2x AKu - Cyrix

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5117
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Mar 11, 2017 22:28

zalesjak napisal/-a:...Jaz sem ta problem nekako rešil s FET delilnikom, ki ne dovoli praznjenja v obratni smeri...

Brez zamere. Zgrešen pristop!!! Ne vem zakaj komplicirati, ko pa so zadeve trivialne?!

Povezava- klik na sliko

Slika

Batery kombinerje imamo od Victrona in lastne izdelave za moči 1000A, 1500A in 3000A.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » So Mar 11, 2017 23:28

NT,

Saj ne pravim, da nimaš po svoje prav. Z battery combinerjem 1000+ A tudi pri vžigu motorja verjetno ne bo težav in cvrtja morebiti pretankih kablov namenjenih polnjenu..

Kaj pa z onimi za cca 100A za 50€, o katerih je verjetno govor v tem postu?

Vse kar sem hotel urediti je polnjenje iz enega vira (v mojem primeru alternator) in, da je štartni AKU čim bližje 100% napolnjenosti. Tega SVR releji s svojo histerezo žal ne omogočajo. Ne vem pa, zakaj proizvajalci ne dvignejo praga izklopa na vsaj 13V.

LPZ
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5117
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Mar 12, 2017 08:37

Zalesjak, ...Z battery combinerjem 1000+ A tudi pri vžigu motorja verjetno ne bo težav...
Odg. Izbran mora biti pravi, da prenese obremenitve na plovilu.

Zalesjak, ... in cvrtja morebiti pretankih kablov namenjenih polnjenu...
Odg. Če je na plovilu tako izvedeno je nekaj hudo narobe.

Zalesjak, ...Kaj pa z onimi za cca 100A za 50€, o katerih je verjetno govor v tem postu?...
Odg. Ta katerega omenjaš je namenjen za male izvenkrme motorje. Za večje izvenkrmne motorje je prešibak!!! Sheme in vezave pa se nanašajo na VSE tipe baterijskih kombinerjev!

Zalesjak, ...Vse kar sem hotel urediti je polnjenje iz enega vira (v mojem primeru alternator) in, da je štartni AKU čim bližje 100% napolnjenosti...
Odg. Že sam po sebi po zgornji shemi startni aku ostane 100% poln, zato ne rabiš nič dodatnega ali celo komplicirat s feti.

Zalesjak, ...Tega SVR releji s svojo histerezo žal ne omogočajo. Ne vem pa, zakaj proizvajalci ne dvignejo praga izklopa na vsaj 13V...
Odg. Baterijski kombiner je možno vgraditi tudi v avtodome, kjer se želi izkoristiti VSO razpoložljivo energijo čez dan na postankih. V navtiki pa so drugačne zahteve in za tak primer sem zrisal zgornjo shemo.


Vedno sem rad pomagal tudi po telefonu, vendar tega sedaj ob poplavi klicev z splošnimi vprašanji, kateri akumulator naj izberem, kako naj povežem, imam premalo energije, kaj svetujete za večjo avtonomijo, rad bi da mi hladilnik deluje na sončni panel, ali obstaja in nato butne noro idejo... ne zmorem več.

Morjeplovce naprošam,
1. da si vedno najprej dobro preberete opise na forumu in mojih straneh, www.harpoon.si.
2. da mi vsa vprašanja v zvezi z energijo na plovilu pošiljate preko foruma in emaila.
3. Po telefonu ne dajem nasvetov!!!
4. Brezplačni nasveti le za posamezno blago ob nakupu! (Recimo za battery kombiner razložim vse, ni pa vključeno risanje shem za izvedbo predelave celotnega sistema napajanja.)
5. Svetovanje, 49€ na uro za sisteme v navtiki. Znesek se ob nakupu nad 500€ šteje kot predplačilo.

Kdor zna izračunat bo videl, da lahko prišpara in v prvo naredi kot je prav in v primeru nakupa je to brezplačno. Nimam časa za tiste, ki nimajo vesti in hodijo s figo v žepu po brezplačne nasvete in nato za dejansko minimalno razliko kupijo drugje.
LP Iztok
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Ne Mar 12, 2017 09:24

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 13:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » Ne Mar 12, 2017 10:03

H2O napisal/-a:Na prvi pogled se mogoče komu zdi to kruto napisano, ampak povsem razumem Nikolo T. Škoda da v Sloveniji strokovnjaki na svojem področju težko preživijo (ali pa sploh ne morejo preživet) od svojega znanja in dela, ker bi večina Slovencev najraje imela vse (napol) zastonj.

Se strinjam, ne pozabite, da je to profesionalna preokupacija NT in da živi od tega. Se je kdo vprašal, koliko morjeplovcev je na forumu s takimi in drugačnimi tovrstnimi problemi? In vsi bi radi prek foruma prišli do informacij in tehničnih rešitev, ki naj bi jih NT nesebično vsakodnevno delil, potem pa večina zavije po bližnjici drugam (beri h konkurenci ali lastna izvedba po NT navodilih/načrtih/shemah). Meni se to ne zdi ravno fer, da ne uporabim kakšen drug izraz. Eno je morjeplovska pomoč/nasvet, drugo pa izkoriščanje nekoga, ki mu je to kruh, s figo v žepu!
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Ne Mar 12, 2017 13:20

NT, saj ne zameriš, povezava na tvoje prispevke v zvezi z žarnico in diodo za polnjene podrejenega akumulatorja:

http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=10616&postdays=0&postorder=asc&highlight=shotky&start=0

http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=10616&postdays=0&postorder=asc&highlight=shotky&start=15

http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=10616&postdays=0&postorder=asc&highlight=shotky&start=30

Do sedaj še nisem rabil, no ja, mogoče bi, pa se še nisem lotil. Sem pa zelo z zanimanjem prebiral. Mogoče me boš lahko še za kaj navdušil, ko pridem po tisto večjo škatlo k tebi ;-)
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5117
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Mar 12, 2017 15:48

Ne narobe razumet. Z veseljem pomagam tu na forumu, ko utegnem ne morem pa tega početi v službenem času in vedno in takoj, ko pozvoni telefon še posebej, če to ni povezano s konkretnim poslom. Dan ima samo 24h.
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Ne Mar 12, 2017 17:44

Saj večina nas razume, upam..
Pobrskal sem za starimi prispevki, ker je tam že vse zelo lepo razloženo, da ti ne bi bilo treba še enkrat.
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 596
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » Ne Mar 12, 2017 21:15

Nikola T. je že več kot dovolj opisal marsikatero stvar tu na forumu,ampak je treba včasih malo po forumu tudi poiskat stare teme,pa se marsikaj najde.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9295
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Mar 12, 2017 21:25

Tale žarnica in dioda je ena boljših stvari,ki sem jo zmontiral na barko .NT hvala še enkrat.Jaz imam 200W celici in ko pridem na barko, sta vedno oba akuja na 99 procentov napolnjena.Investicija v vrednosti dveh pic in piva,mi podaljšuje življenjsko dobo akujev ..Men je fajn.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5117
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Mar 12, 2017 22:23

Do te rešitve sem prišel, ko sem začasno provizorično rešil težavo vzdrževanja startnih akumulatorjev. Rešitev pa se je v praksi obnesla zelo zanesljivo in odporno in tako jo sedaj s pridom uporabljam za vzdrževanje akumulatorjev s solarnimi paneli. Še nikoli nobena ni crknila.
Uporabniški avatar
nautilus
Kapitan
Prispevkov: 174
Pridružen: Po Jan 25, 2010 08:30
Kraj: Pivka-Cerknica-Lj-Portorož

OdgovorNapisal/-a nautilus » Po Mar 13, 2017 08:09

Tudi jaz sem po navodilih Nikola T. realiziral rešitev z žarnico.
Deluje odlično, hvala!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Mar 13, 2017 21:30

Nikola T. je podal super rešitev in pravilno vezavo povezovalnega releja. Je pa tukaj verjetno težava, da ta shema ni tako enostavna in tisti, ki niso vsaj malo vešči elektrike, je pač ne razumejo! To ni nič narobe, je čisto normalno, niso vsi štromarji!!
Bi pa tukaj dodal, da če tega ne razumeš, potem raje ne "prčkaj" sam po elektriki in si za to raje dobi kakega, ki se bolj spozna na to! Bo bolj varno!
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Jun 26, 2017 21:31

polanc napisal/-a:Cyriks rele deluje na padec napetosti pod 12,5 V Dokler men celice delajo, je napetost od 13 V naprej in rele ne izklopi.Tle ni kaj narobe povezat.

Trenutno imam polnjenje akumulatorjev iz alternatorja preko ločilne diode ter 30W solarnih panelov (polnjenje preko regulatorja, kjer lahko nastavim 90% za servisne in 10% za startnega).

Vprasanje: Ali naj dam 120A Cyrix ali ne, glede na to kar Polanc pravi?

Imam dve banki: prva 65Ah startni, druga 2 x 135 Ah servisni.

----
PS. Kot sem nasel v eni stari temi (copy spodaj), bo OK, v kolikor je Cyrix vezan preko kontakta od motorja. Sem razumel prav?

admin napisal/-a:... baterry combiner (Cyrix), ki pa po mojem skromnem mnenju ni namenjen solarnemu polnjenju in MORA biti vezan preko kontakta od motorja, kar je enkrat opisal že NT...:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Jun 28, 2017 18:06

Na zgornji shemi od NT je to izvedeno preko Bosch releja... Finta je, da je shema malo zakomplicirana za tistega, ki se ne razume najbolj na elektriko! Če tega ne razumeš iz prve, potem pusti pri miru!
Rele je tukaj z rezalogom, ker na kontakt ključavnici imaš plus, na Cyrix pa nikjer ne pride plus za njegovo vključitev, saj napajanje dobi direktno preko kontaktov akujev... Možna pa je finta, da mu "vzameš" maso oziroma minus in ga tako "ubiješ", da ne dela... Maso za delovanje pa dobi preko releja, ko daš kontakt...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti