Nenavadna nesreča ...
http://www.enavtika.si/novice/1049-kontejnerska-ladja-se-je-prelomila-na-pol#comment-615
Ladja se je prelomila ...
Moderatorji: moderator2, moderator
Ladja se je prelomila ...
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Ladja se je prelomila ...
Kontejnerska ladja MOL Comfort se je s tovorom ok. 7000 kontejnerjev (številke v poročilih se razlikujejo) ponoči v ponedeljek, 17.6.2013 na močno vzvalovanem Indijskem oceanu prelomila malo pred poveljniškim mostom. Vsa posadka - 26 članov, Rusi in Filipinci - se je rešila.
Mesto dogodka - okrog 200 nm od Jemena in ok. 840 nm od Mumbai.
Ladja je bila - kot ena iz serije 12 podobnih - zgrajena leta 2008 v ladjedelnici Mitsubishi Havy Industries v Nagasaki na Japonskem - naj bi bila splovljena pod imenom APL Russia (2008-2012) in od 2012-2013 naj bi plula za Mitsui O.S.K Lines (MOL) pod imenom MOL Comfort.
Lastnik naj bi bil (od 2008-2012) MOL Euro-Orient Shipping SA, potem pa (2012-2013) pa Ural Container Carriers S.A..
Dolga je bila 316 m, široka 46 m in naj bi bila sposobna peljati do okrog 7000 kontejnerjev.
Posebej zanimiva je zadnja registrirana lokacija za to ladjo v bazi marinetraffic - http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?oldmmsi=311006900&zoom=10&olddate=lastknown# na kopnem v Švici blizu Genevskega jezera
(morda je bil tja odnešen njen EPIRB in tam sprožen za test ali kaj podobnega - v glavnem mi pa ni jasno...)Last Position Received
Area: Inland, Europe
Latitude / Longitude: 46.3408° / 6.8893° (Map)
Speed/Course 0 knots / 202˚
Last Known Port: SINGAPORE
Info Received: 10d 15h 2min ago (AIS Source: 888)
Not Currently in Range
Oba dela prelomljene ladje sta se dalj časa obdržala na površini. Prvi del od ponedeljka 24.6.2013 vlečejo štirje vlačilci proti Arabskemu zalivu.
https://worldmaritimenews.com/archives/87528/salvage-tugs-tow-mol-comforts-fore-part-toward-the-arabian-gulf/
Zadnji del ladje naj bi se naslednji dan okrog 11. ure (po lokalnem času - ampak čas na fotkah spodaj se ne ujema z nekaterimi drugimi poročili) s približno 1700 kontejnerji in 1500 ton nafte potopil okrog 4000 m globoko (morda med pripravo tudi tega dela za vleko).
Zadnji del v času, ko je kak teden ležal na površini
http://www.maritime-executive.com/article/Update-Tow-Operation-for-Destroyed-MOL-Comfort-Commences-2013-06-26/
Pred potopitvijo so opazili oljni film na gladini, ne pa večjega puščanja nafte.
Potopitev zadnjega dela v kratkem času - glej čas na slikah:
Šest sestrskih ladij istega tipa, ki jih upravlja MOL in katerih ena je na tej sliki, naj bi podrobno pregledali in ojačili - o tem v naslednjem prispevku
Tule se forumu spet 'fuzla' s 'forbidden'
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Prvi del na vleki...
Na povezavi pod to sliko je tudi poročilo iz časa pred potopitvijo zadnjega konca - zaznano je bilo vdiranje vode v prostor za tovor zadnjega dela in močno zibanje v nemirnem morju.
Vremenska slika s te povezave - veter na 10m v vozlih 27.06.2013 (monsun).
Nam se teh trideset vozlov - ko smo navajeni burje, ki zna potegniti 30m/s in več, ne le 30 kn - ne zdi nekaj tako groznega; ampak razlika je verjetno v razdalji, na kateri ima veter prostor, da lahko dvigne valove - podobno kot jih na Jadranu Jugo.
Taka je bila, ko je bila še cela
http://www.fleetmon.com/en/vessels/Mol_Comfort_36855/photos/381235?fancybox
Ojačitev trupov sesterskih ladij
Jasno mi je, da to obljubljajo za 6 ladij iste vrste, ki jih upravlja MOL, ni pa mi jasno, kako naj bi to sčarali.
Vprašanja, na katera za zdaj še ni odgovorov, so:
Tu je nekoliko bolje videti deformacije okrog preloma - na povezavi pod sliko je pa še en 'vozni red dogodkov'.
http://www.torontosun.com/2013/06/29/container-shipping-industry-keep-tabs-on-mol-comfort
Ladjo so naredili v eni izmed ladjedelnic z boljšim renomejem na svetu - in upravljal in vzdrževal naj bi jo resen ladjar - in če se lahko zgodi tej, kaj se šele lahko zgodi starejšim, slabše vzdrževanim in narejenim ladjam?
Moje osebno mnenje je, da bi bilo posebej treba dati pod drobnogled programsko opremo za načrtovanje takih ladij in predpostavke, na katerih stoje njeni izračuni.
Logistični problemi globalnega gospodarstva
Zniževanje stroškov z globalnim gospodarstvom vsebuje kup trikov, ki so povezani med sabo podobno kot hišica iz kart. Eden med njimi je 'sistem' Just in Time - torej dobava v trenutku, ko je stvar potrebna, saj se s tem izogneš tako sredstvom za skladišča in zadeve na zalogi v njih.
Problem je, da če zalog nimaš in dobava izpade, se izdelava brez potrebnih sestavnih delov ustavi. Ta ladja je vozila dele za vozila in še marsikaj drugega - in pomanjkanje delov bo verjetno zaustavilo izdelavo marsičesa. Mogoče je, da so prav Just in Time roki poslali to ladjo skozi monsun, ki mu z bremenom, ki ga je nosila, ni bila kos.
Po tem, ko zadnji del ladje manjka (4000 m globoko) se lahko zgodi, da tudi ne bo čisto lahko v celoti ugotoviti, kaj se je pravzaprav zgodilo, in brez tega ne bo lahko zanesljivo odpraviti težave v ostalih ladjah tega tipa in v načrtih za še večje kontejnerske ladje, ki so jih začeli ali šele nameravali začeti graditi.
Globalno gospodarstvo z JIT strategijo pa brez zanesljivega transporta tudi po morju tako kot je bilo zamišljeno najbrž ne obstane.
Edit:
Danes naletel na info, da je na prvem delu med vlečenjem izbruhnil požar in se je - mislim 11. naslednji mesec na koncu tudi prvi del potopil.
Na povezavi pod to sliko je tudi poročilo iz časa pred potopitvijo zadnjega konca - zaznano je bilo vdiranje vode v prostor za tovor zadnjega dela in močno zibanje v nemirnem morju.
Vremenska slika s te povezave - veter na 10m v vozlih 27.06.2013 (monsun).
SW Monsoon forces 5-7 with 3-5 meter waves prevailing.
Nam se teh trideset vozlov - ko smo navajeni burje, ki zna potegniti 30m/s in več, ne le 30 kn - ne zdi nekaj tako groznega; ampak razlika je verjetno v razdalji, na kateri ima veter prostor, da lahko dvigne valove - podobno kot jih na Jadranu Jugo.
Taka je bila, ko je bila še cela
http://www.fleetmon.com/en/vessels/Mol_Comfort_36855/photos/381235?fancybox
Ojačitev trupov sesterskih ladij
Jasno mi je, da to obljubljajo za 6 ladij iste vrste, ki jih upravlja MOL, ni pa mi jasno, kako naj bi to sčarali.
Vprašanja, na katera za zdaj še ni odgovorov, so:
- Vreme?
Zvari?
Skupek nesrečnih naključij?
Val stoletja?
Vse skupaj?
Tu je nekoliko bolje videti deformacije okrog preloma - na povezavi pod sliko je pa še en 'vozni red dogodkov'.
http://www.torontosun.com/2013/06/29/container-shipping-industry-keep-tabs-on-mol-comfort
Ladjo so naredili v eni izmed ladjedelnic z boljšim renomejem na svetu - in upravljal in vzdrževal naj bi jo resen ladjar - in če se lahko zgodi tej, kaj se šele lahko zgodi starejšim, slabše vzdrževanim in narejenim ladjam?
Moje osebno mnenje je, da bi bilo posebej treba dati pod drobnogled programsko opremo za načrtovanje takih ladij in predpostavke, na katerih stoje njeni izračuni.
Logistični problemi globalnega gospodarstva
Zniževanje stroškov z globalnim gospodarstvom vsebuje kup trikov, ki so povezani med sabo podobno kot hišica iz kart. Eden med njimi je 'sistem' Just in Time - torej dobava v trenutku, ko je stvar potrebna, saj se s tem izogneš tako sredstvom za skladišča in zadeve na zalogi v njih.
Problem je, da če zalog nimaš in dobava izpade, se izdelava brez potrebnih sestavnih delov ustavi. Ta ladja je vozila dele za vozila in še marsikaj drugega - in pomanjkanje delov bo verjetno zaustavilo izdelavo marsičesa. Mogoče je, da so prav Just in Time roki poslali to ladjo skozi monsun, ki mu z bremenom, ki ga je nosila, ni bila kos.
Po tem, ko zadnji del ladje manjka (4000 m globoko) se lahko zgodi, da tudi ne bo čisto lahko v celoti ugotoviti, kaj se je pravzaprav zgodilo, in brez tega ne bo lahko zanesljivo odpraviti težave v ostalih ladjah tega tipa in v načrtih za še večje kontejnerske ladje, ki so jih začeli ali šele nameravali začeti graditi.
Globalno gospodarstvo z JIT strategijo pa brez zanesljivega transporta tudi po morju tako kot je bilo zamišljeno najbrž ne obstane.
Edit:
Danes naletel na info, da je na prvem delu med vlečenjem izbruhnil požar in se je - mislim 11. naslednji mesec na koncu tudi prvi del potopil.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

