[quote="Nikola T."]Več o tem si lahko preberete tukaj...
Vse sem prebral, ampak nekaj vaši strani http://www.harpoon.si zelo močno manjka. Nikjer namreč to napravo (solar/2BAT) ne ponujate. Ne v katalogu vaše proizvodnje, ne v ceniku. A lahko naročim dostavo na dom ali moram osebno v Trzin? Koliko pa to stane?
Victron MPPT
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2787
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Victron MPPT
Sem ravno namestil SOLAR/2BAT, ki sem ga vzel pri NT. Zdaj me caka se vecji poseg to je nadomestitev obstojece diode z Victron Cyrix combinerjem. Bo v paketu z menjavo panela kamor bom dodal tipko start assist.
Eno vprasanje. Glede na to, da imam sedaj reseno vzdrzevanje startnega acu, a bo za start assist dovolj tipka a priporocate stikalo?
Eno vprasanje. Glede na to, da imam sedaj reseno vzdrzevanje startnega acu, a bo za start assist dovolj tipka a priporocate stikalo?
Re: Victron MPPT
tomaz_slo napisal/-a:NT, še eno vprašanje z moje strani.
Konec sezone sem nekajkrat opazil, da so med delovanjem motorja obrati obratomerja padli in ostali na 0, napetost na voltmetru pa je ostala normalna (približno 14V). Vzrok ni v kakšnem slabem stiku, saj sem povezavo preveril. To se mi je vedno zgodilo ob obratih pod 2000/min in popolnoma polnih akumulatorjih, brez priključenih večjih porabnikov in ob sončnem vremenu. Električno vezavo imam po shemi zgoraj.
Ali je možno, da MPPT v takih pogojih moti signal obratov, ki se generira na sponki W alternatorja? Motor je VP TAMD41p-a, nastavitve na Victronu MPPT pa so tovarniške.
Podobno se dogaja tudi pri meni. Ko sta oba aku polna in ni nikakršne porabe, obrati padejo na "0". Vklop porabnika (lahko tudi samo 10W led reflektor) pa spravi obratomer v normalno delovanje.
Motor - TAMD-22, Vir - altenator + solar MPPT
Ima kdo izkušnje ali razlago, zakaj ?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Victron MPPT
V kolikor je napetost na bateriji katero alternator polni višja od napetosti praga na katerega je nastavljen alternator potem regulator ne napaja vzbujalnega navitja. V alternatorju brez električnega polja se ne more inducirati napetost v navitju faze, ki preko diode zagotavlja signal (W) za obratomer. Brez W signala obratomer ne bo deloval.
1. Obremenitev porabnikov pomaga, da napetost pade pod prag regulacije.
2. V kolikor je izhodna napetost alternatorja PRENIZKA (manj od 14,4V na sponkah akumulatorja ob polnenju alternatorja) pomaga, da signal na D+* z akumulatorja pripeljemo preko diode, da se na njej ustvari padec napetosti 0,7V. S tem lahko Dvignemo napetost polnjenja alternatorja NA KUMULATORJU v kolikor imamo izgube na ločilnih diodah recimo.
*D+ je signal preko katerega (ne vsi) alternatorji merijo napetost. Na ta vhod je normalno priklopljena indikacijska žarnica na armaturki (to imajo predvsem avtomobili) preko katere meri napetost.
D+ se označuje tudi z: L, LAMP, 61, N, D+, Vsense...
@Oficir:
Bolje da daš stikalo, kajti če boš samo vžgal motor in takoj izpustil tipko lahko pod določenimi pogoji skuriš alternator, ker se še ne bo dovolj dvignila napetost na startnem akumulatorju. Če že bo samo tipka jo moraš držat vse dokler se napetost ne prične dvigovati zaradi polnjenja alternatorja.
@Oficir: ...nadomestitev obstojece diode z Victron Cyrix combinerjem.
Ne razumem kaj si s tem mislil? Kajti zadevi se dopolnjujeta in ne zamenjujeta!
1. Obremenitev porabnikov pomaga, da napetost pade pod prag regulacije.
2. V kolikor je izhodna napetost alternatorja PRENIZKA (manj od 14,4V na sponkah akumulatorja ob polnenju alternatorja) pomaga, da signal na D+* z akumulatorja pripeljemo preko diode, da se na njej ustvari padec napetosti 0,7V. S tem lahko Dvignemo napetost polnjenja alternatorja NA KUMULATORJU v kolikor imamo izgube na ločilnih diodah recimo.
*D+ je signal preko katerega (ne vsi) alternatorji merijo napetost. Na ta vhod je normalno priklopljena indikacijska žarnica na armaturki (to imajo predvsem avtomobili) preko katere meri napetost.
D+ se označuje tudi z: L, LAMP, 61, N, D+, Vsense...
@Oficir:
Bolje da daš stikalo, kajti če boš samo vžgal motor in takoj izpustil tipko lahko pod določenimi pogoji skuriš alternator, ker se še ne bo dovolj dvignila napetost na startnem akumulatorju. Če že bo samo tipka jo moraš držat vse dokler se napetost ne prične dvigovati zaradi polnjenja alternatorja.
@Oficir: ...nadomestitev obstojece diode z Victron Cyrix combinerjem.
Ne razumem kaj si s tem mislil? Kajti zadevi se dopolnjujeta in ne zamenjujeta!
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2787
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Victron MPPT
@NT
Glede zadnjega odgovora.
Potem sva se nekj narobe razumela. Ko sem bil pri tebi si mi namrec risal oba primera, torej obstojeco diodo proti Combinerju. Ce sem te prav razumel doida zaradi padca napetosti 0,7V na njej polni neenakomerno, se pravi intenzivno na zacetku, potem pa krivulja strmo pade. Combiner ima pa rele, ki padca nima, zato polni acu bolj konstantno oz krivulja polnjenja ne pade tako drasticno.
Govorimo torej o menjavi, tako sem te tudi razumel. Tu ni dopolnjevanja?
Glede zadnjega odgovora.
Potem sva se nekj narobe razumela. Ko sem bil pri tebi si mi namrec risal oba primera, torej obstojeco diodo proti Combinerju. Ce sem te prav razumel doida zaradi padca napetosti 0,7V na njej polni neenakomerno, se pravi intenzivno na zacetku, potem pa krivulja strmo pade. Combiner ima pa rele, ki padca nima, zato polni acu bolj konstantno oz krivulja polnjenja ne pade tako drasticno.
Govorimo torej o menjavi, tako sem te tudi razumel. Tu ni dopolnjevanja?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Victron MPPT
Vse je narisano in opisano tukaj...
Če še kaj ne bo jasno vprašaj.
OPOZORILO:
V primeru, da za vzdrževanje startnega in/ali Bow Thruster in sidrnega akumulatorja niste uporabili vezja SOLAR/2BAT ampak ste ga izvedli v samogradnji s pomočjio schottky diode in žarnice pazite, da se žarnica ne tišči žic. V primeru napake na startnem akumulatorju se zaradi razlike napetosti le ta greje. Večja kot je razlika v napetosti bolj se greje – sveti. Obvezno montirati na način, da se ne tišči kablov. Montaža mora biti izvedena požarno varno !Pri našemu novemu vezju s termičnimi varovalkami SOLAR/2BAT gretje ne predstavlja problema saj termični element odklopi tak akumulator.
Če še kaj ne bo jasno vprašaj.
OPOZORILO:
V primeru, da za vzdrževanje startnega in/ali Bow Thruster in sidrnega akumulatorja niste uporabili vezja SOLAR/2BAT ampak ste ga izvedli v samogradnji s pomočjio schottky diode in žarnice pazite, da se žarnica ne tišči žic. V primeru napake na startnem akumulatorju se zaradi razlike napetosti le ta greje. Večja kot je razlika v napetosti bolj se greje – sveti. Obvezno montirati na način, da se ne tišči kablov. Montaža mora biti izvedena požarno varno !Pri našemu novemu vezju s termičnimi varovalkami SOLAR/2BAT gretje ne predstavlja problema saj termični element odklopi tak akumulator.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2787
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Victron MPPT
Ne govorim o solar2bat (tega mimogrede imam in je namenjen vzdrzevanju) ampak obstojeci mocnostni diodi (slika spodaj), ki jo ima vecina jadrnic za polnit acu iz alternatorja. To se menja s combinerjem kot sem razumel tvojo razlago.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Victron MPPT
Da, Batery kombiner zamenjuje te ločilne diode.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov