PRIVEZNE VRVI
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
PRIVEZNE VRVI
Morjeplovci prav lepo pozdravljeni,
Zanima me kako se odločate kako moč vrvi npr vzamete za vez vašega plovila.Ter kateri tip najbolj uporabljate .
poliamid (PA) poliester (PES) polipropilen (PP)
Pri prejšnjem čolnu sem imel tako vrv ,da je prenesla 2 x težo plovila .
(teža 1.500 kg teža plovila vrv je bila 16mm za obremenitev do 3.000 kg ) nisem imel nikoli nič strgano.)
Sedaj imam pa po novem težje plovilo 3.000 kg,ki ima tak vez na pomolu da je res res bolj odprto na veter tako je treba res dobro dobro vse zavezati. vsako leto so imeli sosedje kar nekaj potrganih vrvi zaradi neprimernosti le teh ,da ne govorim o škodi na premcu.
Vprašanje :
Ali je dovolj močna vrv npr 20mm (tip PES)moč obremenitev do 4.500 kg za plovilo težko 3.000 kg nekako sem tukaj malo skeptičen se tukaj računa samo moč vrvi ali se upošteva kakor predvidevam tudi močno cukanje ali pa trzanje zaradi močnega naleta vetra itd..v tem primeru bi moral imeti vrv ,ki zdrži npr obremenitev 6.000 kg je tako oz.kaj mislite
Zanima me kako se odločate kako moč vrvi npr vzamete za vez vašega plovila.Ter kateri tip najbolj uporabljate .
poliamid (PA) poliester (PES) polipropilen (PP)
Pri prejšnjem čolnu sem imel tako vrv ,da je prenesla 2 x težo plovila .
(teža 1.500 kg teža plovila vrv je bila 16mm za obremenitev do 3.000 kg ) nisem imel nikoli nič strgano.)
Sedaj imam pa po novem težje plovilo 3.000 kg,ki ima tak vez na pomolu da je res res bolj odprto na veter tako je treba res dobro dobro vse zavezati. vsako leto so imeli sosedje kar nekaj potrganih vrvi zaradi neprimernosti le teh ,da ne govorim o škodi na premcu.
Vprašanje :
Ali je dovolj močna vrv npr 20mm (tip PES)moč obremenitev do 4.500 kg za plovilo težko 3.000 kg nekako sem tukaj malo skeptičen se tukaj računa samo moč vrvi ali se upošteva kakor predvidevam tudi močno cukanje ali pa trzanje zaradi močnega naleta vetra itd..v tem primeru bi moral imeti vrv ,ki zdrži npr obremenitev 6.000 kg je tako oz.kaj mislite
_________________
Lp Fojki
Lp Fojki
- Novinec
- Admiral
- Prispevkov: 2569
- Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
- Kraj: Sailing on the world
- Kontakt:
Jaz imam 16 mm vrvi iz PP in nikoli nobenega problema, čeprav imam skoraj 8 ton težko plovilo. Bolj me skrbijo bitve, kot pa vrvi. Vendar je bilo do sedaj vse OK in tako naj tudi ostane.
LP
LP
"Morje je med vsemi opojnostmi najbolj opojno!"
...........................................................(J.H.)
...........................................................(J.H.)
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5117
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Odlične privezne vrvi in cenovno najbolj ugodno dobiš direktno pri proizvajalcu Vrvarstvo Zupan.
špiralno (polno) pletene vrvi
debeline od Ø 8,00mm do 20mm
iz poliamida (bele) in polipropilena (barvne)
Lep pozdrav
Nikola Tesla
špiralno (polno) pletene vrvi
debeline od Ø 8,00mm do 20mm
iz poliamida (bele) in polipropilena (barvne)
Lep pozdrav
Nikola Tesla
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5117
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Za dvižnice se uporablja le dyneema NERAZTEGLJIVE vrvi. Za dvižnice jadrovja za cca 16m jambor se uporablja 10-12mm debele. Imajo jih na zalogi v trgovini Marine System v marini Koper, verjetno pa tudi drugje na obali saj druge variante za dvižnice razen zajle ni. Več o tem video...
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Ne Jan 31, 2010 17:40, skupaj popravljeno 1 krat.
Zupan ima različne vrvi in ti bo tudi svetoval, katera je za kaj.
Glede priveznih pa je res, kar pravi Novinec. Bitve oz. plastika popusti prej kot vrv med 14 - 18 mm za veliko večino naših plovil. Sam še nisem slišal, da se bi komu zaradi sile strgala vrv. Strga se, če se npr. celo zimo drgne ob staro zarjavelo rinko na pomolu. Za to obstaja več rešitev. Sam sem za zimski vez uporabljal kombinacijo ketne in vrvi. Ketna okrog rinke.
Pomembno je tudi, kako je barka privezana. Ne sme biti preveč zategnjena, barka mora dihati, seveda ne preveč. Pozimi sem ponavadi barko odmaknil od pomola maksimalno. Toliko, da sem s skokom ali res dogo desko priplezal nanjo. Tako si lahko privoščiš malo več dihanja, da vse skupaj ne zateguje preveč. Ena od rešitev so tudi gumijasi amortizerji, okrog katerih se navije vrv. S tem pridobiš nekaj prožnosti.
Glede priveznih pa je res, kar pravi Novinec. Bitve oz. plastika popusti prej kot vrv med 14 - 18 mm za veliko večino naših plovil. Sam še nisem slišal, da se bi komu zaradi sile strgala vrv. Strga se, če se npr. celo zimo drgne ob staro zarjavelo rinko na pomolu. Za to obstaja več rešitev. Sam sem za zimski vez uporabljal kombinacijo ketne in vrvi. Ketna okrog rinke.
Pomembno je tudi, kako je barka privezana. Ne sme biti preveč zategnjena, barka mora dihati, seveda ne preveč. Pozimi sem ponavadi barko odmaknil od pomola maksimalno. Toliko, da sem s skokom ali res dogo desko priplezal nanjo. Tako si lahko privoščiš malo več dihanja, da vse skupaj ne zateguje preveč. Ena od rešitev so tudi gumijasi amortizerji, okrog katerih se navije vrv. S tem pridobiš nekaj prožnosti.
Pri Marine system še nisem opazil dyneema vrvi. Naslednjič bom malo boljše pogledal.
Odlične dvižne vrvi se dobi tudi pri: http://www.harken.si/index.php
Je pa cena temu primerna.
L.p.
Dinksi
Odlične dvižne vrvi se dobi tudi pri: http://www.harken.si/index.php
Je pa cena temu primerna.
L.p.
Dinksi
Nikola Tesla napisal/-a:Najugodnejše na obali sem dobil pri njih, vendar je tega par let, jih pa vedno opazim kadar sem v trgovini.
LP
Bo držalo. Vrvi z dyneema sredico se imenujejo regatta2000 in so kar drage.
Za dvižnice pri cruiser jadrnicah pa se lahko uporabi tudi model Herkules.
V Marine system prodajajo vrvi znamke Liros.
http://www.liros.com/
L.p.
Dinksi
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov