Vodovodni vezni členi

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

MKN
Viceadmiral
Prispevkov: 579
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a MKN » To Feb 06, 2024 11:42

Potrebujem nekaj hitro spojnih T kosov in končnih členov proti pipi ali bojlerju za trdo plastično cev premera 15mm. Nekaj sem našel pri Mkaravaningu, vendar je izbira bolj slaba in potrebno je naročiti .

Ali lahko kdo svetuje kje še pogledati?

Hvala.

MKN
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a mato » To Feb 06, 2024 13:14

Prit hidravilka
In pa tule:
https://hypex.si/category/84625/pids/84980,84995
Naročiš palačas in imaš naslednji dan doma.
Mato :wink:
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 879
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a sova » To Feb 06, 2024 14:00

MKN
Viceadmiral
Prispevkov: 579
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a MKN » To Feb 06, 2024 15:39

Hvala obema.

Sem pa prebral na Instal.si, da alkaten fitingi niso primerni za vročo vodo. Jaz pa delam napeljavo za bojler.

Mato, a bo tole s tvojega linka za vročo vodo primerno, glede na to, da so očitno za razvod zraka??

MKN
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 879
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a sova » To Feb 06, 2024 18:11

Lahko narediš z alumplasta (PEX-AL-PEX)
https://www.instal.si/index.php?c=306

lp.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Feb 07, 2024 00:50

Ker nimam razsoljevanja morske vode in mi je poraba vode pomembna, sem si razvod vroče vode naredil s tankimi cevmi. Uporabil sem teflonsko cev 6/8mm, torej 6mm je svetli premer. Cev drži 1 bar pri 200°C in 3,5 pri 100°C in je certificirana za prehransko industrijo.
https://hypex.si/product/4236/cid/83624 ... 4843,84844
Pa kovinske priključke z navojem:
https://hypex.si/category/84642/pids/84 ... 4017,83364
Rezultat je ta, da steče v prazno samo dva deci vode, preden priteče vroča. Pretok je pa povsem dovolj velik.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Feb 07, 2024 07:00

Hitre spojke ima na zalogi tudi Bauhaus...
Tiste spojke za alkaten cevi so popolnoma primerne tudi za vročo vodo.


Pokličeš lahko tudi v Veto Brnčičeva, kjer se oskrbuje večina mojstrov za vodovod in centralno.
majval
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Ne Maj 14, 2017 08:09

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a majval » Če Feb 08, 2024 20:36

MKN sprašuje za fitinge cevi zunanjega premera 15mm, zato ga ne zavajajte z vodovodnimi colskimi dimenzijami... :oops:
Tudi sam imam enako napeljavo in problem z njo...še posebej potem, ko sem v motor vrnil 92 stopinjski termostat, kot prej ko ga sploh ni bilo(za motor je bolje, za bojler pa slabše... :roll: ) in sedaj, ko se voda segreje iz 10 na 80-90 stopinj, se voda razširi...pritisk naraste in nekaj mora popustiti...Zato sem ravno danes v Prit hidravliki kupil T-kos in hitro spojko na 1/2G, da bom v sistem dodal 2 litrsko ekspanzijsko posodo in upam, da bo potem v redu...Hkrati bom tudi postružil dva tulca, ki jih bom vstavil v notranji del cevi s strani bojlerja, ker mi je sedaj zaradi tlaka in temperature na mestu oringa stisnilo cev in oring ni več držal...So pa načeloma fitingi in cevi za zrak in tudi tiski, ki jih v tujih spletnih trgovinah prodajajo namensko za vodovodno inštalacijo na plovilih, nekako definirane za temperature do 65 stopinj....Cev za zrak z zunanjim premerom 15mm ima ponavadi debelino stene 1,5mm....te na plovilu pa vsaj v mojem primeru 2mm. Podobno sem našel v trgovini Inpos...rdeče barve in naj bi bila namenjena za talno gretje...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Feb 09, 2024 07:41

majval napisal/-a:... ko sem v motor vrnil 92 stopinjski termostat, kot prej ko ga sploh ni bilo (za motor je bolje, za bojler pa slabše... :roll: ) in sedaj, ko se voda segreje iz 10 na 80-90 stopinj, se voda razširi...pritisk naraste in nekaj mora popustiti...
Hladilno tekočino iz motorja se napelje preko 12V ventila katerega uravnava navaden bojlerski termostat s katerim nastaviš temperaturo vode pri kateri ventil odklopi.

O tem sem že pisal tukaj...
...Delovna temperatura motorja - hladilne tekočine je normalno od 80-90°C. V kolikor bojler grejemo s toploto motorja se kaj rado zgodi, da se voda v bojlerju pregreje. Z vročo vodo bi se opekli, lahko pa bojler celo eksplodira v kolikor bi voda v njem zavrela. Mehanski razbremenilni ventil je osnovna oprema vsakega ladijskega bojlerja. Sem že naletel na primere, ko bojler tega ni imel instaliranega.
Za gretje sanitarne vode s toploto motorja je torej potrebno dograditi poseben termostat, ki prekine dovod vroče vode motorja, ko temperatura v bojlerju doseže nastavljeno temperaturo. Primerna temperatura sanitarne vode na plovilu je do 60°C.

Če nimaš na plovilu klasičnih cevi za vodo jih lahko v nekaj urah brez težav zamenjaš skupaj s fitingi.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a motorni » Pe Feb 09, 2024 08:29

Tiste moje teflonske se odlično obnesejo že nekaj let. Imam 22l bojler in ekspanzijsko posodo 1l za sanitarno vodo. Elektromotorni ventil mi pa odpira en logo krmilnik, ki meri temperaturo motorja in temperaturo v bojlerju. Odpre ga, če je motor bolj vroč kot bojler in je temperatura v bojlerju nižja od nastavljene.
__________________

lp

motorni
majval
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Ne Maj 14, 2017 08:09

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a majval » Ne Feb 11, 2024 15:35

Jaz imam Quick bojler...mislim da 25l in sem zdaj malo pogledal, kako je zadeva konstrukcijsko izdelana original...Kapilara originalnega termostata, ki je vstavljena v slepo cevko na grelcu, je po vsej dolžini enake debeline in povsem zapolni slepo cevko, tako da ne razumem najbolj, kam bi lahko vstavil še dodatno kapilaro termostata, ki bi bil namenjen zapiranju 12v solenoidnega ventila tokokroga motorne hladilne tekočine skozi bojler? Bi bilo potem potrebno odstranit original termostat in ga nadomestiti z dvema termostatoma s krajšima kapilarama? In kateri elektromagnetni ventil bi bil primeren za ta namen? Kaj takega:https://hpcontrol.si/elektrozawor-2n15-1-2-cala-fpm-viton-150c.html ali imate kak boljši predlog?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Feb 11, 2024 16:13

Bojler za barko mora imeti ločena termostata! Enega za izklop grelca 230V in drugega za izklop el. ventila 12V, ki ustavi kroženje vroče vode z motorja skozi bojler. Obvezen je tudi mehanski tlačno varnostni ventil!!!

Obstaja več termostatov. Izberi taka, da ju boš lahko vstavil v slepo cevko bojlerja.
Možno je tudi zamenjati cevko z daljšo ali debelejšo. Odvisno od nastavka na tvojem bojlerju.

Etis doo...
majval
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Ne Maj 14, 2017 08:09

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a majval » Po Feb 12, 2024 23:09

Hvala NikolaT....Če si prav predstavljam je boljši NO ventil, da je tuljava pritegnjena samo v primeru obratovanja motorja in pod pogojem, da je motor vodo v bojlerju že ogrel na 60 stopinj? Samo v tem primeru rabim še dodatni rele, katerega tuljava se napaja preko termostata, tuljava ventila pa se napaja preko mirovnega kontakta releja...in ko termostat razklene, se izklopi rele in preko mirovnega kontakta vklopi tuljava ventila, ki zapre pretok hladilne tekočine preko bojlerja...Ali obstaja enostavnejša varianta?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Feb 13, 2024 08:00

Zveži tako:
- na termostat pripelji kontakt motorja +15. (To je oznaka za kontakt pod ključem po automotive standardu.)
- s termostata pelji signal na tuljavo ventila, ki je normalno zaprt (NC). Ti so tudi običajni in cenejši.
- na ventil na drugi konec tuljave veži maso.

Ventil bo odprt samo, ko je vžgan motor in dokler je temperatura vode v bojlerju nižja od nastavljene!

To je zelo enostavno in poceni. :wink:
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vodovodni vezni členi

OdgovorNapisal/-a motorni » Če Feb 15, 2024 22:53

majval napisal/-a:Jaz imam Quick bojler...mislim da 25l in sem zdaj malo pogledal, kako je zadeva konstrukcijsko izdelana original...Kapilara originalnega termostata, ki je vstavljena v slepo cevko na grelcu, je po vsej dolžini enake debeline in povsem zapolni slepo cevko, tako da ne razumem najbolj, kam bi lahko vstavil še dodatno kapilaro termostata, ki bi bil namenjen zapiranju 12v solenoidnega ventila tokokroga motorne hladilne tekočine skozi bojler?

Tudi jaz imam quick bojler. Moj ima v enem kosu grelec 230V, termostat in varnostni termostat, to pa je vtaknjeno v edino cevko, ki jo bojler ima.
Slika
Zato sem za potrebe ogrevanja iz motorja malo improviziral. Na posodo bojlerja sem nalepil temperaturni senzor MCP9701 od microchipa in mu dodal 5V regulator. Iz senzorja dobimo 19.53 mV/°C. Senzor sem pokril z izolacijo. Za vroč antifriz sem uporabil ventil z motornim pogonom 12V. Kupil sem sicer tudi magnetni ventil 12V, ampak ta vleče 3A toka in se kar precej greje, zato ga nisem uporabil.
Vroča voda iz motorja mora krožiti skozi bojler, ko je motor bolj vroč od bojlerja in ko je temperatura vode v bojlerju nižja od nastavljene. Pa motor mora delovati.
Torej potrebujemo za delovanje sistema tudi temperaturo motorja in signal, kdaj ta deluje.
Uporabil sem Siemensov Logo! krmilnik, 6ED1052-1MD08-0BA1. Ta ima 12V napajanje, 8 vhodov, od katerih so lahko 4 analogni in 4 izhode. En vhod sem priključil na zgoraj omenjeni senzor, drugega pa na temperaturno tipalo na motorju, ki je sicer priključeno na originalno elektroniko Lombardini motorja. Motorne elektronike to prav nič ne moti, ker pa ima vgrajen tokovni izvor, dobimo na tipalu nekaj voltov napetosti, ki je obratno sorazmerna temperaturi motorja (NTK tipalo), zato je bilo treba izmeriti nekaj točk, to je napetosti pri različnih temperaturah motorja.
Napajanje krmilnika sem povezal preko kontakata releja, ki je vključen, ko motor deluje, vzporedno k temu sem dodal izklop z zakasnitvijo (en izhod), da se ima motorni ventil čas zapreti. Ko motor ne deluje, pa tega krmilnika ne rabiš in ni pod napajanjem.
__________________

lp

motorni

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov