
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
BadAzz napisal/-a:Imam par vprašanj:
1. ali lahko krmno steno namestim pod večjim kotom kot je 90 stopinj, saj ima motor poleg trima še ročno nastavitev pozicije in bi lahko stal navpično kljub temu da bi bila krma bolj poševna?
a.) Krma mora imeti naklon 8-12 stopinj. Z noge in verjetno večina izvenkrmnih ima najraje 12 stopinj, površinski pogoni pa so navadno narejeni za 8 stopinjsko krmo, vendar je uporabno vse med tema dvema kotoma.
2. zanima me tudi ali se splača dati v novo krmno steno, preden jo zlaminiram v čoln, še par vijakov, saj sem jo zlepil z vodoodpornim lepilom za les, vendar mu ne zaupam dovolj in bi dal še par inox vijakov, da bo za ziher. Naj jih raje dam samo nad vodno linijo ali jih lahko tudi pod njo (zaradi rje)?
b.) Ne! Krma mora biti dovolj kompaktna, da preživi brez vijakov. Les je le polnilo, ki obenem duši vibracije motorja, ter drži razdaljo med krovnima laminatoma. Na krmi potrebuješ precejšen vztrajnostni moment oplate in brez polnila bi bila pretežka.
Vodoodporna vezana plošča ne pomeni, da je vodoodporna, temveč, da je lepljena z vodoodpornim lepilom. Les se ravno tako napije kot vsak drugi les.
Bog ne daj, da ti v lesen del krmne stene pride kapljica vode! Na vsaki strani daj enako debel laminat kot je debelo dno in vsaj kako roving tkanino 600 g daj vmes. Sama mata je na tem mestu preveč lepenkasta.
Pazi še na to, da bosta z dnom povezana tako zunanji kot notranji laminat krme, da ne bo kasnejših delaminacij.
3. zadaj bi imel še eno ležišče in bi se spalo od boka do boka. Ali obstaja kakšen razlog da se na čolnih spi od premca proti krmi (in obratno), npr zaradi zibanja,...?
c.) Precej cruiserjev ima ležišče tudi bočno.
4. ali naj v kuhinji in kapitanskem stolu (ki sta iz vodoodpornega vezanega lesa) tudi od znotraj nanesem poliester in gelcoat? naj nanesem samo po spodnji tretjini (da ne vpija ko je kaj razlito) in pustim zgoraj samo les, tako da ni zaprt z obeh strani, in da lahko diha? Nekje sem prebral, da je boljše polagati poliester samo z ene strani, da les ne gnije. Vendar zakaj bi gnil, če pa ni moker? Na našem čolnu je bil les kot nov na tistih mestih kjer ni nikoli stala voda, kljub temu da je bil z obeh strani poliestriran in gelcoatan.
d.) Na poliesterskem plovilu ni dobro imet nobenega nezaščitenega lesa, ki bi bil v direktnem stiku z lupino. Ob "pravih" vremenskih pogojih povsod teče od kondenza.
Poliester le na eni strani je najslabša možna rešitev, ki privede do upogibanja ploskev in zelo verjetno do gnitja lesa.
5. do sedaj je bila kaluža narejena tako, da je bilo zadaj malo korito, kjer si odvil čep in če je bila kaluža polna, je voda napolnila korito, ti si pa lepo črpal vodo iz tega korita. Seveda na tak način ne moreš nikoli vsega povsem izpraznit. Recimo polovico, pa še to, če je še kdo na čolnu in se skupaj usedeta čisto zadaj, da se premec dvigne in voda steče nazaj. To pa traja, ker se korito počasi polni.
Ali bi lahko direktno napeljal cev od pumpe skozi palubo do dna, da ne bi bilo več potrebno korito? Pa še izčrpal bi lahko vso vodo ven.
e.) Mislim, da ni predpisa, ki bi zahteval neko posebno izvedbo kaluže. Napraviš kot se ti zdi najboljše.
LP
Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov