Nakup prve jadrnice
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Nakup prve jadrnice
Pozdravljeni!
Sem nov na forumu in med morjeplovci, zato prosim za par nasvetov. Začetek poletja sem opravil izpit za voditelja čolna, v kratkem imam namen opraviti še izpit iz radiotelefonije. Pred 25 leti sem dobil elanovo Europo, tako da nekaj jadralskih in pomorskih osnov poznam. Za preživljanje dopusta (od otoka do otoka) in prostih dni z družino sem si zamislil jadrnico z vsaj štirimi ležišči, glede na izkušnje imam še strahospoštovanje pred večjimi jadrnicami. Za nabiranje izkušenj sem se odločil gledati v cenovnem razredu rabljenih jadrnic do 15.000€. Zato kolebam med Elan 19, Riko 20, zadnjič pa sem opazil TES 678.... http://www.avto.net/mornar2003//view/ad.asp?ID=110234
Od vseh omenjenih ima še največ prostora, ne vem pa kako se v praksi obnese. Ne iščem najhitrejše, ampak najbolj uporabno zdevo...Tukaj se obračam na vas, da mi pomagate pri izbiri in z nasveti.
Lep pozdrav,
Aleš
Sem nov na forumu in med morjeplovci, zato prosim za par nasvetov. Začetek poletja sem opravil izpit za voditelja čolna, v kratkem imam namen opraviti še izpit iz radiotelefonije. Pred 25 leti sem dobil elanovo Europo, tako da nekaj jadralskih in pomorskih osnov poznam. Za preživljanje dopusta (od otoka do otoka) in prostih dni z družino sem si zamislil jadrnico z vsaj štirimi ležišči, glede na izkušnje imam še strahospoštovanje pred večjimi jadrnicami. Za nabiranje izkušenj sem se odločil gledati v cenovnem razredu rabljenih jadrnic do 15.000€. Zato kolebam med Elan 19, Riko 20, zadnjič pa sem opazil TES 678.... http://www.avto.net/mornar2003//view/ad.asp?ID=110234
Od vseh omenjenih ima še največ prostora, ne vem pa kako se v praksi obnese. Ne iščem najhitrejše, ampak najbolj uporabno zdevo...Tukaj se obračam na vas, da mi pomagate pri izbiri in z nasveti.
Lep pozdrav,
Aleš
TES678 ne poznam. Glede nakupa pa ti bo vsak dal drugačen nasvet ... v nadlajevanju pa podajam moje mnenje
Za 15.000 že dobiš kar spodobne manjše jadrnice; jaz bi pogledal po modelih, ki so bolj poznani (da je kasneje lažje prodati kot kako eksotiko) in ki so se obnesli v praksi (npr. Elan Expres, Elan 707, H800 itd.) npr.:
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=104414
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=107784
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=105027
nekaj več o Elan Expres http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... highlight=
Jadnica naj ima tudi obvezno slovensko zastavo (ali od katere od EU držav).
Za 15.000 že dobiš kar spodobne manjše jadrnice; jaz bi pogledal po modelih, ki so bolj poznani (da je kasneje lažje prodati kot kako eksotiko) in ki so se obnesli v praksi (npr. Elan Expres, Elan 707, H800 itd.) npr.:
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=104414
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=107784
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?ID=105027
nekaj več o Elan Expres http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... highlight=
Jadnica naj ima tudi obvezno slovensko zastavo (ali od katere od EU držav).
-
bostjanpar
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 118
- Pridružen: Če Nov 04, 2010 11:49
- Kraj: Lj-Črvar
Se popolnoma strinjam z Gregom , da je bolje izbrati neeksotičen tip jadrnice. V našem okolju so to v razredu do 8 m predvsem Elan 19, Elan Express ali H800.
Z nobeno od teh jadrnic ne boš imel težav, če si že prej dolga leta jadral z elanovo Zeto ali čim podobnim. Prej kot v enem letu boš bolj suveren kot marsikateri dolgoletni lastnik večje jadrnice, ki pa nimajo izkušenj na jolah....
Dobo je če ima barka vgrajen notranji dizelki motor, posebej na družinskih dopustih , da se lažje umakneš s slabega sidrišča.
Na barki posebj manjših se vsak meter ogromno pozna na udobju in plovnih lastnostih. Ne nasedaj tistim, ki ti na 6 m ponujajo vse kar imajo večji. Elan 19 je dobra barka, a kratka dolžina se bo hitro pokazala že pri malo močnejšem vetru pri jadranju v veter. Omogoča pa prevoz in hranjenje na prikolici, kar je lahko pomembno, če nisi pripravljen plačevati celoletnega priveza v marini. Elan 707 se izogni, če te vsaj malo zanimajo jadralne lastnosti. Sicer gre hitreje kot zgleda, a kljub temu...
V okviru predvidenega proračuna v tem razredu in stanju na trgu res ne bo težav. Tudi ob nakupu res dobrega čolna ti bo še ostal še kakšen tisočak, pa ga boš lahko porabil za kakšno izboljšavo, ker si vsak še kaj drugače ali dodatno zaželi.
Na pa pri nakupu pazi, ker ljude vse mogoče pleteničijo. Tako en elan express iz oglasov, ki ti jih je posredoval grega ni niti malo podoben temu čolnu.. Pa saj ne moreš verjet..
Z nobeno od teh jadrnic ne boš imel težav, če si že prej dolga leta jadral z elanovo Zeto ali čim podobnim. Prej kot v enem letu boš bolj suveren kot marsikateri dolgoletni lastnik večje jadrnice, ki pa nimajo izkušenj na jolah....
Dobo je če ima barka vgrajen notranji dizelki motor, posebej na družinskih dopustih , da se lažje umakneš s slabega sidrišča.
Na barki posebj manjših se vsak meter ogromno pozna na udobju in plovnih lastnostih. Ne nasedaj tistim, ki ti na 6 m ponujajo vse kar imajo večji. Elan 19 je dobra barka, a kratka dolžina se bo hitro pokazala že pri malo močnejšem vetru pri jadranju v veter. Omogoča pa prevoz in hranjenje na prikolici, kar je lahko pomembno, če nisi pripravljen plačevati celoletnega priveza v marini. Elan 707 se izogni, če te vsaj malo zanimajo jadralne lastnosti. Sicer gre hitreje kot zgleda, a kljub temu...
V okviru predvidenega proračuna v tem razredu in stanju na trgu res ne bo težav. Tudi ob nakupu res dobrega čolna ti bo še ostal še kakšen tisočak, pa ga boš lahko porabil za kakšno izboljšavo, ker si vsak še kaj drugače ali dodatno zaželi.
Na pa pri nakupu pazi, ker ljude vse mogoče pleteničijo. Tako en elan express iz oglasov, ki ti jih je posredoval grega ni niti malo podoben temu čolnu.. Pa saj ne moreš verjet..
-
bostjanpar
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 118
- Pridružen: Če Nov 04, 2010 11:49
- Kraj: Lj-Črvar
Ma težko povedat, kako zelo so majhne jadrnice brez kobilice (jole) bolj senzibilne. Malo pritegneš ali spustiš jadro pa kar poleti. Ne vem zakaj toliko bolj čutiš razliko, mogoče zato ker sediš 20 cm nad vodo. Pa še glisirat zmorejo. Tudi od kod in koliko veter piha (moraš) točno veš, saj s svojo težo kompenziraš prečno silo jader. Pa izpluješ in pripluješ na jadra od koder koli že.... Čedalje večja jadrnica je, tem bolj je trim jader samodisciplina ne pa več takšen prvinski užitek. Se še sam zalotim, da se mi ne da več toliko ukvarjat z jadri, na jolah pa imaš največkrtat škoto-škotino kar v roki..
Se je pa večjih treba naučiti pristajanja in sidranja, pa tudi tu pride razumevanje zanosa vetra od malih bark še kako prav...
Po mojem mnenju so tisti, ki so brez izkušenj z jol malo hendikepirani..
Se je pa večjih treba naučiti pristajanja in sidranja, pa tudi tu pride razumevanje zanosa vetra od malih bark še kako prav...
Po mojem mnenju so tisti, ki so brez izkušenj z jol malo hendikepirani..
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Po mojem veliko - mogoče največ - pripomore še to, da nimaš vitlov (vinčev) in podobnega, brez česar pri velikih jadrih in silah v njih in njihovih vrveh ne gre, ampak lahko sile na jadrih in vrveh sile čutiš neposredno.Mat2000 napisal/-a:Prej kot v enem letu boš bolj suveren kot marsikateri dolgoletni lastnik večje jadrnice, ki pa nimajo izkušenj na jolah.... .
Lahko vprašam, zakaj ?
V čem je prednost ? Večja odzivnost manjše jadrnice ?
Ko pravilno nastaviš jadro, čutiš, kako in kdaj potegne, in potem iščeš ta občutek - in tako učenje je najhitrejše, kar ga poznam. Potem se šele navadiš videti obliko jadra, monštrine in tako naprej, pa tudi tu na majhni barki lahko reči počenjaš hitro in enostavno in odzivi so tudi tu takojšnji. Prav ti hitri odzivi pa omogočijo, da v istem času kot na večji barki poskusiš in izkusiš veliko več variant, zato se lahko toliko hitreje učiš.
V veliki barki nekaterih feedbackov praktično ni (na vinču recimo bistveno težje oziroma manj čutiš sile v vrveh).
Veliko reči gre na večjih jadrnicah počasneje: za popustiti ob sunku burje in potem povzeti nazaj 1 m na škoti, če imaš škripčevje, je treba 2, 4 ali 8 m, odvisno, kakšen je prenos... Spominja na razliko med odzivnostjo balance na kolesu ali motorju in volana na starem parnem cestnem valjarju, kjer vrtiš in vrtiš, na krmilu pa ne čutiš dosti.
Podobno kot Laser ali Zeta, tudi z uravnavanjem nagiba v močnem spremenljivem vetru z spreminjanjem kota jader, ampak brez padanja v vodo gre z Mini-12.
Še nečesa poleg sidranja itd. se moraš še naučiiti. Sile na majhhni jadrnici so, kot sem zapisal, sorazmerno majhne. Na veliki jadrnici pa ti prst, ki pride na napačno mesto lahko zmečka ali celo odstriže - sile so lahko v stotinah kN oziroma desetihan ton - in tega se nimaš prilike naučiti na mali jadrnici. Tega se naučiš najhitreje, če ti ni treba odkrivati tople vode ali ti to kdo le opsuje, ampak ti kdo pokaže takrat, ko lahko sam poskusiš in avtomatiziraš, kako gredo in kako ne smejo iti roke okrog vinčev ipd.
Za to in za stvari, kot so sidranje, izplutje in pristajanje z motorjem in podobno je dobro iti ali na tećaj ali na plovbo s kom, ki ima dar za učenje tega, tako da te pusti, da izplutje, vplutje in sidranje narediš ti, te pa ima 'na uču', ko poskušaš narediti začetniške napake
Po mojem se to zelo zelo splača, zlasti če primerjaš z morebitno škodo, ki si jo tako lahko prihraniš. Tu na forumu je nekaj udeležencev tečaja (mislim da šola Porta) oziroma tistih, ki so šli na plovbo na barki s skiperjem (mislim, da je bil Clipper in da to precej redno počne) te pohvalilo, in to so najbrž najbolje možne reklame. Sicer pa pobrskaj z Išči - bila je več tem o tem
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kaj menite o tejle barkači ?
http://www.bolha.com/jadrnice-nad-5m/ja ... 276107134#
Ali Elan 19 s privezon v kanalu ob portoroških solinah?
http://www.bolha.com/jadrnice-nad-5m/ja ... 276107134#
Ali Elan 19 s privezon v kanalu ob portoroških solinah?
....pa lep dan še naprej
Aleš
Aleš
aless16 napisal/-a:http://www.bolha.com/jadrnice-nad-5m/jadrnica-rivetto-oglas1276107134#
Za resnega kupca je zadnja cena 6000€, za ostale pa 5.700€ ?!?
aless16 napisal/-a:Kaj menite o tejle barkači ?
http://www.bolha.com/jadrnice-nad-5m/ja ... 276107134#
Ali Elan 19 s privezon v kanalu ob portoroških solinah?
Mislim ,da ima naš član Evovi takšno barko,boš zvedel iz prve roke.
val napisal/-a:aless16 napisal/-a:Kaj menite o tejle barkači ?
http://www.bolha.com/jadrnice-nad-5m/ja ... 276107134#
Ali Elan 19 s privezon v kanalu ob portoroških solinah?
Mislim ,da ima naš član Evovi takšno barko,boš zvedel iz prve roke.
Če te kaj zanima ti samo vprašaj
Lp Andrej
Veter v laseh, travarca v zobeh 
Mislim, da si moraš pred nakupom najprej odgovoriti na nekaj vprašanj.
Koliko mesecev na leto nameravaš uporabljat barko.
Če je ne misliš uporabljati samo poleti, potem je kakšna Riveta , Elan 19, Sunway 21...... premajhna( razen če ne meriš v višino "meter pa žilet").
Potem:ali ti več pomeni udobje v jadranju ali pa ti je več , da boš "nažgal" druge jadrnice.
Ali boš jadral kot "singlehanded" se pravi ti boš delal gospa(predvidevam) pa bo hvatala braun boju.
Koliko mesecev na leto nameravaš uporabljat barko.
Če je ne misliš uporabljati samo poleti, potem je kakšna Riveta , Elan 19, Sunway 21...... premajhna( razen če ne meriš v višino "meter pa žilet").
Potem:ali ti več pomeni udobje v jadranju ali pa ti je več , da boš "nažgal" druge jadrnice.
Ali boš jadral kot "singlehanded" se pravi ti boš delal gospa(predvidevam) pa bo hvatala braun boju.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov
