nasvet, prosim - gumenjak + električni motor
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
nasvet, prosim - gumenjak + električni motor
Pozdrav,
lepo prosim za nasvet. Zaradi takih in drugačnih razlogov bi kupila mali gumenjak z električnim motorjem. Jasno mi je da s tem ne bom ravno plula, a za 100m od obale in težo do 100kg bi vseeno poskusila.
Po več kot dnevu brskanja, sem obupala. Ponudbe in različnih informacij je ogromno, jaz nevedna, mi je pa škoda denar stran vreč..... saj je prav denar en od razlogov da ne morem kupiti kaj več .... rabim za obremenitev 100kg (en odrasel, en otrok), za malo vozit ob obali, vse skupaj v čimmanjši, lažji, cenejši in enostavnejši izvedbi.... pa da ne bi le mešal vode na mestu .....:-s
Da ne delam reklame za kakega ponudnika, bom pisala nasplošno.
Gedala sem Challenger 2 ali 3 ali 4, Seahawk 2 ali 3, Excursion 3, Sevylor k55 in k85,.....
nekateri so rekli da je za recimo seylor k85 ali challenger 2 dovolj motor z 180w in 18Ah akumulator, drugi da bi moral imeti Challenger 3 akku z 100Ah, in motor 630w,...... menda da recimo pri Sevylor K85 ne rabim dokupit tiste "deske" za montažo motorja ... ?
Po dnevu brskanja sem čisto zmedena, zdi se mi da vem manj kot sem prej ....
Kakšen čoln, kakšen motor, kakšen akumulator da bi bil optimalen zame? s čim polnit akumulator - avtopolnilec?...
Hvala lepa, lp
lepo prosim za nasvet. Zaradi takih in drugačnih razlogov bi kupila mali gumenjak z električnim motorjem. Jasno mi je da s tem ne bom ravno plula, a za 100m od obale in težo do 100kg bi vseeno poskusila.
Po več kot dnevu brskanja, sem obupala. Ponudbe in različnih informacij je ogromno, jaz nevedna, mi je pa škoda denar stran vreč..... saj je prav denar en od razlogov da ne morem kupiti kaj več .... rabim za obremenitev 100kg (en odrasel, en otrok), za malo vozit ob obali, vse skupaj v čimmanjši, lažji, cenejši in enostavnejši izvedbi.... pa da ne bi le mešal vode na mestu .....:-s
Da ne delam reklame za kakega ponudnika, bom pisala nasplošno.
Gedala sem Challenger 2 ali 3 ali 4, Seahawk 2 ali 3, Excursion 3, Sevylor k55 in k85,.....
nekateri so rekli da je za recimo seylor k85 ali challenger 2 dovolj motor z 180w in 18Ah akumulator, drugi da bi moral imeti Challenger 3 akku z 100Ah, in motor 630w,...... menda da recimo pri Sevylor K85 ne rabim dokupit tiste "deske" za montažo motorja ... ?
Po dnevu brskanja sem čisto zmedena, zdi se mi da vem manj kot sem prej ....
Kakšen čoln, kakšen motor, kakšen akumulator da bi bil optimalen zame? s čim polnit akumulator - avtopolnilec?...
Hvala lepa, lp
se opravičujem ..... recimo taka baterija:
http://www.ebay.de/itm/12V-23AH-AKKU-ZY ... 519f0d6a4d
ali ta:
http://www.digitshop.si/izdelek_HERMETI ... R-12V-18AH
http://www.vemostrgovina.si/PrikazArtik ... id=12S30DD
a je za kej, za kateri motor bi bila primerna? A se polni z navadnim avtopolnilcem?
hvala, lp
http://www.ebay.de/itm/12V-23AH-AKKU-ZY ... 519f0d6a4d
ali ta:
http://www.digitshop.si/izdelek_HERMETI ... R-12V-18AH
http://www.vemostrgovina.si/PrikazArtik ... id=12S30DD
a je za kej, za kateri motor bi bila primerna? A se polni z navadnim avtopolnilcem?
hvala, lp
Hja, forumaši očito nimamo izkušenj z elektro pogoni.
Sam sem sicer zaznal, da obstajajo, v naši marini ima nekdo celo gumico z elektormotorjem a nisem še prišel tako daleč, da bi kaj spregovoril z njim okrog uporabnosti.
Uporabno ali ne. Rekel bi da bolj za jezera kot kaj drugega, ker morje je vse kaj drugega kot mirna luža in doseg čolna z elektromotorjem se na morju bistveno zmanjša.
Kapaciteta akumulatorja pa naj bo takšna, da bo delal 3x dlje, kot misliš da bi moral in da si ne boš polomila hrbta vsakič, ko ga boš prenašala do el.priključka in nazaj.
Več pa napiše še kdo drug oz. se posvetuj s prodajalci in napiši kar boš dogruntala.
Sam sem sicer zaznal, da obstajajo, v naši marini ima nekdo celo gumico z elektormotorjem a nisem še prišel tako daleč, da bi kaj spregovoril z njim okrog uporabnosti.
Uporabno ali ne. Rekel bi da bolj za jezera kot kaj drugega, ker morje je vse kaj drugega kot mirna luža in doseg čolna z elektromotorjem se na morju bistveno zmanjša.
Kapaciteta akumulatorja pa naj bo takšna, da bo delal 3x dlje, kot misliš da bi moral in da si ne boš polomila hrbta vsakič, ko ga boš prenašala do el.priključka in nazaj.
Več pa napiše še kdo drug oz. se posvetuj s prodajalci in napiši kar boš dogruntala.
Moje skromno mnenje je, da je akumulatorska varianta čolna precej dražja od česarkoli na bencin. Sploh ko začneš potencialni doseg takšnega čolna gledat. In govora je ravno o omejenih financah.
In še nekaj: od česa bo več haska ko je treba 15-20 kg akumulator nekam nest ali 20+ litrsko kanto bencina.
Električno plovilo je alternativa tam, kjer je drugo prepovedano, nikakor pa ne na morju.
In še nekaj: od česa bo več haska ko je treba 15-20 kg akumulator nekam nest ali 20+ litrsko kanto bencina.
Električno plovilo je alternativa tam, kjer je drugo prepovedano, nikakor pa ne na morju.
Bom začel na koncu. Električni pogon in morje nista ravno posrečena kombinacija; pa naj gre tu za potencialno kapaciteto energije, ki jo lahko shranimo (nazivna, še pomembneje pa delavna kapaciteta baterijskega akumulatorja), ceno za tako skladiščeno energijo (predvsem cena baterijskega akumulatorja), nazivne moči takšnih pomožnih električnih izvenkrmnih elektromotorjev (dokaj skromna), morebitne težave zaradi vode (že voda, kot taka je občasno problem, slana toliko bolj), ipd.
Ni zanemariti tudi dejstva, da je za uporabo, vsaj v kolikor želimo, da nam po nekaj polnjenjih baterijski akumulator ne odpove, potrebno tudi nekaj znanja, ki ga glede na vprašanja očitno ni.
Kar se tiče baterijskih akumulatorjev. Obstajajta dve vrsti svinčevih; zagonski, ki omogočajo visoke tokove, vendar le kratek čas delovanja, saj jim dolgotrajnejše obremenjevanje z relativno nizkimi tokovi močno škoduje. Pogonski, sicer omogočajo dolgotrajnejše praznjenje z nižjimi tokovi, je pa za vse svinčeve značilno, da naj jih nebi izpraznili pod 50 % njihove nazivne kapacitete absolutno pa ne pod 70%.
Kakšna naj bo moč motorja? Če vzamemo staro Tomos 4, je ta razvila ~ 2.94 kW pri polni moči pa to za morske razmere ni neka resna moč. Električni elektromotorji običajno razvijejo med 300 in 500 W, ali drugače me 0,3 – 0,5 kW. Če povem še drugače, dva, ki veslata dokaj ležerno, prav tako razvijeta ~ 0,5 kW.
Koliko časa se z električnim pogonom lahko vozimo? Vse je odvisno od nazivne moči elektromotorja, tipa in kapacitete baterijskega akumulatorja in nenazadnje načina uporabe. Za primer; če bi imeli 400 W elektromotor želeli pa bi se voziti 1 uro ob 80 % obremenjenosti, pri tem pa nebi želeli baterijskega akumulatorja preprazniti, bi moral biti ta vsaj ~ 60 Ah, glede na morske razmere, torej tokove in veter, pa je priporočljivo razmišljati o takem proti, ki je bliže 100 Ah.
Kaj storiti? Sam bi se v opisanem primeru odločil za čoln, ki je nekoliko bolj hidrodinamičen, recimo kakega iz Gumitehnine ponudbe, komplet kakovostnih vesel, vrv, plavutke in maska (v primeru naglega poslabšanja razmer vedno ostane plavanje in vlečenje čolna), za preventivo morda celo kaka bakla nebi škodila. Zadeva bo nedvomno bolj zabavna in vedno bo delovala pa še nekaj razmigavanja bo pri tem. Mimogrede, tako plovilo je tudi dovoljeno upravljati brez izpita, tistega na električni pogon ne.
P.S. Izraz gumenjak naj bi se načeloma uporabljal za napihljiva plovila, ki so izdelana iz kakovostnega materiala in imajo takšno hidrodinamično obliko, ki jim omogoča neko normalno premikanje skozi vodo, čolnički iz vprašanja pa so bliže otroškim igračkam, saj skozi vodo rinejo, izdelani pa so iz cenenih PVC materialov.
Ni zanemariti tudi dejstva, da je za uporabo, vsaj v kolikor želimo, da nam po nekaj polnjenjih baterijski akumulator ne odpove, potrebno tudi nekaj znanja, ki ga glede na vprašanja očitno ni.
Kar se tiče baterijskih akumulatorjev. Obstajajta dve vrsti svinčevih; zagonski, ki omogočajo visoke tokove, vendar le kratek čas delovanja, saj jim dolgotrajnejše obremenjevanje z relativno nizkimi tokovi močno škoduje. Pogonski, sicer omogočajo dolgotrajnejše praznjenje z nižjimi tokovi, je pa za vse svinčeve značilno, da naj jih nebi izpraznili pod 50 % njihove nazivne kapacitete absolutno pa ne pod 70%.
Kakšna naj bo moč motorja? Če vzamemo staro Tomos 4, je ta razvila ~ 2.94 kW pri polni moči pa to za morske razmere ni neka resna moč. Električni elektromotorji običajno razvijejo med 300 in 500 W, ali drugače me 0,3 – 0,5 kW. Če povem še drugače, dva, ki veslata dokaj ležerno, prav tako razvijeta ~ 0,5 kW.
Koliko časa se z električnim pogonom lahko vozimo? Vse je odvisno od nazivne moči elektromotorja, tipa in kapacitete baterijskega akumulatorja in nenazadnje načina uporabe. Za primer; če bi imeli 400 W elektromotor želeli pa bi se voziti 1 uro ob 80 % obremenjenosti, pri tem pa nebi želeli baterijskega akumulatorja preprazniti, bi moral biti ta vsaj ~ 60 Ah, glede na morske razmere, torej tokove in veter, pa je priporočljivo razmišljati o takem proti, ki je bliže 100 Ah.
Kaj storiti? Sam bi se v opisanem primeru odločil za čoln, ki je nekoliko bolj hidrodinamičen, recimo kakega iz Gumitehnine ponudbe, komplet kakovostnih vesel, vrv, plavutke in maska (v primeru naglega poslabšanja razmer vedno ostane plavanje in vlečenje čolna), za preventivo morda celo kaka bakla nebi škodila. Zadeva bo nedvomno bolj zabavna in vedno bo delovala pa še nekaj razmigavanja bo pri tem. Mimogrede, tako plovilo je tudi dovoljeno upravljati brez izpita, tistega na električni pogon ne.
P.S. Izraz gumenjak naj bi se načeloma uporabljal za napihljiva plovila, ki so izdelana iz kakovostnega materiala in imajo takšno hidrodinamično obliko, ki jim omogoča neko normalno premikanje skozi vodo, čolnički iz vprašanja pa so bliže otroškim igračkam, saj skozi vodo rinejo, izdelani pa so iz cenenih PVC materialov.
Hvala.
ali kdo lahko pogleda kaj je razlika med akumulatorji:
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... _POWERFIT_
http://www.digitshop.si/izdelek_HERMETI ... R-12V-40AH
in pa tistimi ki sem jih prilimala v drugem postu, ki so recimo po 33e ??
razlika v ceni je 100% ali več ... kaj so eni bolj, drugi manj primerni ali pa tisti cenejši sploh niso primerni za recimo motor sevylor sbm18??
hvala, lp
ali kdo lahko pogleda kaj je razlika med akumulatorji:
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... _POWERFIT_
http://www.digitshop.si/izdelek_HERMETI ... R-12V-40AH
in pa tistimi ki sem jih prilimala v drugem postu, ki so recimo po 33e ??
razlika v ceni je 100% ali več ... kaj so eni bolj, drugi manj primerni ali pa tisti cenejši sploh niso primerni za recimo motor sevylor sbm18??
hvala, lp
1: 12 V 23 Ah – pogonski, porabniki srednjih moči
2: 12 V 18 Ah – pogonski/napajalni, porabniki nizkih moči
2: 12 V 30 Ah – zagonski
3: 12 V 18 Ah – pogonski porabniki srednjih moči
4: 12 V 40 Ah – pogonski/napajalni, porabniki nizkih moči
Tak elektromotor je po specifikacijah primeren LE ZA SLADKO VODO. Mimogrede, z baterijskim akumulatorjem, ki je priporočen pri elektromotorju zadeva lahko deluje le ~ 30 minut, o moči v morskem okolju pa sploh nebi izgubljal besed; podhranjen ni pravi izraz.
2: 12 V 18 Ah – pogonski/napajalni, porabniki nizkih moči
2: 12 V 30 Ah – zagonski
3: 12 V 18 Ah – pogonski porabniki srednjih moči
4: 12 V 40 Ah – pogonski/napajalni, porabniki nizkih moči
Tak elektromotor je po specifikacijah primeren LE ZA SLADKO VODO. Mimogrede, z baterijskim akumulatorjem, ki je priporočen pri elektromotorju zadeva lahko deluje le ~ 30 minut, o moči v morskem okolju pa sploh nebi izgubljal besed; podhranjen ni pravi izraz.
Če vzamemo staro Tomos 4, je ta razvila ~ 2.94 kW
To ne bo držalo: po uradnih podatkih tovarne ima 2.2 kW.
P.S.:
Kot akumulator za pogon čolna je gledati nekaj pod 100Ah malo smešno.
Navadne avtomobilske akumulatorje naj nebi spraznil za več kot 15%, AGM ne več kot 40% in gel akumulatorje še malenkost več.
Kot je že bilo govora, bi za pogon čolna bil Li-Po bolj primeren, ker se lahko globje izprazni in tudi visoke tokove bolje prenaša. Vendar spet je potrebno nekaj znanja za te zadeve, kar po moje presega laične okvire, za modelarje pa je seveda ok.
Nisem iskal tovarniške specifikacije, sem izhajal iz »4 konjev«, sicer pa razlika ni bistvena za poanto zapisanega.
Res je, drugi tipi baterijskih akumulatorjev bi bili bolj primerni za pogone od tistih temelječih na svincu, le napake pri rokovanju z njimi relativno slabo prenašajo. Bistvo je, da električni pogon za tovrstne aplikacije za enkrat ni najprimernejša izbira; razen za okolja kjer je zaradi drugih razlogov (hrup, ekologija, ipd.) to edina možnost pa še tam je to mnogokrat vprašljivo.
Res je, drugi tipi baterijskih akumulatorjev bi bili bolj primerni za pogone od tistih temelječih na svincu, le napake pri rokovanju z njimi relativno slabo prenašajo. Bistvo je, da električni pogon za tovrstne aplikacije za enkrat ni najprimernejša izbira; razen za okolja kjer je zaradi drugih razlogov (hrup, ekologija, ipd.) to edina možnost pa še tam je to mnogokrat vprašljivo.
Ajej ... saj mi je bilo že prej jasno da to ni nekaj, a vseeno sem mislila da bi lahko bilo za mal sem in tja ob obali ... čemu potem prodajajo take sete:
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... ko_SEVYLOR
pišete o akku 10Ah ... ta pa ma 18Ah ... grozno ... pa če je po morju zanič, ne verjamem da je lahko za po jezeru nevemkaj ...
Res hvala vsem za trud.
DR76, vseeno kateri od teh je torej najbolj primeren za ta namen? rabim "pogonski, porabniki srednjih moči" - imam prav?
za laika, kako ločim pogonski, zagonski, napajalni?? to da je pogonski "delovni", zagonski tisti ki dela le za zagon motorja ... a kako naj jih ločim? ko iščem ne znam izločiti tapravih ...
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... ko_SEVYLOR
pišete o akku 10Ah ... ta pa ma 18Ah ... grozno ... pa če je po morju zanič, ne verjamem da je lahko za po jezeru nevemkaj ...
Res hvala vsem za trud.
DR76, vseeno kateri od teh je torej najbolj primeren za ta namen? rabim "pogonski, porabniki srednjih moči" - imam prav?
za laika, kako ločim pogonski, zagonski, napajalni?? to da je pogonski "delovni", zagonski tisti ki dela le za zagon motorja ... a kako naj jih ločim? ko iščem ne znam izločiti tapravih ...
Ah, ':oops:'
Recimo, kakšno baterijo/akku za:
Viamare 354W-12V
http://www.njuskalo.hr/vanbrodski-motor ... s-11586265
ali pa Sevylor sbm18:
http://www.nakupovanje.net/izdelki/spor ... or-za-coln
Da bi mi čoln, 2,8m dolg, obtežen cca 80kg + teža motorja in akku, zdržal recimo 2 uri?? A sem prezahtevna?
Ali drugače, koliko pa naj bi zdržal ta iz linka zgoraj (čeprav ta mi je velik), glede na moč motorja in akku:
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... ko_SEVYLOR
Hvala.
Recimo, kakšno baterijo/akku za:
Viamare 354W-12V
http://www.njuskalo.hr/vanbrodski-motor ... s-11586265
ali pa Sevylor sbm18:
http://www.nakupovanje.net/izdelki/spor ... or-za-coln
Da bi mi čoln, 2,8m dolg, obtežen cca 80kg + teža motorja in akku, zdržal recimo 2 uri?? A sem prezahtevna?
Ali drugače, koliko pa naj bi zdržal ta iz linka zgoraj (čeprav ta mi je velik), glede na moč motorja in akku:
http://www.ideo.si/colni_kajaki_kanuji_ ... ko_SEVYLOR
Hvala.
@allj
Še vedno ti pravim, da če bo malo pihnilo ali če prideš na področje kjer je šibak vodni tok, ki jih je okrog kopnega veliko, s tako igračko ne boš prišla nikamor in celo ogrožala svojo varnost. Kot je nekdo že napisal, so za morje primerne moči motorja, ki se merijo v kW ne v W.
Verjamem, da je ponudba mamljiva ampak katera pa ni. S tako kombinacijo se boš lahko vozila v večerni bonaci in še to zelo omejen čas.
Morda lahko kje prej preizkusiš podobno zadevo, da dobiš občutek kako in kaj.
Če sploh resno sprašuješ, ker vedno bolj se mi zdi vse skupaj ena ponesrečena reklama za čangšlang morjeplovske pripomočke.
Še vedno ti pravim, da če bo malo pihnilo ali če prideš na področje kjer je šibak vodni tok, ki jih je okrog kopnega veliko, s tako igračko ne boš prišla nikamor in celo ogrožala svojo varnost. Kot je nekdo že napisal, so za morje primerne moči motorja, ki se merijo v kW ne v W.
Verjamem, da je ponudba mamljiva ampak katera pa ni. S tako kombinacijo se boš lahko vozila v večerni bonaci in še to zelo omejen čas.
Morda lahko kje prej preizkusiš podobno zadevo, da dobiš občutek kako in kaj.
Če sploh resno sprašuješ, ker vedno bolj se mi zdi vse skupaj ena ponesrečena reklama za čangšlang morjeplovske pripomočke.
Naj povem, da sem enkrat imel priliko se peljat s eno tako zadevo, ki je nekako uporabna ob popolni bonaci in brezvetrju, če pa je kaj toka je popolnoma neuporabno, le na kakšnem mirnem jezeru za ribičijo. Ima pa en znanec za namen ribolova eno nemško zadevo ki ima baterijo in elektromotor v enem kosu in kot pravi je kar zadovoljen.
@MArchi
resno sprašujem, sem pa limala linke zato ker tako lažje vprašam ....
si mi pa dal mislit ... sem se spomnila da nalimam link tistega kar sem imela prej:
http://www.ebay.de/itm/Ocean-Scooter-Ki ... 3f10ada8db
to je tottttaaaaaalllennn klump, ne gre nikamor, ... pa govorim za primer ko se je "vozila" hči, težka slabih 20kg ... brez besed ... zadeva ma 145W /12V/7Ah
NO, in če zdaj pogledam, imata 2. in 3. zadeva iz prejšnjega linka praktično le malo boljše karakteristike: 180W/12V /18AH ....
(
Ma, hotla sem da bi se s tamalo kdaj mal peljale, pa da ni preveliko in pretežko za rokovat in pa transportirat v osebnem avtu, pa da ni predrago ...
Še enkrat hvala vsem za razmišljanja ... če bi to lahko kje sprobala, bi bila pa izjemno vesela ... pa nimam možnosti ...lp
resno sprašujem, sem pa limala linke zato ker tako lažje vprašam ....
si mi pa dal mislit ... sem se spomnila da nalimam link tistega kar sem imela prej:
http://www.ebay.de/itm/Ocean-Scooter-Ki ... 3f10ada8db
to je tottttaaaaaalllennn klump, ne gre nikamor, ... pa govorim za primer ko se je "vozila" hči, težka slabih 20kg ... brez besed ... zadeva ma 145W /12V/7Ah
NO, in če zdaj pogledam, imata 2. in 3. zadeva iz prejšnjega linka praktično le malo boljše karakteristike: 180W/12V /18AH ....
Ma, hotla sem da bi se s tamalo kdaj mal peljale, pa da ni preveliko in pretežko za rokovat in pa transportirat v osebnem avtu, pa da ni predrago ...
Še enkrat hvala vsem za razmišljanja ... če bi to lahko kje sprobala, bi bila pa izjemno vesela ... pa nimam možnosti ...lp
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti
