Hladilnik ne hladi
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
@AS[list]Tvoj hladilnik ima drugačne simptome, dal si pa bistveno manj podatkov. Če bi vedeli model, bi lahko pobrsksli, ali je model tak, da se recimo lahko preklopi na 12 ali 24 V, je mogoče kdo preklopil stikalo. Če bi imel te podatke, bi morda še kaj izluščil.
Sem se malo bolj zavzel, stanje je tako :
delal je par let normalno, zdaj pa hladi kot zmešan, da vse pomrzne. Termostat sploh ne izklopi. Potem pa neha hladit in lahko vso hrano mečemo vstran.
Sem se malo bolj zavzel, stanje je tako :
delal je par let normalno, zdaj pa hladi kot zmešan, da vse pomrzne. Termostat sploh ne izklopi. Potem pa neha hladit in lahko vso hrano mečemo vstran.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
AS napisal/-a:@AS[list]Tvoj hladilnik ima drugačne simptome, dal si pa bistveno manj podatkov. Če bi vedeli model, bi lahko pobrsksli, ali je model tak, da se recimo lahko preklopi na 12 ali 24 V, je mogoče kdo preklopil stikalo. Če bi imel te podatke, bi morda še kaj izluščil.
Sem se malo bolj zavzel, stanje je tako :
delal je par let normalno, zdaj pa hladi kot zmešan, da vse pomrzne. Termostat sploh ne izklopi. Potem pa neha hladit in lahko vso hrano mečemo vstran.
Najprej bi prav prišlo, točno kakšen model je (in recimo kaj iz prospekta, navodil...) - je hladilnik kompresorski ali kaj drugega, če je dual voltage kompresorski, ali poganja kompresor motor AC z inverterjem ali DC motor z usmernikom... in tako naprej.
Kar si opisal tule, spominja na crknjen termostat, ki ne odklopi hlajenja, potem pa pride do okoliščin, za katere hladilni agregat ni predviden in kaj varnostnega izklopi.
Ampak mislim, da si prej pisal, da ti na 220V 'hladi kot pr' norcih', na 12V pa samo z vročega na toplo pivo

Težko kaj utemeljenega reči brez 'bolj neposrednega pogovora s hladilnikom' - in po mojem rabiš 'stručkota' kje bližje kot na drugi strani pogovora čez forum.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
@As
Opisane simptome bi lahko povzročala kombinacija dveh vzrokov
Tole je bolj podobno iskanju rešitve za križanko - čeprav si dobro opisal simptome, brez podatkov o tipu hladilnika (izdelovalec, model... iz česar se da ugotoviti, kako je narejen) in/ali dostopa do 'škatle', da se vanjo pogleda, ni zares praktično uporabno.
- Zdaj sem pogledal skupaj vse, kar si napisal (in odgovore nekaj ostalih, ki so bili s tem povezani).
AS napisal/-a:Imam podoben problem ce kdo kaj ve o tem; ko je barka priklopljena na elektriko z obale hladi kot zmesan, tako da vse pomrzne. Na sidru pa sploh ne hladi, ceprav kompresor dela.
gregstr napisal/-a:To bo pa verjetno slaba baterija.
AS napisal/-a:Ne, ne bo. Ker drugi isti hladilnik v kokpitu dela cisto normalno
hudobc napisal/-a:POZDRAVLJEN
imel sem podoben primer!
hladilnik mi je na 220V hladil kot nor na sidru pa bl za silo!
težava je da je hladilnik 24v in ne 12v!!!
tudi lučka ti vrjetno na sidru brli?
treba je dati inverter iz 12V na 24V!!
AS napisal/-a:@ASTvoj hladilnik ima drugačne simptome, dal si pa bistveno manj podatkov. Če bi vedeli model, bi lahko pobrsksli, ali je model tak, da se recimo lahko preklopi na 12 ali 24 V, je mogoče kdo preklopil stikalo. Če bi imel te podatke, bi morda še kaj izluščil.
Sem se malo bolj zavzel, stanje je tako :
delal je par let normalno, zdaj pa hladi kot zmešan, da vse pomrzne. Termostat sploh ne izklopi. Potem pa neha hladit in lahko vso hrano mečemo vstran.
Opisane simptome bi lahko povzročala kombinacija dveh vzrokov
- Crknjen termostat (ali kaj, kar interpretira prebrano vrednost, če hladilnik upravlja mikrokontroler - tudi zato sem želel izvedeti, kateri tip hladilnika je to). Če se hlajenje ne izklopi, ko se doseže nastavljena temperatura, stanje hladilnega medija prej ali slej postane tako, za kakršnega hladilni agregat ni predviden in varovalo (kjer sem imel opravka s tem, je bila to funkcija na mikrokontrolerju kot odziv na - mislim - prenizek tlak plina ali kaj podobnega) in to izklopi hladilni agregat.
Če je motor kompresorja AC (izmenični) 220V in je preklopljen (z 12V na 24V) ali pokvarjen inverter, pri pogonu z akumulatorjev ta da daje motorčku premajhno AC napetost, tako da ta zdaj lahko dela le na pol moči, kot je opisal hudobec. V tem primeru tudi nikoli ne ohladi do tako nizke temperature, da bi se sprožilo varovalo, ki se verjetno sproži pri hlajenju na omrežni napetosti (220V).
Tole je bolj podobno iskanju rešitve za križanko - čeprav si dobro opisal simptome, brez podatkov o tipu hladilnika (izdelovalec, model... iz česar se da ugotoviti, kako je narejen) in/ali dostopa do 'škatle', da se vanjo pogleda, ni zares praktično uporabno.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
.
Toliko različnih tipov hladilnikov, da je skoraj nemogoče dat uporabno informacijo.
Pred dvemi leti mi je nagajal moj Waeco, 35 litrov, ker je crknil termostat. Ni več hladil ampak zmrzoval. Do konca sezone sem več ali manj uspešno hladil z ročnim upravljanjem. To pomeni, da sem ga prižigal in ugašal.
Odpeljal sem ga v Kamnik v
http://www.kontiki-solar.si/#
In so mi ga še v garanciji popravili. Trajalo je kar nekaj časa (3 tedne), ker so ga poslali proizvajalcu v Nemčijo. Videl sem račun (87 EUR z DDV-jem)za vse to, ampak ga ni bilo potrebno plačat. Garancija pač in to 24 mesečna.
Imam še enega malo manjšega, tudi Waeco, pa je prešel že mnogo tega hlajenja in poti, pa po 12tih letih dela bp.
TUKAJ, je malo morje linkov raznoraznih serviserjev in podobno. Morda za koga uporabno.
LP
.
Toliko različnih tipov hladilnikov, da je skoraj nemogoče dat uporabno informacijo.
Pred dvemi leti mi je nagajal moj Waeco, 35 litrov, ker je crknil termostat. Ni več hladil ampak zmrzoval. Do konca sezone sem več ali manj uspešno hladil z ročnim upravljanjem. To pomeni, da sem ga prižigal in ugašal.
Odpeljal sem ga v Kamnik v
http://www.kontiki-solar.si/#
In so mi ga še v garanciji popravili. Trajalo je kar nekaj časa (3 tedne), ker so ga poslali proizvajalcu v Nemčijo. Videl sem račun (87 EUR z DDV-jem)za vse to, ampak ga ni bilo potrebno plačat. Garancija pač in to 24 mesečna.
Imam še enega malo manjšega, tudi Waeco, pa je prešel že mnogo tega hlajenja in poti, pa po 12tih letih dela bp.
TUKAJ, je malo morje linkov raznoraznih serviserjev in podobno. Morda za koga uporabno.
LP
.
pajer 1
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
-
- Viceadmiral
- Prispevkov: 482
- Pridružen: Po Maj 25, 2009 21:56
Pozdravljeni,
da ne odpiram nove teme. V cocpitu imam vgradni hladilnik, imam problem, ko sem na sidru mi zelo hitro neha hladit. Sicer ventilator dela, kompresor pa ocitno ne.
Ko se vozim ali ko sem v marini priklopljen na "strom" dela super, na sidru pa hitro neha.
Prejsnja leta mi je na sidru delal dolgo casa bp.
Za hladilnik in ostale porabike( ki jih prakticno ni, razen radia, ker je to dnevni coln) imam popolnoma nov 100 amp AGM akumulator.
Kaksni bi lahko bili vzroki?
Hvala
Lp
da ne odpiram nove teme. V cocpitu imam vgradni hladilnik, imam problem, ko sem na sidru mi zelo hitro neha hladit. Sicer ventilator dela, kompresor pa ocitno ne.
Ko se vozim ali ko sem v marini priklopljen na "strom" dela super, na sidru pa hitro neha.
Prejsnja leta mi je na sidru delal dolgo casa bp.
Za hladilnik in ostale porabike( ki jih prakticno ni, razen radia, ker je to dnevni coln) imam popolnoma nov 100 amp AGM akumulator.
Kaksni bi lahko bili vzroki?
Hvala
Lp
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5349
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Če imaš napetost dovolj visoko, vsaj 12V, in če kompresor, kljub temu noče startat, imaš oksidirane kontakte na stikalu ali varovalki za hladilnik.
Izklopi glavno stikalo, malo pošpricaj z WDjem po stikalu ali varovalki tam kjer pač vklapljaš hladilnik in vsaj 50x preklopi na hitro.
Nižja kot je napetost večji je zagonski tok kompresorja in v nekaj primerih je bil prav to vzrok. Seveda pa je lahko vzrok le prenizka napetost na akumulatorjih, obenem pa je tudi elektronika kompresorja verjetno nastavljena na previsoko napetost dovoljenega starta. Normalno je nastavljen tako da starta če je napetost višja od 11,7V. Glej tabelo fig.4
Škoda ker nisi povedal pri kateri napetosti si opazil, da kompresor ne starta več.
LP NT
Izklopi glavno stikalo, malo pošpricaj z WDjem po stikalu ali varovalki tam kjer pač vklapljaš hladilnik in vsaj 50x preklopi na hitro.
Nižja kot je napetost večji je zagonski tok kompresorja in v nekaj primerih je bil prav to vzrok. Seveda pa je lahko vzrok le prenizka napetost na akumulatorjih, obenem pa je tudi elektronika kompresorja verjetno nastavljena na previsoko napetost dovoljenega starta. Normalno je nastavljen tako da starta če je napetost višja od 11,7V. Glej tabelo fig.4
Škoda ker nisi povedal pri kateri napetosti si opazil, da kompresor ne starta več.
LP NT
-
- Viceadmiral
- Prispevkov: 482
- Pridružen: Po Maj 25, 2009 21:56
Nikola Tesla napisal/-a:Če imaš napetost dovolj visoko, vsaj 12V, in če kompresor, kljub temu noče startat, imaš oksidirane kontakte na stikalu ali varovalki za hladilnik.
Izklopi glavno stikalo, malo pošpricaj z WDjem po stikalu ali varovalki tam kjer pač vklapljaš hladilnik in vsaj 50x preklopi na hitro.
Nižja kot je napetost večji je zagonski tok kompresorja in v nekaj primerih je bil prav to vzrok. Seveda pa je lahko vzrok le prenizka napetost na akumulatorjih, obenem pa je tudi elektronika kompresorja verjetno nastavljena na previsoko napetost dovoljenega starta. Normalno je nastavljen tako da starta če je napetost višja od 11,7V. Glej tabelo fig.4
Škoda ker nisi povedal pri kateri napetosti si opazil, da kompresor ne starta več.
LP NT
@NT
Najprej hvala za odgovor. Sem probal zdele v marini, ko nisem priklopljen na elektriko, mi napetost drzi na tam okoli 12.5 -12.8. Kompresor ne dela na tej napetosti. Takoj, ko vklopim polnilce akumulatorjev, kompresor zacne delat, napetost se pa ne dvigne prav veliko, vsaj od zacetka ne.
Mislis, da je lahko problem v stikalu, ceprav kompresor takoj in vedno zacne delat, ko je coln priklopljen na elektriko/ ima prizgan motor?
Hvala
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5349
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Torej je več kot očitno, da akumulatorji ne dajo dovolj toka za zagon kompresorja. Nimam predstave kakšno plovilo imaš, bi bilo pa pri opisu napake na mestu na kratko opisati tudi kakšne in koliko akumulatorjev imaš itd. Sedaj sem še enkrat prebral vprašanje in posumil, da imaš samo en akumulator. Če imaš res samo enega za hladilnik potem je najverjetneje temu vzrok zanič akumulator.
LP
LP
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
... ali pa slabo privite kleme nanj ali kaj podobnega.
Če je aku nov - kot si napisal - in je vseeno sesut, najbrž lahko uveljaviš garancijo.
Če je aku nov - kot si napisal - in je vseeno sesut, najbrž lahko uveljaviš garancijo.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
-
- Viceadmiral
- Prispevkov: 482
- Pridružen: Po Maj 25, 2009 21:56
Nikola Tesla napisal/-a:Torej je več kot očitno, da akumulatorji ne dajo dovolj toka za zagon kompresorja. Nimam predstave kakšno plovilo imaš, bi bilo pa pri opisu napake na mestu na kratko opisati tudi kakšne in koliko akumulatorjev imaš itd. Sedaj sem še enkrat prebral vprašanje in posumil, da imaš samo en akumulator. Če imaš res samo enega za hladilnik potem je najverjetneje temu vzrok zanič akumulator.
LP
Imam plovilo Sea Ray 240. Imam dva akumulatorja, eden je startni, navaden 75 amp, drugi je servisni 100 amp agm. Prej sem ime tudi servisnega navadnega, ne agm. Ali je lahko tukaj vzrok da to ne deluje skupaj?
Mislim pa, da kompresor ne dela tud pod drugim (torej navadnim 75 amp akumulatorjem)
Imam switch za preklop med akumulatorji. V marini polnim akumulatorje z dvema ctek polnilcema..
Lp
Nikola Tesla napisal/-a:Torej je več kot očitno, da akumulatorji ne dajo dovolj toka za zagon kompresorja. Nimam predstave kakšno plovilo imaš, bi bilo pa pri opisu napake na mestu na kratko opisati tudi kakšne in koliko akumulatorjev imaš itd. Sedaj sem še enkrat prebral vprašanje in posumil, da imaš samo en akumulator. Če imaš res samo enega za hladilnik potem je najverjetneje temu vzrok zanič akumulator.
LP
se strinjam z NT, sem imel isti problem, zamenjal akumulatorje in sedaj dela brez težav, včasih še preveč

www.sailingtimy.com
hudobc napisal/-a:POZDRAVLJEN
imel sem podoben primer!
hladilnik mi je na 220V hladil kot nor na sidru pa bl za silo!
težava je da je hladilnik 24v in ne 12v!!!
tudi lučka ti vrjetno na sidru brli?
treba je dati inverter iz 12V na 24V!!
A nisi ti štromar, kdo te je pa tako nabrisal



“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Kdo je na strani
Po forumu brska: rustek in 19 gostov