Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Pri 2T izvenkrmen motorju SELVA sem opazil stvari, za katere mislim da niso dobre in iščem mnenje o tem:
- Pri kontroli olja v peti se pocedi kapljica olja temno sive barve z nekaj posameznimi srebrnimi delci (verjetno kovine). Predpostavljam da v principu jih ne bi smelo biti zudi če je bilo olje menjano pred sezono?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo naprej, zavrtim eliso v smeri naprej in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. ročica menjalnika se ne premakne. Je to problem ker so v menjalniku precej obrabljeni zobi na "dog clutch"?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo nazaj, zavrtim eliso v smeri nazaj in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. Zavrtim nato v smeri nazaj in se prosto vrti.
Glede navedene simtome kaj lahko pričakujem za popravilo?
- Pri kontroli olja v peti se pocedi kapljica olja temno sive barve z nekaj posameznimi srebrnimi delci (verjetno kovine). Predpostavljam da v principu jih ne bi smelo biti zudi če je bilo olje menjano pred sezono?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo naprej, zavrtim eliso v smeri naprej in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. ročica menjalnika se ne premakne. Je to problem ker so v menjalniku precej obrabljeni zobi na "dog clutch"?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo nazaj, zavrtim eliso v smeri nazaj in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. Zavrtim nato v smeri nazaj in se prosto vrti.
Glede navedene simtome kaj lahko pričakujem za popravilo?
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Nekaj nabrž ni ok; najbrž je obrabljen mehanizem ki potiska "dog" clutch naprej in nazaj. Nisi napisal za katero selvo in okvirni letnik... Pri tomos 18 je v rikvercu "jedlo" iglo v menjalniku. Jaz sem jo kar došvasal in podrejal da je bila v konus... Ko boš razdrl bo hitro jasno. Videl boš tudi če so poškodbe na zobnikih. Nekaj kovinskih delcev je vedno prisotnih; na vijaku od olja je magnet na katerega se primejo. Je pa teh delcev malo in majhni so.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Vse je ok. Če je olje sivo v smislu, da je emulzija pol ti pušča semering.
Opilki vsako sezono so normalni, klikanje je namerno. Kaj pa misliš, ko gas spustiš, da bo propeler bremzal po morju?
Ne si delat problemov kjer jih ni.
Opilki vsako sezono so normalni, klikanje je namerno. Kaj pa misliš, ko gas spustiš, da bo propeler bremzal po morju?
Ne si delat problemov kjer jih ni.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Kaj pa misliš, ko gas spustiš, da bo propeler bremzal po morju?
Pri mojem mopedu klikanja ni in ja, propeler zabremza barko. Sem parkrat ponesreč med glisiranjem potegnil varnostno ven in je kar konkretna ustavitev.
Kar sem jaz v svojem živleju do sedaj mel opravka z outboardi nikjer nisem zasledil "raglje" na gredi propelerja. Seveda pa ne trdim ne obstaja.
Xilinx Vivado HLx trainee
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Kasaudio boš pa moral še kakega očitno probat. Mercury ima tudi “račno”. Ampak jaz po eni sezoni nimam nobenih opilkov. Je pa tako da če je vijak za izpust magnetn potem se itak primejo gor.
Glede hitrega ustavljanja ko ugasneš motor je neki upora sigurno v propelerju ampak večina pa v trupu. Sploh na gumi. Poskus ga pri polnem gasu v ler na hitr dat. Bo tud hit zaplužil.
Glede hitrega ustavljanja ko ugasneš motor je neki upora sigurno v propelerju ampak večina pa v trupu. Sploh na gumi. Poskus ga pri polnem gasu v ler na hitr dat. Bo tud hit zaplužil.
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Evinrude glih tko klika kot vsi ostali to je osnovna funkcija pete. Kar se tiče opilkov, ni mogoče naresti take vrste sklopke kot je v peti izvenkrmnika, ki nebi pri uporabi delala opilkov. Zato je olje treba menjat vsako leto čeprav zgleda lep.
Je pa res da opilki nastanejo z uporabo, če se ne šalta skoraj nič, temu primerno ni skoraj nič opilkov in obratno.
Ne v ler, v leru se vrti v prazno, pri 30 vozlih odvzami gas skoraj do konca, toliko, da ostane v prestavi. Bo klikal, da bo veselje. Če nebi, bi propeler vrtel motor. V izogib slednjemu je dog clutch hkrati račna.
Ponavadi ne klika, ker vsi odvzemamo gas nežno ali pa v ler.
Je pa res da opilki nastanejo z uporabo, če se ne šalta skoraj nič, temu primerno ni skoraj nič opilkov in obratno.
Ne v ler, v leru se vrti v prazno, pri 30 vozlih odvzami gas skoraj do konca, toliko, da ostane v prestavi. Bo klikal, da bo veselje. Če nebi, bi propeler vrtel motor. V izogib slednjemu je dog clutch hkrati račna.
Ponavadi ne klika, ker vsi odvzemamo gas nežno ali pa v ler.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Velikrat vidim koga ki tud na počasi deva v prestavo da ja menjalnik škrta. On pa misli da ga čuva. Taki pa majo pol opilke ja.
Namerno sem rekel da naj vrže v ler da bo videl kolk trup sam po sebi bremza.
Namerno sem rekel da naj vrže v ler da bo videl kolk trup sam po sebi bremza.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4345
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
AEgir napisal/-a:Vse je ok. Če je olje sivo v smislu, da je emulzija pol ti pušča semering.
Opilki vsako sezono so normalni, klikanje je namerno. Kaj pa misliš, ko gas spustiš, da bo propeler bremzal po morju?
Ne si delat problemov kjer jih ni.
Tako je!!
mašinfirer
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Kasaudio boš pa moral še kakega očitno probat. Mercury ima tudi “račno”.
Evinrude glih tko klika kot vsi ostali to je osnovna funkcija pete.
Motor na mojem čolnu raglje nima, in nič ne klika če v šaltungi zavrtiš prop. Precejšnja sila (navor) je potrebna da premaguješ kompresijo in obračaš gred (v obeh smereh). Ko obrneš smer, se malo prosto zavrti, da čeljusti primejo z druge strani. Kot rečeno, dvakrat dosedaj sem ponesreč pri kakšnih 25 vozlih potegnil varnostno iz ključavnice in čoln se je precej hitro ustavil in tudi čutlo se je da ga motor bremza. Če se npr. pri wakeanju spustim naredim daljšo pot kot jo je takrat čoln.
Prvič slišim, da je raglja "osnovna" funkcija pete in očitno mam motor brez osnovne funkcije pete. Mogoče pa je raglja zaštekala oz. se je pokvarila.
Ne trdim, da ne obstajajo outboardi z ragljo.
Poskus ga pri polnem gasu v ler na hitr dat. Bo tud hit zaplužil.
Tale bi pa spadala v rubriko "Saj ni res pa je".
@ OP
manjša količina drobnih opilkov je ok.
Ugasnjen motor prestavim v prestavo nazaj, zavrtim eliso v smeri nazaj in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. Zavrtim nato v smeri nazaj in se prosto vrti.
Po tem kar si napisal je sklepati da imaš "ragljo" v peti. Edino dogajanje v zadnjem stavku je čudno. Lahko da se ta sredinski del ki ima čeljusti malo težko premika po utorih na gredi in ne skače lepo nazaj. Najbrž neke panike res ni na tvojem mestu pa bi vseeno pogledal kaj se dogaja.
LP!
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
V delavnci mam eno identično peto kot je tvoja in ma ragljo. Vsi evinrudi od 40 konj naprej jo majo. Tudi tebi dela samo je pač ne slišiš. In če boš stopil na propeler v kontra smeri bo preskočila. To je kot sem rekel obvezna oprema ker motor mora vodo gnat voda pa ne sme motorja gnat. Me preseneča, da si šele zdaj zvedel za to.


Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
@aegir
Če ne verjameš, lahko prideš k meni probat. Raglje ni, dopuščam pa možnost, da je "pokvarjena" ali tolk trda da jo šele neka veliko večja sila aktivira. Etec75 MY 2010. Razmerje pri mojem pa ni 12:27.
Takrat ko wakeamo pri obračanju čolna ko kdo pade gas zelo hitro dodajam in odvzemam - obrati čolna skoraj na mestu, hitra ustavitev... in nikoli klikanja. To ko preskoči se mora kar grdo slišat in bi pomje v 15 sezonah to že mogu slišat. Morda pa nisem...
Celo življenje se učimo, je pa dostikrat v poplavi informacij težko najt pravo resnico. Pri prejšnjem čolnu raglje ni bilo, pri trenutnem tudi ne deluje da je in nikoli nisem razmišljal o tem. Pete pa tudi še nisem podiral ker ni potrebe. Pri zobnikih ki si jih podal v linku se vidi da je in tu ni kaj dodat.
Če ne verjameš, lahko prideš k meni probat. Raglje ni, dopuščam pa možnost, da je "pokvarjena" ali tolk trda da jo šele neka veliko večja sila aktivira. Etec75 MY 2010. Razmerje pri mojem pa ni 12:27.
Takrat ko wakeamo pri obračanju čolna ko kdo pade gas zelo hitro dodajam in odvzemam - obrati čolna skoraj na mestu, hitra ustavitev... in nikoli klikanja. To ko preskoči se mora kar grdo slišat in bi pomje v 15 sezonah to že mogu slišat. Morda pa nisem...
Me preseneča, da si šele zdaj zvedel za to.
Celo življenje se učimo, je pa dostikrat v poplavi informacij težko najt pravo resnico. Pri prejšnjem čolnu raglje ni bilo, pri trenutnem tudi ne deluje da je in nikoli nisem razmišljal o tem. Pete pa tudi še nisem podiral ker ni potrebe. Pri zobnikih ki si jih podal v linku se vidi da je in tu ni kaj dodat.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Kako pa potem reagiraš, če imaš ragljo, ga dobro pičiš in ga moraš hitro zaustavit?
Meni je znano edino to, da hitro odvzamem plin in peto natrimam navzdol. Tako počasi kot deluje trim se tudi ustavlja. Če samo odvzamem plin brez trima, nekaj sto metrov drsi po vrhu kot kamen žabica. Ne morem si predstavljat kaka štala bi bila z ragljo v peti.
Ta mi je nova, dobro da vem.
Meni je znano edino to, da hitro odvzamem plin in peto natrimam navzdol. Tako počasi kot deluje trim se tudi ustavlja. Če samo odvzamem plin brez trima, nekaj sto metrov drsi po vrhu kot kamen žabica. Ne morem si predstavljat kaka štala bi bila z ragljo v peti.
Ta mi je nova, dobro da vem.
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Dans sem šu probat... V šaltungi naprej ali rikverc sem stopi na prop in vrtel celo mašino v obeh smereh. Raglje Ni. Tut meni ni jasno kako bi lahko drugače čoln hitro ustavil.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Večina vseh ima to, sem prepričan da tudi etec 75. Se mi ne da pete podirat zarad tega ampak voda je mokra. Presenetljivo, se strinjam. 
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise
Jaz mam to račno in čoln ima dobre drsne lastnosti ampak jo do danes še nisem zaslišal pa sem veliko pumpal gas ker poizkušam vse mogoče v borbi s chinewalkom. Vem pa da se čoln iz recimo 40knts praktično ustavi v 100m. Če vidiš da boš neki nagazil pač ne boš proti temu uprepal z gasom ampak z volanom kolker je men znano. Nevem kak vaši čolni drsijo po površini ampak moj dlje ko 50m pa še to uprašanje če, sigurno ne ostane na vrhu brez pogona.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov
