Popolna obnova Elan GT 070

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » Če Sep 25, 2014 22:07

Hvala sr290 za nasvet kot ponavadi :)

Torej bo kr lepo vezana plošča, tudi dimenzija bo prava da bo vse iz enega kosa. Zdej morem samo preverit zaloge, pa se odločit katero se pa nagibam na topolovo čeprav vem da je kritična vendar je pa lažja.

No to bo tudi izziv ojačitve za sedeže..
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Sep 25, 2014 22:45

Topolova vp bo čisto dobra, če jo popolnoma zapreš kot sem že zapisal.

Ojačitve?
Jaz bi na spodnji strani vezane plošče nalepil dobre ojačitve iz lesenih lajšt in potem vse skupaj zlaminiral v eni fazi. Predlagam, da lepiš z lepilo Titebond III, ki se obnaša kot bela lepila, les pa prime le malenkost slabše od peoksija in je popolnoma vodoodporno. Tem lajštam na zunanjem robu poberi vogale in jih čim bolj zaokroži, da boš lažje potegnil mato čez.
Tam kjer bodo vijaki pa vnaprej večjo luknjo in kita not kot si delal pri krmni deski. Morda bi tam nalepil kako ploščo iz ostankov vp za krmno desko, da bo več mesa. Tudi, če boš napravil kako "inšpekcijsko" odprtino izreži vnaprej pred lanimiranjem, da bo res 100% zatesnjeno.

In še ena. Ko boš to dno lepil v čoln ti predlagam, da po robovih zlaminiraš z steklom in smolo, ampak znotraj na rebra pa raje ne. Tam na longerone nanesi debelega črva Kenta in daj to dno čez. Menim, da bo elastični spoj bistveno boljši od ozkega sloja kita, ki ga boš slišal ob vsakem tršem šusu.
LaMike
Viceadmiral
Prispevkov: 526
Pridružen: Sr Jan 16, 2008 11:07
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a LaMike » Pe Sep 26, 2014 09:03

SR 290 napisal/-a:In še ena. Ko boš to dno lepil v čoln ti predlagam, da po robovih zlaminiraš z steklom in smolo, ampak znotraj na rebra pa raje ne. Tam na longerone nanesi debelega črva Kenta in daj to dno čez. Menim, da bo elastični spoj bistveno boljši od ozkega sloja kita, ki ga boš slišal ob vsakem tršem šusu.


Se popolnoma strinjam. Tako sem naredil jaz. Nič ne škripa na valovih. :) Pa tudi eden izmed prejšnjih nasvetov, ki ga je Sr podal, je vsekakor vredno upoštevati. Ta govori o polnjenju praznega prostora pod podom z zaprtocelično PU peno. Naredi to. Doda dodatno togost podu in je vsekakor vredno dodatnih €. :)
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » Če Okt 09, 2014 23:08

Še mal pa bom pokazal kaj več kako zgleda vendar preden nadaljujem sem pred dilemo ali izrezat tole staro poškodbo ali ne ?

Slika

Točno tukaj kjer je ta poškodba pridejo takole pokonci ojačitve ( ta dodana samo za lažjo predstavo)

Slika

In zdej vprašanje če zadevo popravit kako izrezat in koliko plasti čez in kako velike ?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Okt 10, 2014 09:30

Če je lepo narejeno in laminat zdrav uprašanje če ima smisel to rezat ven? Sej pa tud ne boš mel ta čoln še 50 let vrjetno :)
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Okt 20, 2014 14:35

Tule bo vrjetno prišlo kmalu do točke ko se bo dno zaprlo. Zanima me kje se dobi pena in pa ali se to nalije potem v dno ko je že gotovo da zapolni vsak vogal ali se da not predn se da pohodni sloj v čoln?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Okt 20, 2014 18:27

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Okt 20, 2014 18:40

torej iz 1kg dobimo nekje 27l polnila. kako pa ga "vgradimo"?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Okt 20, 2014 18:49

https://www.youtube.com/watch?v=EAGJW_jEG7U

Je to praviln postopek? Zgleda mi kr ornk pacarija :)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Okt 20, 2014 19:59

Tega videa nisem pogledal, ker se že začne umazano. Pri tem delu se ti sploh ni treba posvinjat, vse je čisto.

1.) Vzemi dovolj veliko plastenko za gazirane pijače, da gre not vsa preračunana zmes. V kolikor je zmesi več, vzemi ustrezno več plastenk. :D
2.) V pokrov plastenke namontiraj kovinsko smrečico za gumi cevi-Merkur...
To napravi kvalitetno z kontra matico in mora tesnit. Smrečica mora biti dovolj velika za premer cevi vsaj 10, bolje 13 mmm.
3.) Natakni na smrečico prozorno pvc cev, kakršne se uporabljajo pri mopedih za gorivo, vendar ustreznega premera. To cev z spajkalniko naluknjaj vsakih 10 cm, da bo kot sito. Luknje naj imajo premer vsaj 5 mm, dolga pa mora biti toliko, da seže skozi celotno dno in seveda za tisti del med dnom in plastenko, ki ni naluknjan. :D
4.) Enako stori z vsemi plastenkami, nanje natakni cevke in zagotovo fiksiraj spoj z dobro objemko.
5.) V dno izvrtaj luknje na takem mestu, da boš lahko porinil not te cevke in se bodo lepo napeljale tja kamor želiš.
6.) Po pohodni površini navrtaj nekaj 5 mm lukenj, recimo na vsakega 0,5 m, da boš spravil zrak ven.
7.) Skoz luknje nalij kak liter vode in sicer tako, da bo čim lepše porazdeljena po celi površini. (PU reagira z vodo.)
8.) Tu rabiš pomočnika. Količina enega kompleta iz linka je ravno prava za največjo Coca Colino plastenko. Preko lijaka zlij v plastenko najprej eno, potem še drugo dozo in zapri z pokrovom, v katerem je smrečica z cevjo. V največ treh minutah opravi enako z vsemi plastenkami, nato pa jih dobro prestresi in dvigni nad čoln, ter opazuj.

Ko je reakcija končana in bo pena v plastenkah trda enostavno poreži cevke tik ob trupu, naslednji dan poreži še tiste pri zračnikih, malo obrusi in zatesni vse luknje z krpico mate in z poliestrom, da bo vse 100% vodoodporno.

Če nisi dal v računico preveč smole, bo rezultat ravno prav napolnjeno dno. Če si zgrešil za več kot 20%, ti zna napumpat kak del čolna, dobro pa je da pretiravaš z količino za 10%, ker se nikoli ne razširi tako lepo, kot pišejo. In pazi, da bo med delom cel čoln lepo ogret na sobro temperaturo. :D

Ko končaš z delom boš umazan točno toliko, za kolikor boš neroden pri nalivanju preko lijaka v plastenke. Dokler je Pu še lepljiv ga je enostavno očistit z acetonom, kasneje je muka.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » To Okt 21, 2014 09:28

Super tehnika! Se mi je zdel da boš ti mel boljšo rešitev :) Torej če se pa za pohodno površino vodoodporna vezana plošča jo je potrebno iz spodnje strani kaj zaščitit al jo bo pena ščitla da bo ostala suha? Iz zgornje strani sem imel u mislih eno tanko plast mate in smolo čez.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Okt 21, 2014 09:53

Eno mato čez. PU pena se ne napije vode, ampak malo vlažna je pa precej hitro.
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » To Okt 21, 2014 23:30

Ali je sploh smiselno dajat v poden pu peno glede na to da je vsaj v mojem primeru ta prostor majhen ter da se bo s časoma sigurno napila vode ?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Okt 22, 2014 07:17

Nima smisla, ampak kdor hoče jo pač da. Bolje je napravit dovolj trdno dno, da ne potrebuje pene.
Redkokatero plovilo ima vgrajene dovolj pene, da bi ga res držala na vrhu, če pride do brodoloma. Večinoma je pena not izključno zaradi varčevanja z konstrukcijskimi materiali.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Okt 22, 2014 11:24

js čez zimo čoln nagnem nazaj in odprem čep tak da se vsako zimo scedi vsa voda izpod dna. mislim pa da je čoln z peno dost bolj tih in kompaktn čez valove. Glede plovnosti je brez pene ujetega več zraka v prostoru kar pomeni boljšo plovnost in majn teže...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov