inštalacija za izmenično napetost / AC wiring system

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

bicimix
Naddesetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: Po Jul 02, 2012 21:49

inštalacija za izmenično napetost / AC wiring system

OdgovorNapisal/-a bicimix » Ne Jul 28, 2013 02:19

Prijatelju pomagam obnavljati barko. Crownline, stara 20 let, pripeljana iz amerike..... bla bla bla...

uglavnem:
na boku je montirana vtičnica NEMA (AC 110V). Iz vtičnice vodijo kabli do "panela" z varovalkami in stikali in nato naprej do porabnikov (polnilec baterij, "bojler", hladilnik, pečica, AC vtičnice v kabini (verjetno za kakšen fen, sesalec in podobne reči)).

ob "AC" panelu je tudi "DC" panel na katerem je tudi stikalo za hladilnik in resnično do hladilnika vodijo AC in DC kabli...

kaj pa ostali porabniki...???
potemtakem lahko bojler in pečico uporabljamo samo takrat, ko smo priklopljeni v marini, ko pa smo na morju pa ne..?? (žal za bojler ne morem preverit ki manjka, izgleda da je bil že zdavnaj izgrajen...)
malce nelogično, da na morju ne moremo uporabljat tople vode...


kakšen je sploh "standard" za te AC inštalacije in kako imaste izvedeno ostali...
en "mojster" me je prepričeval, da AC kabel gre samo do polnilca baterij, in da so vsi porabniki priklopljeni na akumulator.
v tem primeru ni tako, ker AC napaja še kot je bilo zgoraj omenjeno tudi pečico, bojler in hladilnik...
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Jul 29, 2013 13:05

Glede na tvoja vprašanja ti jaz svetujem da poiščeš strokovnjaka ki ti bo malo razložil elektriko na čolnu, vsaj za osnovo.
Jaz se s tvojim vedenjem ne bi dotikal ničesar, pa brez zamere.
Kontaktiraj člana Joško ali Nikola Tesla, ampak vedi da onadva živita od tega in da storitev ne more biti čisto zastonj. Sta pa sigurno "taprava" za tvoje težave. :wink:
https://medisken.si
Uporabniški avatar
pešekan
Admiral
Prispevkov: 2295
Pridružen: Pe Avg 26, 2011 10:58
Kraj: ilirska bistrica

OdgovorNapisal/-a pešekan » Po Jul 29, 2013 13:14

kar se tiče bojlerja in pečice jih boš menda res grel na elektriko le v marini. :wink:
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Jul 29, 2013 13:17

Bojler lahko dela tudi na akumulatorje in na motor.
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 815
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Po Jul 29, 2013 14:03

Slika

Da ne bo kaj takega...
Hvala na razumevanju
bicimix
Naddesetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: Po Jul 02, 2012 21:49

OdgovorNapisal/-a bicimix » Po Jul 29, 2013 18:26

gregor.n napisal/-a:Glede na tvoja vprašanja ti jaz svetujem da poiščeš strokovnjaka ki ti bo malo razložil elektriko na čolnu, vsaj za osnovo.
Jaz se s tvojim vedenjem ne bi dotikal ničesar, pa brez zamere.

znanja o elektriki imam zagotovo dovolj, le izkušenj z inšalacijo na čolnih nimam popolnoma nič.

pešekan napisal/-a:kar se tiče bojlerja in pečice jih boš menda res grel na elektriko le v marini. :wink:

in kadar smo na morju...??
pričakoval bi, da je lahko pečica tudi plinska, pa ni...
kaj pa bojler...??

gregor.n napisal/-a:Kontaktiraj člana Joško ali Nikola Tesla, ampak vedi da onadva živita od tega in da storitev ne more biti čisto zastonj. Sta pa sigurno "taprava" za tvoje težave. :wink:

Od kje pa sta ta dva majstra...???
bicimix
Naddesetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: Po Jul 02, 2012 21:49

OdgovorNapisal/-a bicimix » Po Jul 29, 2013 19:11

našel sem eno izvedbo bojlerjev...
http://www.whalepumps.com/marine/siteFi ... asheet.pdf
http://www.indelwebastomarine.com/Produ ... asheet.pdf
očitno bojlerji delujejo na izmenično napetost in imajo vgrajen še toplotni izmenjevalec (spiralo) za pretok hladilne tekočine iz motorja...

ampak na motorju ni nikjer videt "viška cevi" ki bi nekoč vodile do bojlerja...
zanimivo...
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Jul 29, 2013 20:23

Ja skoraj vsi bojlerji za navtiko so narejeni tako. :wink:
Nimajo pa vsi motorji priklopa za tak bojler, sploh v manjših čolnih, se pa da vse narediti.
Povej za kateri Crownline gre in kakšen je motor pa bo lažje kaj svetovati.
Načeloma pa velja, da na barki 220 voltov lahko dobiš le iz agregata ali omarice na obali, seveda govorim o večjih porabnikih kot so pečica, el. štedilnik, klima, bojler...
https://medisken.si
Uporabniški avatar
bojan11
Admiral
Prispevkov: 668
Pridružen: Ne Feb 17, 2008 21:24
Kraj: Trebnje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bojan11 » Po Jul 29, 2013 20:28

Prva težava ki se ti pojavi, ker je barka pripeljana iz ZDA je ta da bodo po vsej verjetnosti bojler, pečica, polnilec baterij in drugi porabniki ki imajo napetost AC, delali samo na 110 V, se pravi da ti bo ob prvem priklopu v marini pri nas vse skupaj sežgalo. Temu se izogneš ali tako da daš med vtičnico AC in kontrolnim panelom transformator iz 220 V na 110 V, ali pa pač vse porabnike zamenjaš. Hladilnik pri novejših čolnih dela na 12V tako da tukaj ni težav. Imaš pa potem težavo z vtičnicami na barki, ker imaš na vseh ishod 110V, seveda če boš montiral transformator. Lahko pa si pustiš tudi en kabel 220V, ki ga priklopiš na vhod transformatorja, zaščitiš z varovalko in ta kabel potegneš do vtičnic-e. V osnovi veliko EU aparatov deluje tudi na napetost 110V, samo pred tem poglej na napajalni kabel ali ima oznako napajanja 110V-230V.

Če boš rabil trafo, ga lahko dobiš pri meni, ker mislim da imam še kakšnega na zalogi.

Upam da tibo to v kakšno pomoč, oziroma da sem bil dovolj razumljiv.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: inštalacija za izmenično napetost / AC wiring system

OdgovorNapisal/-a motorni » To Jul 30, 2013 00:25

bicimix napisal/-a:kakšen je sploh "standard" za te AC inštalacije in kako imaste izvedeno ostali...


Nekaj o standardih sem zapisal
tu
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jul 30, 2013 07:28

Tak razpored, kot je bil dobro opisan v prvem prispevku, me spominja na plovilo, ki je večino časa, ko uporabnik biva na njem, priklopljeno na javno električno omrežje (marina...) ali pa teče motor (in njegov alternator), ko barka plove.

Za čas na sidru - če je bilo plovilo pripravljeno tudi na to - bi reč morala imeti tudi ustrezno velike (po Ah) akumulatorje v delovni banki in ustrezno dimenzioniran inverter za pogon AC reči in najbrž tudi agregat, ki te akumulatorje lahko ponovno napolni tudi, ko si na sidru.

Spominja me na način uporabe za 'plavajoče stanovanje': v takem primeru je najbrž (bilo) enostavneje (in ceneje) imeti naprave (in vtičnice zanje) za uporabo naprav, namenjenih za priklop na običajni AC, torej na javno električno omrežje. Če je reč bila narejena, kot je treba, je moral biti ves AC razvod narejen tako, kot je opisano na povezavi, ki jo je zgoraj navedel motorni (ločene poti za AC in DC itn.).

Admin - mislim da z ustrezno dimenzioniranim razsmernikom - ima na svoji barki podobno poskrbljeno, da mu poleg drugih 220V reči dela tudi mikrovalovka, ko jo rabi...

Zdaj je najprej vprašanje, ali bo na tej barki še naprej tak vzorec uporabe.

S prehodom s 110V na 230V imaš - tudi zgoraj že dobro povedano - težavo: obstoječe AC naprave so 110V in če želiš, da bodo delovale ne da jih skuri, potrebuješ trafo 230V/110V.

Za vtičnice pa - če naj spet omogočajo uporabo običajnih naprav za 230V namesto dosedanjih 110V - je potrebno preurediti AC razvod - in to z dobrim premislekom za naprej, saj bo lastnik, če 'crkne' hladilnik ali grelna spirala v grelniku vode, mogoče želel zamenjati pokvarjeno 110V za kakšno tukaj dostopno 220V in ne iskati grelno spiralo - ali polnilnik akumulatorjev, hladilnik... na 110 V. Če tega ne razmisliš dobro vnaprej, bo kasneje z enim in nato naslednjim poprkčanjem zelo verjetno nastalo sračje gnezdo žic z vsemi posledicami.

Problem ni trivialen, zato so bili zgoraj nasveti, da je to delo za profesionalca, kar pa ti mogoče za elektriko, čeprav še ne za navtično, si.

Takšna kombinacija mora biti tudi zelo dobro in sistematično označena in tudi kdorkoli bo kasneje karkoli popravljal, mora biti dovolj dober, da bo jasno in označeno tudi po njegovih posegih, sicer je kdaj kasneje neugodno verjeten scenarij s slike, ki jo je dodal Pogacnyk.

Kje sta Joško in NikolaTesla
    NT je na jadrnici nekje med Istro in Lastovom - ampak na morjeplovca pogleda - in če sem kje kaj 'zabluzil' se bo gotovo oglasil - in na ZS (zasebna sporočila) foruma je tudi dostopen.

    Joško pa mislim da ima - poleg ZS - kontaktne podatke tudi med animrianimi reklamami desno zgoraj ob vsebini foruma.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jul 30, 2013 21:59

MT je uganil sem na Lastovu in uživam maksimalno.

Tematika je izjemno zanimiva, rešitve pa so vse zelo logične in enostavne, če poznaš osnove NAČINA uporabe naprav na plovilu.
Ogovorim obširneje po dopustih. Verjetno niti ne uspete plovila prej urediti za plovbo - realno gledano.

1. V glavnem v navtiki na plovilih do 12m med plovbo ne uporabljamo močnostnih 230V porabnikov! Napajani so predvsem, ko smo na privezu kjer imamo kopensko vtičnico (shore). Generatorji so sila redki na teh dolžinah in po večini služijo predvsem kot backup energije in nikakor kot primarni vir. Z dobrim DC sistemom napajanja potrebe po generatorju praktično ni. Generator pride v poštev samo za delovanje klime, morda električne pečice, sesanje in zelo malo za polnenje akumulatorjev s pomočjo polnilca, ker so le ti vedno močno poddimenzionirani in bi moral celo večnost "generatirat", da bi kaj napolnil akumulatorje, saj tovarniško vgrajeni polnilc komaj pokrijejo tekočo porabo na 12V.

2.Bistven je polnilec 230/12V. Večinoma so novejši delani za oba sistema 110 in 230V. Če ni, ga odmontiraj in kupi novega.

3. El pečica oz štedilnik je neuporaben odmontiraj in kupi plinskega ali pa boste kuhali le na privezu.

4. Bojler. Zamenja se samo grelec.Ostalo lahko ostane.

5. Mikrovalovka. Poskusi, če bo delala na 230V. Če bo zasmrdelo jo odmontiraj in kupi novo. Čez čas boste sami ugotovili da spada mikrovalovka med nepotrebno šaro in nima neke praktične vrednosti,če le nimaš neke novodobne dekline, ki ne zna ali pa se ji ne da kuhat.

6. Če imaš klimo poglej ploščico na kompresorju. Kar precej jih ima možnost nastavitve omrežne napetosti in frekvence. Če tega nima potem bo bolje kupiti novega ali pa se odpovedati klimi. Klima je praktična le v marini. Na sidru je niti v največji vročini ne boš pogrešal. To bodo verjetno pritrdili tudi tisti, ki jo imajo vgrajeno pa je še nikoli niso vžgali na sidru.

7. Seveda moraš zamenjat vtičnice in vgraditi FID ker američanj to radi pozabijo.

8. Pod nobenim pogojem ne razmišljaj o kakšem transformatorju!!!!! Teža, volumen, cena... To je najslabša rešitev in ko je neka štajerska firma mojemu ribiškemu prijatelju (še predno sva se spoznala) predelala instalacijo na 12m čolnu z 2x350hp je bil rezultat ta, da ima barka uničeno težišče in ne dosega več max hitrosti. Na privezu pa stoji nagnjena na eno stran. Teža transformatorja za klimo, pečico... 135kg !??!! Predelavo je plačal 5k€ !!!!???

Zaenkrat toliko več ko se vrnem.
LP NT
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 15, 2013 21:04

Obljubil sem obširneje odgovoriti tako, da objavljam del članka katerega celoto si lahko preberete tukaj...


Osnovni elementi predelave instalacije iz 110V na 230V.

1. KOMBINACIJE NAPRAV na 110V in 230V
Potrebno je vedeti, da se kombinacije, kjer je del porabnikov napajan le preko generatorja 110V drug del pa preko obale na 230V, nikoli niso obnesle. V kolikor želite tako rešitev potem jo omejite zgolj na menjavo polnilca za akumulatorje ostalo pa pustite tako kot je. Polnilec z vgrajenim sistemom PCF (Power Factor Corector) starta tudi na malih prenosnih generatorjih.

2. GENERATOR
V glavnem v navtiki na plovilih do 14m med plovbo ne uporabljamo močnostnih 230V porabnikov! Napajani so predvsem, ko smo na sidru ali privezu. Na sidru moramo za njihovo napajanje vklopiti generator na privezu v marini pa imamo na voljo kopensko vtičnico (shore). Generatorji so sila redki na teh dolžinah in po večini služijo predvsem kot zasilni vir energije. Z dobrim DC sistemom napajanja potrebe po generatorju praktično ne čutimo. Generator pride v poštev samo za delovanje klime, morda električne pečice, sesanje in zelo malo za polnenje akumulatorjev s pomočjo polnilca, ker so le ti tovarniško vedno močno poddimenzionirani in bi moral celo večnost "generatirat", da bi napolnil akumulatorje, saj tovarniško vgrajeni polnilci komaj pokrijejo tekočo porabo na nizki napetosti 12V ali 24V.
V kolikor imate na plovilu že vgrajen generator preverite, če omogoča enostaven preklop na 230V. Predelava generatorja je možna tudi naknadno vendar način, izvedba in cena močno varira od proizvajalca do proizvajalca.

3. POLNILEC
V energetskem sistemu je vsekako najpomembnejši polnilec AC/DC 230/12V oziroma 230V/24V. Večinoma so novejši polnilci delani za oba sistema napajanja 110V in 230V. Preverite, če Vaš polnilec omogoča preprosto izbiro vhodne AC napetosti. Če polnilec deluje na obeh napajalnih napetostih potem menjava ni potrebna. Izberite le potrebno nastavitev. Na nizko napetostnem delu pustite vodnike kot so bili prvotno predvideni. V kolikor nameravate nadgraditi akumulatorje pazite, da boste izbrali ustrezen polnilec glede na tip akumulatorjev.

4. ELEKTRIČNE IN MIKROVALOVNE PEČICE
Nekatere mikrovalovne pečice imajo možnost izbire napajalne napetosti med 110V in 230V. Tudi, če ima pečica to opcijo se v praksi pokaže, da je tovrstna pečica brez kakšne posebne vrednosti, saj za tisto malo kar nudi zavzame veliko preveč dragocenega prostora v že tako omejenem prostoru ladijske kuhinje. Večinoma jo uporabljajo le za pogretje pijač medtem, ko se je izkazalo, da za ostale namene mikrovalovke navtiki ne uporabljamo.

5. GRELNIK VODE - BOJLER
Bojlerji na plovilu imajo gretje izvedeno z električnim grelcem in s pomočjo hladilne tekočine motorja. Za predelavo instalacije iz ZDA je potrebno zamenjati grelec, kar je ponavadi že tako ali tako nujno. Zamenjava grelca bojlerja na plovilu je zelo priporočljiva na deset let. Grelec se odmontira z bojlerja. V nastavek grelca se namontira nov grelni element moči 1kW za manjše do 20l, 1,5kW za srednje in maksimalno 2kW za večje bojlerje.

Preverite vezavo tudi, če je plovilo tovarniško, saj sem videl že precej primerov, ko bojler ni imel vgrajene termične varovalke ali ozemljitve.

Slika

OPOZORILO:
- Galvanska ločitev, imenovana tudi Zinc Saver, na sliki velja samo za primer, ko imamo ozemljitev na plovilu izvedeno le preko bojlerja. Ta način uporabljajo v ZDA. V EU je obvezno pred dovodom na bojler dodati še FID stikalo in dodatno varovalko,
- Ozemljitev tudi na motor je OBVEZNA, ko ima bojler kombinirano gretje s toploto motorja !!

Delovna temperatura motorja - hladilne tekočine je normalno od 80-90°C. V kolikor bojler grejemo s toploto motorja se kaj rado zgodi, da se voda v bojlerju pregreje. Z vročo vodo bi se opekli, lahko pa bojler celo eksplodira v kolikor bi voda v njem zavrela. Mehanski razbremenilni ventil je osnovna oprema vsakega ladijskega bojlerja. Sem že naletel na primere, ko bojler tega ni imel instaliranega.
Za gretje sanitarne vode s toploto motorja je torej potrebno dograditi poseben termostat, ki prekine dovod vroče vode motorja, ko temperatura v bojlerju doseže nastavljeno temperaturo. Primerna temperatura sanitarne vode na plovilu je do 60°C. Glej sliko.

Slika

Bojler in motor morata biti povezana z ozeljitvenim vodnikom, kot je to označeno na prejšnji skici. Zasledil sem primere, ko je cev izmenjevalca v bojlerju brez posebnega razloga prežrlo. Do tega pojava prihaja zaradi galvanskih tokov hladilne tekočine, ki kroži med motorjem in bojlerjem. Z medsebojno povezavo ozemljitve se ta problem odpravi, vendar je nujno potrebno paziti, da je pravilno ozemljen bojler tudi, ko je priključen na omrežno napetost. V kolikor ne uporabite galvanskega ločilnega vezja se kaj rado pripeti, da preko ozemljitve na bojlerju - ozemljitve do motorja - osovine, ki je potopljena v vodo sklenemo tokokrog z ozemljitvijo obalnega priključka in tako lahko vaše plovilo postane žrtvena anoda sosednjemu. Rezultati so lahko katastrofalni še posebej za plovila z Z pogonom.

6. KLIMA
Na klima napravi poišči napisno ploščico in preveri v kolikor dotična klima omogoča izbiro napajalne napetosti na 110 ali 230V. V kolikor izbira napetosti ni možna je daleč najkvalitetnejša rešitev zamenjava kompresorja in ventilatorjev z ustreznimi na 230V. V kolikor imate na plovilu več ločenih manjših klimatskih enot, potem je posamezno manjšo klimo moč predelati na 230V s toroidnim transformatorjem sprejemljive velikosti in teže. Toroidne transformatorje dam izdelati po naročilu glede na zahteve posamezne klime. Za predelavo klima naprav svetujem, da se obrnite raje na strokovnjaka za električne instalacije in hladilno tehniko.
Klima je praktična v marini na plovilih z veliko steklenih površin. Na sidru je niti v največji vročini ne boste pogrešali. To bodo verjetno pritrdili tudi tisti, ki jo imajo vgrajeno pa je še nikoli niso vžgali na sidru, zato dobro premislite ali jo res potrebujete.

OPOZORILO:
- Klime v navtiki ni možno poganjati s pomočjo inverterjev !!

7. VTIČNICE, VAROVALKE...
Vse vtičnice je potrebno zamenjati medtem ko bimetalne varovalke lahko ostanejo. Ponavadi je potrebno predelati tudi indikator izmenične napetosti saj bo napačno kazal, mehanskega pa bo zabilo do konca, ko ga boste priključili na 230V v kolikor je skala le do 150V. Vgraditi je potrebno uporovni delilnik in lahko ostane celo isti voltmeter le skalo se napiše novo. Američani radi pozabijo na FID odklopnik, ki varuje omrežne naprave na plovilu v primeru preboja vodnikov proti ozemljitvi.

8. PREDELAVA S POMOČJO OGROMNEGA TRANSFORMATORJA
Po tem receptu sem videl predelani že dve plovili. Gre predvsem za nestrokoven pristop po katerem se ga lotevajo energetiki, ki v navtiki nimajo iskušenj. Rezultat take "strokovne" predelave so popolnoma uničene performanse plovila.
Pod nobenim pogojem ne razmišljajte o predelavi s pomočjo transformatorja 230V/110V za celotno plovilo !!!!! Teža, volumen, cena... To je najslabša rešitev in ko je neka (zbrisano) firma mojemu ribiškemu prijatelju (še predno sva se spoznala) predelala instalacijo na 12m čolnu z 2x350hp je bil rezultat ta, da ima barka uničeno težišče in ne dosega več optimalne hitrosti. Pravzaprav so performanse tako načete, da plovilo doseže celih 7 vozlov manj pri enakih obratih motorja, na privezu pa barka stoji nagnjena na eno stran. Da ne omenjam še ostalih neumnosti katere so naredili, saj mora lastnik vklopiti 5 (z besedo PET) vtikačev in kablov, da zadevo priklopi na obalo za vse to pa so mu računali celih 5.000,00€!!!!

Če se že lotevate predelave sami pazite, da imate ozemljitev pravilno izvedeno, drugače Vam FID stikalo ne bo delovalo, kar je lahko smrtno nevarno !
Slika

CELOTEN ČLANEK...
LP NT

Pridržujem si popolno avtorsko pravico na tekst. Objava v drugih medijih razen Foruma Morjeplovec ni dovoljena brez pisnega dovoljenja avtorja.
Če se lotevate predelave sami po tem opisu se tega lotevate popolnoma na lastno odgovornost.

Popravek z dne 18.12.2013: Zbrisal sem od kod prihaja firma, ki je nestrokovno predelala ameriško plovilo, ker to nekatere očitno zelo moti.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Sr Dec 18, 2013 11:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Po Dec 16, 2013 01:29

Nikola Tesla.
Za ta odgovor si pa po mojem zaslužiš malo več kot le pijačo.
Zelo pohvalno, da je nekdo pripravljen toliko strokovno pomagati.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » To Dec 17, 2013 20:05

Pozdravljeni !

Ko prebiram tole pisanje ne morem mimo tega, da tudi sam zopet nekaj napišem na to temo.
Upam , da se tisti ki delite nasvete okoli izvedbe elektroinstalacij na plovilih in nasploh zavedate, da za to obstajajo predpisi in norme in ne kar nekaj po domače. Zato predlagam, da tisti ki pišete o tej temi z namenom svetovati tudi navedete predpise na katere se nanaša vaše pisanje. Upam, da se zavedate da se s tem postavljate v vlogo prjektanta in s tem tudi prevzemate odgovornost za svoje pisanje. Tudi sheme ki jih prilepljate naj imajo podlago v tehničnih predpisih in ne domači risarski delavnici. Tudi za to obstajajo predpisi in simbolika ki se za to uporablja. Tudi standardi ločujejo različne prezentacije simbolov predvsem nam zanimive razlike med NEMA in SIST EN,ISO,IEC, ali DIN standardi. Še posebej ¸pa je potrebno paziti pri dimenzioniranju napeljav na plovilih in pravilno ločevati med enosmernimi in izmeničnimi razvodi in napravami. Kateri sitem ničenja uporabiti je tudi predpisano in le pravilna uporaba bo služila svojemu namenu. In to je vse PREDPISANO in ni prepuščeno izbiri posameznika. In nič od tega ni avtorsko zaščiteno , ker so predpisi plod standarizacije s strani institucij in predpisujejo smernice, navodila in zahteve za varno uporabo.
Kadarkoli se kdo spušča v izdelavo električne inštalacije na plovilu ali kjerkoli drugje se mora zavedati, da s tem sprejema tudi odgovornost, zato naj se tega loti le tisti ki ima za to dovolj znanja in izkušenj ter ve, da mora izdelati tudi dokumentacijo ki mora imeti tudi podpisnika -projetkanta ki bo s svojim znanjem,izobrazbo in podpisom tudi ogovarjal za pravilno izvedbo del.
"Sračja gnezda", ki jih gledam na plovilih so odraz neznanja in neupoštevnja predpisov in nasploh lastne vzvišenosti tistih ki so jih ustvarili, kar se na žalost odraža v premnogih nesrečah ki so jih s tem posledično povzročili njihovi umetniški vložki.
Tisti ki se tagega dela lotevate si prej preberite GL "Klassifikations- und Bauvorschriften Schiffstechnik " in seveda ostale standarde in predpise za gradnjo plovil, ter se nato odločite ali boste delali po predpisih ali mimo njih.

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot], PogachnyK in 6 gostov