Izbira ustreznega propelerja za čoln
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Tle je fina zbirka podatkov, mopedov, čolnov in propov.
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... tor-europe
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... tor-europe
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
@Zummel;
Ne primerjat natisnjenih podatkov 1:1, ker realnost ni tako eksaktna.
Kot je ugotovil Aegir Yamaha nima cupa, Black Max ga ima malo, Solas pa precej. Tudi, če bi bili koraki vseh treh propelerjev popolnoma identični, bi cup na Black Maxu dodal verjetno 1", tale na Solasu pa morda že 2". Večji cup tudi pomeni, da je lahko propeler z nekaj manjšim premerom enako učinkovit. Ob tem Solas zagotovo od vseh treh najlepše reagira na trim, ter zadnji zakavitira. Za nekatere gliserje je to super, za druge ne. Tu ni druge kot preizkusit enega in drugega. Tu ni glavna le končna hitrost in poraba, pomembno je tudi obnašanje gliserja, ki je lahko popolnoma drugačno.
@Aegir;
Solas je kopija Black Maxa. Oba imata enak rake, oba imata enak profil in oba imata enako osnovno obliko kraka. Ob tem je Amita mlajši od Black Maxa in je nastal na izkušnjah američana. Kot praviš ima več cupa, zato ima bolj prišpičeno lopatico proti koncu. Če bi obdržali osnovno Black Maxovo obliko in dodali toliko cupa, bi preveč prijel. Tudi razni tunerji, ki dodajajo cup na dražjih inox propih jim jemljejo površino lopatice, da niso prehudi.
Kaj točno ti na Solasu tako odgovarja? Ker si precej tehnično uglašen zna biti tvoj odgovor za marsikoga zelo zanimiv.
Ne primerjat natisnjenih podatkov 1:1, ker realnost ni tako eksaktna.
Kot je ugotovil Aegir Yamaha nima cupa, Black Max ga ima malo, Solas pa precej. Tudi, če bi bili koraki vseh treh propelerjev popolnoma identični, bi cup na Black Maxu dodal verjetno 1", tale na Solasu pa morda že 2". Večji cup tudi pomeni, da je lahko propeler z nekaj manjšim premerom enako učinkovit. Ob tem Solas zagotovo od vseh treh najlepše reagira na trim, ter zadnji zakavitira. Za nekatere gliserje je to super, za druge ne. Tu ni druge kot preizkusit enega in drugega. Tu ni glavna le končna hitrost in poraba, pomembno je tudi obnašanje gliserja, ki je lahko popolnoma drugačno.
@Aegir;
Solas je kopija Black Maxa. Oba imata enak rake, oba imata enak profil in oba imata enako osnovno obliko kraka. Ob tem je Amita mlajši od Black Maxa in je nastal na izkušnjah američana. Kot praviš ima več cupa, zato ima bolj prišpičeno lopatico proti koncu. Če bi obdržali osnovno Black Maxovo obliko in dodali toliko cupa, bi preveč prijel. Tudi razni tunerji, ki dodajajo cup na dražjih inox propih jim jemljejo površino lopatice, da niso prehudi.
Kaj točno ti na Solasu tako odgovarja? Ker si precej tehnično uglašen zna biti tvoj odgovor za marsikoga zelo zanimiv.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Možno da je kot praviš ampak na pogled sta kar precej različna.
Solas dokaj hitro zglisira in gre od naštetih najhitreje, pa vsaj po občutku ga lahko vertikalno največ dvignem iz vode posledično je nekoliko ugodnejša poraba. Tudi na trim se lepo odziva.
Pristopil sem k tem trem 19kam nekako v smislu da je jamahin pač standard, black max nad standard, solas pa bolj kot ne šrot. Pa se je zdaj izkazalo, da je kar se moje banje tiče še najboljši kompromis od vseh treh.
Če bo naslednji teden kilavo vreme bom nekoga nahecal, da mi posodi še ene 2-3 yam inox prope, da še tiste malo potestiram. 20 bi znal biti zanimiv.
Solas dokaj hitro zglisira in gre od naštetih najhitreje, pa vsaj po občutku ga lahko vertikalno največ dvignem iz vode posledično je nekoliko ugodnejša poraba. Tudi na trim se lepo odziva.
Pristopil sem k tem trem 19kam nekako v smislu da je jamahin pač standard, black max nad standard, solas pa bolj kot ne šrot. Pa se je zdaj izkazalo, da je kar se moje banje tiče še najboljši kompromis od vseh treh.
Če bo naslednji teden kilavo vreme bom nekoga nahecal, da mi posodi še ene 2-3 yam inox prope, da še tiste malo potestiram. 20 bi znal biti zanimiv.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Poizkusi še kak Suzukijev inox prop.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Ne paše na jamaha/mercury peto...
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
https://solaspropellers.com/index.php/v ... rt-numbers
Tole me je presenetilo... Prva cifra v serijski številki pomeni proizvajalca motorja. Čemu bi fabrika komplicirala z različnimi proizvajalci? Na tem forumu je bilo nekje zapisano, da propeler ne ve, kateri motor ga poganja, in jaz se s tem strinjam. Pri Solasu so očitno drugačnega mnenja, ali nam samo hočejo olajšat izbiro?
Tole me je presenetilo... Prva cifra v serijski številki pomeni proizvajalca motorja. Čemu bi fabrika komplicirala z različnimi proizvajalci? Na tem forumu je bilo nekje zapisano, da propeler ne ve, kateri motor ga poganja, in jaz se s tem strinjam. Pri Solasu so očitno drugačnega mnenja, ali nam samo hočejo olajšat izbiro?
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Tu gledaš izključno število utorov-zob in če npr. rabiš takega z 13 utori mora vsak z 13 utori odgovarjat.
Nazadnje spremenil SR 290, dne Sr Avg 31, 2022 17:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
SR 290 napisal/-a:Utorne puše so enake pri vseh proizvajalcih motorjev, le dolžine puš so različne.
Ne drži. Osnovna varianta okoli 100 konjskih motorjev je Mercury in OMC(johnson/evinrude), prvi ima 15 zob drugi pa 13.
Pol je pa glede na to kdo je koga kopiral taka peta tudi na ostalih motorjih, so pa vsi enega ali drugega kopirali. Suzuki je celo najprej kopiral merc pete, pol se je pa enkrat spajdašil z OMC in so meli omc pete, tako da na suzah najdeš oboje.
Yamaha in tohatsu imata kopirano peto od Mercury zato gor pašejo vsi merc propelerji, ne pa tudi OMC.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Po pomoti sem zbrisal gornji post.
Aegir, drži kar sem napisal. Če ima neka gred 15 utorov, bo nanjo pasal vsak propeler z 15 utori. Razlike so v dolžini puše, to pa lahko rešiš z struženjem, ali podložkami. Nekateri proizvajalci propelerjev prodajajo podložke za različne pete.
Tu ni govora o kakem kopiranju. Slučajno je Mercury napravil nek standard in ker večina proitvajalcev, tudi japonski z prvovgradnjo uporablja ameriške propelerje, ki vsekakor morajo odgovarjat Mercuryju, je nastal nek specifičen standard.
Aegir, drži kar sem napisal. Če ima neka gred 15 utorov, bo nanjo pasal vsak propeler z 15 utori. Razlike so v dolžini puše, to pa lahko rešiš z struženjem, ali podložkami. Nekateri proizvajalci propelerjev prodajajo podložke za različne pete.
Tu ni govora o kakem kopiranju. Slučajno je Mercury napravil nek standard in ker večina proitvajalcev, tudi japonski z prvovgradnjo uporablja ameriške propelerje, ki vsekakor morajo odgovarjat Mercuryju, je nastal nek specifičen standard.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Ne, kopirali so na polno. Yamaha je preučila ameriške zakone in ker se je štelo, da ni kopija če je enako 50% ali manj delov, so ker je bil v tistem času absolutno najboljši outboard OMCjev 2T 3 cilinderc, ga direktno prekopirali in na prvih letnikih so se še poznali zametki OMC serijskih številk, spodnji del so skopirali pa od mercury-a.
Tako so meli čisto kopijo, ki je bila povsem skladna z ameriško zakonodajo.
Na 70-150 motorjih imaš 13 ali 15 utorov in suzuki ima lahko oboje odvisno od letnika, merc ima 15, omc 13, japonci z izjemo suzukija vsi 15.
Dolžina je skoraj enaka pri vseh, kar je razlike je par milimetrov kar se rešuje s podložkami.
Tako so meli čisto kopijo, ki je bila povsem skladna z ameriško zakonodajo.
Na 70-150 motorjih imaš 13 ali 15 utorov in suzuki ima lahko oboje odvisno od letnika, merc ima 15, omc 13, japonci z izjemo suzukija vsi 15.
Dolžina je skoraj enaka pri vseh, kar je razlike je par milimetrov kar se rešuje s podložkami.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Vir teh trditev? Katere OMC modele naj bi kopirali?
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
50-70, 2 in 3 cilindrce, pa tudi pol naprej so veliko od omcja rešitev imeli. Prvi so bili pa kar copy-paste. Viri so različne literature, bom pozneje poiskal kaj če bo cajt.
OMC looper 2 in 3 cilindrski tistega časa je bil revolucija izvenkrmnikov.
Zanimivost je, da je te motorje pri OMC dizajniral Charlie Strang.
Charlie Strang je bil lead developer pri Mercury ampak je Carlu Kiekhaefer-ju ustanovitelju Mercurya tako zameril, da je prodal Mercury Brunswick-u, da je dal odpoved in šel delat k največji in edini konkurenci OMC-ju.
Kiekhafer si tega ni nikoli odpustil in se je na smrtni postelji z besedami "Tell Charlie to forgive me" opravičil Strangu.



Tle se točno vidi, da je powerhead OMC, komplet spodnji del je pa s transom nosilcem, tistimi blažilci in tipičnim Mercury zaključkom nad peto ter v dolžino konkretno krajšo peto.
Slika za 1000 besed.
Evinrude 50

Yamaha 55

OMC looper 2 in 3 cilindrski tistega časa je bil revolucija izvenkrmnikov.
Zanimivost je, da je te motorje pri OMC dizajniral Charlie Strang.
Charlie Strang je bil lead developer pri Mercury ampak je Carlu Kiekhaefer-ju ustanovitelju Mercurya tako zameril, da je prodal Mercury Brunswick-u, da je dal odpoved in šel delat k največji in edini konkurenci OMC-ju.
Kiekhafer si tega ni nikoli odpustil in se je na smrtni postelji z besedami "Tell Charlie to forgive me" opravičil Strangu.



Tle se točno vidi, da je powerhead OMC, komplet spodnji del je pa s transom nosilcem, tistimi blažilci in tipičnim Mercury zaključkom nad peto ter v dolžino konkretno krajšo peto.
Slika za 1000 besed.
Evinrude 50

Yamaha 55

Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Nima veze ake farbe je kak motor pod pokrovom, vprašanje je propeler.
Vsi propelerji z pušami, ki imajo enako število utorov so kompatibilni med sabo. Propeler tudi tega ne ve, če ga žene originalna ali fake peta.
Moti ga edino dolžina gredi in to se adaptira tako, kot sem že prej omenil.
Pri številu utorov glede na moč motorja sta pomembni dve zadevi:
1.) Kako trotl ziher pogonsko gred si je zamislil konstrukter motorja.
2.) Razmerje med močjo motorja in vrtljaji propelerja, ali po domače navor. Če se hitreje vrti in je namenjen klasični aplikaciji za razvedrilo in šport je lahko tanjša gred in obratno. Slučajno se kolikor toliko z tem ujemajo tudi dimenzije propov.
Vsi propelerji z pušami, ki imajo enako število utorov so kompatibilni med sabo. Propeler tudi tega ne ve, če ga žene originalna ali fake peta.
Pri številu utorov glede na moč motorja sta pomembni dve zadevi:
1.) Kako trotl ziher pogonsko gred si je zamislil konstrukter motorja.
2.) Razmerje med močjo motorja in vrtljaji propelerja, ali po domače navor. Če se hitreje vrti in je namenjen klasični aplikaciji za razvedrilo in šport je lahko tanjša gred in obratno. Slučajno se kolikor toliko z tem ujemajo tudi dimenzije propov.
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
V unem izbrisanem postu si omenil širše lopatice, ziher varianta, ki kakor niso v redu. Na kaj to vpliva? Hitrost?
Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln
Širša lopatica je za delovna, težja plovila, ki večino časa glisirajo z najbolj ekonomično hitrostjo in tudi motor je predviden točno za tak režim plovbe. Pri klasičnih gliserjih tak propeler pomeni mnogo preveč parazitskega upora. Drug problem je, da na startu dobro prime in ti zaduši motor, zato moraš uporabit manjši korak, da normalno izglisiraš z malo več krame v gliserju. Posledica tega je vrtenje na limiterju. Verjetno je vsak, ki je kdaj rental kak manjši gliser opazil točno to.
Za hitrosti 30 vozlov +- 10 vozlov je ob klasičnem potopljenem režimu optimalen tak propeler, ki ima ob polnem plinu, pri polni hitrosti nekje med 10 in 15% slipa. Vse kar je več, ali kar je manj negativno vpliva na karakteristike. Navadno je bolje, če si bliže 15% kot 10%, za površinske pogone do 70 vozlov pa temu dodaš še 5% zaradi stisljivosti zraka med vodo in propelerjem.
Slip-zdrs se velikokrat menja z izkoristkom.
Resnica je, da v stari dobri fiziki kjer imaš akcijo in reakcijo slednja nastane z slipom. Brez slipa je potisk nič. Pri letalskem propelerskem pogonu je izkoristek propelerja skoraj recipročen slipu, ker je zrak toliko redek-viskoznost, da povzroča relativno malo parazitskega upora, glavna tlaka gre v potisk in več ga je treba, večji bo slip. Če imaš tam 15% slipa, ima propeler fantastičnih 85% izkoristka, kar dosegajo le redke dirkalne specijalke, ali veliki več motorni cruiserji.
Pri gliserjih se propeler vrti v vodi, ki je skoraj 1000 x težja in gostejša od zraka in za velikost plovila o kakršni je govora na tem forumu se izkoristki potopljenega propelerja skupaj z nogo dejansko vrtijo nekje med 45% in 55%, pri izpodrivnih še manj. Ko daš na tehtnico 10% ali 15% izgub zaradi slipa in ob tem upoštevaš, da ima propeler z 10% bistveno več drsne površine-je večji od takega z 15% hitro prideš do zaključka, da je na koncu lahko skupni izkoristek pogona z 15% slipom tudi 10% boljši od tistega z veliko lopato in 10% slipa. Teh 10% je v praksi enako kot 20% večja moč motorja.
Ta zapisje malo daljši odgovor na tisto tditev, da ga serviserji veliokrat poklamfajo, ko dajo gor večji "delovni" propeler, "ki bo vlekel ko žvav" in res zmanjšajo slip, ampak uničijo izkoristek pogona in onemogočijo plovilu, da bi razvilo dejansko dosegljive hitrosti ob vgrajenem motorju.
Za hitrosti 30 vozlov +- 10 vozlov je ob klasičnem potopljenem režimu optimalen tak propeler, ki ima ob polnem plinu, pri polni hitrosti nekje med 10 in 15% slipa. Vse kar je več, ali kar je manj negativno vpliva na karakteristike. Navadno je bolje, če si bliže 15% kot 10%, za površinske pogone do 70 vozlov pa temu dodaš še 5% zaradi stisljivosti zraka med vodo in propelerjem.
Slip-zdrs se velikokrat menja z izkoristkom.
Resnica je, da v stari dobri fiziki kjer imaš akcijo in reakcijo slednja nastane z slipom. Brez slipa je potisk nič. Pri letalskem propelerskem pogonu je izkoristek propelerja skoraj recipročen slipu, ker je zrak toliko redek-viskoznost, da povzroča relativno malo parazitskega upora, glavna tlaka gre v potisk in več ga je treba, večji bo slip. Če imaš tam 15% slipa, ima propeler fantastičnih 85% izkoristka, kar dosegajo le redke dirkalne specijalke, ali veliki več motorni cruiserji.
Pri gliserjih se propeler vrti v vodi, ki je skoraj 1000 x težja in gostejša od zraka in za velikost plovila o kakršni je govora na tem forumu se izkoristki potopljenega propelerja skupaj z nogo dejansko vrtijo nekje med 45% in 55%, pri izpodrivnih še manj. Ko daš na tehtnico 10% ali 15% izgub zaradi slipa in ob tem upoštevaš, da ima propeler z 10% bistveno več drsne površine-je večji od takega z 15% hitro prideš do zaključka, da je na koncu lahko skupni izkoristek pogona z 15% slipom tudi 10% boljši od tistega z veliko lopato in 10% slipa. Teh 10% je v praksi enako kot 20% večja moč motorja.
Ta zapisje malo daljši odgovor na tisto tditev, da ga serviserji veliokrat poklamfajo, ko dajo gor večji "delovni" propeler, "ki bo vlekel ko žvav" in res zmanjšajo slip, ampak uničijo izkoristek pogona in onemogočijo plovilu, da bi razvilo dejansko dosegljive hitrosti ob vgrajenem motorju.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti
