Potrebna napetost za zagon motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Potrebna napetost za zagon motorja
Na plovilu imam en akumulator in voltmeter za merjenje napetosti akumulatorja.
Ker bi rad kdaj, ko se ustavimo poslušal radio, me zanima, če obstaja kakšen napotek za potrebno napetost, da bo motor potem še vžgal...
Po drugi strani pa tudi - če akumulator na primer spraznim, da motor še komaj vžge - koliko časa mora biti motor prižgan, da bo akumulator popolnoma napolnjen (zanima me okvirno iz izkušenj)
Ker je čolniček dolg 4m, ne bi rad imel dodatnega akumulatorja samo za to.
Gre pa se za 30km 4t Yamaho.
Ker bi rad kdaj, ko se ustavimo poslušal radio, me zanima, če obstaja kakšen napotek za potrebno napetost, da bo motor potem še vžgal...
Po drugi strani pa tudi - če akumulator na primer spraznim, da motor še komaj vžge - koliko časa mora biti motor prižgan, da bo akumulator popolnoma napolnjen (zanima me okvirno iz izkušenj)
Ker je čolniček dolg 4m, ne bi rad imel dodatnega akumulatorja samo za to.
Gre pa se za 30km 4t Yamaho.
Vse kar sprašuješ je nemogoče, žal...
Akumulator je kompleksna zadeva, njegova krivulja napetosti v odvisnosti od napolnjenosti ni linearna in tako je glede na napetost nemogoče karkoli vedeti... Njegova kapaciteta je tudi močno odvisna od toka praznjenja (peukertov efekt ali zakon)... Potem kar pa se tiče časa polnjenja pa je še huje, tja do 80% gre hitro, naprej so potrebne ure in ure. Popolno napolnjenost tako dosežeš le s kakim solarjem čez teden, ko te ni na barki in vsak dan polni ure in ure z malim tokom...
V glavnem rešitev za tvoja vprašanja je samo inštrument baterry monitor, ki neprestano bdi nad tokovi polnjenja in praznjenja in vse to lepo integrira v skupno preostalo kapaciteto.
Akumulator je kompleksna zadeva, njegova krivulja napetosti v odvisnosti od napolnjenosti ni linearna in tako je glede na napetost nemogoče karkoli vedeti... Njegova kapaciteta je tudi močno odvisna od toka praznjenja (peukertov efekt ali zakon)... Potem kar pa se tiče časa polnjenja pa je še huje, tja do 80% gre hitro, naprej so potrebne ure in ure. Popolno napolnjenost tako dosežeš le s kakim solarjem čez teden, ko te ni na barki in vsak dan polni ure in ure z malim tokom...
V glavnem rešitev za tvoja vprašanja je samo inštrument baterry monitor, ki neprestano bdi nad tokovi polnjenja in praznjenja in vse to lepo integrira v skupno preostalo kapaciteto.
Tkole radio ti na taki jakosti da se zraven normaln pogovarjaš žre okol 1 ampera,včasih še manj če ne goniš cd,to pomeni dače ga poslušaš 12 ur ti bo popapcal iz akuja cca 10 Ah in če imaš 75 Ah aku jih imaš še 65 na zalogi za kresnt makino.Hladilna torba na ventilator je pa sovražnik akujev saj pije okol 5 A..
Na prejšnjem čolnu sem imel evinrude 115. Ta je polnil s 6A toka. Torej bi 130Ah akumulator napolnil v 28 urah. Pri tem bi preplul 700 milj in porabil 840 litrov goriva. Kar se ne izide preveč dobro. Ampak tudi ta ima vse pripravljeno, da ga vžgeš na štrik.
Sedaj pa en koristen odgovor. Napolnjenost akumulatorja boš najbolj zanesljivo izmeril z meritvijo gostote kisline. Išči pod "merilnik gostote elektrolita"
Sedaj pa en koristen odgovor. Napolnjenost akumulatorja boš najbolj zanesljivo izmeril z meritvijo gostote kisline. Išči pod "merilnik gostote elektrolita"
__________________
lp
motorni
lp
motorni
motorni napisal/-a:Sedaj pa en koristen odgovor. Napolnjenost akumulatorja boš najbolj zanesljivo izmeril z meritvijo gostote kisline. Išči pod "merilnik gostote elektrolita"
To je že res, samo ne vem kako boš 3x na dan sredi morja iz akumulatorjev vlekel kislino... Za ta namen obstaja battery monitor.
morosito napisal/-a:Jaz sem vceraj imel radio in dva zocnika po 85w rms..nabijal celo noc na pomolu, podvodne lucke 2x10w led prizgane, spotoma uporabljal tuš, sidrna luc in led lucka v kabini..od 21.30 do 1 zjutraj...je moja 150ka 4t prizgala iz prve.
Baterija: 95ah agm exide
res nekdo, ki si ga želiš imet za soseda na pomolu...
kr3mn1 napisal/-a:morosito napisal/-a:Jaz sem vceraj imel radio in dva zocnika po 85w rms..nabijal celo noc na pomolu, podvodne lucke 2x10w led prizgane, spotoma uporabljal tuš, sidrna luc in led lucka v kabini..od 21.30 do 1 zjutraj...je moja 150ka 4t prizgala iz prve.
Baterija: 95ah agm exide
res nekdo, ki si ga želiš imet za soseda na pomolu...
Ni na vezu ce te zanima...brez skrbi.
Je bilo v portorozu pred coco bar
A drugace jaz nisem tu nek sparovcek ali penzionist...ko eni ki kupujejo barko da bi prezivljali celo poletno sezono privezani v marini in priklopljeni na elektro omarici.
Kolko debilov iz severne slovenije vidim k majo 7m plovilo pa se ne upajo sami se odvezat in it na morje. Skozi morajo imet prijatelja ki bo pomagal...katastrofa.
Se pa jaz sem iz ankarana in poleti pridejo bande samo neki pit in zurat in delat galamo po cele noci...jaz sem tega vajen. Problem je pa ko jaz grem gor na sever pa imamo zurko pa ce delas galamo po 22 uri imas ze groznje in frke in takoj problemi s policijo...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti
