Nesreča (brodolom) Costa Concordia

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

al

OdgovorNapisal/-a al » Po Nov 19, 2012 15:39

Zdej je pa že tolk časa v vodi, da bo treba narest nov antifouling :D
Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 626
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

OdgovorNapisal/-a snwl » To Nov 20, 2012 07:48

Končno eden s smislom - LOL.
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Uporabniški avatar
zeja
Kapitan
Prispevkov: 172
Pridružen: Če Apr 23, 2009 14:33
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a zeja » Če Dec 13, 2012 13:14

right or wrong I am still the captain !
Uporabniški avatar
BOJA
Admiral
Prispevkov: 710
Pridružen: Če Maj 06, 2010 14:52
Kraj: Trzin

OdgovorNapisal/-a BOJA » Če Dec 20, 2012 21:37

Green to green or red to red, safely go ahead!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Kje približno so zdaj s Costa Concordia

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Jan 09, 2013 17:40

Video - pojasnilo načrta, kako jo splaviti.

S povezave na Spiegel (prejšnja stran te teme) pa
Slika
Slika
Slika
Slika

Stanje kamera (Marchijeva povezava s prejšnje strani te teme)

Shranjena slika od 20130109

Povzetek
    Turistične križarke često plujejo razmeroma blizu obali, ker so obala in reči na njej (in luči ponoči) za potnike zanimivejši od praznega oceana. Costa Concordia je na zadnji plovbi plula bistveno bližje obali kot pri prejšnjih potovanjih (kje drugje je več o tem, kaj kdo pravi/piše o tem, kako in zakaj).

    Ena od povezav na prejšnji strani te teme kaže na analizo, kjer na osnovi AIS podatkovne sledi ugotavljajo, da je pri plovbi z 15 vozli globina z razmeroma velike na morda dva metra pod kobilico padla v 30 sekundah ali manj.

    Po zasuku krmila v desno je to potisnilo zadnji del ladje v levo in zato je poškodba (slike zgoraj) na levi strani šele nekje od dveh tretjin do treh četrtin dolžine od premca. Opis je, da ko je ladja drsela ob skali, jo je ta 'odpirala kot konzervo'. Poškodba naj bi bila skupaj dolga okrog 50m.
    Slika
    Pod odprtino na tej sliki je pod vodno gladino še ena, veliko daljša - glej zgornje slike.

Podobnosti in razlike nesreče Concordie in Titanika
    Titanik v primerjavi z raznimi drugimi sodobnimi ladjami
    Costa Concordia - ok. 114 500 BRT, dolga 290m
    Titanic] z ok. 46 000 BRT je bil dolg 268 m.

    Edit: za skupno moč dizlov bilo zatipkano 6,5 MW namesto - kot je zdaj popravljeno 75,6 MW.

    Pogon Costa Concordia je bil diesel-električni: 6 diesel motorjev Wärtsilä s skupaj 75,6 MW in dve električno gnani osi s propelerji s stalnim naklonom in 2 × 21 MW.
    Pogon Titanika parni, 24 dvostranskih (gretih z dvema pečema) in 5 enostranskih kotlov, 46 000 HP, tri osi (dva batna parna stroja in turbina med njima).

    Hitrosti križarjenja obeh podobni - malo nad 20 vozlov (Titanic 21, Costa Concordia 21,5).

    'Nepotopljivost' Titanika večja - Costa Concordia bi morala vzdržati popolno poplavitev dveh prekatov, Titanic štirih. Na Costa Concordia naj bi bili prebiti vsaj trije, na Titanic-u pet (od 16-ih).

    Hitrost Costa Concordia v času trčenja okrog 15 vozlov, Titanica okrog 20 vozlov. Obe ladji sta oplazili oviro in je bila poškodba dolga.

    Costa Concordia je zaradi poplavitve strojnice (in domnevno s tem električnih stikališč) skoraj takoj ostala brez elektrike in pogona in naj bi tudi kar nekaj časa trajalo do vklopa zasilne razsvetljave.

    V od tedaj pa do tedaj, ko je nasedla na plitvino, so popolnoma nemočno ladjo nosili veter in tok.

    Pogon Titanika je deloval dlje, ker ni takoj prišlo do poplavljenja strojnice, ker je bila poškodba bližje premcu. Tudi napajanje z elektriko je po vsem sodeč delovalo praktično do potopitve.

    Mnenje več virov je, da so pravzaprav imeli veliko srečo, da je veter pihal proti obali in je nasedla, saj bi sicer verjetno število žrtev bilo bistveno večje.

    Obe nesreči sta se zgodili, ko je bila temperatura vode in zraka nizka (Costa Concordia januarja, Titanic marca), tako da je bilo preživetje plavacev pri več kot morda deset-petnajst minut v vodi malo verjetno.

    Po enem od posnetkov s helikopterja obalne straže je bila že nasedla, ko so jo opazili. Če ne bi nasedla in če bi bi se polnila z vodo tako hitro kot v začetku, bi bila lahko že potopljena, preden bi jo helikopter obalne straže - le miljo ali dve od obale v Sredozemlju - uspel najti.

    Doslej nisem naletel na podatke, koliko so v vmesnem času (do vklopa zasilne razsvetljave) delale komunikacije, GPS, razglas (obveščanje potnikov ) itn.

    V glavnem, o tem, kaj je mogoče storiti, da taka ladja, v kateri je vse na elektriko v podobnem položaju vseeno ne ostane brez elektrike oziroma tako nemočna, si bo verjetno (oziroma upam) zdaj kar nekaj bistrih ljudi nekaj časa 'razbijalo glavo'.


Edit - izvirno pisal na računalnik, ki je imel odziv od mrtvega konja in tipkal številke malo pomešane s puščicami in brisanjem (najprej napisal zaokroženo, koliko je instalirane moči, potem popravil - oziroma pokvaril :lol: :lol: :lol: ), in nisem pogledal za sabo, kaj je nastalo.

Hvala za popravek :oops:
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Če Jan 10, 2013 11:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Kje približno so zdaj s Costa Concordia

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Jan 09, 2013 21:56

Marjan Tomki napisal/-a:Pogon Costa Concordia je bil diesel-električni: 6 diesel motorjev Wärtsilä s skupaj 6,5 MW in dve električno gnani osi s propelerji s stalnim naklonom in 2 × 21 MW.

Od kod so ti podatki, tole se sploh ne izide
wikipedia navaja moč 75MW.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » Ne Jan 13, 2013 09:26

Leto dni od brodoloma Coste Concordie

Danes mineva leto dni od brodoloma italijanske potniške ladje Coste Concordie ob obali toskanskega otoka Giglio, v katerem je življenje izgubilo 32 ljudi.
Po letu dni je ladja še vedno na kraju brodoloma, dve osebi pa še veljata za pogrešani.

Na otoku, kjer je brodolom doživela ladja z več kot 4200 potniki in člani posadke na krovu, bosta danes v spomin na tragičen dogodek in žrtve nesreče potekali spominska slovesnost in maša, ki naj bi se ju po pričakovanjih udeležilo tudi večje število sorodnikov žrtev, preživeli in reševalci.

Javnost sicer še vedno čaka na obsodbo odgovornih. Med preiskovanimi je 12 oseb, od katerih se jih bo osem moralo zagovarjati na sodišču. Glavni obtoženec je kapitan ladje Francesco Schettino, ki ga tožilci med drugim bremenijo večkratnega uboja iz malomarnosti. V primeru obsodbe mu grozi 20 let zapora.
Ure dnevi leta tečejo....
Matejc
Admiral
Prispevkov: 2593
Pridružen: To Maj 19, 2009 22:01
Kraj: SLO - HR, skratka EU

OdgovorNapisal/-a Matejc » Ne Jan 13, 2013 10:02

Sm jo prpelu da bo kuhala kt mami, pa je pila kt ati...
miranK
Kapitan
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Nov 09, 2008 20:28
Kraj: Trebnje-Cres

nesreča coste concordie

OdgovorNapisal/-a miranK » Ne Jan 13, 2013 17:54

na national geographic chanel danes ob 21 uri
Matejc
Admiral
Prispevkov: 2593
Pridružen: To Maj 19, 2009 22:01
Kraj: SLO - HR, skratka EU

Re: nesreča coste concordie

OdgovorNapisal/-a Matejc » Ne Jan 13, 2013 22:41

miranK napisal/-a:na national geographic chanel danes ob 21 uri


dobro si tole napisal..... zanimivo!!!
Sm jo prpelu da bo kuhala kt mami, pa je pila kt ati...
Uporabniški avatar
BOJA
Admiral
Prispevkov: 710
Pridružen: Če Maj 06, 2010 14:52
Kraj: Trzin

OdgovorNapisal/-a BOJA » Po Apr 15, 2013 13:39

Green to green or red to red, safely go ahead!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 15, 2013 17:15

Slika z 24ur:
Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5981
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Po Apr 15, 2013 17:45

.

Vem, da je na prejšnjih straneh že objavljena WEB cam-ra, ki je skoraj v živo.

LP

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
j.k.
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 135
Pridružen: Če Nov 01, 2012 09:27

kk

OdgovorNapisal/-a j.k. » Sr Jul 17, 2013 19:59

Nazadnje spremenil j.k., dne Sr Jul 17, 2013 23:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Konec koncev, morje, vendarle, odkrije vsako napako!
Uporabniški avatar
darkside
Kapitan fregate
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne Nov 13, 2011 09:35
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a darkside » Sr Jul 17, 2013 22:58

evo delujoč link
http://www.24ur.com/kapitan-schettino-n ... z-nje.html

sicer tisto kar se je nekaj časa nazaj bilo da on ni kriv da so ljudje mrtvi se nekak dejansko strinjam. ne morejo kriviti njega če so ljudje drug po drugem teptali pa se morili med sabo ko so nekoga podrli se ni imel niti časa vstat in ga je direkt stampedo dobil.

kriva je bila panika. dobro saj ne rečem da v takem trenutku ne bi sam iskal načina da bi preživel, ne moreš pa nekoga tretjega za to obtožit če nekdo med to paniko umre. bi pa moral kapitan dosti prej razglasiti preplah.

sicer pa tako kot se on zagovarja da ni kriv se tudi naši politiki.

ona moldavijka je pa res lušna :oops:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti