Brez kakršnih koli težav. Celo od sedaj dalje bo polnilec polnil tudi startni aku, če ga prej ni.
LP NT :D
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Po Sep 03, 2012 22:12

Seveda ga je polnil, saj ima polnilec 3 veje. Torej bom to preskusil, jutri grem po material....
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011

POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Po Sep 03, 2012 22:23

DR.E napisal/-a:Kaj bo pa preprečevalo, da bi štartni akumulator praznil kabinskega
Dioda

DR.E napisal/-a:Kaj se zgodi, če je štartni ful prazen in potegne velik tok,
Ne more. Zato imaš žarnico. Tudi, če bi bil startni povsem prazen in bi njegov + bil na 0V bi teklo le 1,3 A toka (pri 13V na servisnem). Pravzaprav če manj, zaradi padca napetosti 0,7V na diodi le 1,23A).

Varovalka je verjetno pameten nasvet, če se zgodi malo verjeten dogodek, da žarnica pregori v kratek stik. Jaz za kaj takega sicer še nisem slišal.
Navadne žarilne žarnice pregorijo tako, da se prekine žička.

Ziher je ziher je rekla nuna in dala kondom na svečo.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Sep 03, 2012 23:40

NT, a ni prepustna smer diode od anode proti katodi? A ni potem obrnjena v zgornji vezavi in teče tok ravno obratno iz startnega v servisni aku?

Admin, kar pa se tiče preboja diode pa so nas učili, sicer res da v Zagorju, da če je pritisnjena napetost v zaporni smeri višja od vrednosti zaporne napetosti, lahko pride do preboja diode in prevajanja toka v nasprotno smer. :wink:
https://medisken.si
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Sep 03, 2012 23:56

Imaš prav.
Slika

Osnovna karakteristika diode je izpisana kot tok in max dopustna napetost v nasprotni smeri. Bolje, da je deklarirana za čim višjo "prebojno napetost".
LP NT
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » To Sep 04, 2012 00:10

NT je lepo zbral dejstva v svojem popravljenem postu malo višje.
Tako je preglednejše in vse na enem mestu. s tem pisarija tega posta postala odveč in sem jo odstranil.
Nazadnje spremenil heron, dne Sr Sep 05, 2012 15:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » To Sep 04, 2012 11:07

Ker tale preboj diode se je zgodil meni. Barka ima še star način polnjenja akujev preko klasičnega diodnega delilnika (2alternatorja IN, 3 izhodi OUT za tri banke, proizvajalca SHUREPOWER) Zato so se mi preko teh crknjenih diod praznili tudi startni akumulatorji sočasno s servisnimi, še sreča da nisem nikoli izpraznil akujev do konca, ker potem bi rabil SeaHelp.
In kako sem to ugotovil, ko sem imel izklopljena glavna stikala od obeh startnih akujev, sem imel še vedno 12v na stikalih, ni mi bilo nič jasno, če sem izklopil še glavno stikalo za servisni aku je bilo OK. Torej mi je vleklo preko teh diod napetost iz startnih akujev.
https://medisken.si
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 920
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » To Sep 04, 2012 15:49

Mimogrede, opisana vezava z žarnico, le brez diode, je odlična zaščita visokotonskih zvočnikov. Deluje po principu ki ga je opisal NT. Le moč žarnice mora biti prilagojena moči zvočnika.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Sep 04, 2012 18:50

gregor.n napisal/-a:NT, a ni prepustna smer diode od anode proti katodi? A ni potem obrnjena v zgornji vezavi in teče tok ravno obratno iz startnega v servisni aku?

Admin, kar pa se tiče preboja diode pa so nas učili, sicer res da v Zagorju, da če je pritisnjena napetost v zaporni smeri višja od vrednosti zaporne napetosti, lahko pride do preboja diode in prevajanja toka v nasprotno smer. :wink:


Gregor, imaš absolutno prav vendar to velja za močne diode, kot jih imaš v diodnem delilniku... Taka mala dioda za tok nekaj A pa bo pregorela v trenutku, ko bo stekel malo večji tok... Majhen tok pa v nobenem primeru (tudi če tole odpove) ne bo v enem dnevu kar spraznil akujev...

Heron, tudi ti si kiksnil. Da bi štartni praznil kabinskega ne bo preprečevalo NIČ!!! Vendar praznil ga bo (v primeru stika, slabega akuja, nepredvidenega porabnika na štartnem akuju...) z majhnim tokom, ki si ga izračunal po enačbi... In tako majhen tok bo zlahko nadoknadila solarna plošča.
Rešitev ki jo je podal NT ni 100%, je pa 99,99%. Če želiš biti res povsem ločen, potem je tukaj ali baterry combiner (Cyrix), ki pa po mojem skromnem mnenju ni namenjen solarnemu polnjenju in MORA biti vezan preko kontakta od motorja, kar je enkrat opisal že NT... Ali pa 2 alternatorja, pač eden za štartni, drugi za servisni.
In potem še dvojni regler za solar ali še bolje en solarni paket plošč za servis aku in ena mala plošča 10W samo za štartnega... To pa je potem tudi za ocean... :lol:
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Sep 05, 2012 15:19

admin napisal/-a:
gregor.n napisal/-a:Heron, tudi ti si kiksnil. Da bi štartni praznil kabinskega ne bo preprečevalo NIČ!!! Vendar praznil ga bo (v primeru stika, slabega akuja, nepredvidenega porabnika na štartnem akuju...) z majhnim tokom, ki si ga izračunal po enačbi... In tako majhen tok bo zlahko nadoknadila solarna plošča.


Imaš 100% prav- drugim solim pamet, sam pa tudi ne preberem dobro. :oops:
Sem mislil, da je napisal kaj bo preprečevalo, da bi kabinski praznil startnega. To je vloga diode. Bom drugič bolje prebral, preden se napihujem.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Sep 05, 2012 19:56

heron napisal/-a:Varovalka je verjetno pameten nasvet, če se zgodi malo verjeten dogodek, da žarnica pregori v kratek stik.

Da bo šla žarnica v stik, res ni verjetno, je pa precej bolj verjetno da gre v stik na karkoli njen kabel ob poškodbi izolacije. Dokler je cela vezava v elektro razdelilcu (omarici), jo seveda lahko tako fiksiraš, da ne bo prišla v stik na kak tuj potencial, vsaka žica, ki jo vodiš po čolnu pa seveda mora biti varovana.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Sep 05, 2012 20:30

Tudi kazalec na to temo v kazalo 'Elektrika in..." v bazi znanja.

Edit: Tja sem dodal tudi prispevek s pojasnili (in viri) o tem, kaj je MPPT, PWM in še malo okrog tega.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Pe Sep 14, 2012 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
sailman33
Poročnik korvete
Prispevkov: 56
Pridružen: Po Avg 31, 2009 22:36
Kraj: Ljubljana - Pula (Bunarina)

OdgovorNapisal/-a sailman33 » To Sep 11, 2012 11:54

Nikola Tesla napisal/-a:Imaš prav.

Osnovna karakteristika diode je izpisana kot tok in max dopustna napetost v nasprotni smeri. Bolje, da je deklarirana za čim višjo "prebojno napetost".
LP NT


NT

Za nas neuke elektronike, bi bilo lepo, da nam še svetuješ oznako Schotky diode.

Odločam se med:
http://www.ic-elect.si/b2c/mbr-mr-mur/d ... 0v-4a.html
ali
http://www.ic-elect.si/b2c/mbr-mr-mur/d ... -pack.html

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti