habibi Vll napisal/-a:Čisto tako,mogoče komu za lažjo primerjavo o razdalji in hitrosti in enostaven izračun ali primerjavo.Drugače je moja potovalna hitrost 7-7.5 knota ali 12-13kmh,40kmh je pa cca 22knot,poraba pa še zmerej v litrih.Porabo nikoli ne merim v litrih na miljo.Ko točim zapišem obratovalne ure npr.156.7,ko ponovno natočim pogledam pogledam razliko v času in cifra je tu.Tokle ur sem prevozu,tokle goriva natoču,drugač ne more bit.Meni so še zmeraj mirodajne obr.ure motorja.
Ja, če se držiš tvoje potovalke 7 - 7,5 vozla, lahko šteješ obratovalne ure in boš dobil doseg s polnim tankom (akcijski radij).
Ampak ti mislim da imaš zdaj precej močnejši motor, kot je bil nekoč in kot je potreben za 'hitrost trupa' (hull speed) na mirnem morju in čim barko ženeš hitreje, boš za malenkostno povečanje hitrosti bistveno povečal porabo na miljo.
Jeseni smo malo merili na eni 6 m jadrnici (Meteor).
Najprej je imela Tomosa (okrog 4 KM), potem ko ga je en (uradni) mojster 'popravil', da ni bil več zanesljiv, so dali nanj Tohatsu (6 ali 8 HP).
Potem so z enako zalogo goriva (še nekaj kant) nameravali (brezvetrje) prepluti enako razdaljo, kot s Tomosom - in jim je na od oka tretjino pred ciljem pošlo gorivo. Na srečo se ga je dalo kupiti...
Potem sem na njej plul kakih 20 (od kakih 25-30) NM na motor (proti vetru - če bi šli na jadra, bi nas veliko prehitro ujela noč, bil je pa 'transfer'). Prvih nekaj ur smo pluli tako, kot je 'gas' postavil lastnik in zgodbo o večji porabi na miljo je povedal šele, ko smo po premalo preplute poti prelivali prvo kanto v izpraznjeni tank. Potem sem jaz nastavil tako, da ravno še ni bilo nepotrebnih valov in naslednja kanta je bila potrebna šele približno tam, kjer je bila potrebna prej s Tomosom.
Pri naslednji kanti sva se potem tudi malo poigrala z meritvami. Dala sva od malo več od optimuma pa do približno 3/4 gasa in merila hitrosti (GPS na telefonu - šlo je pa ok. 6 vozlov).
Če se spomnim prav, je pri 3/4 'gasa' plula za približno 0,1 vozla hitreje kot pri moji nastavitvi (približno pol 'gasa').
Ne gre toliko za denar - veliko bolj gre za doseg (do naslednje 'pumpe'...).