Hitrost

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3307
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Nov 05, 2013 20:41

snake napisal/-a:Da se pa neda ljudi spravit na kup je pa relativno (če se hoče se da vse) Za primerjavo.................od Žvana regatnik (ex Gaja,ex Esimit,exUmago) ta regatnik rabi v burji 15-16 ljudi. Ko smo vozili s spinom eden stoji na vratih kabine in vinča,trimer je na boku nad njim in vsi ostali v zgornjem vogalu na krmi za krmarjem.13-14 ljudi na dveh m2

Mislim, da je tole ta beštija:

Slika

Slika


Slika

Slika

Slika
snake
Viceadmiral
Prispevkov: 472
Pridružen: Po Dec 12, 2011 12:01

OdgovorNapisal/-a snake » To Nov 05, 2013 21:59

NE NE................to je Riviera di Rimmini (esimit europa 1) 19 metrov. Ta je tako velika,še posebej s tistimi"fuknjenimi"krili,da je imel vsak jadralc 5m2 :)

1995-98.....................najlepša leta (na to barko sem mislil) naslednja s krili je bilo pa čisto akrobatstvo

http://esimitinsider.com/the-story/
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Nov 05, 2013 22:16

Dobre fotke za utemeljitev - in sploh.

Ampak nekaj strani nazaj je beseda stekla o tem, da gredo tisti, ki jih zanima, da gre jadrnica hitro, na živce tistim, ki bi uživali v lagodni plovbi.

Pa nekaj različnih pogledov na to:

Hitrost je lahko 'odvisnost', ampak ni nujno, da je 'odvisnost'
    Biti od hitrosti odvisen, oziroma s hitrostjo zasvojen - kot velja za vsako bolezen odvisnosti - je problem. Ampak problem je zasvojenost, ne hitrost, če ne znaš uživati tudi v počasni plovbi, če ne znaš uživati tudi v tem, da si sproščen, če preneseš jadranje samo, če piha za popenit.

    Želja, da bi jadral dobro, in užitek ko jadraš dobro in s tem tudi hitro, kolikor je mogoče, ne da druge in sebe žreš zaradi vsake malenkosti, ki ti je kdo ni naredil tako kot si hotel, pa je nekaj čisto drugega od take zasvojenosti. Če se lahko kakšna taka reč pač zgodi - pa čeprav je bilo zaradi nje izgubljeno kako mesto, lahko pa tudi zmaga na tekmi - vsi skupaj do solz nasmejemo - in iz tega kaj naučimo za drugič - s tem pa tudi pri hitrosti, kolikor barka in posadka zmore, po mojem ni popolnoma nič narobe.

    Ampak tako dirkanje na tekmi naj bo po mojem predvsem vaja za to, da pelješ dobro in hitro takrat, ko je to zares pomembno.
Hitrost je lahko odločilna za varnost
    Heron je odprl razpravo o tem:
    http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... ht=#190915

    Heron ni zasvojen s hitrostjo, ampak ima - seveda - popolnoma prav - hitrost je često zelo pomembna za varnost plobe.

    Nenadoma nismo le nekaj ur in morskih milji od obale, pomoči - razdalje se štejejo v tisočih morskih milj.

    Malo je motornih jaht, ki imajo dovolj veliko zalogo goriva za plovbo na oceanske razdalje, zato je na take razdalje praviloma pogon veter, kjer ni treba voziti goriva s seboj.

    Ker so zaloge goriva omejene, kadar se je treba kam premakniti hitro na večjo razdaljo, motor ne more več igrati glavne vloge. Da je jadrnica varna, mora torej biti dovolj hitra na jadra, in posadka mora to znati uporabljati.

    Kombinacija omejenih zalog s kakšno okvaro
      Omejene zaloge hrane, vode... goriva (in s tem elektrike za desalinizator in s tem vode... - če se karkoli zgodi, zaradi česar se pokvarijo zaloge, ne dela desalinizator... bo hitrost, s katero boš nekaj dni hitrejši omogočila, da bo to le težava in ne resna nevarnost.

      Saj to se ne dogaja, bo kdo rekel.

      Ne nakladam brez osnove... Spomnimo se lanske Vendee Globe - dva odstopa zaradi odpovedi elektrike in polovica bark, ki je imela skrajno resne težave z elektriko - brez katere ni desalinizatorja, pa tudi ne hladilnika in zmrzovalnika v tropih.

      In dogaja se, pa ne samo na majhnih jahtah. Lani februarja je po požaru v strojnici v celoti crknila elektrika na ladji Costa Allegra v Indijskem Oceanu.
      Slika
      http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... t-sea.html
      Na teh ladjah je na elektriko praktično vse, od pogona do prezračevanja, črpanja vode v stranišča do kuhinje in hladilnikov. Na Sejšele jo je več dni kasneje privlekla velika ribiška ladja. Precej ljudi je bilo v zelo resni nevarnosti, ker je brez prezračevanja in klimatskih naprav v tropih temperatura za mnoge kritično narasla, istočasno bilo pomanjkanje pitne vode, zaradi nedelovanja sanitarij nevarnost okužb - in pri vsej sodobni tehnologiji in vseh, ki so poskušali pomagati, je bilo vse prej kot enostavno.

      Če se zgodi manjšim - kdo ima dovolj samo konzervirane hrane za celo pot, če zraven še pade v šibke vetrove? Presneto zna priti prav, če znaš dobro uporabiti svoja jadra...

    Dovolj hiter za izogibanje preslabemu vremenu
      Nobena vremenska napoved ne pomaga, če si na oceanu nekje, kjer nastaja vihar, pa sta barka in snast (jadrovje) prepočasna, da bi se prestavil s smrtonosne strani na tisto, na kateri bo vreme samo živahno.

      Spomnimo se, v ciklonu na severni polobli veter zaradi vrtenja zemlje obrača v smeri nasproti urinega kazalca.
      Slika

      Če se - kar mislim da je najpogosteje v naših geografskih širinah - giblje od zahoda proti vzhodu, se hitrost gibanja ciklona na severni strani odšteje, na južni strani pa prišteje k hitrosti, s katero se ciklon suče, da dobiš hitrost proti tlem, oziroma vodni gladini, oziroma barki na njej.

      Običajna hitrost gibanja ciklona...
      It typically moves forward at speeds of 10-15 m.p.h., but can travel as fast as 40 m.p.h.


      To pa pomeni, da je - če le moreš - presneto pomembno biti dovolj hiter, da bodisi prideš s poti ciklona, ali pa vsaj z njegove morilske strani, kjer se obe hitrosti - sukanja in potovanja - seštejeta.

    Izogibanje plitvinam, obalam...
      Če je tok - bodisi splošen, bodisi zaradi plimovanja - usmerjen proti koralnim čerem - pa je veter šibek in si na oceanu z omejeno zalogo goriva, pol vozla razlike v hitrosti lahko pomeni razliko med celo in potopljeno barko.

      Tako je drifter - prednje jadro z veliko površino iz lahke tkanine - lahko odločilen dejavnik za varnost in ne le regatna posebnost. O tem zelo dobro uvod na spodnja povezavi, ki je že nekaj let v podkazalu baze znanja o plovbi

      O jadrih za lahne vetrove (pdf) - code 0 asimetrik, genaker, drifter, light genoa, reacher... kdaj kaj in zakaj itn.


      Za uvod je tole:
      Our joyously anticipated Galapagos Islands landfall wasn’t going well. In fact, it was getting really scary.

      After 17 magical days at sea we were being set by a powerful current at an alarming rate toward the outlying rocks of an equatorial island populated only by marine iguanas, flamingoes, and finches. The engine that had run hot, loud, and flawlessly one hour each day of our passage while charging batteries, refused to start and had no intention of rescuing us from imminent shipwreck. Our sturdy working sails — main, genoa, and staysail — hung limp in the calm.

      I pondered my options.

      Did we have time to launch the dinghy and tow Strider, our 37’ cutter by the ash breeze? Would anyone anywhere hear a Mayd ay? Should we prepare to abandon ship? Surely I was too young to die, wasn’t I?

      The skipper’s wife suddenly remembered the spinnaker that had been packed in the forepeak since their Pacific cruise began six months earlier. With the speed of an America’s Cup crew we set the chute, and slowly but steadily sailed clear of danger. That was my first profound and indelible lesson in the importance of light air sails.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
brovch
Kapitan korvete
Prispevkov: 97
Pridružen: To Sep 28, 2010 22:51
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a brovch » Sr Nov 06, 2013 21:55

snake napisal/-a:NE NE................to je Riviera di Rimmini (esimit europa 1) 19 metrov. Ta je tako velika,še posebej s tistimi"fuknjenimi"krili,da je imel vsak jadralc 5m2 :)

1995-98.....................najlepša leta (na to barko sem mislil) naslednja s krili je bilo pa čisto akrobatstvo

http://esimitinsider.com/the-story/


esimit slovenija 1999 žalostno propada in se prodaja že nekaj let.
snake
Viceadmiral
Prispevkov: 472
Pridružen: Po Dec 12, 2011 12:01

OdgovorNapisal/-a snake » Če Nov 07, 2013 08:51

brovch napisal/-a:
snake napisal/-a:NE NE................to je Riviera di Rimmini (esimit europa 1) 19 metrov. Ta je tako velika,še posebej s tistimi"fuknjenimi"krili,da je imel vsak jadralc 5m2 :)

1995-98.....................najlepša leta (na to barko sem mislil) naslednja s krili je bilo pa čisto akrobatstvo

http://esimitinsider.com/the-story/


esimit slovenija 1999 žalostno propada in se prodaja že nekaj let.



Saj je že stalno naprodaj..................tisto barko vozit je kot 49-niner..............čista akrobacija in kaskaderstvo. Ni več norcev,da bi se tam gori ubijali.
Uporabniški avatar
ECHO
Kontraadmiral
Prispevkov: 332
Pridružen: Sr Sep 07, 2011 16:38

OdgovorNapisal/-a ECHO » Po Nov 18, 2013 15:33

Regata Jabuka 14-15.11.2013
Elan 450 - Karpo
skipper Dušan Ušeničnik

Karpo je 90 milj dolgo regato prejadral v času 10:25:35, to je s povprečno hitrostjo več kot 8,5 vozla.
Uporabniški avatar
ECHO
Kontraadmiral
Prispevkov: 332
Pridružen: Sr Sep 07, 2011 16:38

OdgovorNapisal/-a ECHO » Po Nov 18, 2013 19:17

No, tole pa moram popraviti. Malo prehitro sem prebral rezultate. Karpo NI jadral 10:25:35, ampak je prišel v cilj v petek ob 10:25:35 in ker so štartali v četrtek ob 21. uri, so za celo pot porabili 13 ur, 25 minut in 35 sekund, kar je bila pri skoraj 90 Nm dolgi regati povprečna hitrost okrog 6,6 vozla.
sodnick
Kapitan
Prispevkov: 151
Pridružen: To Maj 08, 2012 14:25
Kraj: Kranj

OdgovorNapisal/-a sodnick » Po Nov 18, 2013 20:53

Se mi je zdela malo visoka povprečna hitrost. Mi smo imeli povprečje 6,9kt, pa smo bili v cilju pred Karpo-m :)

Meni je "track" pokazal 93,66NM, max hitrost 12,1kt, povprečna pa 6,9kt.

Barka Elan 450 - Sky, skipper Marjan Kočila, skupno 3. mesto.
LP, Sodnick
burjovc
Viceadmiral
Prispevkov: 392
Pridružen: Če Nov 22, 2007 19:58
Kraj: Ta domač

OdgovorNapisal/-a burjovc » To Nov 19, 2013 14:54

Čestitke SKY-u za pravilno izbiro strani regatnega polja in odlično uvrstitev - tretje mesto- na regati "Jabuka 2013"
Veliko vetra in mirno morje
sodnick
Kapitan
Prispevkov: 151
Pridružen: To Maj 08, 2012 14:25
Kraj: Kranj

OdgovorNapisal/-a sodnick » To Nov 19, 2013 21:43

Jaz sem bil na Jabuki prvič in mi je bilo super. Res je odločala izbira strani regatnega polja. Skipper se je dobro odločil, ekipa izvajala napotke in se nam je izšlo. Nekatere barke (tudi ogromni regatniki) pa so padle v bonaco in izgubljale čas.

Če se vrnemo na temo debate. Hitrost smo imeli večino časa lepo. Nazaj od Jabuke proti Blitvenici pomoje večino časa 9-10kt. Super. Dejansko pa je ponoči, ko smo jadrali na jug, veter padel in je bila hitrost manjša.

Zanimiv pa je bil prizor pred Blitvenico, ko nas je prehitela zmagovalna barka Ola. So glisirali s špinakerjem, na oko bi rekel, da 13-15kt. Hudo za videt. Nam pa je ravno na tem delu crknil genakker in smo menjali na mali špin in izgubili nekaj časa.
LP, Sodnick
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Nov 26, 2013 17:27

Ko je že tale tema malo zastala...

Nekaj strani nazaj je bilovprašanje, ali od tukajšnjih naših morjeplovcev kdo glisira s svojo jadrnico ...

Tule glisira Seascape18, kakršnega vozi tudi browch in njegovega se ga da tudi izposoditi :
Slika :wink:

Pa še en video z match race na Murterju - nežnejši veter, a niti slučajno dolgčas :wink:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Nov 26, 2013 17:37

Marjan, to ni jadrnica, to je formula 1 :!: 8)
Uporabniški avatar
ECHO
Kontraadmiral
Prispevkov: 332
Pridružen: Sr Sep 07, 2011 16:38

OdgovorNapisal/-a ECHO » To Nov 26, 2013 19:22

Na letošnji regati Jabuka so bili povabljeni še seascape-i 27. Prijavljene so bile štiri barke. Od Jabuke do Blitvenice so glisirali in imeli po mojem okrog 15 - 16 vozlov hitrosti (impozantno za videt, leteli so mimo nas :) ), samo proti vetru, ko se je še nekaj vala naredilo so bili bogi. Pozna se vodna linija. Moraš biti res mlad in nor, da imaš novembra 14 ur rit u vodi :wink:.
Najboljši seascape 27 je bil na 15. mestu overall. Čas 13h 55min 27 sek.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Nov 26, 2013 20:22

Povzetek:
    Tudi med jadrnicami imamo izrivne barke in gliserje...

    Nič posebno novega torej :wink:


Kot je napisal ECHO - za skakanje po valovih - na gliserju ali na jadrnici - rabiš še mlado hrbtenico (pa še kaj...)

Kako je že napisal Habibi, zakaj je Habibi VII zdaj izrivna barka, njihove prejšnje pa so bile gliserji :lol: :lol: :lol:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
snake
Viceadmiral
Prispevkov: 472
Pridružen: Po Dec 12, 2011 12:01

OdgovorNapisal/-a snake » To Nov 26, 2013 22:59

Sedmega novembra sem že to napisal....................

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov