Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4839
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Nov 04, 2024 08:35

Če pri več kot 55-60 mph vzameš plin, propeler se prosto vrti, ti pa ostro zaviješ boste skupaj z potniki v najboljšem primeru plavali.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Nov 04, 2024 15:00

Večina vseh ima to, sem prepričan da tudi etec 75. Se mi ne da pete podirat zarad tega ampak voda je mokra. Presenetljivo, se strinjam. :)


Suzuki 100 l.2023 je tudi nima. Preverjeno z rokami in glede na to kar smo s katamaranom twinn sea počeli na vodi še v praksi - nič ni klikalo.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6510
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Nov 05, 2024 21:46

Prešalti pri 20 vozlih v rikverc pa boš videl če ma al nima. Če boš zabil v rikverc bo menjalnik s to funkcijo preprečil, da bi se pogon sklopil dokler ne bo smer in hitrost prava. Pa če slišiš klikanje al pa ne. Zobje in patenti od katerih je odvisna glasnost klikanja in prag sil, ki ga aktivirajo na sklopki so različni, funkcija je pa ista. Je pa to na večjih motorjih do 50 mislm da ni, pol naprej pa. Lahko da etec 75 še spada v to kategorijo, 115 pa sigurno ma, ker ma isto peto kot moj bivši v4 in se je slišal da klika če sem prehitro gas odvzel. Ampak ker je peta v vodi, moraš bit pozoren, ni zelo očitno klikanje.


Outboards have this disengaging feature to protect the gearbox and internal components from excessive wear and stress. Here are the main reasons:

1. Shock Load Protection: When you suddenly reduce throttle, the abrupt change in load could otherwise transfer significant force back through the driveshaft. Allowing the propeller to "freewheel" or temporarily disengage minimizes shock loads on the clutch and gears.


2. Backlash Reduction: This feature prevents stress on the internal gears that would arise from rapid changes in speed or direction, helping to reduce wear on the dog clutch and gear teeth over time.


3. Smooth Deceleration: Allowing some "slip" when the throttle is released enables the engine and propeller to decelerate more gradually, improving overall smoothness and reducing potential damage to the lower unit.


4. Reverse Safety: In certain cases, if a boat is put into reverse quickly, this temporary disengagement can prevent damage by allowing the propeller to adjust before the engine fully engages, especially if the propeller was still spinning forward.



This design ultimately improves the durability and reliability of outboard motors by minimizing stress and wear during operation.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 568
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Sr Nov 06, 2024 10:00

Mercury 40 EFI, 4T, ima gotovo "račno". Ko daš v prestavo naprej in nato zavrtiš eliso kontra, se sliši klikanje in elisa preskakuje. Enako je bilo na Mariner Magnum 4, 2T.
janbar
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Apr 15, 2024 09:22

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a janbar » Sr Jan 29, 2025 20:10

janbar napisal/-a:Pri 2T izvenkrmen motorju SELVA sem opazil stvari, za katere mislim da niso dobre in iščem mnenje o tem:
- Pri kontroli olja v peti se pocedi kapljica olja temno sive barve z nekaj posameznimi srebrnimi delci (verjetno kovine). Predpostavljam da v principu jih ne bi smelo biti zudi če je bilo olje menjano pred sezono?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo naprej, zavrtim eliso v smeri naprej in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. ročica menjalnika se ne premakne. Je to problem ker so v menjalniku precej obrabljeni zobi na "dog clutch"?
- Ugasnjen motor prestavim v prestavo nazaj, zavrtim eliso v smeri nazaj in čutim odpor premikanja batov. Zavrtim eliso v nasprotni smeri in se prosto vrti z klikom na vsak obrat. Zavrtim nato v smeri nazaj in se prosto vrti.

Glede navedene simtome kaj lahko pričakujem za popravilo?


Motor je prišel iz servisa in pravijo da je bilo normalno izrabljeno olje v menjalniku.

Izkušnje sem imel z Yamaho 4T in je to moj prvi 2T motor.
Pri spiranji 4T motorja po sezoni se je po 10-15min poznalo v kanti majhna količina olja(komaj opazna mavrice)
Koliko mavrice/olja na površini vode je normalno za 2T motor po 10-15min v prostem teku/min obratih?
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 814
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Če Jan 30, 2025 09:19

Precej....

Hobuk od Jupola kar dobr zamasti.....
Hvala na razumevanju
dejmimer
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Če Jun 27, 2019 12:22

Re: Olje v peti 2T motorja ter vrtenje elise

OdgovorNapisal/-a dejmimer » Če Jan 30, 2025 22:25

Jap.
Tam gre olje, oziroma mešanica po izpuhu ven in se kar precej pozna.
Pri 4t pa neki ni ok če maš mavrico.

Kdo je na strani

Po forumu brska: bigZ-, Google [Bot] in 5 gostov