KRILCA za izvenkrmni motor
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Na klasičnem trupu brez pad kella ali stopnic bi raje vzel Choper II, ker clever slabo reagira na trim. Če nimaš low pick upa si ga moraš napravit, ali pa pazit na temperaturo motorja.
Ti propelerji niso poceni, razen malega za 25 hp jih ne poznam in je bolje, da kontaktiraš http://bblades.com/
Morda bo predlagal kaj povsem drugega.
Problem je v koraku propelerja, ki je redko skladen z natisnjenim in, če ne veš za koliko odstopa, se opečeš. Načeloma se ob jack plate jemlje ravno toliko velik propeler, da še za silo izglisiraš, kasneje ga itak dvigaš in trimaš. Če ti čolna ne vrže v chine walk in imaš low pick up je najbolje vzet tako velikega, da ima ravno prav potiska ko je le še 2/3 torpeda v vodi. Torpedo zaglisira in upora skoraj ni, pa še propeler ti prime točno tako kot je predvideno. Navadno je več torpeda v vodi.
Če imaš več kot 6 kg/hp se ti ne splača coprat. Če imaš gumona bo nevarno, ker nad 45 mph zelo radi zaplavajo. Če imaš manj kot 6 kg/hp boš z klasičnim V pridobil tja do 8% hitrosti, z pad kellom pa lahko dobiš čez 15% proti potopljeni nogi.
Ti propelerji niso poceni, razen malega za 25 hp jih ne poznam in je bolje, da kontaktiraš http://bblades.com/
Morda bo predlagal kaj povsem drugega.
Problem je v koraku propelerja, ki je redko skladen z natisnjenim in, če ne veš za koliko odstopa, se opečeš. Načeloma se ob jack plate jemlje ravno toliko velik propeler, da še za silo izglisiraš, kasneje ga itak dvigaš in trimaš. Če ti čolna ne vrže v chine walk in imaš low pick up je najbolje vzet tako velikega, da ima ravno prav potiska ko je le še 2/3 torpeda v vodi. Torpedo zaglisira in upora skoraj ni, pa še propeler ti prime točno tako kot je predvideno. Navadno je več torpeda v vodi.
Če imaš več kot 6 kg/hp se ti ne splača coprat. Če imaš gumona bo nevarno, ker nad 45 mph zelo radi zaplavajo. Če imaš manj kot 6 kg/hp boš z klasičnim V pridobil tja do 8% hitrosti, z pad kellom pa lahko dobiš čez 15% proti potopljeni nogi.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
@falcon-9,
Poglej sokole moj; tale moder propeler https://quadrofoil.com/q2s.html je eden od teh, ki jih je tvoj ljubi teoretik namensko izdelal iz nule. En drug, ki ga ne smem objavljat žene v EU skonstruiranega Nato drona z 36 ali 38 hp Rotaxom ne vem več, križari pa na 7.000-7.500 m z hitrostjo okrog 365 km/h. Tretji, mnogo večji, ki ga ne bom objavljal piha stacionarno z 84+% izkoristkom z 150 km/h in jih je samo letos šlo 100 v denar, potem je tu modelarski premera le 104 mm, ki je pognal elektro pylon model na 425 km/h (Do tistega poleta noben motorno gnan model na svetu ni bil hitrejši.), ob tem so špici krakov tolkli tik pod zvokom. Precej drugegih mlinčkov se je še steoretiziralo. Seveda je bila fizika pri tem strogo zanemarjena in sem povsem ignoriral zvočne udare, zblefiral interferenco, in ponaredil sem nevtralnost za quadrofoila... Seveda je vse to razen Quadrofoila navadna traparija, saj ti po zdravi domači fiziki veš, da zrak ni voda, a ne.
Poglej sokole moj; tale moder propeler https://quadrofoil.com/q2s.html je eden od teh, ki jih je tvoj ljubi teoretik namensko izdelal iz nule. En drug, ki ga ne smem objavljat žene v EU skonstruiranega Nato drona z 36 ali 38 hp Rotaxom ne vem več, križari pa na 7.000-7.500 m z hitrostjo okrog 365 km/h. Tretji, mnogo večji, ki ga ne bom objavljal piha stacionarno z 84+% izkoristkom z 150 km/h in jih je samo letos šlo 100 v denar, potem je tu modelarski premera le 104 mm, ki je pognal elektro pylon model na 425 km/h (Do tistega poleta noben motorno gnan model na svetu ni bil hitrejši.), ob tem so špici krakov tolkli tik pod zvokom. Precej drugegih mlinčkov se je še steoretiziralo. Seveda je bila fizika pri tem strogo zanemarjena in sem povsem ignoriral zvočne udare, zblefiral interferenco, in ponaredil sem nevtralnost za quadrofoila... Seveda je vse to razen Quadrofoila navadna traparija, saj ti po zdravi domači fiziki veš, da zrak ni voda, a ne.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Na tohatslnu je 15 na đoniju pa 13 kokr sm pogledal zdele na netu. Nism še prepričan ker bo zmagovalec za nasledno sezono ampak za enga se bom odličil. Upam da ma tldi saj prbližn tolk navora z 0 k đoni.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
SR 290 napisal/-a:Na klasičnem trupu brez pad kella ali stopnic bi raje vzel Choper II, ker clever slabo reagira na trim. Če nimaš low pick upa si ga moraš napravit, ali pa pazit na temperaturo motorja.
Ti propelerji niso poceni, razen malega za 25 hp jih ne poznam in je bolje, da kontaktiraš http://bblades.com/
Morda bo predlagal kaj povsem drugega.
Problem je v koraku propelerja, ki je redko skladen z natisnjenim in, če ne veš za koliko odstopa, se opečeš. Načeloma se ob jack plate jemlje ravno toliko velik propeler, da še za silo izglisiraš, kasneje ga itak dvigaš in trimaš. Če ti čolna ne vrže v chine walk in imaš low pick up je najbolje vzet tako velikega, da ima ravno prav potiska ko je le še 2/3 torpeda v vodi. Torpedo zaglisira in upora skoraj ni, pa še propeler ti prime točno tako kot je predvideno. Navadno je več torpeda v vodi.
Če imaš več kot 6 kg/hp se ti ne splača coprat. Če imaš gumona bo nevarno, ker nad 45 mph zelo radi zaplavajo. Če imaš manj kot 6 kg/hp boš z klasičnim V pridobil tja do 8% hitrosti, z pad kellom pa lahko dobiš čez 15% proti potopljeni nogi.
Uf morm sprocesirat tole zdj vse
če bi se poplačalo bi šel brez pomislekov podaljšat torpedo in pickup premaknit pod torpedo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Ne martraj se. Kabina spredaj pomeni preveč mase v premcu. Ko boš dvignil propeler se bo nos ulegel na vodo in ga za noben denar ne boš dovolj pobral, da bi letelo. Dvigni kavitacijsko kak cm, ali dva nad dno krme in se vozi.
Propeler bi si pa na tvojem mestu najprej izposodil in šele nato nabavil. Se mi zdi, da je eden že zainteresiran.
Blizu kakih 50 mph ali morda še malo čez bi lahko prišel, če kabina ni pretežka.
Propeler bi si pa na tvojem mestu najprej izposodil in šele nato nabavil. Se mi zdi, da je eden že zainteresiran.
Blizu kakih 50 mph ali morda še malo čez bi lahko prišel, če kabina ni pretežka.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Moje skromno mnenje je, (nimam veliko navtičnih izkušenj), da na prvo žogo ne rabiš podaljševat torpeda, niti nižat pickupa. Mislim da imaš peto motorja enako kot jaz in ti povem da se te pete uporablja do dobrih 130 konjev in je njihov profil že v osnovi daljši od konkurence.
Tudi vsis je nižje kot sicer. Imam nadzor tlaka in temperature motorja in z Viper propom lahko motor potrimam gor, da je preko vseh normalnih meja in tlak še kar drži. Z alu propelerji spusti malo prej, ampak še vseeno je takrat trima preveč in ga toliko ne boš rabil.
Tudi vsis je nižje kot sicer. Imam nadzor tlaka in temperature motorja in z Viper propom lahko motor potrimam gor, da je preko vseh normalnih meja in tlak še kar drži. Z alu propelerji spusti malo prej, ampak še vseeno je takrat trima preveč in ga toliko ne boš rabil.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Daki napisal/-a:Falcon-9, kakšno eliso pa imaš in koliko obratov dosežeš ko si sam na čolnu?
Dimenzije elise 12 5/8 x 21-K . Obrate sporočim.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
ti praviš da si na Pagu? Naslednji vikend grem dol, pa bi prav rad videl tole čudo ki se upira vsem načelom fizike. Pridem s svojim čolnom pa 115ko z istim propelerjem. Me prav zanima kolko bo potem moj več šel kot sedaj.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
kr3mn1 napisal/-a:ti praviš da si na Pagu? Naslednji vikend grem dol, pa bi prav rad videl tole čudo ki se upira vsem načelom fizike. Pridem s svojim čolnom pa 115ko z istim propelerjem. Me prav zanima kolko bo potem moj več šel kot sedaj.
Lahko se srečava, vendar jaz sem tukaj samo do petka nato odhajam v Lj.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
SR 290 napisal/-a:@falcon9,
Sklepam, da te še ni bilo v načrtu, ko sem se že vozil z površincem, ki sem mu sam priredil propeler.
In zapisal sem da imaš povsem napačen propeler, ali pa lažeš in za tem tudi stojim, ti boš pa morebiti nekoč ugotovil, da imam prav. To, da imaš originalen propeler nič ne pove, ker je originalnih propelerjev malo morje in skoraj vsak gliser rabi malo drugačen originalen propeler. Navadno se razlike kompenzirajo z povprečjem in so ljudje zadovoljni, ti si pa izpostavil vprašanje, navajaš nelogične trdiutve, se ob njih sklicuješ na fiziko in me imaš za teoretika.
Naj bo. Nima veze, saj imaš ti problem z plovilom ne jaz.
Potem si pa že blizu 80 let star, če mene ni bilo še v načrtu takrat, ko si ti plul s površincem in nabiral znanje!
Nazadnje spremenil Falcon-9, dne Pe Sep 08, 2017 12:02, skupaj popravljeno 5 krat.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Falcon-9 napisal/-a:SR 290 napisal/-a:@falcon9,
Sklepam, da te še ni bilo v načrtu, ko sem se že vozil z površincem, ki sem mu sam priredil propeler.
In zapisal sem da imaš povsem napačen propeler, ali pa lažeš in za tem tudi stojim, ti boš pa morebiti nekoč ugotovil, da imam prav. To, da imaš originalen propeler nič ne pove, ker je originalnih propelerjev malo morje in skoraj vsak gliser rabi malo drugačen originalen propeler. Navadno se razlike kompenzirajo z povprečjem in so ljudje zadovoljni, ti si pa izpostavil vprašanje, navajaš nelogične trdiutve, se ob njih sklicuješ na fiziko in me imaš za teoretika.
Naj bo. Nima veze, saj imaš ti problem z plovilom ne jaz.
Potem si pa že blizu 80 let star, če mene ni bilo še v načrtu takrat, ko si ti plul s površincem in nabiral znanje!
SR290 zdaj pa že nehaj nabijat, ker te imam poln kufer s svojo vsiljivo obtoževalno dikcijo. NE LAŽEM!!!
Nazadnje spremenil Falcon-9, dne Pe Sep 08, 2017 12:03, skupaj popravljeno 4 krat.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
SR 290 napisal/-a:@falcon-9,
Poglej sokole moj; tale moder propeler https://quadrofoil.com/q2s.html je eden od teh, ki jih je tvoj ljubi teoretik namensko izdelal iz nule. En drug, ki ga ne smem objavljat žene v EU skonstruiranega Nato drona z 36 ali 38 hp Rotaxom ne vem več, križari pa na 7.000-7.500 m z hitrostjo okrog 365 km/h. Tretji, mnogo večji, ki ga ne bom objavljal piha stacionarno z 84+% izkoristkom z 150 km/h in jih je samo letos šlo 100 v denar, potem je tu modelarski premera le 104 mm, ki je pognal elektro pylon model na 425 km/h (Do tistega poleta noben motorno gnan model na svetu ni bil hitrejši.), ob tem so špici krakov tolkli tik pod zvokom. Precej drugegih mlinčkov se je še steoretiziralo. Seveda je bila fizika pri tem strogo zanemarjena in sem povsem ignoriral zvočne udare, zblefiral interferenco, in ponaredil sem nevtralnost za quadrofoila... Seveda je vse to razen Quadrofoila navadna traparija, saj ti po zdravi domači fiziki veš, da zrak ni voda, a ne.
Vse spoštovanje do tvojega izdelka. Samo razloži mi kako bo propeler brez obratov držal krmo s premalo vzgona višje, če nima potiska in lahko s trimom še kako usmerjaš vodni fluks proti tlem (trim čisto dol) pri majhnih obratih in ne bo kaj dosti pomagalo, premec pa sili v zrak pri spravljanju gumenjaka s plastičnim dnom s površine nazaj v vodo, krma pa se bo prehitro ugrezala.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Se strinjam, da je šlo predaleč, ampak začetek obrekovanja in obkladanja z teoretiki... ni bil ravno moje delo, niti se nisem ravno jaz ponašal z poznavanjem fizike.
Ena zelo enostavna razlaga zakaj bi ustrezen propeler, za katerega vem da obstaja in vem kateri bi bil pravi, rešil tvojo težavo.
1.) Z tvojim propelerjem imaš najnižjo hitrost glisiranja 22 mph, kar je zelo hudo in niti najhitrejši offshore bolidi ne rabijo toliko.
2.) Z ustreznim propelerjem bi dosegel najnižjo hitrost glisiranja 14-16 mph.
Ker energija narašča z kubom hitrosti je pri hitrosti 22 mph energija krmnega vala 2,6 kratnik energije pri 16 mph in 3,9 krat večja kot pri hitrosti 14 mph.
Ti z krilci dosegaš najnižjo hitrost glisiranja 18 mph, kar je presneto veliko za tak lahek gliser in pri tej hitrosti je energija krmnega vala samo 1,8 krat manjša od tiste pri 22 mph.
Že res, da propeler, ki stoji nima velikega vpliva na dvig krme, ampak, če je pravi dovolj dviga krmo, da glisiraš še pri hitrosti pod točko 2. in krilca niso napravila nič drugega, kot zmanjšala najnižjo hitrost glisiranja. Ko enkrat padeš not te krmni val ujame, ampak zgoraj imaš z razlikami v energiji pojasnjeno zakaj te enkrat zalije, drugič pa ne.
Je zdaj bolj logično, zakaj trabantam o propelerju?
Tvoja rešitev očitno deluje in očitno te razkuri, ko jo nekdo vseeno kritizira. Tu ni problem v učinku krilc, temveč v tem, da si reševal posledico, vzrok ti je pa ostal in dokler ga ne rešiš boš pokuril bistveno več, gliser bo zagotovo manj stabilen, lahko da bo celo nevaren, ker mu propeler po opisanem sodeč očitno premočno dviguje premec, plovba je manj udobna, ker se vzdolžno težje umiri, pa še končna hitrost je manjša, čeprav se ti verjetno zdi zastrašujoča, kar je jasno glede na zapisano v tem odstavku.
V kolikor iz meni neznanega vzroka morda ustavljaš tako, da med glisiranjem z večjo hitrostjo naenkrat odvzameš plin, te krilca rešujejo, ker dvigujejo krmo, da glisiraš do 18 mph. Ampak z ustreznim propelerjem in preudarnim odvzemom plina bi se ustavil vsaj tako hitro, če ne hitreje in v luknjo bi padel pri 14-16 mph, torej bi bil krmni val bistveno nižji kot je zdaj z krilci.
Sokole; glede na tvoj dosedanji odziv te prosim, da ignoriraš zapis, če se z njim ne strinjaš. Vse to sem zapisal v dobri veri, da rešim problem kakemu drugemu morjeplovcu, ki bi ob podobnem problemu zašel v skušnjavo, da nabavi krilca.
Ena zelo enostavna razlaga zakaj bi ustrezen propeler, za katerega vem da obstaja in vem kateri bi bil pravi, rešil tvojo težavo.
1.) Z tvojim propelerjem imaš najnižjo hitrost glisiranja 22 mph, kar je zelo hudo in niti najhitrejši offshore bolidi ne rabijo toliko.
2.) Z ustreznim propelerjem bi dosegel najnižjo hitrost glisiranja 14-16 mph.
Ker energija narašča z kubom hitrosti je pri hitrosti 22 mph energija krmnega vala 2,6 kratnik energije pri 16 mph in 3,9 krat večja kot pri hitrosti 14 mph.
Ti z krilci dosegaš najnižjo hitrost glisiranja 18 mph, kar je presneto veliko za tak lahek gliser in pri tej hitrosti je energija krmnega vala samo 1,8 krat manjša od tiste pri 22 mph.
Že res, da propeler, ki stoji nima velikega vpliva na dvig krme, ampak, če je pravi dovolj dviga krmo, da glisiraš še pri hitrosti pod točko 2. in krilca niso napravila nič drugega, kot zmanjšala najnižjo hitrost glisiranja. Ko enkrat padeš not te krmni val ujame, ampak zgoraj imaš z razlikami v energiji pojasnjeno zakaj te enkrat zalije, drugič pa ne.
Je zdaj bolj logično, zakaj trabantam o propelerju?
Tvoja rešitev očitno deluje in očitno te razkuri, ko jo nekdo vseeno kritizira. Tu ni problem v učinku krilc, temveč v tem, da si reševal posledico, vzrok ti je pa ostal in dokler ga ne rešiš boš pokuril bistveno več, gliser bo zagotovo manj stabilen, lahko da bo celo nevaren, ker mu propeler po opisanem sodeč očitno premočno dviguje premec, plovba je manj udobna, ker se vzdolžno težje umiri, pa še končna hitrost je manjša, čeprav se ti verjetno zdi zastrašujoča, kar je jasno glede na zapisano v tem odstavku.
V kolikor iz meni neznanega vzroka morda ustavljaš tako, da med glisiranjem z večjo hitrostjo naenkrat odvzameš plin, te krilca rešujejo, ker dvigujejo krmo, da glisiraš do 18 mph. Ampak z ustreznim propelerjem in preudarnim odvzemom plina bi se ustavil vsaj tako hitro, če ne hitreje in v luknjo bi padel pri 14-16 mph, torej bi bil krmni val bistveno nižji kot je zdaj z krilci.
Sokole; glede na tvoj dosedanji odziv te prosim, da ignoriraš zapis, če se z njim ne strinjaš. Vse to sem zapisal v dobri veri, da rešim problem kakemu drugemu morjeplovcu, ki bi ob podobnem problemu zašel v skušnjavo, da nabavi krilca.
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
SR 290 napisal/-a:
Tvoja rešitev očitno deluje in očitno te razkuri, ko jo nekdo vseeno kritizira. Tu ni problem v učinku krilc, temveč v tem, da si reševal posledico, vzrok ti je pa ostal in dokler ga ne rešiš boš pokuril bistveno več, gliser bo zagotovo manj stabilen, lahko da bo celo nevaren, ker mu propeler po opisanem sodeč očitno premočno dviguje premec, plovba je manj udobna, ker se vzdolžno težje umiri, pa še končna hitrost je manjša, čeprav se ti verjetno zdi zastrašujoča, kar je jasno glede na zapisano v tem odstavku.
V kolikor iz meni neznanega vzroka morda ustavljaš tako, da med glisiranjem z večjo hitrostjo naenkrat odvzameš plin, te krilca rešujejo, ker dvigujejo krmo, da glisiraš do 18 mph. Ampak z ustreznim propelerjem in preudarnim odvzemom plina bi se ustavil vsaj tako hitro, če ne hitreje in v luknjo bi padel pri 14-16 mph, torej bi bil krmni val bistveno nižji kot je zdaj z krilci.
Sokole; glede na tvoj dosedanji odziv te prosim, da ignoriraš zapis, če se z njim ne strinjaš. Vse to sem zapisal v dobri veri, da rešim problem kakemu drugemu morjeplovcu, ki bi ob podobnem problemu zašel v skušnjavo, da nabavi krilca.
Ta zadava, ki si jo opisal drži se strinjam, samo jaz mislim, da bi vzrok odpravil s tem, da bi dal lažji motor na čoln ali pa motor na drug čoln.
Drugače pa so dimenzije elise: 12 5/8 x 21-K YAMAHA
Re: KRILCA za izvenkrmni motor
Če napraviš sledeče:
- snameš krilca
- dvigneš motor, da bo kavitscijska plošča v nevtralnerm trimu motorja 2-3 cm nad dnom krme. (Motor moraš dvignit, da zmanjšaš tlak na gornji polovici delovne ploskve propelerja in mu z tem omogočiš večji dvig krme. Glede na predlagan propeler bi verjetno šlo vsaj še 2 cm višje, a ne vem, bi bilo treba poizkusit.
- si isposodiš propeler High Five 12,75x20 recimo pri http://kirschbaum.at/ki_prop/Angebote/g ... ller.shtml
Sem globoko prepričan, da boš pozabil na krilca. Iz vode boš tako rekoč v trenutku, kasneje pa propeler peklensko drži, ker je izdelan namensko za vodne športe. Krme ne dviguje zelo močno, ampak stavim,da to ne bo več problem, ko ga raavno prav strimaš in minimalka bo počasi prešla v polizpodrivno vožnjo, če boš želel.
Vem, da je propeler dražji od krilc, ampak je pa edina stvar, ki odpravi vzrok. Končna hitrost je z tem propelerjem navadno kake 2 mph nižja od dosežene z najhitrejšimi propelerji, a še vedno višja od katerega koli alu propa, potovalka in držanje v zavoju, tubanju... je pa fantazija.
Poglej si kako na riti počivajo hitri offshore enotrupci, pa imajo med vožnjo večinoma težave z premalo bow lifta. Pri naši banji je teoretično optimalno težišče na 26% celotne dolžine gliserja in upam, da bomo čez zimo prišli do tja, porpoising se pa na papirju pri nas dogaja na manj od 24% celotne dolžine barke. Težišče je preveč nazaj šele, ko z trimom ne moreš več zagotovit vožnje brez porpoisinga in ne verjamem, da se ti to dogaja, le propeler je sfalen in te val useka po riti z 35 km/h, to je pa že potovalna hitrost marsikaterega nekaj ton težkega cruiserja z bistveno večjo ploščinsko obtežitvijo trupa.
To, ko gledaš kako ostale barke lepo ležijo na vodi je v resnici pri 90% težišče preveč naprej in vse je treba tudi že pri 25 mph precej izdatno trimat, kar pa ni ravno prav.
p.s.
Fotr je imel malega gliserčka, ki mu je z prešvercanimi papirji omogočil 40 konjev. Če je bil 20 l rezervoar poln nisi smel lest vanj pri krmi, ker bi zajel vodo, tako na riti je sedel, pa nas krmni val nikoli ni zalil.
- snameš krilca
- dvigneš motor, da bo kavitscijska plošča v nevtralnerm trimu motorja 2-3 cm nad dnom krme. (Motor moraš dvignit, da zmanjšaš tlak na gornji polovici delovne ploskve propelerja in mu z tem omogočiš večji dvig krme. Glede na predlagan propeler bi verjetno šlo vsaj še 2 cm višje, a ne vem, bi bilo treba poizkusit.
- si isposodiš propeler High Five 12,75x20 recimo pri http://kirschbaum.at/ki_prop/Angebote/g ... ller.shtml
Sem globoko prepričan, da boš pozabil na krilca. Iz vode boš tako rekoč v trenutku, kasneje pa propeler peklensko drži, ker je izdelan namensko za vodne športe. Krme ne dviguje zelo močno, ampak stavim,da to ne bo več problem, ko ga raavno prav strimaš in minimalka bo počasi prešla v polizpodrivno vožnjo, če boš želel.
Vem, da je propeler dražji od krilc, ampak je pa edina stvar, ki odpravi vzrok. Končna hitrost je z tem propelerjem navadno kake 2 mph nižja od dosežene z najhitrejšimi propelerji, a še vedno višja od katerega koli alu propa, potovalka in držanje v zavoju, tubanju... je pa fantazija.
Poglej si kako na riti počivajo hitri offshore enotrupci, pa imajo med vožnjo večinoma težave z premalo bow lifta. Pri naši banji je teoretično optimalno težišče na 26% celotne dolžine gliserja in upam, da bomo čez zimo prišli do tja, porpoising se pa na papirju pri nas dogaja na manj od 24% celotne dolžine barke. Težišče je preveč nazaj šele, ko z trimom ne moreš več zagotovit vožnje brez porpoisinga in ne verjamem, da se ti to dogaja, le propeler je sfalen in te val useka po riti z 35 km/h, to je pa že potovalna hitrost marsikaterega nekaj ton težkega cruiserja z bistveno večjo ploščinsko obtežitvijo trupa.
To, ko gledaš kako ostale barke lepo ležijo na vodi je v resnici pri 90% težišče preveč naprej in vse je treba tudi že pri 25 mph precej izdatno trimat, kar pa ni ravno prav.
p.s.
Fotr je imel malega gliserčka, ki mu je z prešvercanimi papirji omogočil 40 konjev. Če je bil 20 l rezervoar poln nisi smel lest vanj pri krmi, ker bi zajel vodo, tako na riti je sedel, pa nas krmni val nikoli ni zalil.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti
