potop čolna

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
primorc84
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: kras

potop čolna

OdgovorNapisal/-a primorc84 » Če Avg 20, 2015 10:54

Lep pozdrav

Sodelavec mi je pravil da se jim je potopil gliser kot sem razumel gre za elana 435 F, in sicer da je imel prjatu gor mašino 75. Pa mi ni blo lih jasno kako pride do tega, gor so bli v 5 in da jim je motor nekaj nagajal, ko so glisirali jim je spet ugasnu in seveda kljun v vodo ker pa so bili neki valovi od nekega gliserja, so jim valovi zalili kljun in čoln je bil poln vode v trenutku. Predvidevam da je bil čoln pre težak in preobremenjen kajti ti mali čolni majo omejitve glede moči predvsem zaradi teže.

Kaj so odprti čolni res tako občutljivi kajti nabavil sem solcio 450 in je odprt čoln kateri nima nobene pene med prekati pač ima zrak. Aja nesreča se je zgodila v okolici Krka nobenemu ni bilo hudega ampak vseeno lasntik je ostal brez svojega čolna in lih da se ti to zgodi nekje bolj proč od kopnega ti ni vseeno.

Kaj je pri takih čolnih bolje imet cerdo čez prednji del moj čoln je precej stabilen tudi nadvodni delj je precej visok. ampak vseeno mal se userješ ko slišiš take stvari.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4096
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Če Avg 20, 2015 11:07

Na elanu 435 je pomoje 75 konjev preveč. Če se ne motim je max 60, največ sem jih videl s 40 konji. Pet ljudi na takem čolnu + pretežak motor + valovi ?!

Verjetno je že v mirni vodi izgledalo tako, da bi vaški osel začel odkimavati in se prestopati če bi videl.

V navtiki velja zdrava pamet bolj kot papirji in denar.

Odprt čoln brez prekatov če bo na polno zajel bo šel dol. Ampak vseeno normalno obtežen in po zdravi pameti vožen 5.5m fisherman ne bo kar tako v enem šusu zajel toliko da bo šel na dno.

PS.: neka 15-20 m jahta, ki prišiba ima 5m stran tak krmni val, da je še za kakšnega 5m gumenjaka problem. Se pa ta val z razdaljo zelo hitro zmanjša in v takem primeru moraš bežat stran od kretena.
Nazadnje spremenil kasaudio, dne Če Avg 20, 2015 11:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
bladzo
Admiral
Prispevkov: 958
Pridružen: Ne Okt 26, 2008 21:45
Kraj: Lj-Portorož
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bladzo » Če Avg 20, 2015 11:09

Čoln je bil preobremenjen. Od motorja naprej....

Meni se to zgodi, ko "utujen" s prijatelji preobremenim tender in če prehitro spustim gas, ga potegne pod vodo... Ker gre za gumico ostane vse lepo nad vodo, mi pa smo malo mokri...
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Avg 20, 2015 11:34

bladzo napisal/-a:Čoln je bil preobremenjen. Od motorja naprej....

Alencijo bi rekel, da je še prešvoh motor :twisted:
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 701
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » Če Avg 20, 2015 11:37

kasaudio napisal/-a:PS.: neka 15-20 m jahta, ki prišiba ima 5m stran tak krmni val, da je še za kakšnega 5m gumenjaka problem. Se pa ta val z razdaljo zelo hitro zmanjša in v takem primeru moraš bežat stran od kretena.


Letos me je en tak kreten, sicer na manjši, cca. 10m jahtici, prehiteval na razdalji par 10 m. Seveda ni glisiral ampak je nekje pred mejo glisiranja ril po vodi. Ker me je prehiteval, bi val dobil direktno v krmo. Sem moral bežat proč, kot omenjaš. Nisem namreč želel preizkušat kako tak val zalije krmo male pasarice...
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Avg 20, 2015 11:38

navtik_borut napisal/-a:Seveda ni glisiral ampak je nekje pred mejo glisiranja ril po vodi.

Tak val je najhujši.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Če Avg 20, 2015 13:03

H2O napisal/-a:
navtik_borut napisal/-a:Seveda ni glisiral ampak je nekje pred mejo glisiranja ril po vodi.

Tak val je najhujši.



To se je neni zgodil pred dnevi pri Poreju, ko je gromozanski Janez ril po vodi in se peljal mimo mene na cca 15m, potem mimo Porerja pa proti Kvarnerju in pomojem Susku nabil ko zmešan...

Val je bi kar močan...

Janez je bil SI - Devotion II po imenu... če ga kdo pozna ali pa se prepozna naj ga pozdravi ali pa se pozdravi.. slednje v prenesenem pomenu.
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Avg 20, 2015 13:04

To ni bil Janez, ampak Frenk :wink:
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 701
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » Če Avg 20, 2015 13:23

Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Avg 20, 2015 13:27

Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2223
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

Re: potop čolna

OdgovorNapisal/-a Piki » Če Avg 20, 2015 13:35

primorc84 napisal/-a:Lep pozdrav

Sodelavec mi je pravil da se jim je potopil gliser kot sem razumel gre za elana 435 F, in sicer da je imel prjatu gor mašino 75. Pa mi ni blo lih jasno kako pride do tega, gor so bli v 5 in da jim je motor nekaj nagajal, ko so glisirali jim je spet ugasnu in seveda kljun v vodo ker pa so bili neki valovi od nekega gliserja, so jim valovi zalili kljun in čoln je bil poln vode v trenutku. Predvidevam da je bil čoln pre težak in preobremenjen kajti ti mali čolni majo omejitve glede moči predvsem zaradi teže.

Kaj so odprti čolni res tako občutljivi kajti nabavil sem solcio 450 in je odprt čoln kateri nima nobene pene med prekati pač ima zrak. Aja nesreča se je zgodila v okolici Krka nobenemu ni bilo hudega ampak vseeno lasntik je ostal brez svojega čolna in lih da se ti to zgodi nekje bolj proč od kopnega ti ni vseeno.

Kaj je pri takih čolnih bolje imet cerdo čez prednji del moj čoln je precej stabilen tudi nadvodni delj je precej visok. ampak vseeno mal se userješ ko slišiš take stvari.


Fisherman varijanta ima omejitev 40 KM, gliser pa 55 KM. Konkretno preobremenjeno, ne vem kdo mu je to registriral. Sam sem absolutno za upoštevanje največje moči motorja, podane s strani proizvajalca.
ELAN666
Kontraadmiral
Prispevkov: 312
Pridružen: Če Apr 02, 2015 17:42

ed

OdgovorNapisal/-a ELAN666 » Če Avg 20, 2015 13:38

a da bi ven poskakal pa ni varijante blo? Da pač razbremenijo čoln.........so se bal zmočit?
neprijetna zadeva no......
Uporabniški avatar
primorc84
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a primorc84 » Če Avg 20, 2015 14:42

vse skup se je tako hitro dogajalo da, ko so skočili nazaj na krmo se je vsa voda preselila k motorju s tem pa tudi teža.

Oj povejte kako pol v primeru ko vidiš velik val z premcem vanj al kako in z gasom ga rezat, sam zmeri lahko pride še drugi val .... govorim valovi od raznih velikih barkač ne od neurja če je neurje vem da je bolje počakat na obali.
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Avg 20, 2015 14:45

Na val je najbolje plut pod kotom 45 stopinj. Pa ne z gasom, ker boš poletel :wink:
Uporabniški avatar
primorc84
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a primorc84 » Če Avg 20, 2015 14:53

kaj ni manj nagibanja če greš z premcem v valj kot pa da te potem val prime v bok.
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov