obnova in podaljšanje čolna vega

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:28

zgornji in spodnji del smo dali skupaj ker je zgornji del trden, spodnji pa ima še mehke stranice da se lahko prilagodijo po obliki zgornjemu delu. Položil sem laminat na bok čolna (samo modri del).
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:29

Nato sem zopet ločil zgornji in spodnji del in utrdil še rob (ko sem ga izdelal sem položil samo 2 plasti mate da je bil prožen tako kot bok, da sem ga kasneje lahko prilagodil zgornjemu delu ko sem dajal čoln skupaj)
Slika

Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:31

Najprej sem dal skupaj spodnji in srednji del (dno in spalni del). Zlimal sem s kentom in zakovičil z 20 kovicami. Nato sem obrusil in dodal 3 plasti mate.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:35

ko je bilo še ročno obrušeno sem se lotil spajanja belega in modrega dela čolna. Zlepil sem ga z veliko kenta in zakovičil z 80 kovicami
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:37

Kadar je padal dež sem pa delal v garaži in kleti na lesenih delih

KRMA:
Obliko krmne stene sem dobil tako, da sem odrezal poliester od krmnega dela starega dna
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:37

izdelal sem še kuhinjo
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:38

in pa nov kapitanski stol
Slika
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Če Maj 23, 2013 13:47

@ kocka: pozdravljen! energije nikoli ne zmanjka, primanjkuje le časa in denarja

Ja lansko leto sem bil kar potrt, 1 tedn pred dopustom sem sprevidel da ne bo čoln dokončan in sem že hotel kupiti nekega elančka za ene par 100 eur brez motorja in kar svojga mercuryja not dat ampak je žena rekla NE!, dveh jajc pa ne bomo mel pred bajto in sem pol kupu rabljen napihljiv kajak za dobrih 100e pathfinder in na koncu nisem nič kaj preveč pogrešal našega čolna.
Uporabniški avatar
enco
Poročnik korvete
Prispevkov: 57
Pridružen: Pe Maj 04, 2012 19:44
Kraj: Ljutomer

OdgovorNapisal/-a enco » Če Maj 23, 2013 16:00

Temu bi jaz rekel gradnja, ne obnova plovila.
Vsa čast za spretnost in pogum.
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » So Maj 25, 2013 12:20

Imam par vprašanj:

1. ali lahko krmno steno namestim pod večjim kotom kot je 90 stopinj, saj ima motor poleg trima še ročno nastavitev pozicije in bi lahko stal navpično kljub temu da bi bila krma bolj poševna?

2. zanima me tudi ali se splača dati v novo krmno steno, preden jo zlaminiram v čoln, še par vijakov, saj sem jo zlepil z vodoodpornim lepilom za les, vendar mu ne zaupam dovolj in bi dal še par inox vijakov, da bo za ziher. Naj jih raje dam samo nad vodno linijo ali jih lahko tudi pod njo (zaradi rje)?

3. zadaj bi imel še eno ležišče in bi se spalo od boka do boka. Ali obstaja kakšen razlog da se na čolnih spi od premca proti krmi (in obratno), npr zaradi zibanja,...?

4. ali naj v kuhinji in kapitanskem stolu (ki sta iz vodoodpornega vezanega lesa) tudi od znotraj nanesem poliester in gelcoat? naj nanesem samo po spodnji tretjini (da ne vpija ko je kaj razlito) in pustim zgoraj samo les, tako da ni zaprt z obeh strani, in da lahko diha? Nekje sem prebral, da je boljše polagati poliester samo z ene strani, da les ne gnije. Vendar zakaj bi gnil, če pa ni moker? Na našem čolnu je bil les kot nov na tistih mestih kjer ni nikoli stala voda, kljub temu da je bil z obeh strani poliestriran in gelcoatan.

5. do sedaj je bila kaluža narejena tako, da je bilo zadaj malo korito, kjer si odvil čep in če je bila kaluža polna, je voda napolnila korito, ti si pa lepo črpal vodo iz tega korita. Seveda na tak način ne moreš nikoli vsega povsem izpraznit. Recimo polovico, pa še to, če je še kdo na čolnu in se skupaj usedeta čisto zadaj, da se premec dvigne in voda steče nazaj. To pa traja, ker se korito počasi polni.
Ali bi lahko direktno napeljal cev od pumpe skozi palubo do dna, da ne bi bilo več potrebno korito? Pa še izčrpal bi lahko vso vodo ven.

LP
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4839
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Maj 25, 2013 12:34

BadAzz napisal/-a:Imam par vprašanj:

1. ali lahko krmno steno namestim pod večjim kotom kot je 90 stopinj, saj ima motor poleg trima še ročno nastavitev pozicije in bi lahko stal navpično kljub temu da bi bila krma bolj poševna?

a.) Krma mora imeti naklon 8-12 stopinj. Z noge in verjetno večina izvenkrmnih ima najraje 12 stopinj, površinski pogoni pa so navadno narejeni za 8 stopinjsko krmo, vendar je uporabno vse med tema dvema kotoma.


2. zanima me tudi ali se splača dati v novo krmno steno, preden jo zlaminiram v čoln, še par vijakov, saj sem jo zlepil z vodoodpornim lepilom za les, vendar mu ne zaupam dovolj in bi dal še par inox vijakov, da bo za ziher. Naj jih raje dam samo nad vodno linijo ali jih lahko tudi pod njo (zaradi rje)?


b.) Ne! Krma mora biti dovolj kompaktna, da preživi brez vijakov. Les je le polnilo, ki obenem duši vibracije motorja, ter drži razdaljo med krovnima laminatoma. Na krmi potrebuješ precejšen vztrajnostni moment oplate in brez polnila bi bila pretežka.
Vodoodporna vezana plošča ne pomeni, da je vodoodporna, temveč, da je lepljena z vodoodpornim lepilom. Les se ravno tako napije kot vsak drugi les.
Bog ne daj, da ti v lesen del krmne stene pride kapljica vode! Na vsaki strani daj enako debel laminat kot je debelo dno in vsaj kako roving tkanino 600 g daj vmes. Sama mata je na tem mestu preveč lepenkasta.
Pazi še na to, da bosta z dnom povezana tako zunanji kot notranji laminat krme, da ne bo kasnejših delaminacij.

3. zadaj bi imel še eno ležišče in bi se spalo od boka do boka. Ali obstaja kakšen razlog da se na čolnih spi od premca proti krmi (in obratno), npr zaradi zibanja,...?

c.) Precej cruiserjev ima ležišče tudi bočno.


4. ali naj v kuhinji in kapitanskem stolu (ki sta iz vodoodpornega vezanega lesa) tudi od znotraj nanesem poliester in gelcoat? naj nanesem samo po spodnji tretjini (da ne vpija ko je kaj razlito) in pustim zgoraj samo les, tako da ni zaprt z obeh strani, in da lahko diha? Nekje sem prebral, da je boljše polagati poliester samo z ene strani, da les ne gnije. Vendar zakaj bi gnil, če pa ni moker? Na našem čolnu je bil les kot nov na tistih mestih kjer ni nikoli stala voda, kljub temu da je bil z obeh strani poliestriran in gelcoatan.

d.) Na poliesterskem plovilu ni dobro imet nobenega nezaščitenega lesa, ki bi bil v direktnem stiku z lupino. Ob "pravih" vremenskih pogojih povsod teče od kondenza.
Poliester le na eni strani je najslabša možna rešitev, ki privede do upogibanja ploskev in zelo verjetno do gnitja lesa.

5. do sedaj je bila kaluža narejena tako, da je bilo zadaj malo korito, kjer si odvil čep in če je bila kaluža polna, je voda napolnila korito, ti si pa lepo črpal vodo iz tega korita. Seveda na tak način ne moreš nikoli vsega povsem izpraznit. Recimo polovico, pa še to, če je še kdo na čolnu in se skupaj usedeta čisto zadaj, da se premec dvigne in voda steče nazaj. To pa traja, ker se korito počasi polni.
Ali bi lahko direktno napeljal cev od pumpe skozi palubo do dna, da ne bi bilo več potrebno korito? Pa še izčrpal bi lahko vso vodo ven.

e.) Mislim, da ni predpisa, ki bi zahteval neko posebno izvedbo kaluže. Napraviš kot se ti zdi najboljše.

LP
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » So Maj 25, 2013 12:45

ooo super, hvala za tako hiter odgovor!
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4832
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Maj 27, 2013 15:04

Verjetno si mislil novo leseno krmno(ki je sedaj samo zlepljena iz več plasti) še z vijaki fiksirat, če bi lepilo slučajno popustilo in jo šele potem zlaminirat v trup. To lahko narediš brez problema saj se ne bo poznalo, videlo, niti škodilo. Skozi poliestrski del pa jaz nebi vrtal, če je dobro zlaminirano drži 100%. Najbolj pomembno je, da ko boš vrtal izvrtine za motor naj bodo te nad vodno linijo, ker tiste pod linijo so ponavadi rak rana krmne stene. Najbolje da vstaviš rf puše in jih s Kentom zalepiš v krmno, vijaki gredo v pušo. Če imaš prostor naredi lesene trikotne nosilce od stene v dno in jih s tkanino zlaminiraj v dno. (odvisno kako močen motor boš dal gor) Okoli stolov in pohištva je moje mnenje tako ali z obeh strani ali pa z nobene (da diha), drugače se bo les začel krivit. Mogoče premazat samo z malo razredčeno smolo ali lakom?

Sklepam da stare krmne ne boš uporabil ampak boš na novo zlaminiral vse skupaj, preko nove lesene stene, bo dosti bolj fiksno, trdno in zatesnjeno.
Uporabniški avatar
Gorki
Kontraadmiral
Prispevkov: 257
Pridružen: Po Jul 25, 2011 11:15
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gorki » To Maj 28, 2013 07:19

Zdravo!

tole je pa vrhunsko... Čestitke.

Ko sem obnavljal svojo gumico, sem hotel 1x za vedno preprečit vdor vode v leseni del krme.

V krmo sem navrtal fi50 mm luknje:
Slika

Naredil sem vložke iz GFK palice. ti na sliki so manjši (fi 25) in so šli v manjše luknje na krmi (pritrditev zadnjih poličk).
Slika

Vložke sem vlaminiral v krmo:
Slika

To sem si lahko privoščil, ker sem krmo z zunanje strani ojačal še 10 mm GFK pločo in z notranje strani s 6 mm ploščo. Če daš vložke v vezano ploščo teh problemov nimaš, ker jo boš tako ali tako na debelo prelaminiral. Vložke sem dal tudi iz razloga, da lahko "kulturno" pritegnem motor brez da se mi "fašira" vezana plošča v krmi.

Zunanja plošča na krmi:
Slika

Ker imaš leseno sredico še zunaj, bi jaz na tvojem mestu naredil podobno. Mogoče ne rabiš dajat GFK vložkov, ampak z ene strani luknje polepiš z ličaskim trakom, postaviš na mizo in v luknje vliješ mešanico epoxy in steklene moke ali sekancev. Kar je meni žal, je to, da se je izkazalo, da bi lahko luknje postavil višje na krmi, ker sem sedaj precej omejen z dvigom motorja, o čemer smo razglabljali v drugi temi... Torej, če nisi 100% v položaj lukenj, jih naredi ovalne po višini, da boš kasneje v miru zavrtal luknje za motor kjer boš hotel.

Kjer pridejo cevi za izpust vode, sem luknje povečal in jih polaminiral s tkanino in epoxy smolo. Nato sem nastavke za izpust vode še zalepil in zatesnil s Kent-om Adhesive&Sealer. Slika takoj po laminiranju:
Slika
Štrleča vlakna se kasneje odbrusijo...
Uporabniški avatar
BadAzz
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Pe Nov 12, 2010 18:24

OdgovorNapisal/-a BadAzz » Po Jun 03, 2013 20:53

Evo bil sem mal odsoten en teden, ampak itak je bil dež tako da se ni dalo nič delat...

kocka: dobra ideja za tele rostfrei puše, v kombinaciji z gorkijevo rešitvijo da dodatno laminiram luknje od znotraj. O tem sem razmišljal že sam. Tudi dodatno ojačitev krme sem že imel v mislih.

gorki: treba pohvalit tvoje delo, kakšna je to gfk plošča? zgleda kot karbon. Lepo!

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov