Moč motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Piki: motor je skoraj enak-mogoče je za spoznanje malo več kablov navlečenih okoli. Ko sem delal konzervacijo sem opazil, da v airboxu ni filtra.
V bistvu je samo kovinska škatla. Če se ne motim bi notri morala biti pena prepojena z motornim oljem ( na chopperju imam tak filter )?
SR290: divjanje ni moj namen. Na jetra mi gre, ko mi kolegi pametujejo, da to ni 50 hp, da bi to moglo letet ko raketa in podobno. Meni osebno je 20 vozlov dovolj, ker je to premajhen čoln za divjanje in se lahko zgodi da kakšen val preskočiš, v naslednjega se pa zapičiš.
Me je pa zmotilo to, da je pred servisom bolje letel in bi rad dobil nekoga, ki zna motor nastavit na optimum.
Glede propelerja je pa točno s tako oznako tudi kot originalni rezervni del
12 1/4 x 15
V bistvu je samo kovinska škatla. Če se ne motim bi notri morala biti pena prepojena z motornim oljem ( na chopperju imam tak filter )?
SR290: divjanje ni moj namen. Na jetra mi gre, ko mi kolegi pametujejo, da to ni 50 hp, da bi to moglo letet ko raketa in podobno. Meni osebno je 20 vozlov dovolj, ker je to premajhen čoln za divjanje in se lahko zgodi da kakšen val preskočiš, v naslednjega se pa zapičiš.
Me je pa zmotilo to, da je pred servisom bolje letel in bi rad dobil nekoga, ki zna motor nastavit na optimum.
Glede propelerja je pa točno s tako oznako tudi kot originalni rezervni del
12 1/4 x 15
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Filtra v outboardih NI! Sej tud praha na vodi ni... To da ti čoln leti 40Kn ne pomeni da se morš tolk vozit ampak lahk se zgodi situacija ko (bognedaj) morš interventno posredovat, se znajdeš v nevihti ali bežiš pred njo... In če je tvoj motor narejen za delovanje v območju obratov npr.:4500-5500RPM ga tam tudi poskuši uporabljat ker vse ostalo mu močno skrajšuje življensko dobo in povečuje porabo in zatira njegov potencijal. Če boš gnal 50PS mototr s polnim gasom na 25Kn pričakuj prej ali slej okvare!!! In to kakšen je original propeler na motorju ti naj ne bo vodilo ker to je kr neki ker propeler se izbira glede na kombinacijo plovilo-motor in ne samo glede motorja!
Z pravim propelerjem čoln te velikosti in te moči izglisira čez palec v treh sekundah in potegne tja blizu 40 vozlov. Najlepša stvar vsega skupaj je ravno v tem, da hitro zlezeš iz vode, potem pa odvzameš plin in se pelješ z 1/3 plina in še vedno spodobno hitrostjo. Motor ne trpi, poraba je znosna, hrupa in tresljajev je manj in še vedno imaš zaloge za kak pospešek.
Saj dandanes recimo že vsak avto leti čez 200 km/h, pa so povprečne hitrosti še vedno okrog 50 km/h...
Naj bo aktualni propeler serijski ali ne, je to propeler za velik gliser, ki ga tale motor seveda ne more hitro tiščat, ampak zaradi velikosti in mase nudi ustrezni upor, za premagovanje katerega rabiš veliko delovno površino propelerja. Po domače bi mu lahko dejal delovni propeler.
Ti potrebuješ nekaj majhnega z velikim korakom.
Velik korak zato, da bo propeler "dohajal" motor in plovilo, majhen pa zato, da bo manj trenja z vodo in, da boš lažje zlezel iz vode.
Prop je med drugim tudi viskozna sklopka in na startu "drsi", kasneje pa prime. V kolikor ga prav določiš bo potegnil, nato se boš pa peljal kot recimo z avtom v šesti prestavi. V tvojem primeru bi lahko start primerjal speljevanju avtomobila v tretji ali četrti in glisiranje z vožnjo po avtocesti v tretji prestavi. Zaradi za te razmere ogromnega propelerja ni čisto tako, saj kar nekaj konjev zmečeš v vrtenje propelerja samega in se motor navkljub majhnemu koraku propa ne zavrti kot bi se moral.
Zračni-letalski vijaki so recimo boljši, če so večjega premera, saj ima tam induciran upor večjo vlogo od trenja-čelnega upora kraka samega. Marsikdo zmotno to miselnost direktno prenese na vodo in pozabi, da je voda skoraj tisočkrat gostejša od zraka in tu lahko zanemariš induciran upor, prekleto je pa treba pazit na čelni upor kraka, ki je v tvojem primeru verjetno trikratnik takega z optimalnim propelerjem. Tudi slip je gotovo premajhen za ta propeler in ukrivljenost kraka mu ne ustreza. Če daš zraven še morebitno pregloboko peto, si pobral vsaj polovico moči le za dogajanje okrog torpeda in vrtenje propelerja.
Saj dandanes recimo že vsak avto leti čez 200 km/h, pa so povprečne hitrosti še vedno okrog 50 km/h...
Naj bo aktualni propeler serijski ali ne, je to propeler za velik gliser, ki ga tale motor seveda ne more hitro tiščat, ampak zaradi velikosti in mase nudi ustrezni upor, za premagovanje katerega rabiš veliko delovno površino propelerja. Po domače bi mu lahko dejal delovni propeler.
Ti potrebuješ nekaj majhnega z velikim korakom.
Velik korak zato, da bo propeler "dohajal" motor in plovilo, majhen pa zato, da bo manj trenja z vodo in, da boš lažje zlezel iz vode.
Prop je med drugim tudi viskozna sklopka in na startu "drsi", kasneje pa prime. V kolikor ga prav določiš bo potegnil, nato se boš pa peljal kot recimo z avtom v šesti prestavi. V tvojem primeru bi lahko start primerjal speljevanju avtomobila v tretji ali četrti in glisiranje z vožnjo po avtocesti v tretji prestavi. Zaradi za te razmere ogromnega propelerja ni čisto tako, saj kar nekaj konjev zmečeš v vrtenje propelerja samega in se motor navkljub majhnemu koraku propa ne zavrti kot bi se moral.
Zračni-letalski vijaki so recimo boljši, če so večjega premera, saj ima tam induciran upor večjo vlogo od trenja-čelnega upora kraka samega. Marsikdo zmotno to miselnost direktno prenese na vodo in pozabi, da je voda skoraj tisočkrat gostejša od zraka in tu lahko zanemariš induciran upor, prekleto je pa treba pazit na čelni upor kraka, ki je v tvojem primeru verjetno trikratnik takega z optimalnim propelerjem. Tudi slip je gotovo premajhen za ta propeler in ukrivljenost kraka mu ne ustreza. Če daš zraven še morebitno pregloboko peto, si pobral vsaj polovico moči le za dogajanje okrog torpeda in vrtenje propelerja.
Počasi bo tale zgodba dobila epilog. Večina vas je mnenja, da je propeler prevelik. Verjetno bo nekaj na tem. Pozabil sem omenit, da sem lani nabavil nov propeler, ker sem starega malo " obdelal " na čereh. Novi propeler ima vsaj 20% večjo površino lopatic od starega ( čeprav je bil nabavljen po istih oznakah ). Tudi prodajalec je bil začuden, ko sem mu omenil, da gre na 50KM motor. Glede postavitve motorja pa je zadeva taka: kavitacijska plošča je cca 2 cm nad linijo dna čolna. Ker so na čolnu flapi se hitro dvigne iz vode in če bi imel motor s kratko peto bi verjetno že vlekel zrak oz. pogledal iz vode. Za začetek bom stari propeler zbrusil in sprobal, kakšna bo razlika.
Če bo opazna razlika, grem v nabavo novega. Če pa ima kdo ustrezen propeler na zalogi in ga ima namen prodati, naj mi javi.
Če bo opazna razlika, grem v nabavo novega. Če pa ima kdo ustrezen propeler na zalogi in ga ima namen prodati, naj mi javi.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Bil je nesporazum, prejšnja vsebina ni potrebna.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Če Feb 26, 2015 14:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
O tem da bi predelal propeler mi niti na misel ne pride. Stari propeler ki je sedaj v odpisu bi pobrusil ( okrušen na konicah ) in zmontiral samo za en štart iz vode-tolk da vidim razliko. V nobenem primeru to ne bo trajna rešitev. Še bolje bi bilo, če bi si lahko sposodil kakšnega in sprobal. Potem pa v nabavo novega.
Moč motorja
Pozdravljeni,
Uspel sem priti do čolna in narediti nekaj posnetkov.
Gre ta tale čolniček
Kot smo ugotovili je na njem 50 KM motor.
Obtolčeni propeler je tale:
in novi:
Če ju postavim skupaj-se že na pogled vidi razlika v velikosti ( premeru )
Primerjeva oblike lopatic NOVI/STARI
Že geometrija lopatic se precej razlikuje. Za stari propeler ne vem katere znamke je, novi pa je Solas. Ali je oblika odvisna od kake oznake na propelerju ali bolj od proizvajalca?
Torej-potrebujem propeler ( 13 zob ) desni manjši od 12,25" in korakom 15". Če ga ima kdo za posodit ( seveda proti ustreznemu nadomestilu ) za čez vikend ali pa kar za prodat...prosim če mi javi.
Hvala
Uspel sem priti do čolna in narediti nekaj posnetkov.
Gre ta tale čolniček
Kot smo ugotovili je na njem 50 KM motor.
Obtolčeni propeler je tale:
in novi:
Če ju postavim skupaj-se že na pogled vidi razlika v velikosti ( premeru )
Primerjeva oblike lopatic NOVI/STARI
Že geometrija lopatic se precej razlikuje. Za stari propeler ne vem katere znamke je, novi pa je Solas. Ali je oblika odvisna od kake oznake na propelerju ali bolj od proizvajalca?
Torej-potrebujem propeler ( 13 zob ) desni manjši od 12,25" in korakom 15". Če ga ima kdo za posodit ( seveda proti ustreznemu nadomestilu ) za čez vikend ali pa kar za prodat...prosim če mi javi.
Hvala
Nabavi raje original 10x16, tale bo dober le kot rezerva.
Če kraki nimajo vsi enake oblike in enake površine, ti lahko skrivi gred, ali uniči semeringe.
Taka prišpičena ušesa zelo slabo reagirajo na trim, oblika mora biti drugačna.
Glede na le 20 minut dela dvomim, da si uspel novi obliki prilagodit ustrezen profil krakov. Navadno to z fleksom vzame več kot uro na krak.
Menim, da bi kraki morali imet podobno obliko kot pri tistem novem propelerju, le da jih sorazmerno pomanjšaš, da bo premer propelerja okrog 10-1/4". Ko obdelamim krakom nabiješ cup, boš točno na 10".
Ko krake natančno obrežeš jih moraš stanjšat in sicer tako, da zadaj pustiš kot je, proti sprednjem robu pa obrusiš površino, da dobiš profil ukrivljenega klina z debelino največ 1,5 mm na prednjem robu, pri inoksu gre enakomerno na 0,75 mm debeline in potem zadnjih 6-7 mm zbrusiš na nož, pri alu pa pustiš radius premera 1 mm ali malce manj.
Obdelava mora biti fina, kot bi brusil z vodobrusnim papirjem okrog 400 na roko. Če je bolj groba in sledi brušenja niso usmerjene v pravo smer, propeler rad zakavitira. Kako naj bi bile usmerjene te raze na posameznem primeru prope vejo le najizkušenejši čez lužo, zato je bolje napravit gladko površino.
Če kraki nimajo vsi enake oblike in enake površine, ti lahko skrivi gred, ali uniči semeringe.
Taka prišpičena ušesa zelo slabo reagirajo na trim, oblika mora biti drugačna.
Glede na le 20 minut dela dvomim, da si uspel novi obliki prilagodit ustrezen profil krakov. Navadno to z fleksom vzame več kot uro na krak.
Menim, da bi kraki morali imet podobno obliko kot pri tistem novem propelerju, le da jih sorazmerno pomanjšaš, da bo premer propelerja okrog 10-1/4". Ko obdelamim krakom nabiješ cup, boš točno na 10".
Ko krake natančno obrežeš jih moraš stanjšat in sicer tako, da zadaj pustiš kot je, proti sprednjem robu pa obrusiš površino, da dobiš profil ukrivljenega klina z debelino največ 1,5 mm na prednjem robu, pri inoksu gre enakomerno na 0,75 mm debeline in potem zadnjih 6-7 mm zbrusiš na nož, pri alu pa pustiš radius premera 1 mm ali malce manj.
Obdelava mora biti fina, kot bi brusil z vodobrusnim papirjem okrog 400 na roko. Če je bolj groba in sledi brušenja niso usmerjene v pravo smer, propeler rad zakavitira. Kako naj bi bile usmerjene te raze na posameznem primeru prope vejo le najizkušenejši čez lužo, zato je bolje napravit gladko površino.
Mislim, da sva se narobe razumela. Tale bo samo za test, če je res težava v propelerju. Če se izkaže, da bo čoln s tem propelerjem hitreje izglisiral in dosegel večjo hitrost...potem grem v nabavo novega s podobnimi karakteristikami. Če pa se izkaže, da je težava na motorju...pa se bo treba najprej lotit nastavitev na motorju in šele nato posvetit izbiri propelerja. Gre samo za test in ne za šparanje denarja oz. za garažno šalabajzarstvo.
Ker pa bi rad večji čoln, me zanima tudi mnenje o tem:
http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=182837
Predvsem:
-na kaj naj bom pozoren pri ogledu
-kakšne so hibe ( morda tovarniške ) pri teh modelih
-pa če je že kdo predeloval ameriške prikolice, da so šle skozi našo homologacijo
Ker pa bi rad večji čoln, me zanima tudi mnenje o tem:
http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=182837
Predvsem:
-na kaj naj bom pozoren pri ogledu
-kakšne so hibe ( morda tovarniške ) pri teh modelih
-pa če je že kdo predeloval ameriške prikolice, da so šle skozi našo homologacijo
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Kdo je na strani
Po forumu brska: nautilus in 13 gostov
