Doma narejen blažilnik vibracij ' Aquadrive'
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Doma narejen blažilnik vibracij ' Aquadrive'
V drugi temi je že bilo govora o blažilnikih vibracij pri osovinskem pogonu tipov Aquadrive, Bullflex, Phytondrive..
Nikola Tesla je omenil, da je podoben sistem izdelal sam in vrjetno marsikoga zanima kako.
Že v naprej hvala!
Nikola Tesla je omenil, da je podoben sistem izdelal sam in vrjetno marsikoga zanima kako.
Že v naprej hvala!
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Ta hip ne utegnem v celoti opisati izdelave. Takoj, ko najdem čas opišem tukaj kako je možno to izdelati.
LP NT
Doma narejen aquadrive.
Nameraval sem dodati el. pogon za panulanje, vendar sem kasneje zadevo rešil s tem, da sem povečal vztrajnik in dosegel zelo nizke obrate mirnega tega ki mi sedaj omogočajo plovbo samo z 1,6Kn.
Kljub aquadrivu je potrebno motor in os čimbolj poravnati.

LP NT
Doma narejen aquadrive.
Nameraval sem dodati el. pogon za panulanje, vendar sem kasneje zadevo rešil s tem, da sem povečal vztrajnik in dosegel zelo nizke obrate mirnega tega ki mi sedaj omogočajo plovbo samo z 1,6Kn.
Kljub aquadrivu je potrebno motor in os čimbolj poravnati.

- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Zakaj Aqvadrive?
Potisna sila s katero os potiska plovilo se ne prenaša na motor temveč na ploščo na katero je pritrjen potisni ležaj. Motor je tako razbremenjen, zato je možno uporabiti mehkejše blažilnike motorja. Zaradi tega je tek motorja mirnejši in veliko tišji kot sicer.
Mirnejši in znatno tišji je propeler in os.
Odpadejo vsi problemi z natančnim centriranjem osi in motorja.
...
Potisna sila s katero os potiska plovilo se ne prenaša na motor temveč na ploščo na katero je pritrjen potisni ležaj. Motor je tako razbremenjen, zato je možno uporabiti mehkejše blažilnike motorja. Zaradi tega je tek motorja mirnejši in veliko tišji kot sicer.
Mirnejši in znatno tišji je propeler in os.
Odpadejo vsi problemi z natančnim centriranjem osi in motorja.
...
-
dobra_vila
- Kapitan bojne ladje
- Prispevkov: 138
- Pridružen: Pe Mar 07, 2008 12:54
- Kraj: Ljubljana
Ali lahko poveš, kako tesniš prehod osovine skozi trup? Ali imaš Volvo Penta gumi ležaj zadaj za potisnim ležajem, ali pa celo potisni ležaj tesni? Če imaš Volvo penta ležaj, kako menjaš ta ležaj? Ali potegneš os ven tudi iz potisnega ležaja? Sam tudi že dolgo razmišljam o Aquadrive-u, vendar se mi zdi, da nimam veliko prostora od menjalnika do trupa. Dolžina od statvene cevi do menjalnika je cca 40 cm. Ali je to dovolj? Verjetno ne.
LP dobra vila
LP dobra vila
40cm bi moralo biti dovolj, orig. aquadrive je dolg 24cm če gre za model do 35HP ostali so malo daljši, za voljvo manžeto imaš pa tudi 15cm dovolj mislim da je potrebno manj, menjavaš jo pa v vsakem primeru tako da osovino potegneš ven. Poglej edino ali imaš okoli osi dovolj prostora na razdalji 24cm od menjalnika proti propelerju.
A zna kdo predstaviti bistvene prednosti / razlike med Aquadrive, Vetus Bullflex in home-made vmesnikom kot NT?
---
Kar vem do sedaj (za mojo barko z Yanmar 2GM motorjem, 18 kW):
Bullflex:
- cena cca. 350€
- enostavnejša vgradnja, brez prilagajanja obstoječega sistema
Aquadrive:
- cena cca. 650€
- zahtevnejša vgradnja, baje potrebno laminirati nosilce za Aquadrive
Home made vmesnik
- cena cca. 100€
- zahtevnejša vgradnja, v kolikor nimaš reber /nosilcev, na katere privijačiš ploščo
- nekaj več dela, da najdeš in pripraviš polosovine (avtomobilske?)
Ključno zame je, koliko je Aquadrive / home-made vmesnikom boljši glede izničevanja vibracij od Bullflex-a? Morda kdo ve?
---
Kar vem do sedaj (za mojo barko z Yanmar 2GM motorjem, 18 kW):
Bullflex:
- cena cca. 350€
- enostavnejša vgradnja, brez prilagajanja obstoječega sistema
Aquadrive:
- cena cca. 650€
- zahtevnejša vgradnja, baje potrebno laminirati nosilce za Aquadrive
Home made vmesnik
- cena cca. 100€
- zahtevnejša vgradnja, v kolikor nimaš reber /nosilcev, na katere privijačiš ploščo
- nekaj več dela, da najdeš in pripraviš polosovine (avtomobilske?)
Ključno zame je, koliko je Aquadrive / home-made vmesnikom boljši glede izničevanja vibracij od Bullflex-a? Morda kdo ve?
Bistveno boljši, je aquadrive, ali to kar ima NT lahko je tudi homemade, kar je popolnoma enako.
Pri volvo mažeti mora po priporočilih Volva biti osovina trdo montirana, se pravi ali direktno na menjalnik ali na aquadrive. Tu pri aquadrive imaš odrivni ležaj, tako da ločiš potisno silo propelerja, ki ima smer osovine od motorja, tako na motor ne deluje potisna sila, ki bi drugače dušila nihanje motorja in s tem bi se vibracije bolj prenašale po barki.
Če hočeš narediti kot je treba, je najbolje imeti odrivni ležaj, tako kot je pri aquadrive, pythondrive ali kot ima NT pri sebi, ostalo skoraj nima efekta in je v tem primeru isto če kar daš osovino direktno na menjalnik. Motor je pa v vsakem primeru na amortizerjih. Jaz imam na eni barki aquadirve, na drugi pa ne. Čeprav moram reči da ga pri 4 cilidričnem motorju 3.0L diesel tudi ne pogrešam, vibracije so v mejah normale, tako da nimam potrebe po večjem dušenju, mora pa biti motor v nulo centriran da je tako.
Se pravi na krato, bistvena prednost je odrivni ležaj, da razbremeni motor, drugače je efekt minimalen.
Pri volvo mažeti mora po priporočilih Volva biti osovina trdo montirana, se pravi ali direktno na menjalnik ali na aquadrive. Tu pri aquadrive imaš odrivni ležaj, tako da ločiš potisno silo propelerja, ki ima smer osovine od motorja, tako na motor ne deluje potisna sila, ki bi drugače dušila nihanje motorja in s tem bi se vibracije bolj prenašale po barki.
Če hočeš narediti kot je treba, je najbolje imeti odrivni ležaj, tako kot je pri aquadrive, pythondrive ali kot ima NT pri sebi, ostalo skoraj nima efekta in je v tem primeru isto če kar daš osovino direktno na menjalnik. Motor je pa v vsakem primeru na amortizerjih. Jaz imam na eni barki aquadirve, na drugi pa ne. Čeprav moram reči da ga pri 4 cilidričnem motorju 3.0L diesel tudi ne pogrešam, vibracije so v mejah normale, tako da nimam potrebe po večjem dušenju, mora pa biti motor v nulo centriran da je tako.
Se pravi na krato, bistvena prednost je odrivni ležaj, da razbremeni motor, drugače je efekt minimalen.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Bulflex je bullshit.
Sem poskusil najprej nekaj podobnega bulflexu in se ni obneslo. Pravzaprav je bilo katastrofalno hrupno in vibracije so se prenašale po celi barki. Pri različnih obratih pa je prišlo tudi do resonance. To je bila prva stvar, ki sem jo odpravil že ob prvem naslednjem dvigu plovila.
Os tesni volvo penta tesnilo. Za menjavo pa je dovolj, da samo odmontiram homokinetična zgloba, ki se zaključujeta v flanši menjalnika in flanši na osi. Snamem flanšo na osi, odstranim potisni ležaj saj sem pod njim v potisni plošči naredil dovolj veliko luknjo, da gre VOLVO tesnilo SKOZI.
V primerjavi z originalnim aquadrivom je mojega veliko lažje odmontirati v primeru menjave VOLVO tesnila. Mislim, da me je potisni ležaj stal 10-15€ v Evrotonu. Homokinetična zgloba sem dobil brezplačno. Varjenje osi in izdelavo (drejanje) nastavka za flanšo menjalnika pa sem plačal cca 60€. V mojem primeru tudi, če bi hotel nisem mogel vgraditi originalnega aquadriva, zato sem zelo vesel, saj sem prihranil precej denarja in si ZELO olajšal vzdrževanje v prihodnosti. Nad rezultatom pa sem izredno zadovoljen saj sedaj teče motor tako tiho, da marsikdo ki je videl in slišal moj motor ne more verjeti kako je tih in miren. Obenem pa ima sedaj zelo mirne tudi nizke obrate, ker sem lani povečal maso vztrajnika.
Te dni sem tako zaposlen, da ne utegnem odgovoriti tako kot znam, saj nimam časa za narediti kakšno skico.
LP NT
Sem poskusil najprej nekaj podobnega bulflexu in se ni obneslo. Pravzaprav je bilo katastrofalno hrupno in vibracije so se prenašale po celi barki. Pri različnih obratih pa je prišlo tudi do resonance. To je bila prva stvar, ki sem jo odpravil že ob prvem naslednjem dvigu plovila.
Os tesni volvo penta tesnilo. Za menjavo pa je dovolj, da samo odmontiram homokinetična zgloba, ki se zaključujeta v flanši menjalnika in flanši na osi. Snamem flanšo na osi, odstranim potisni ležaj saj sem pod njim v potisni plošči naredil dovolj veliko luknjo, da gre VOLVO tesnilo SKOZI.
V primerjavi z originalnim aquadrivom je mojega veliko lažje odmontirati v primeru menjave VOLVO tesnila. Mislim, da me je potisni ležaj stal 10-15€ v Evrotonu. Homokinetična zgloba sem dobil brezplačno. Varjenje osi in izdelavo (drejanje) nastavka za flanšo menjalnika pa sem plačal cca 60€. V mojem primeru tudi, če bi hotel nisem mogel vgraditi originalnega aquadriva, zato sem zelo vesel, saj sem prihranil precej denarja in si ZELO olajšal vzdrževanje v prihodnosti. Nad rezultatom pa sem izredno zadovoljen saj sedaj teče motor tako tiho, da marsikdo ki je videl in slišal moj motor ne more verjeti kako je tih in miren. Obenem pa ima sedaj zelo mirne tudi nizke obrate, ker sem lani povečal maso vztrajnika.
Te dni sem tako zaposlen, da ne utegnem odgovoriti tako kot znam, saj nimam časa za narediti kakšno skico.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Po Avg 24, 2015 08:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Malo pomoči bi še rabil. Prilagam fotko, kjer je razvidno koliko je prostora pri meni.
- A pri Aquadrive prirobnica ostane prvotna ali jo Aquadrive zamenja? Bi bilo za 24cm dolg Aquadrive pri meni dovolj prostora?
- NT - kolikšna je razdalja pri tebi od menjalnika do plošče, če morda veš?
- Ker nosilcev za ploščo ne morem privijačiti na rebra, ker jih v tem delu ni, me zanima, če jih je mogoče pritrditi z laminiranjem oz. kaj bi bilo najboljše?
IMG_0002 by _grega_, on Flickr
PS. Menjalnik mi pa kot kaže tudi pušča olje, kar moram tudi sanirati.
- A pri Aquadrive prirobnica ostane prvotna ali jo Aquadrive zamenja? Bi bilo za 24cm dolg Aquadrive pri meni dovolj prostora?
- NT - kolikšna je razdalja pri tebi od menjalnika do plošče, če morda veš?
- Ker nosilcev za ploščo ne morem privijačiti na rebra, ker jih v tem delu ni, me zanima, če jih je mogoče pritrditi z laminiranjem oz. kaj bi bilo najboljše?
IMG_0002 by _grega_, on Flickr
PS. Menjalnik mi pa kot kaže tudi pušča olje, kar moram tudi sanirati.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Pozdravljen
Prirobnica za menjalnik in os ostane taka kot je. Skrajšati bi moral os. Potisno ploščo pa lahko pritrdiš na rebra od motorja in uporabiš močal L profil. Ne vidim nobenega problema.
Na netu poskusi najti čim manjše standardne homokinetične zglobe in potem boš videl, če imaš dovolj prostora, kajti tako velikih kot jih imam jaz jih ti ne potrebuješ, ker so moji narejeni za moči do 70kW tvoj motor pa je verjetno celo manj kot 30kW.
Olje iz menjalnika - no good. TAKOJ odpravi napako dokler imaš še čas, drugače boš ob kakšno kilo eurčkov.
LP NT
Prirobnica za menjalnik in os ostane taka kot je. Skrajšati bi moral os. Potisno ploščo pa lahko pritrdiš na rebra od motorja in uporabiš močal L profil. Ne vidim nobenega problema.
Na netu poskusi najti čim manjše standardne homokinetične zglobe in potem boš videl, če imaš dovolj prostora, kajti tako velikih kot jih imam jaz jih ti ne potrebuješ, ker so moji narejeni za moči do 70kW tvoj motor pa je verjetno celo manj kot 30kW.
Olje iz menjalnika - no good. TAKOJ odpravi napako dokler imaš še čas, drugače boš ob kakšno kilo eurčkov.
LP NT
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Ta vikend je minil v popravilu prirobnice na osi. Odlomil se je namreč poziciorni vijak, ki prenaša torzijske sile na os, da se prirobnica na osi ne bi zavrtela. Prirobnica se je tako zavrtela na osi. Takoj, ko sem opazil malce drugačen zvok in glasnejši preklop iz nevtrala v prestavo sem preveril os in na srečo še pravočasno preprečil večjo škodo, saj bi os takoj pobralo in moral bi jo menjat.
Vse je zakrivil centrirni vijak iz nepravega materiala, namesto, da bi bil jeklen je iz inoxa. Na sliki se vidi kje in kako "lepo"je počil.
Volvo tesnilo za os, potisni ležaj, prirobnica. Pri prirobnici moram povedat, da sem privil nov jeklen centrirni vijak ter izvrtal 6mm luknjo skozi prirobnico in os ter jo dodatno utrdil z dolgim jeklenim vijakom in varnostno matico. Se jo vidi med vijakoma in prirobnico.
Prirobnica menjalnika
Doma narejen aquadrive - skupaj zvarjena homokinetična zgloba osebnega vozila.
Od roba do roba je točno 20cm
ter zmontiran.
Delo mi je zaradi izredno zahtevnega vrtanja vzelo cel večer in pol naslednjega dne.
Še dobro, da sem odkril napako pravočasno v marini. Zopet se je izkazalo bolje preventiva kot kurativa.
LP NT
Vse je zakrivil centrirni vijak iz nepravega materiala, namesto, da bi bil jeklen je iz inoxa. Na sliki se vidi kje in kako "lepo"je počil.
Volvo tesnilo za os, potisni ležaj, prirobnica. Pri prirobnici moram povedat, da sem privil nov jeklen centrirni vijak ter izvrtal 6mm luknjo skozi prirobnico in os ter jo dodatno utrdil z dolgim jeklenim vijakom in varnostno matico. Se jo vidi med vijakoma in prirobnico.
Prirobnica menjalnika
Doma narejen aquadrive - skupaj zvarjena homokinetična zgloba osebnega vozila.
Od roba do roba je točno 20cm
ter zmontiran.
Delo mi je zaradi izredno zahtevnega vrtanja vzelo cel večer in pol naslednjega dne.
Še dobro, da sem odkril napako pravočasno v marini. Zopet se je izkazalo bolje preventiva kot kurativa.
LP NT
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov

