OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Feb 24, 2020 12:42
Včeraj - nedelja - od približno 10. ure do približno 17. ure
Vodostaj visok, vreme dopoldne oblačno, popoldne sončno. Veter termični, torej lahen, dokler je bilo oblačno, potem pojačal na kakih 10 vozlov značilne hitrosti s sunki.
Bilo najavljenih več, prišel en jadralec iz Zasavja. izkušnje od večletnega jadranja po jadranu z najeto s skupino prijateljev, sam ali z družino še ni jadral. Ob pripravi jadrnic za jadranje obnovitev/spoznanje vozlov. Ne le, kako se kateri naredi, tudi zakaj je kateri kje primeren in zakaj ne (in to tako, da se vozel pri pripravi jadrnice naredi na različnih vrveh in potem izkusi, na kater vrsti in debelini bo držal in kje ne).
Ritual preverjanja jadrnice pred izplutjem in na moji se najde še en 'zanič' rol flok, ki ima 'fabriško' zamotano jadro okrog žice, da se ga ne da lepo razviti. V nekaj minutah popravim - in dobro, da se najde kaj, saj je tako jasno, da ritual ni odveč. Dobro je tudi, ker se zdaj pri meni flok še ne bo takoj ulegel v pravo obliko in bo imel novinec prednost pri boljši obliki sprednjega jadra; tako grem jaz lahko na polno, ne da bi ga moral kdaj čakati - in kadar mu bo šlo kje bolje kot meni, je to njegova zasluga, ne pa da se mu je kdo pustil.
V začetku je videti je, da sploh ni vetra, jadrnici pa gresta okrog 1 vozel po GPS. Pridobitev občutka za krmarjenje s pedali, za to kaj kažejo kateri monštrini na tej jadrnici, kako čutiš ko dobro nastavljeno jadro potegne škotino, ki jo imaš v roki...
Ko najdeva vesli za obe jadrnici (brez tega je lahko problem, če veter 'ugasne' in istočasno začne elektrarna intenzivno uporabljati vodo, tako da je tok proti jezu), se greva potepat po jezeru na eno stran do pogleda na jez indo pogleda na most pri Smledniku na drugo stran. Kljub visokemu vodostaju je nekaj mest, kjer so na ali pod vodo ovire in tudi to stalno spremljati se po malem avtomatizira. Veter se tudi ves čas spreminja tako s časom kot glede na teren, tako da nikakor ni dolgčas.
Pod popoldne veter pojača in pri pristanku - ko se hitrost giblje okrog 15 vozlov - je treba biti kar natančen, da se na jadra mehko ustaviš pri pomolu, udobno splezaš iz barke na pomol ter primeš privezno vrv, ne da bi te odnašalo, jadra plahutala, ali bi 'kdo lovil jadrnico, ki skuša pobegniti'. Tudi snemanje jader po pristanku ne da te veter moti pri tem je nekaj, česar se je treba naučiti.
Prijetna utrujenost - ne zaradi fizičnega napora, ampak zaradi sprejemanja nove snovi - in potrebna je kava, preden se bova odpeljala. Pri pici pred tem še pogovor, med drugim kje se najbolje naučiti manevriranja pri vplutju in izplutju na motor - in eto kandidata za Marchi-ja, ko bo imel kaj prostora.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...