Tole je ad hoc, upam da enkrat dodelam in uredim bolje.
Tema o krmilu na potovalni jadrnici, ki se po udarcu ob nasedanju pri ok. 5 vozlih težko obrača.
gašper napisal/-a:...
Možno je, da se je skrivila os, vsekakor pa svetujem, da se dobro pregleda tesnila, da niso slučajno poškodovana.
L.P.
slan napisal/-a:Kakšna tesnila?
Vstop osi krmila v trup je (pri tem in podobnih tipih vpetja krmila) pod vodno gladino. To pa pomeni, da mora biti v reži med osjo in odprtino zanjo zatesnjeno.
Brez tega bi skozi tako odprtino vdrla voda - in če pri tem pride do resne okvare in se vdora vode ne da zaustaviti, se barka potopi (
zgodba o potopitvi Ciao).
Kako je to tesnenje narejeno pri večjih, mi doslej ni bilo treba naštudirati. Na mini-12 je teflonska cevka hkrati ležaj in tesnilo, na ostalih malih (snark, FJ in podobni) je bilo obešenje krmila na krmnem zrcalu na zunanji strani, tako da os ni šla skozi trup, pri večjih pa so bile ali najete ali sem bil povabljen, in doslej še nisem razdiral.
V principu je pa podobno, kot so pri oseh in gredeh na motorjih in prenosih semeringi, na vstopu pogonskih osi vijakov v trup tudi tesnila in tako naprej. Tradicionalno mislim da je bil to na os nabit prostor z okrog osi namotano namaščeno (ali z oljem zalito...) vrvjo, predivom ali podobnim; sodobne rešitve pa so še malo bolj raznolike.
google rudder shaft seals
google prop shaft seals
http://maritime.about.com/od/Engineerin ... -Seals.htm
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...