Evinrude Etec - filter povratnega voda
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Evinrude Etec - filter povratnega voda
Pri etec-ih se po nekaj letih obratovanja in ob nakupu rabljenega motorja lastnik često sprašuje, v kakšnem stanju so injektorji in ali je iz tega naslova v prihodnosti za pričakovati kakšne težave.
Ti sicer odlični motorji so na nečistoče v bencinu dokaj občutljivi, običajno je glavni vzrok težav voda v gorivu. Ta največkrat pride v gorivo s pljuskanjem morja (veliko čolnov ima odprtino za tankanje nizko na krmi), lahko je voda v gorivu prisotna že na bencinski črpalki, lahko se pojavi tudi zaradi higroskopičnosti etanola primešanega v bencinu.
Dokler je motor v uporabi ponavadi ni večjih težav in motor vodo neškodljivo prebavi. Problem nastane med zimovanjem. Voda prične korodirati komponente sistema vbrizga goriva. Posledica korozije so drobci oksida, ki pričnejo mašiti filtre v injektorjih, šobe injektorjev in filter povratnega voda. Poleg tega drobci povzročajo večjo obrabo tlačne črpalke goriva in s tem novo nesnago, ki skupaj z gorivom stalno kroži v tlačnem vodu. To se dogaja za vsemi filtri, ki jih servisni priročnik omenja kot redno proceduro vzdrževanja.
Težko razumem, da servisni priročnik ne omenja filtra povratnega voda. Tudi v sestavnih shemah ga ni risanega. To je nerazumljivo predvsem zato, ker je do tega filtra relativno lahko priti in ker je stanje tega filtra dober indikator zapacanosti injektorjev. Z drugimi besedami - če je ta filter OK, so najverjetneje tudi injektorji OK.
Letos sem ta filterček preveril tudi sam. Da prideš do njega je pri I-3 motorjih potrebno odstraniti bočne pokrove in z izvijačem previdno razmajati objemko povratnega voda goriva ki pride v hladilnik bencina. To objemko je seveda potrebno nadomestiti z novo, najbolje originalno.
Slika prikazuje lokacijo filtra. Nahaja se v niplu, ki ga prikazuje puščica. Filterček sem potegnil ven s pomočjo izvijača in pincete.
Slika prikazuje stanje filtra v mojem motorju po 5ih sezonah. Čisto, nekaj manjših smetk, ki jim je očitno uspelo, nobene sledi oksida, rje ali česa podobnega. Super.
Zamašen filter povratnega voda povzroča dvig tlaka napajanja injektorjev in s tem motor ob vbrizgu dobi več bencina kot si računalnik predstavlja da ga je dobil. Izgorevanje ni več povsem popolno, svečke se bolj pacajo, performanse padejo. Zelo zapacan filter na koncu povzroči odpoved tlačne črpalke in €€€.
Pri etecih se v zadnjih letih tudi priporoča dodajanje majhnega deleža olja (xd 50, xd 100) v bencin. Delež je od 1:250 do 1:350. S tem se zaščiti in namaže celoten sistem vbrizga. To prakticiram tudi sam in funkcionira brez težav.
Upam da bo informacija za lastnike etec-ov koristna.
LP
Ti sicer odlični motorji so na nečistoče v bencinu dokaj občutljivi, običajno je glavni vzrok težav voda v gorivu. Ta največkrat pride v gorivo s pljuskanjem morja (veliko čolnov ima odprtino za tankanje nizko na krmi), lahko je voda v gorivu prisotna že na bencinski črpalki, lahko se pojavi tudi zaradi higroskopičnosti etanola primešanega v bencinu.
Dokler je motor v uporabi ponavadi ni večjih težav in motor vodo neškodljivo prebavi. Problem nastane med zimovanjem. Voda prične korodirati komponente sistema vbrizga goriva. Posledica korozije so drobci oksida, ki pričnejo mašiti filtre v injektorjih, šobe injektorjev in filter povratnega voda. Poleg tega drobci povzročajo večjo obrabo tlačne črpalke goriva in s tem novo nesnago, ki skupaj z gorivom stalno kroži v tlačnem vodu. To se dogaja za vsemi filtri, ki jih servisni priročnik omenja kot redno proceduro vzdrževanja.
Težko razumem, da servisni priročnik ne omenja filtra povratnega voda. Tudi v sestavnih shemah ga ni risanega. To je nerazumljivo predvsem zato, ker je do tega filtra relativno lahko priti in ker je stanje tega filtra dober indikator zapacanosti injektorjev. Z drugimi besedami - če je ta filter OK, so najverjetneje tudi injektorji OK.
Letos sem ta filterček preveril tudi sam. Da prideš do njega je pri I-3 motorjih potrebno odstraniti bočne pokrove in z izvijačem previdno razmajati objemko povratnega voda goriva ki pride v hladilnik bencina. To objemko je seveda potrebno nadomestiti z novo, najbolje originalno.
Slika prikazuje lokacijo filtra. Nahaja se v niplu, ki ga prikazuje puščica. Filterček sem potegnil ven s pomočjo izvijača in pincete.
Slika prikazuje stanje filtra v mojem motorju po 5ih sezonah. Čisto, nekaj manjših smetk, ki jim je očitno uspelo, nobene sledi oksida, rje ali česa podobnega. Super.
Zamašen filter povratnega voda povzroča dvig tlaka napajanja injektorjev in s tem motor ob vbrizgu dobi več bencina kot si računalnik predstavlja da ga je dobil. Izgorevanje ni več povsem popolno, svečke se bolj pacajo, performanse padejo. Zelo zapacan filter na koncu povzroči odpoved tlačne črpalke in €€€.
Pri etecih se v zadnjih letih tudi priporoča dodajanje majhnega deleža olja (xd 50, xd 100) v bencin. Delež je od 1:250 do 1:350. S tem se zaščiti in namaže celoten sistem vbrizga. To prakticiram tudi sam in funkcionira brez težav.
Upam da bo informacija za lastnike etec-ov koristna.
LP
Pozdrav vsem,
@kasaudio komentar leti nate in tvojo temo.
Po tvojih prispevkih vidim, da si e-tece naštudiral v nulo.
Na e-tec owners forumu sem zasledil, da imajo e-teci do 2006 eden od mazalnih vodov speljan za mazanje črpalke goriva in posledično maže tudi injektorje. Zanima me ali si kje zasledil ali to velja za vse e-tece proizvedene v 2006 in je modelno leto 2007 že brez tega mazalnega voda zaradi doseganja EPA normativov.
Kot drugo me zanima obnašanje tvojega e-teca po dodajanju olja v gorivo.
Kakšne spremembe?Mogoče uporabljaš kakšne aditive za naknadno čiščenje injektorjev, sa bi po strojniški logiki dodajanje olja v izgorevalni prostor sicer skrbelo za mazanje po drugi strani pa povzročalo depozite na injektorjih in morebitno zamašitev le-teh.
Zahvaljujem se za tvoje odgovore in cenim detaljne opise problematik v zvezi z e-teci. Včasih celo pre-detaljne in mogoče koga prestrašijo. V bran robustnosti teh motorjev sta moja ribiška kolega, ki za pogon svojih čolnov (zlo)uporabljata e-teca (40/75). Prvi osem sezon drugi pet.
Prvi je enkrat menjal impeler in svečke ter letno menja filter benzina.
Drugi ima še originalni impeler in svečke, prav tako letno zamenja le filter benzina.
Nihče od njiju nima separatorja vode in vedno se mi smejita, ko svojega e-teca vedno sperem v sladki vodi in redno preverjam vsebino dna sparatorja.
Vsi trije motorji pa, ne glede na (ne)vzdrževanje vedno vžgejo na prvi klik zaganjača.
Toliko z moje strani.
Vseh lepo pozdravim.
D
@kasaudio komentar leti nate in tvojo temo.
Po tvojih prispevkih vidim, da si e-tece naštudiral v nulo.
Na e-tec owners forumu sem zasledil, da imajo e-teci do 2006 eden od mazalnih vodov speljan za mazanje črpalke goriva in posledično maže tudi injektorje. Zanima me ali si kje zasledil ali to velja za vse e-tece proizvedene v 2006 in je modelno leto 2007 že brez tega mazalnega voda zaradi doseganja EPA normativov.
Kot drugo me zanima obnašanje tvojega e-teca po dodajanju olja v gorivo.
Kakšne spremembe?Mogoče uporabljaš kakšne aditive za naknadno čiščenje injektorjev, sa bi po strojniški logiki dodajanje olja v izgorevalni prostor sicer skrbelo za mazanje po drugi strani pa povzročalo depozite na injektorjih in morebitno zamašitev le-teh.
Zahvaljujem se za tvoje odgovore in cenim detaljne opise problematik v zvezi z e-teci. Včasih celo pre-detaljne in mogoče koga prestrašijo. V bran robustnosti teh motorjev sta moja ribiška kolega, ki za pogon svojih čolnov (zlo)uporabljata e-teca (40/75). Prvi osem sezon drugi pet.
Prvi je enkrat menjal impeler in svečke ter letno menja filter benzina.
Drugi ima še originalni impeler in svečke, prav tako letno zamenja le filter benzina.
Nihče od njiju nima separatorja vode in vedno se mi smejita, ko svojega e-teca vedno sperem v sladki vodi in redno preverjam vsebino dna sparatorja.
Vsi trije motorji pa, ne glede na (ne)vzdrževanje vedno vžgejo na prvi klik zaganjača.
Toliko z moje strani.
Vseh lepo pozdravim.
D
@damys:
Res je, kar navajaš glede mazanja črpalke. Do cca 2006 je pri etecih bil v uporabi "skromen" dovod olja v gorivo z namenom mazanja črpalke in ostalega, kar so kasneje ukinili.
Določeni sklopi sistema (npr. injektorji) so tudi po spremembi ostali enaki. Tako da z vidika injektorja zelo majhen delež olja (ki sicer dobro izgoreva) ni noben problem. Če se ne motim, je tudi tlačna črpalka v svoji osnovi ostala enaka. Spremembe so bile na hladilniku goriva (vapor separator) in dovodu olja ki so ga oustili.
Sam nisem opazil nobenih sprememb v delovanju glede tega. Na dopustu pa bom olje dodajal v vsak drugi ali tretji tank (lepo bi bilo, da bi 3 cele tanke pokuril letos). Definitivno pa bo 1:350 olja not ob koncu sezone. Uporabniki foruma etecownersgroup.com (serviserji) navajajo znaten upad odpovedi tlačne črpalke potem, ko so uporabnikom priporočili dodajanje olja v gorivo.
Zaenkrat še nisem uporabil nobenih sredstev za čiščenje injektorjev. Ne vidim potrebe, svečke so vse tri popolnoma enake, črno rjave, suhe - idealne. Problem nevžiganja pa sem tudi rešil.
Etec je namenjen (zlo)uporabi, če je skozi v uporabi (kot pri tvojih ribiških kolegih). Problemi se skuhajo, ko je čoln na suhem. Če ima motor pravi propeler, da doseže predpisane vrtljaje lahko ta motor na polno goniš ves čas, ko bo marsikateri 4T že "dušo spustu". Js ga ne šparam in 30+ vozlov "potovalke" ni nič posebnega.
Res je, kar navajaš glede mazanja črpalke. Do cca 2006 je pri etecih bil v uporabi "skromen" dovod olja v gorivo z namenom mazanja črpalke in ostalega, kar so kasneje ukinili.
Določeni sklopi sistema (npr. injektorji) so tudi po spremembi ostali enaki. Tako da z vidika injektorja zelo majhen delež olja (ki sicer dobro izgoreva) ni noben problem. Če se ne motim, je tudi tlačna črpalka v svoji osnovi ostala enaka. Spremembe so bile na hladilniku goriva (vapor separator) in dovodu olja ki so ga oustili.
Sam nisem opazil nobenih sprememb v delovanju glede tega. Na dopustu pa bom olje dodajal v vsak drugi ali tretji tank (lepo bi bilo, da bi 3 cele tanke pokuril letos). Definitivno pa bo 1:350 olja not ob koncu sezone. Uporabniki foruma etecownersgroup.com (serviserji) navajajo znaten upad odpovedi tlačne črpalke potem, ko so uporabnikom priporočili dodajanje olja v gorivo.
Zaenkrat še nisem uporabil nobenih sredstev za čiščenje injektorjev. Ne vidim potrebe, svečke so vse tri popolnoma enake, črno rjave, suhe - idealne. Problem nevžiganja pa sem tudi rešil.
Etec je namenjen (zlo)uporabi, če je skozi v uporabi (kot pri tvojih ribiških kolegih). Problemi se skuhajo, ko je čoln na suhem. Če ima motor pravi propeler, da doseže predpisane vrtljaje lahko ta motor na polno goniš ves čas, ko bo marsikateri 4T že "dušo spustu". Js ga ne šparam in 30+ vozlov "potovalke" ni nič posebnega.
Moje komentar glede tega:
Običajne izvedenke motorjev (ne H.O.), ki so v normalni - torej družinski rekreativni uporabi in oporabljajo olje xd100 naj bodo nastavljene na xd100. Tudi sam imam tako.
Če je motor res obremenjen - profesionalna dejavnost (npr. vleka smučarjev, tub, itd) potem xd100 olje, motor na tcw3
H.O. motor je v osnovi namenjen za "bass boats", kjer je precej obremenjen. Lahko tudi poganja "plavajočo hišo" kjer je tudi precej obremenjen. Zato tam xd100 nastavitve sploh ni.
Če si kdaj pogledal xd100 olje, si opazil da je med nalivanjem zelo redko. Po občutku bi rekel, da to olje rabi "sušenje, vročino" predno začne mazat. Če ga nalivaš na mazno mesto pomoje maže slabše, kot če mu daš možnost, da ustvari svoj mazalni "film". Ne znam čisto pravilno napisat tega, mislim pa da je jasno kaj sem s tem mislil.
Običajne izvedenke motorjev (ne H.O.), ki so v normalni - torej družinski rekreativni uporabi in oporabljajo olje xd100 naj bodo nastavljene na xd100. Tudi sam imam tako.
Če je motor res obremenjen - profesionalna dejavnost (npr. vleka smučarjev, tub, itd) potem xd100 olje, motor na tcw3
H.O. motor je v osnovi namenjen za "bass boats", kjer je precej obremenjen. Lahko tudi poganja "plavajočo hišo" kjer je tudi precej obremenjen. Zato tam xd100 nastavitve sploh ni.
Če si kdaj pogledal xd100 olje, si opazil da je med nalivanjem zelo redko. Po občutku bi rekel, da to olje rabi "sušenje, vročino" predno začne mazat. Če ga nalivaš na mazno mesto pomoje maže slabše, kot če mu daš možnost, da ustvari svoj mazalni "film". Ne znam čisto pravilno napisat tega, mislim pa da je jasno kaj sem s tem mislil.
kasaudio napisal/-a:Moje komentar glede tega:
Običajne izvedenke motorjev (ne H.O.), ki so v normalni - torej družinski rekreativni uporabi in oporabljajo olje xd100 naj bodo nastavljene na xd100. Tudi sam imam tako.
Če je motor res obremenjen - profesionalna dejavnost (npr. vleka smučarjev, tub, itd) potem xd100 olje, motor na tcw3
H.O. motor je v osnovi namenjen za "bass boats", kjer je precej obremenjen. Lahko tudi poganja "plavajočo hišo" kjer je tudi precej obremenjen. Zato tam xd100 nastavitve sploh ni.
Če si kdaj pogledal xd100 olje, si opazil da je med nalivanjem zelo redko. Po občutku bi rekel, da to olje rabi "sušenje, vročino" predno začne mazat. Če ga nalivaš na mazno mesto pomoje maže slabše, kot če mu daš možnost, da ustvari svoj mazalni "film". Ne znam čisto pravilno napisat tega, mislim pa da je jasno kaj sem s tem mislil.
Razumljeno, sprejeto v vednost.
Hvala
Re: Evinrude Etec - filter povratnega voda
A si našel filter na enakem mestu kot je napisal kasaudio?
Sam imam E-tec 90 l.2007, filtra sicer še nisem lociral, me pa zanima ali je možno filter izvlečt brez da bi bočne plastike dol jemal? Sem jih namreč ne dolgo nazaj kar s težavo nazaj namestil in mi ni do tega da bi jih spet dol jemal.
Sam imam E-tec 90 l.2007, filtra sicer še nisem lociral, me pa zanima ali je možno filter izvlečt brez da bi bočne plastike dol jemal? Sem jih namreč ne dolgo nazaj kar s težavo nazaj namestil in mi ni do tega da bi jih spet dol jemal.
Re:
Po občutku bi rekel, da to olje rabi "sušenje, vročino" predno začne mazat. Če ga nalivaš na mazno mesto pomoje maže slabše, kot če mu daš možnost, da ustvari svoj mazalni "film". Ne znam čisto pravilno napisat tega, mislim pa da je jasno kaj sem s tem mislil.
Tole mi ne zveni prav. Vsako olje deluje povsem enako, razlika med xd100 in xd50 je samo to, da je prvi sintetičen drugi pa polsintetičen.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re:
@AEgir
Mislim, da za razumevanje tvoje pripombe manjka v navedku še en stavek prej.
Če razumem prav, kasaudio ni imel v mislih primerjave med obema oljema, ampak za vtis pri nalivanju, da je olje preredko (premalo viskozno) za učinkovito mazanje, in napisal domnevo, da se morda pri segretju v motorju zgodi kaj (kemijskega?), kar to spremeni.
Si ti rabil to olje? Se je tebi tudi zdelo premalo viskozno za učinkovit mazalni film?
Mislim, da za razumevanje tvoje pripombe manjka v navedku še en stavek prej.
kasaudio napisal/-a:...
Če si kdaj pogledal xd100 olje, si opazil da je med nalivanjem zelo redko. Po občutku bi rekel, da to olje rabi "sušenje, vročino" predno začne mazat. Če ga nalivaš na mazno mesto pomoje maže slabše, kot če mu daš možnost, da ustvari svoj mazalni "film". Ne znam čisto pravilno napisat tega, mislim pa da je jasno kaj sem s tem mislil.
Če razumem prav, kasaudio ni imel v mislih primerjave med obema oljema, ampak za vtis pri nalivanju, da je olje preredko (premalo viskozno) za učinkovito mazanje, in napisal domnevo, da se morda pri segretju v motorju zgodi kaj (kemijskega?), kar to spremeni.
Si ti rabil to olje? Se je tebi tudi zdelo premalo viskozno za učinkovit mazalni film?
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Evinrude Etec - filter povratnega voda
Poznam olje nič kaj bistveno drugačne viskoznosti ni od mercury dfi olja.
Nič kemijskega se ne zgodi, namen nizke viskoznosti je boljša atomizacija olja na ''injektorjih'', ki to pravzaprav sploh niso ampak so navadne bakrene cevke skozi katere rine olje ven, okoli pa piha zrak, ki gre v motor.
Manjša kot je viskoznost, bolj se olje razprši (atomizira) in ga je potrebno manj za doseganje vseh kotičkov. Hkrati je sintetično olje boljše in tudi na ta račun je xd100 mode zelo varčen z oljem.
Samo delovanje olja je povsem enako, podmazuje drsne površine cilindrov in ležajev. Pri tem ni nobenih posebnih procesov.
Je pa res, da dvotaktni motorji z valjčnimi ležaji ne potrebujejo zelo močnega oljnega filma, ker so že po svoji zasnovi narejeni tako, da pri nizkih obratih mazanja sploh ne potrebujejo za razliko od 4 taktnikov, katerih ojnice in gred narazen drži samo oljni film in njegova moč.
Nič kemijskega se ne zgodi, namen nizke viskoznosti je boljša atomizacija olja na ''injektorjih'', ki to pravzaprav sploh niso ampak so navadne bakrene cevke skozi katere rine olje ven, okoli pa piha zrak, ki gre v motor.
Manjša kot je viskoznost, bolj se olje razprši (atomizira) in ga je potrebno manj za doseganje vseh kotičkov. Hkrati je sintetično olje boljše in tudi na ta račun je xd100 mode zelo varčen z oljem.
Samo delovanje olja je povsem enako, podmazuje drsne površine cilindrov in ležajev. Pri tem ni nobenih posebnih procesov.
Je pa res, da dvotaktni motorji z valjčnimi ležaji ne potrebujejo zelo močnega oljnega filma, ker so že po svoji zasnovi narejeni tako, da pri nizkih obratih mazanja sploh ne potrebujejo za razliko od 4 taktnikov, katerih ojnice in gred narazen drži samo oljni film in njegova moč.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Evinrude Etec - filter povratnega voda
A si našel filter na enakem mestu kot je napisal kasaudio?
Sam imam E-tec 90 l.2007, filtra sicer še nisem lociral, me pa zanima ali je možno filter izvlečt brez da bi bočne plastike dol jemal? Sem jih namreč ne dolgo nazaj kar s težavo nazaj namestil in mi ni do tega da bi jih spet dol jemal.
Žal to ne bo šlo. Še s plastikami dol je treba biti zelo previden pri tem filtru. Predvsem moraš biti previden, da ne polomiš niplov od VST sklopa, ker nadomesnih delov ni! Če delaš previdno, lahko tudi original objemke ponovno uporabiš.
Pokrovi načeloma nebi smeli težko it gor, vsaj pri meni ni nobenih težav. Najprej jih lepo naravnam, potem na eni strani z vijakom zavijem le toliko da prime. In potem na drugi, itd. In potem lepo gledaš ko privijaš - na levi imaš gumijasto tesnilo za trim kabel ter paziš da vsi 4-je čepki na katerih sedijo pokrovi lepo sedijo na motorju. Ni težko.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Evinrude Etec - filter povratnega voda
Mislim da bom zaenkrat kar pustil kot je, da ne bo nazadnje več škode kot koristi. Me pa vseeno zanima nekaj, sem namreč iskal tale filter na tejle strani in ga nikjer nisem našel.
http://www.boats.net/parts/search/BRP/E ... parts.html
http://www.boats.net/parts/search/BRP/E ... parts.html
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov