Glasen jambor

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 853
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

Glasen jambor

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Okt 26, 2015 09:33

Pozdravljeni!

Naslov je malce hecen, problem pa niti ne. V našem jamboru živi neko bitje, ki glasno škriplje. Zadeva je hudo moteča, ker je to škripanje najbolj aktivno ponoči na sidru ali boji (no, morda ga takrat mi bolj opazimo), bitje pa za svojo aktivacijo potrbuje le majcen val. Verjamem, da naša barka ni edina s takim jamborom, ker po tujih forumih ljudje poročajo o jamborih tipa killing sleep mast, v ušesa si tlačijo čepe itd. Pri našem jamboru ne gre za žice in ostale viseče zadeve v notranjosti, tiste slišimo popolnoma drugače in z znosnim zvokom, to škripanje pa je tako moteče, da imaš občutek, da bo razpadla streha (mogoče čisto malo pretiravam). Poskušali smo na vso slio tresti jambor in se to škripanje sicer pojavi, a ne s tako intenziteto, predvsem pa ne pri spoju jamborja in nosilca na strehi, razen, če gre za prenos zvoka. Na jamboru pa imamo nameščeno roll jadro v dodatni cevi, tisto sicer ob večjih valovih sicer tolče, vendar ne ŠKRIPA.

Hvala za vse namige kako ugonobiti tega škratka Škripatka.
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Po Okt 26, 2015 11:27

Meni začne škripat jambor oz. kardan na stiku jamborja in buma in na mestih pritrditve vanga na peto jamborja in buma. Ko si zunaj se ne sliši skoraj nič. V notranjosti pa je za znoret. Vsaj mene toliko moti, da ne morem spat.
V tem primeru vsa kritična mesta malo pošpricam z WD40 in imam mir kakšnih 6 mesecev. Ko začne spet škripat ponovim vajo.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 627
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » Po Okt 26, 2015 14:50

Pri sidranju na moji barki včasih škripa spoj / zglob buma na jamboru in ga potem ali namažem tako kot Edo, ali pa bum z vrvjo pritrdim na stran, da se ne premika.

Pred leti je škripal tudi jambor na spoju s peto na palubi. Zunaj se ni nič slišalo, znotraj je bilo ubijalsko.
V Seldnu so mi dali nekakšno nalepko iz trpežne plastične folije, ki sem jo nalepil tja, kjer jambor nalega na peto in potem škripanja ni bilo več. Če se prav spomnim, so mi rekli, da so teflonske nalepke. Jambor sem takrat malo privzdignil z dvema avtomobilskima dvigalkama in pred tem za nekaj cm odvil vse natezalce (šponarje) pripon jambora.
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 853
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Okt 26, 2015 14:56

Pa bi bilo kaj narobe, če bi se te zglobe prešpricalo z WD40 ali silikonskim sprejem? Predvsem mislim zglob pete in jambora?
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Okt 26, 2015 14:59

Jaz nimam fiksnega vanga in je večina teže, ko je jadro spuščeno, na vrvi od buma do vrha jambora ( t.i. "gondoljer"). Ta gondoljer prične kmalu vibrirati kot struna in "ropota". Dolgo časa je trajalo, da sem odkril, ker je zvok prihajal s čisto drugega konca. Zdaj napeljem eno elastiko od gondoljerja do zadnjega štraja (jeklenice), kar ublaži to vibriranje in zvok izgine. Pri vas je najbrž nekaj drugega; ampak vseeno omenim.
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 853
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Okt 26, 2015 15:00

Ne, ta štrik ni. Hvala vseeno za namig.
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Po Okt 26, 2015 15:14

Bouges Nina napisal/-a:Pa bi bilo kaj narobe, če bi se te zglobe prešpricalo z WD40 ali silikonskim sprejem? Predvsem mislim zglob pete in jambora?

Jaz pošpricam z WD40 - tako kot sem že prej napisal. Najbrž bi tudi silikonski sprej pomagal. Bom naslednjič poskusil kako deluje.
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Okt 26, 2015 15:23

Sicer nimam izkušenj z jadernicami ampak je silikon sprej zanimiva reč. U večini primerov se odnese dosti bolje od WD-40 ampak pri določenem materjalu zna pa hudičevo glasno škripat :D Jaz ga najraje uporabim za tesnila vrat na avtu da ne škripljejo in ne zamrzujejo pozimi in pa za pasove če jih ne povleče več dobro nazaj. Jaz bi vsekakor poskuso z silikonom ker tudi sledi in maščobe ne pušča. Ampak pozor!!! Ne si ga našpricat po palubi ker zna kdo grdo padit!!! Zadeva je na gladkih tleh hudičevo drseča!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Okt 26, 2015 17:10

WD-40 je odstranljiv (recimo z detergentom), silikonski sprej pa praviloma ne, tako da zna biti pred uporabo silikonskega spreja tudi dobro premisliti, ali bo tam kdaj treba kaj lepiti ali barvati.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
polanc
Admiral
Prispevkov: 9295
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Po Okt 26, 2015 19:38

na sidru al privezu tud lahko izdatno pošpricaš z Refoškom in tko čudovito zginejo neprijetni zvoki da je kr čudn.Delovanje prične po kaki uri in traja do zore,odvisn od količine spreja.zazobno votlino pa špricaš in pol deluje naprej samo.
LP Iztok
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 853
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Okt 26, 2015 20:28

@polanc
Preizkusili smo tudi to vrsto mazila. Čeprav je naravno, je potrebna pazljivost pri doziranju. Zgodilo se je namreč, da je mazilo prijelo tako dobro, da sta bila oba jambora, ki sta se nahajala tisti trenutek na palubi, povsem neslišna. Nasprotni učinek pa se pokaže že po nekaj urah delovanja. Eden od jamborov izgine, tudi drugi je slabše viden, se pa pojavijo tako visoke frekvence, da povzročijo glavobol, omotico, v hujših primerih predoziranja mazilo lahko povzroči trajne, nepopravljive napake.
CAR
Admiral
Prispevkov: 2272
Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab

OdgovorNapisal/-a CAR » Po Okt 26, 2015 21:37

Jaz pa vse spoje prešpricam s silikonskim sprejem in ni nobenega škripanja nikoli, tudi furlex, štoparje....Do sedaj se je pokazalo zelo pozitivno.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4390
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Okt 26, 2015 23:14

Jaz pa nimam teh problemov, razen kadar je v bližini kak rjuhar prvezan :twisted:
https://medisken.si
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » To Okt 27, 2015 00:21

To kar pravi Bouges Nina se dogaja začetnikom ali amaterjem, pravi profesionalci treniramo permanentno (brez treninga ni rezultatov) in potem opazujemo po sosednjih barkah vse mogoče "akrobacije", kot posledico napačno uporabljenih ustnih sprejev. Sicer pa je silikonski sprej zelo uporabena stvarca, razen če ti ne mlatijo v jamboru električni kabli. V tem primeru pa je malo več spreja v usta edina rešitev za lepe sanje!
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5117
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Okt 27, 2015 06:36

Škripanje jambora v kolikor temu ni krivo pritrdišče skega, buma, dvižnic in vrvi je prvi znak, da jambor ni pravilno poštelan ter da je nekaj narobe s pritrdišči jambora, ki gredo skozi palubo. Imel sem identične težave katere sem odpravil z ojačitvami med predelno steno in palubo. Jeklenice vlečejo palubo gor z silo lahko tudi nekaj ton in pri večini bark je predelna stena samo zalaminirana in ta spoj spusti. Ojačitev v obliki črke L reši ta problem. Stare barke so to imele kasneje pa so imeli križe obrnjene nazaj ter pritrdišča jeklenic le v eni točki in od takrat ni več najti teh ojačitev.
LP NT

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost