Yamaha 115 V4 2-stroke

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

charlie9
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: To Nov 26, 2013 13:48

Yamaha 115 V4 2-stroke

OdgovorNapisal/-a charlie9 » Pe Sep 25, 2015 11:41

Pozdravljeni,

zanima me ali so te Yamahe 115 V4 2-stroke letnik 2000 res tako požrešne?

Dobil sem informacije, da je na 500kg čolnu (19ft) s tankom 120l poraba okoli 25 l/uro pri potovalni hitrosti.

Imate kdo kakšne izkušnje s tem motorjem?
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4832
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Sep 25, 2015 12:14

Pa saj to ni veliko za to 2T konjenico.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Sep 25, 2015 20:10

Če je potovalka 25 vozlov je poraba 1l/nm, kar res ni tako hudo veliko. Ce je skupna teza 500 kg, potem je veliko. Če pa je dobra tona, kar je bolj verjetno, pa je le malo več kot s sodobnim 2t d.i.
charlie9
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: To Nov 26, 2013 13:48

OdgovorNapisal/-a charlie9 » Ne Sep 27, 2015 17:45

Ja samo čoln ima okoli 500€ brez teže tanka.

Se pravi potem je to realno.

Drugi mi je pa rekel, da njemu 4-taktna yamaha 80ks letnik 2004 pri enakem čolnu pri 23 vozlih pri optimalnih obratih pije pa 13 litrov, se pravi skoraj enkrat manj. Je to realno?
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3347
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

OdgovorNapisal/-a MareC » Ne Sep 27, 2015 18:11

charlie9 napisal/-a:Ja samo čoln ima okoli 500€ brez teže tanka.

Se pravi potem je to realno.

Drugi mi je pa rekel, da njemu 4-taktna yamaha 80ks letnik 2004 pri enakem čolnu pri 23 vozlih pri optimalnih obratih pije pa 13 litrov, se pravi skoraj enkrat manj. Je to realno?


prvi podatek je, drugi ni
snezak
Kapitan korvete
Prispevkov: 101
Pridružen: So Nov 23, 2013 21:09

OdgovorNapisal/-a snezak » Ne Sep 27, 2015 18:28

Pozdravljen charlie9 !

Glede primerjave porabe teh dveh motorjev je podobno kot s statistiko, kjer so rezultati odvisni od namena in načina zbiranja podatkov, načina njihove obdelave in predstavitve podatkov.

Smatram, da je lahko različna poraba med 2t in 4t motorjem z enako močjo največ do 30%. Večjo razliko lahko dobiš, če bi primerjal porabo pri nizkih obratih, kjer je 2t res požrešnejši.


Ali so podatki za 80ks realni?

Sam imam gumenjak 5,5 m z Yamaho 100-4taktno. Po štirih letih družinske uporabe ugotavljam, da je poraba cca 0.8l/miljo. Verjetno pa je bila kdaj, ko sem bil sam na čolnu tudi manj, lahko tudi 13l pri 23 vozlih.

V resnici je preveč dejavnikov, ki bistveno vplivajo na porabo, da bi iz daljave lahko trdil kaj je realno in kaj ne.


LP Snezak
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Sep 28, 2015 09:27

Ja samo čoln ima okoli 500€ brez teže tanka.


Ja to je teža praznega čolna. Ko noter vgradiš tank (recimo inox), pa akumulatorje, pa sidra, štrike, motor in ostale stvari si na toni.

Moja guma (5m) naj bi imela brez vsega (hyplaon + plastika) 345 kg. Na vagi je natankan imel 780 kg. In ko smo s familijo in prtljago gor smo na slabi toni.

Zgoraj omenjeni čoln ima na vodi sigurno še kakšnih 200 kg več in na koncu je navedena poraba čisto realna in tudi sprejemljiva v okvirih tehnologije.
Daki

Re: Yamaha 115 V4 2-stroke

OdgovorNapisal/-a Daki » Po Sep 28, 2015 09:32

charlie9 napisal/-a:Pozdravljeni,

zanima me ali so te Yamahe 115 V4 2-stroke letnik 2000 res tako požrešne?

Dobil sem informacije, da je na 500kg čolnu (19ft) s tankom 120l poraba okoli 25 l/uro pri potovalni hitrosti.

Imate kdo kakšne izkušnje s tem motorjem?


Za porabo 25 litrov na uro se moraš res lepo voziti, ker so ti motorji kar požrešni.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Po Sep 28, 2015 09:48

Ne vem za yam 115 ti pa povem da Tohatsu 90 2t je več požrl.
enkrat je Admin napisal pa bo kar držalo liter gol dol variira in sicer konji/4 se pravi 115/4= 28.75 računaj pa na 30 če bo bonaca, z valovi in polno naložen pa 35l/h ampak jaz imam raje podatek l/miljo.
Jaz če sem dal do daske to je bilo potem nekje 38 vozlov ne ravno bonaca ampak vseeno mirno +trije odtaslo gor je požrl pol 25 litrskega kestla v 10 minutah
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » To Sep 29, 2015 09:41

Ja, če daš gas do konca z lahkoto prides na 50 litrov.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4839
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Sep 29, 2015 10:07

Moč in vrsta motorja pri porabi nista tako pomembni kot masa plovila in željena hitrost.
Uporabniški avatar
DR76
Kontraadmiral
Prispevkov: 236
Pridružen: To Mar 25, 2014 06:28
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a DR76 » To Sep 29, 2015 10:29

Potrebna energija za dosego želene hitrosti se ne spreminja linearno, temveč eksponentno, slednje pa pomeni, da se za zmerno povečanje hitrosti lahko za to potrebna sila kaj hitro podvoji, to pa seveda pomeni tudi znatno večjo obremenitev motorja. Seveda ima pri plovilih ne zanemarljiv vpliv tudi spreminjanje hidro-dinamičnih lastnosti trupa (omočenost površin), prav tako pa tudi režim delovanja motorja (konstantni vrtljaji ali njihovo neprestano spreminjanje), učinkovitost pogonskega sklopa (termična enota, prenosi ter propeler) pa še kaj bi se našlo, vendar ima na porabo z naskokom največji vpliv prav hidro-dinamična lastnost trupa ter s tem pa je pomembno in nerazdružno povezana teža plovila.
Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » To Sep 29, 2015 10:57

SR 290 napisal/-a:Moč in vrsta motorja pri porabi nista tako pomembni kot masa plovila in željena hitrost.


Tvoja mnenja cenim da ne bo pomote, tu se pa glih ne strinjam.
Meni je 2t 90 na praktično minimalnem gasu to je plovba 5-7 vozlov pitje pirčka malo plovbice ravno toliko da se nekaj premikaš, porabil ne dosti manj kot recimo da smo pluli s potovalko, če je an potovalki požr recimo 1 a miljo je pri tem režimu skuril 0,8 l/miljo, ne pa recimo 0,4 ali manj.
lp
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Sep 29, 2015 11:48

@Cibro

Potem je bila tvoja 90ka kar požrešna. Plutje pri minimalnem gasu je, tako kot pri velikih kravah, tudi pri gumenjaku precej ekonomične narave, je pa tukaj tehnologija motorja kar pomembna.

Uživaj v novi pridobitvi!
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » To Sep 29, 2015 12:14

Ja saj poraba na minimalcu je bila mogoče 15% nižja kot na potovalki, kar je brezveze.
Hvala za lepe želje.
Če ne bi bilo otrok bi itak še naprej gural gumico verjetno.
Tako pa rabimo nekaj da samo lahko na vodi dlje časa
LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta