Kako je kaj narejeno...

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Kako je kaj narejeno...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Avg 07, 2014 10:02

Kako je kaj narejeno...
    Izkaže se, da so kakšne rešitve in/ali tehnologije enake ali se ponovijo, ko razmišljamo (ali snujemo, delamo, popravljamo...) trup barke, kot ko se ukvarjamo s pogonom, vpetjem krmila in podobnim

    Zaenkrat vem za en tak 'problem' in za take odpiram tole temo, v temo o motorjih in pogonih in v temi, kjer bi bilo govora o vpetjih krmila potem lahko dam le povezave na prispevke v to temo.

Tesnjenje pogonskih osi, osi krmil... pri prehodu skozi trup pod vodno gladino

Sendvič kompoziti tu na forumu
Tema se je začela z obnovo pokrovov na 'gumici', v katerih je bila vezana plošča, kjer je nek prejšnji lastnik nekoč omogočil, da je v vezano ploščo prišla voda, in tako je šla vezana plošča 'kaput'. Gorki je to poštimal in se pri tem fenomenalno veliko naučil o kompozitih - in o tem je dalje tema.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Če Avg 07, 2014 11:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Tesnjenje osi skozi trup

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Avg 07, 2014 10:14

Tole je ad hoc, upam da enkrat dodelam in uredim bolje.

Tema o krmilu na potovalni jadrnici, ki se po udarcu ob nasedanju pri ok. 5 vozlih težko obrača.
gašper napisal/-a:...
Možno je, da se je skrivila os, vsekakor pa svetujem, da se dobro pregleda tesnila, da niso slučajno poškodovana.


L.P.

slan napisal/-a:Kakšna tesnila?

Vstop osi krmila v trup je (pri tem in podobnih tipih vpetja krmila) pod vodno gladino. To pa pomeni, da mora biti v reži med osjo in odprtino zanjo zatesnjeno.

Brez tega bi skozi tako odprtino vdrla voda - in če pri tem pride do resne okvare in se vdora vode ne da zaustaviti, se barka potopi (zgodba o potopitvi Ciao).

Kako je to tesnenje narejeno pri večjih, mi doslej ni bilo treba naštudirati. Na mini-12 je teflonska cevka hkrati ležaj in tesnilo, na ostalih malih (snark, FJ in podobni) je bilo obešenje krmila na krmnem zrcalu na zunanji strani, tako da os ni šla skozi trup, pri večjih pa so bile ali najete ali sem bil povabljen, in doslej še nisem razdiral.

V principu je pa podobno, kot so pri oseh in gredeh na motorjih in prenosih semeringi, na vstopu pogonskih osi vijakov v trup tudi tesnila in tako naprej. Tradicionalno mislim da je bil to na os nabit prostor z okrog osi namotano namaščeno (ali z oljem zalito...) vrvjo, predivom ali podobnim; sodobne rešitve pa so še malo bolj raznolike.

google rudder shaft seals
google prop shaft seals
http://maritime.about.com/od/Engineerin ... -Seals.htm
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
slan
Kapitan
Prispevkov: 178
Pridružen: Po Jan 24, 2011 21:34

OdgovorNapisal/-a slan » Če Avg 07, 2014 12:57

Na večjih pa je kot satvena cev zlaminirano nad višino vodne linije, in so notri ponavadi 3 ležaji pri sistemih s krmilnim kolesom, oziroma 2 pri rudu, in nobenih tesnil. Vsaj kolikor sem jih jaz videl, pa ji je bilo kar nekaj.
gašper
Višji vodnik
Prispevkov: 17
Pridružen: So Maj 17, 2008 21:04
Kraj: Radovljica

OdgovorNapisal/-a gašper » Če Avg 07, 2014 18:36

Takoj ko si napisal ''kakšna tesnila'' sem pomislil na opcijo cev v cevi ki sega nad vodno linijo. Bistveno enostavnejše in sigurnejše kot reševanje s semeringi.

Hvala za pojasnilo.
Gašper
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Avg 07, 2014 18:43

Statvena cev osi krmila do nad vodne gladine bi pričakoval, da je standardna rešitev.
    Ampak vseeno pričakujem tudi, da je neka vrsta tesnila tam standardna rešitev. Pri plutju po zelo valovitem morju premec pri nihaju navzgor-navzdol neredko udari zviška na val.

    In ker ima krma, zlasti kadar zibanje jadrnice na kratkih valovih pride v resonanco, podobno gibanje, pričakujem da v takih pogojih udarec krme navzdol nabije tudi vodo v cev, kamor je nameščena os krmila, tako da že zaradi preprečevanja soli v ležajih mislim, da je tudi neka vrsta tesnila pri taki osi krmila vseeno potrebna - in standardna - rešitev.

    Samo moje standardne 'žrtve' za preverjanje podobnega trenutno niso na razpolago...

Najbrž ima tudi mini-12 cev do nad vodne linije, ampak še ne vem zagotovo
    'Vaga', preko katere ter vrvic do pedalov se suče krmilo, je nad vodno linijo... Ampak tega se brez razdiranja (snetja palube in/ali notranje lupine s trupa ali kamere) ni dalo videt, pa doslej tudi še nisem bil pozoren na to. .

    Kar delaš na vagi (recimo pri snemanju ali menjavi krmila...) pa itak delaš na otip. Mislim da bom to videl, ko bo mini-12 Slo-16 jeseni razdrta.

    Med odprtino za os krmila pod krmo in 'vago' pride teflonski vložek, ki je hkrati ležaj in tesnilo (ali prideta, če sta sta dva, se ne spomnim točno).


Ko bom lahko preveril, bodo besede 'najbrž' lahko izpuščene in 'pričakujem' in 'domnevam' lahko zamenjane z drugimi primernimi glagoli.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov