
Kaj je tole - kaplja voda
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3134
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Kaj je tole - kaplja voda
Kaj je tole? Ne vem imena, je pa vmes med impelerjem in ventilom za zajem vode za hlajenje, motor Penta 2020. Problem je, ker iz luknjice na modrem pokrovcku kaplja voda. Najbrz bo treba menjat, pa ne vem imena da poiscem kje kupit. Cev je 18mm


Re: Kaj je tole - kaplja voda
Odvijači moder zamašek, not bo ena opna, mogoče rešiš, če samo ščistiš.
Verjetno se dobi tudi rezervni del.
https://fybmarine.shop/volvo-penta-25mm ... r-21662704
Verjetno se dobi tudi rezervni del.
https://fybmarine.shop/volvo-penta-25mm ... r-21662704
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3134
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Tole belo na desni na sliki je spodaj pod modrim pokrovckom. Nisem imel obcutka, da je zasvinjano, ocitno ne tesni vec. Se da to kje kupit?


Re: Kaj je tole - kaplja voda
duckbill valve
Re: Kaj je tole - kaplja voda
A veš zakaj je to?
Ta zadeva prepreči poplavljanje motorja čez impeler,kar se je zgodilo mojmu sinu enkrat..ko je motor delal le na plovbi od Izole v Portorož..
Ko motor ugasneš ta ventilček spusti zrak v cevi in voda se spusti na nivo gladine morja.Zrad v ceveh pa prepreči da bi se voda pretakala v motor,ki je pod vodno linijo montiran..Če malo pokaplja je to ok,ker čist zadihtat je težko..Dihta zareza na vrhu belega kosa v ventilčku.
Ta zadeva prepreči poplavljanje motorja čez impeler,kar se je zgodilo mojmu sinu enkrat..ko je motor delal le na plovbi od Izole v Portorož..
Ko motor ugasneš ta ventilček spusti zrak v cevi in voda se spusti na nivo gladine morja.Zrad v ceveh pa prepreči da bi se voda pretakala v motor,ki je pod vodno linijo montiran..Če malo pokaplja je to ok,ker čist zadihtat je težko..Dihta zareza na vrhu belega kosa v ventilčku.
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Malo brskam in zgleda, da ta beli ventilček ne obstaja kot rezervni del ali ne iščem na pravem mestu.
Poskusi ga očistit, morda je v zarezici kakšna smet in zato ne tesni.
Na eni barki sem videl kao si je tip sam naredil. Uporabil je T komad, levo desno koleno navzdol in primerna smrekca za cev, zgoraj na T koamdu pa prezračevalni lonček za centralno kurjavo. Ko pride voda v cev dvigne plovec, ki zapre lukno v prezračevalnem lončju. ko ugasneš motor, prezračevalni lonček spusti zrak v sistem in onemogoči sifonski vlek, ki bi zalil motor.
Pa si siguren, da je med ventilom in impelerjem. Ponavadi so na tlačni strani, torej po impelerju.
Poskusi ga očistit, morda je v zarezici kakšna smet in zato ne tesni.
Na eni barki sem videl kao si je tip sam naredil. Uporabil je T komad, levo desno koleno navzdol in primerna smrekca za cev, zgoraj na T koamdu pa prezračevalni lonček za centralno kurjavo. Ko pride voda v cev dvigne plovec, ki zapre lukno v prezračevalnem lončju. ko ugasneš motor, prezračevalni lonček spusti zrak v sistem in onemogoči sifonski vlek, ki bi zalil motor.
Pa si siguren, da je med ventilom in impelerjem. Ponavadi so na tlačni strani, torej po impelerju.
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Meni je tudi tukaj kapljalo in žal se ne da kupiti samo tega plastičnega dela. Cela pa je draga.
Na charterju sem že videl da imajo eni kar cev gor da tiste kapljice gredo v kalužo namesto da kapljajo po motorju.
Vsekakor pa bi najraje zamenjal za nekaj kar je lažje za vzdrževati.
Na charterju sem že videl da imajo eni kar cev gor da tiste kapljice gredo v kalužo namesto da kapljajo po motorju.
Vsekakor pa bi najraje zamenjal za nekaj kar je lažje za vzdrževati.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3134
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Hvala vsem za nasvete in pojasnila.
Najprej bom poskusil ocistit rezo, lahko da se je kaj zataknilo not, ker kaplja kar konkretno. Gumica se namrec cuti in izgleda cist OK, ne deluje mi preperela ali poskodovana. Ce ne bo v redu pa bom menjal le gumico ker je rezervni del prek 100eur. Posebej se original ne da dobit, majo pa jih na Aliexpresu, sam dimenzijo moram najdi pravo
https://www.aliexpress.com/item/1005005574725051.html
Najprej bom poskusil ocistit rezo, lahko da se je kaj zataknilo not, ker kaplja kar konkretno. Gumica se namrec cuti in izgleda cist OK, ne deluje mi preperela ali poskodovana. Ce ne bo v redu pa bom menjal le gumico ker je rezervni del prek 100eur. Posebej se original ne da dobit, majo pa jih na Aliexpresu, sam dimenzijo moram najdi pravo
https://www.aliexpress.com/item/1005005574725051.html
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Ko je začelo kapljati, je šlo samo še na slabše. Je bil malo drugačen oddušnik. Sem menjal samo membrano, pa je čez čas spet začelo kapljati in še kasneje belo kaditi iz auspuha (pri višjih obratih). To so znaki, da je sistem treba sčistit, ker temperature rastejo in se motor ne hladi več optimalno. Ko smo sčistili vejo morske vode, vključno z izmenjevalcem toplote in izpušnim kolektorjem, je potem bil mir dolgo časa.
Mogoče je to.
Nekje imam še kakšno membrano za takle sistem. Pri Bavarii je bila cevka ž eoriginal speljana v kalužo pod motorjem ampak, ko je nehalo kapljati in je že kar curljalo, je voda ostajala v kaluži.

Mogoče je to.
Nekje imam še kakšno membrano za takle sistem. Pri Bavarii je bila cevka ž eoriginal speljana v kalužo pod motorjem ampak, ko je nehalo kapljati in je že kar curljalo, je voda ostajala v kaluži.

Re: Kaj je tole - kaplja voda
Marchi napisal/-a:Ko je začelo kapljati, je šlo samo še na slabše. Je bil malo drugačen oddušnik. Sem menjal samo membrano, pa je čez čas spet začelo kapljati in še kasneje belo kaditi iz auspuha (pri višjih obratih). To so znaki, da je sistem treba sčistit, ker temperature rastejo in se motor ne hladi več optimalno. Ko smo sčistili vejo morske vode, vključno z izmenjevalcem toplote in izpušnim kolektorjem, je potem bil mir dolgo časa.
Mogoče je to.
Nekje imam še kakšno membrano za takle sistem. Pri Bavarii je bila cevka ž eoriginal speljana v kalužo pod motorjem ampak, ko je nehalo kapljati in je že kar curljalo, je voda ostajala v kaluži.
Iz tega bi človek sklepal, da previsoka temperatura vode, ki gre skozi ventil vpliva na gumico in jo počasi uničuje. Koliko se je pa spremenila temperatura motorja, ko si imel zamašen sistem?
LP; MKN
Re: Kaj je tole - kaplja voda
MKN napisal/-a:Iz tega bi človek sklepal, da previsoka temperatura vode, ki gre skozi ventil vpliva na gumico in jo počasi uničuje. Koliko se je pa spremenila temperatura motorja, ko si imel zamašen sistem?
LP; MKN
Se mi zdi, da je bolj povezano z izparevanjem pregrete vode. Takrat ko se je pojavil bel dim iz auspuha je iz pip tekla skoraj vrela voda. Verjetno je imela več kot 80°. Lej, ne vem, ker tale oddušnik je takoj za impelerjem in šele potem voda vstopi v "motor", tako da ne vem. Št. 3.

Re: Kaj je tole - kaplja voda
Mal ste pomešali..tle nikol ni topleje kot je morje.para v auspuhu pa pomeni razpoko v glavi ali zanič dihtungo pod glavo.vrela voda pa je spet posledično od slabšega hlajenja mašine.in ni ta ventil nič kriv.
Drago pa v navtiki ni nič..he hevse je svinjsko drago..
Drago pa v navtiki ni nič..he hevse je svinjsko drago..
Re: Kaj je tole - kaplja voda
polanc napisal/-a:Mal ste pomešali..tle nikol ni topleje kot je morje.para v auspuhu pa pomeni razpoko v glavi ali zanič dihtungo pod glavo.vrela voda pa je spet posledično od slabšega hlajenja mašine.in ni ta ventil nič kriv.
Drago pa v navtiki ni nič..he hevse je svinjsko drago..
Ma nič nismo pomešal, samo pojma nimam_o

Verjetno tale oddušnik res ni neposre3dno povezan s toploto ampak očitno je povezan s prepustnostjo sistema. Ko je bil kolektor zabasan je šlo bolj malo ven in je posledično impeler metal vodo tudi skozi oddušnik. To pa je nekako logično, a ne, če bolj curlja med tem ko motor dela pod višjimi obrati kot pod nižjimi. Toplota na pipah in auspuhu in curljanje so tako simptomi iste težave.
Re: Kaj je tole - kaplja voda
Ne ni tko
Z višjimi vrtljaji ko se vrti impeler z večjo silo tišči skup ono zarezo in posledično bolj tesni če lohk temu tko rečemo,saj je ventil montiran tako da vodo dihta,zrak pa pol not v cev spusti,ko voda začne padati na nivo morja..
Topla stran motorja
Če je zabasan hladilni sistem,pol gre več vode direkt v koleno in v auspuh..pri mrzlem motorju gre vsa ven dokler termostat ne začne odpirat.Govorimo o direktnem hlajenju..
Indirektno hlajenje
antifriz kroži po motorju in ko se dovolj blok segreje začne antifriz krožiti še skozi izmenjevalec..Če je tu izmenjevalec zabit gre ustrezno premal antifriza skoz ,oziroma če je zabit na primarni strani se zarad premal vode skoz izmenjevalec antifriz premal ohladi in dviguje temp v motorju in bojlerju..
Para v auspuhu..
Tu je pa težava z blokom al glavo al še čim kar ne vem..voda ali antifriz pari ali kaplja ali teče nakonc va auspuh tam kjer nebi smel in se dela para..cca tko,Habibi recimo bi pa tole še bolj natanko razložu..
Z višjimi vrtljaji ko se vrti impeler z večjo silo tišči skup ono zarezo in posledično bolj tesni če lohk temu tko rečemo,saj je ventil montiran tako da vodo dihta,zrak pa pol not v cev spusti,ko voda začne padati na nivo morja..
Topla stran motorja
Če je zabasan hladilni sistem,pol gre več vode direkt v koleno in v auspuh..pri mrzlem motorju gre vsa ven dokler termostat ne začne odpirat.Govorimo o direktnem hlajenju..
Indirektno hlajenje
antifriz kroži po motorju in ko se dovolj blok segreje začne antifriz krožiti še skozi izmenjevalec..Če je tu izmenjevalec zabit gre ustrezno premal antifriza skoz ,oziroma če je zabit na primarni strani se zarad premal vode skoz izmenjevalec antifriz premal ohladi in dviguje temp v motorju in bojlerju..
Para v auspuhu..
Tu je pa težava z blokom al glavo al še čim kar ne vem..voda ali antifriz pari ali kaplja ali teče nakonc va auspuh tam kjer nebi smel in se dela para..cca tko,Habibi recimo bi pa tole še bolj natanko razložu..
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov