5 m gumenjak + motor

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
jakajuka
Višji praporščak
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Sep 14, 2015 14:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a jakajuka » To Avg 01, 2017 08:02

kr3mn1 napisal/-a:pa ker ima 3x prevec ene krame, zato da lahko sploh emisijam ustreza. Rabljenega se pa ne bos vec losal. tistih 20kg razlike v tezi ne bos ne ti ne coln cutil.

Sicer je pa avtor teme izredno dobro podkovan, kot je razvidno iz prispevkov.


Se opravičujem avtorju, da mu smetim po temi, a kaj mi priporočate kot dobri poznavalci?

Sam sem gledal Mercury 80, Suzuki 70-90 serija ali Yamaha 40/70. Sem na pravi poti?

Hvala.
2012-2015: Intex Excursion 3; 2016: Honwave 350 + Honda BF20; 2017-: Novomar NM500 + Yamaha F40Getl
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3946
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Avg 01, 2017 08:09

Definitivno suzuki 70/90.

Da pa se vrnem na osnovno temo in začetno vprašanje...

Vedeli ste povedat da so to gostilniške debate vendar noben pa ni napisal ničesar konkretnega;

Evinrude 40 H.O. je za italijanski trg narejena 60ka. Nič ne rabiš menjavat, to je to.

Evinrude 60 H.O. je enak običajni 75-ki čeprav nima veze z Italijani.
Med evinrude 40 in evinrude 60 ni 20 konjev razlike, ampak je manjša, podobno med 75 in 90 ni 15 konjev vmes.

Navijanje etecov nima smisla in ni zgolj stvar odstranitve restriktorja ali česa podobnega.

Za premikanje plovila je potrebna moč in moč je produkt navora in vrtljajev. Če je en motor deklariran da ima 75 konjev pri 6000/min in drugi 75 konjev pri 5200/min bi navor motorja že po matematiki moral biti večji. Kakšen pa je navor na gredi propelerja pa je spet odvisno od prestavnega razmerja. Etec 75 ima 2:1, podobni 4T imajo okrog 2.3:1.

Če verjameš grafom na internetu imajo etec-i ugodnejšo krivuljo navora.

Ne poznam niti enega človeka razen sebe, ki z etec-om ni imel problemov. Meni deluje perfektno tok-tok-tok :). Večina problemov je seveda zaradi goriva. Zadeva je ZELO občutljiva na gorivo, tako da ti eteca tudi sam odsvetujem. Če dela je super, če si to res želiš na čolnu pa mora biti razlog več kot le "boljši navor". Rabljeni so ponavadi že vsi malo "ranjeni" na injektorjih oz. pumpah in potem so hitro problemi.

Za karkoli več o teh stvareh pa ZS. LP
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » To Avg 01, 2017 14:44

Tudi jaz sem za Suzuki, pa tudi z Yamaho bi šlo ok.
Uporabniški avatar
jakajuka
Višji praporščak
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Sep 14, 2015 14:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a jakajuka » To Avg 01, 2017 21:11

Hvala vam za izčrpne odgovore, morski volki :D

Vidim, da Mercury niti ne omenjate, Etec pa če že, raje nakup novega.

Po vaših napotkih se bom potemtakem fokusiral na Suzukija.
2012-2015: Intex Excursion 3; 2016: Honwave 350 + Honda BF20; 2017-: Novomar NM500 + Yamaha F40Getl
gumenjak76
Prispevkov: 1
Pridružen: To Avg 01, 2017 22:45

Kaj menite o tem...cena?

OdgovorNapisal/-a gumenjak76 » To Avg 01, 2017 22:49

kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Avg 01, 2017 22:56

poglej mal kaj se vozi najvec po jadranu. Yamaha pa Suzuki, potem nekje pricaplja se Honda, ostalih je pa samo za vzorec.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Avg 02, 2017 08:15

Sicer sem imel od Mercury samo Optimaxa (2T) in sem bil z njim zelo zadovoljen, tak da tudi ni slaba izbira. In to celo na novomarju 500. :lol:
Je pa res videti kot hladilnik na čolnu.
Guma je guma, zaenkrat.
Heinz
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Jul 27, 2017 13:53

OdgovorNapisal/-a Heinz » Sr Avg 02, 2017 14:38

Kasaudio,

včeraj sem dobil informativno ponudbo od Motomarine iz Italije za novega E-TEC 40 H.O. za 4000 EUR + DDV, špedicija vključena. Tudi komad, ki ga za ''tuning'' potrebuješ. Torej bi za tak motor odštel ca 4900 EUR, kar se mi zdi glede na cene v Sloveniji precej ugodno.

V neki temi si napisal, da so I2 zelo zanesljivi. Ne vem pa kaj pomeni, da si edini, ki z njimi ni imel problemov. Koliko jih poznaš z E-TEC motorji? A so vsi kupili nove? Nočem se kar tako oddaljiti od tega motorja, samo zato ker jih ni veliko na čolnih po Jadranu. Če so to konkretne informacije in je statistično res največ okvar prav z E-TEC in to ne zaradi šlamparije lastnikov, potem me interes počasi mineva.

Na primer g. Niko od Navtikona ima E-TEC 50 že kar nekaj let in je z njim izredno zadovoljen. Tudi zdaj mi ga je priporočal.

Če bi šlo samo zame ni takšen problem, ker pa bosta na čolnu tudi dva otroka mi je zanesljivost ključnega pomena.

Lep pozdrav
toni8

OdgovorNapisal/-a toni8 » Sr Avg 02, 2017 15:06

Mercury-ja 40/60 si pa ne bi upal kupit?

https://www.subito.it/nautica/mercury-4 ... 421032.htm
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3946
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Avg 02, 2017 21:28

@Heinz

Od dokaj znanega dolgoletnega "ambasadorja" evinrudeove linije motorjev sem dobil informacijo da je 40 H.O. po moči enak običajni 60-ki. Seveda dopuščam možnost da temu ni tako, bi pa vseeno bil pozoren na to, za kakšen del tuninga dejansko gre in koliko to stane. Pomoje nepotreben strošek, odločil se boš itak sam.

I-2 so zanesljivi predvsem po dejstvu, da imajo samo 2 "vražja" injektorja in ne 6 kot večji bratje. Ko je na I-2 z injektorjem nekaj narobe takoj opaziš. Ko delno odpove eden od 6ih laik ne opazi, v batu pa je hitro luknja pri težkih rokah.

I-2 so enostavnejši, imajo preprostejšo senzoriko, tudi emm je enostavnejši. Še prozoren je in lahko vidiš kaj je skurlo gor. Pri ostalih je emm zalit v en težko odstranljiv drek in tudi če en kondenzator napihne skoraj nimaš kaj drugega kot cel emm zamenjat.

Podobno enostavni so tudi I-3. Pri V-4 je že problem z izpušno loputo ki se zatika...

Vsi člani morjeplovca razen mene so imeli z eteci probleme. Eni večje, eni manjše, eni bizarne. Meni pa res v nulo špila že 7 let. In glede na to kako to reč rihtam tudi NE SME bit drugače. Zadnja tri leta sta na čolnu 2 otroka gor, drugo leto bojo 3kom. Letos bil nas ruti, z otroci šel čez kvarner in "predelal" vse točke ki jih tekom dopusta obiščemo.

Če se boš odloču za eteca, ti lahko po ZS pošljem "seznam" na kaj moraš res pazit...

lp
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Avg 03, 2017 07:19

Dej ne straši me še sedaj z izpušno loputo. :lol: :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Heinz
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Jul 27, 2017 13:53

OdgovorNapisal/-a Heinz » Če Avg 03, 2017 08:12

Hvala vsem za komentarje.

Lep pozdrav
Jaxx
Naddesetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: So Mar 25, 2017 13:41

OdgovorNapisal/-a Jaxx » Če Avg 03, 2017 13:44

Za 5m čoln bi ti osebno svetoval 70KM motor, še posebej, če misliš smučat in vlečt tube. Poleg tega se hitro najde kakšna družba in konjev hitro zmanjka. Tako kot so že drugi povedali, Suzuki je tudi po mojem mnenju zelo dobra mašina, kolega ga ima že več kot 10 let in ni imel nobenih posebnih težav, redni servisi in enkrat mu je crknil trim. Sicer pa zelo hvaležen motor. Yamaha je klasika, vedno zanesljiv motor, če slučajno ne naletiš na škart kar se je zgodilo enemu znancu iz kampa in ga je potem po treh letih šraufanja prodal. Sicer pa sem v preteklosti imel tako 4T (15KM) kot 2T (25/50 KM) Yamaho in z nobeno nisem imel niti najmanjšega problema. Sam imam sicer 5m Fishermana in E-teca 90KM, letos sem odbrenkal prvo sezono in je bilo vse ok, motor je zelo močen, s 6-imi konkretnimi na krovu smo zlahka zglisirali. Tudi prejšni lastnik je pohvalil motor, je pa res da so E-teci malo bolj občutljivi od povprečja zato jim je treba posvetiti malo več pozornosti, recimo dodajati aditiv za gorivo, da ti ne gre kakšen injektor, uporabljati original Evinrude olje (XD50 ali XD100), striktno držanje 3-letnega servisnega intervala itd. Bom kaj več napisal po naslednjih sezonah ampak z letošnjo sem bil več kot zadovoljen. Ima nizko porabo in se mi zdi tišji kot ostali 2T pa tudi čoln porine iz vode v sekundi. Gotovo pa če boš kupoval rabljenega, pokliči servis Jurca v Kosezah in ti bo fant prišel pregledat motor na lokacijo, priklopil na računalnik in ti vse razložil. Praktično za drobiž. Jaz sem bil zelo zadovoljen in tudi dosti sem se naučil o E-tecih v tisti uri, ko smo ga pregledovali.
Uporabniški avatar
DIDImau
Štabni vodnik
Prispevkov: 28
Pridružen: Če Feb 20, 2014 19:55
Kraj: Cesta (Ajdovščina)

OdgovorNapisal/-a DIDImau » Po Avg 07, 2017 01:46

Če te zanima, mi prodajamo tale gumenjak:

https://www.mornar.net/view/ad.asp?id=241032

S tubo sem se veliko prevlekel pa tudi smučanje ni problem. V večini smo se pa vozili 4-je odrasli, rekord je bil 7 komadov pa je še vedno prilezel iz vode. Če te pa kaj zanima lahko komot vprašaš.

Lp
blackhorse
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Jul 07, 2017 11:13

Re: 5 m gumenjak + motor

OdgovorNapisal/-a blackhorse » Sr Sep 06, 2017 11:51

Pozdravljeni,

Prosim vas mnenje za Evinrude 90e-letnik 1983, ki bi ga dal na Larson 500-letnik 1985. Oglas sem našel tu: https://mornar.net/view/ad.asp?id=235031

Dal bi ga na čoln po predhodnem ogledu: https://mornar.net/view/ad.asp?id=239314

Hvala in LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov