Po drugi strani pa je pri teh plovilih omočena površina izredno velika, kar pa predstavlja dodatni upor.
Torej, pri plovbi z vetrom lahko umetno ustvarimo pogoje, ko je sila vzgona jader veliko večja, kot je sila upora, saj je vektor vzgona usmerjen proti naprej in imamo lahko maksimalno povrišno jader...
Pri plovbi v veter pa se zadeve spremenijo: zaradi nagibanja zgubljamo efektivno površino, prav tako pa je masa balasta nek kompromis med neželeno odvečno maso pri plovbi z vetrom in izravnalnim momentom pri plovbi v veter...
Če se vrnemo na jadrnice, ki glisirajo.
Te imajo skoraj v pravilu dva krmilna lista, kar povečuje upor (sicer pa ni slučajno, da sta dva). Zanimiva je tudi tehnika jadranja v veter s takšnimi jadrnicami. Predvsem pri malo vetra je zelo pomembno, da se jadrnica čim prej nagne, saj se s tem močno zmanjša omočena površina plovila. Če pogledamo polare takšne jadrnice in jo primerjamo s "klasičnim" dizajnom, ugotovimo, da je "klasika" hitrejša pri zelo malo vetra (recimo pod cca. 8vz) in pri plovbi v veter. To dokazuje vpliv "omočene površine".
Na tem mestu je zanimivo tudi to, da pri jadranju v veter pri zelo močnih vetrovih jadrnice, ki glisirajo, ponovno začnejo pridobivati, saj lahko jadrajo pri večjih kotih in vseeno dosegajo dobre VMG-je...
Obenem ima oblika velik vpliv na to, kako "visoko" lahko jadrnica še efikasno jadra, a to je pa že nova tema...
Ja, X-i so znani po tem, da zelo dobro jadrajo v veter, prav tako so dobri tudi First-i pa tudi "stari" Elani in J-ji. V bistvu je velika večina "klasičnih" gradenj dobra za v veter, je pa pri večini plovil problem drugje, torej ne v samem dizajnu trupa. Za kvalitetno jadranje v veter bi morali recimo vsakih 500 ur jadranja menjati jadra, predvsem flok. Tega pa si seveda večina nas, navadnih smrtnikov, ne more privoščiti, potem pa se čudimo, zakaj nas 30 let stara barka (vendar z boljšimi jadri) prehiteva
