SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Pri jadrnicah (izpodrivnih plovilih) je treba vedeti, da ima večji izkoristek tisti propeler, ki ima čim večji premer in površino.
-
CAR
- Admiral
- Prispevkov: 2362
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Tukaj https://www.elicheradice.com/ ali pa tukaj https://www.propelo.hr/ vedo vse
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5354
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
... in zakaj nisi navedel podatkov o hitrosti in obratih na motorju, ki si jih s temi propelerji dosegel. Tako bi dobili vsaj občutek kaj je narobe oziroma kaj bi bilo boljše. To bi bilo odlično izhodišče. Brez teh podatkov pa si žal zopet na popolnem začetku.NASA napisal/-a:Sem v dilemi. Ugotovili smo, da gre barka prepočasi z propelerjem 13x8
Potem sem kupil propeler 13x10
Sedaj sem našel 14x 9
Zanima me kakšna bi bila lahko razlika v hitrosti med 13x 8 in 13x 10 oz. ali naj dam 14 x 9?
Ali obstaja kakšna tabela za izračun kakšen propeler je optimalen ali je to vse na občutek in poizkušanje kaj je bolje?
Car motiš se, prvotni izračun za mojo barko je bil tudi na Reki popolnoma napačen.
PRAVI propeler sem našel prav s poskušanjem.
Potrebno je imeti neko izhodišče. V mojem primeru je bilo očitno, da je bil originalni propeler zgrešen v vseh parametrih.
POMEMBNO:
1. PREMER: namestil sem največjega katerega je še bilo možno po premeru,
2. POVRŠINA: izbral sem trokrakega, ki je imel največjo površino
3. KORAK: Preveril sem s sposojenim propelerjem. Na podlagi dosežene hitrosti in obratov ZNANEGA testnega propelerja smo šele lahko določili pravega.
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Nikola T. napisal/-a:... in zakaj nisi navedel podatkov o hitrosti in obratih na motorju, ki si jih s temi propelerji dosegel. Tako bi dobili vsaj občutek kaj je narobe oziroma kaj bi bilo boljše. To bi bilo odlično izhodišče. Brez teh podatkov pa si žal zopet na popolnem začetku.NASA napisal/-a:Sem v dilemi. Ugotovili smo, da gre barka prepočasi z propelerjem 13x8
Potem sem kupil propeler 13x10
Sedaj sem našel 14x 9
Zanima me kakšna bi bila lahko razlika v hitrosti med 13x 8 in 13x 10 oz. ali naj dam 14 x 9?
Ali obstaja kakšna tabela za izračun kakšen propeler je optimalen ali je to vse na občutek in poizkušanje kaj je bolje?
Car motiš se, prvotni izračun za mojo barko je bil tudi na Reki popolnoma napačen.
PRAVI propeler sem našel prav s poskušanjem.
Potrebno je imeti neko izhodišče. V mojem primeru je bilo očitno, da je bil originalni propeler zgrešen v vseh parametrih.
POMEMBNO:
1. PREMER: namestil sem največjega katerega je še bilo možno po premeru,
2. POVRŠINA: izbral sem trokrakega, ki je imel največjo površino
3. KORAK: Preveril sem s sposojenim propelerjem. Na podlagi dosežene hitrosti in obratov ZNANEGA testnega propelerja smo šele lahko določili pravega.
Ja ko sem začel razmišljat, da gre prepočasi je bila barka že malo obraščena ( slabo leto). Na Internautiki sem govoril z gospodom, ki ponuja propelerje in mi je svetoval približno takole: zdaj ne boš rešil nič.
Ko bo barka čista pa naredi takole:
Pojdi SAM v lepem in ne vetrovnem vremenu na test. Z 1000 obrati zmeri hitrost, z 1500 zmeri hitrost,.....in tako naprej
Vsak interval naj bo dolg nekaj minut da barka dobi konstantno hitrost.
Na osnovi teh podatkov določijo kateri propeler je optimalen
Sedaj je barka zunaj in bo šel gor propeler 13 x 10. Upam da gremo v pravo smer
Težava menjave in probavanja je 150€ za dvig in drug propeler ki pa je od 100-500€, odvisno kaj se najde
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Pozdravljen,
Nisem zasledil ali pa sem spregledal za kakšno barko gre in kateri motorček jo poganja.
Moja izkušnja s propelerjem na Hanse 320 z motorjem Yanmar 3YM20 in sail drive pogonom Yanmar SD20 pa je sledeča.
Ko sem kupi barko je bil montiran sklopljivi 2 kraki propeler Gori dimenzij 16,5 x 11. Zadeva je bila očitno naravnana za prave jadralce. Motor se je pod propelerjem zavrtel do 3900 vrt/minuto (kot da ni bremena), da sem plul dobrih 5,5 vozlov sem ga moral tiščati na 2800 vrt/minuto. Proti valovom je bila situacija samo še bolj klavrna.
Ker plujemo precej na motor sem se odločil za fiksni 3 kraki prop 16 x 13 in je sedaj situacija precej drugačna. Plujem pri cca 2400 vrt/minuto, hitrost dobrih 6 vozlov, motor se s tem propom zavrti do 3400 vrt/minuto in barko potisne do 7,5 vozlov. Plovba proti valovom ni več problem. Skratka za moj način plovbe v redu. Edina stvar ki me malo moti je, da propeler poje med 1200 in 2100 obrati motorja. Ko se prop malo obraste petje izgine.
Če bi dal gor propeler 16 x 12, bi dosegel cca 3600 vrt/minuto, kar je max za moj motor.
LPZ
Nisem zasledil ali pa sem spregledal za kakšno barko gre in kateri motorček jo poganja.
Moja izkušnja s propelerjem na Hanse 320 z motorjem Yanmar 3YM20 in sail drive pogonom Yanmar SD20 pa je sledeča.
Ko sem kupi barko je bil montiran sklopljivi 2 kraki propeler Gori dimenzij 16,5 x 11. Zadeva je bila očitno naravnana za prave jadralce. Motor se je pod propelerjem zavrtel do 3900 vrt/minuto (kot da ni bremena), da sem plul dobrih 5,5 vozlov sem ga moral tiščati na 2800 vrt/minuto. Proti valovom je bila situacija samo še bolj klavrna.
Ker plujemo precej na motor sem se odločil za fiksni 3 kraki prop 16 x 13 in je sedaj situacija precej drugačna. Plujem pri cca 2400 vrt/minuto, hitrost dobrih 6 vozlov, motor se s tem propom zavrti do 3400 vrt/minuto in barko potisne do 7,5 vozlov. Plovba proti valovom ni več problem. Skratka za moj način plovbe v redu. Edina stvar ki me malo moti je, da propeler poje med 1200 in 2100 obrati motorja. Ko se prop malo obraste petje izgine.
Če bi dal gor propeler 16 x 12, bi dosegel cca 3600 vrt/minuto, kar je max za moj motor.
LPZ
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Evo barka je nazaj v vodi. Zamenjal sem saildrive in prop
Prej je bil 13x 8, sedaj 13 x 10.
Pod štantgason gre 2 pa še neki, z 2400obrati pa 5,7 vozla, Več nisem upal
Niti v sanjah nisem pričakoval takšne razlike.
Pa še pripetljaj. Ko sem dal gor nov prop, ga zalaufal, da vidim če je vse ok. Pogledam in vidim, da se vrti v napačno smer. To mi še vedno ni jasno kako, saj je nov saildrive enak staremu. Enako prop. Še dobro, da sem probal, saj bi me v doku kap
Na hitri sem zamenjal stran na ročici za zajlo, da sedaj deluje kot mora
Prej je bil 13x 8, sedaj 13 x 10.
Pod štantgason gre 2 pa še neki, z 2400obrati pa 5,7 vozla, Več nisem upal
Niti v sanjah nisem pričakoval takšne razlike.
Pa še pripetljaj. Ko sem dal gor nov prop, ga zalaufal, da vidim če je vse ok. Pogledam in vidim, da se vrti v napačno smer. To mi še vedno ni jasno kako, saj je nov saildrive enak staremu. Enako prop. Še dobro, da sem probal, saj bi me v doku kap
Na hitri sem zamenjal stran na ročici za zajlo, da sedaj deluje kot mora
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Malo drugačno vprašanje. Motor imam VP D1-20 in 130 saildive. Na sailrdivu je ventil za vodo namenjen hlajenju motorja. Motor ima pa svoj vsis in gre voda preko filtra za vodo, tako da je ta ventil na saildrivu blindiran in ne služi ničemur. Kaj bi lahko ta ventil na saildrivu uporabil za morsko vodo v kuhinji? Zdaj imam samo sladko za pranje posode..
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
omas napisal/-a:Malo drugačno vprašanje. Motor imam VP D1-20 in 130 saildive. Na sailrdivu je ventil za vodo namenjen hlajenju motorja. Motor ima pa svoj vsis in gre voda preko filtra za vodo, tako da je ta ventil na saildrivu blindiran in ne služi ničemur. Kaj bi lahko ta ventil na saildrivu uporabil za morsko vodo v kuhinji? Zdaj imam samo sladko za pranje posode..
Seveda lahko uporabiš
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
verjetno je ventil oz luknja v sail drivu blokirana z vodnim kamnom oz majhnimi školkami in so zato naredili novo luknjo v trupu
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
igorb napisal/-a:verjetno je ventil oz luknja v sail drivu blokirana z vodnim kamnom oz majhnimi školkami in so zato naredili novo luknjo v trupu
Sem pihnil not in gre zrak skozi. Bom še malo sčohal s kakšno trdo cevko.
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
pozdravljen
jaz sem porinil zajlo 8 mm kar skozi odprt ventil, jo na koncu razpletel na cca ene 15 mm in na baterijski vrtalnik je vse očistilo, ko je bila barka v vodi.
jaz sem porinil zajlo 8 mm kar skozi odprt ventil, jo na koncu razpletel na cca ene 15 mm in na baterijski vrtalnik je vse očistilo, ko je bila barka v vodi.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov
