Varnost in nevarnost na morju (vreme)

Dodajte kraje in zanimivosti, ki jih je vredno obiskati. Opišite vaše "rute", sidrišča in restavracije...

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en

Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

Varnost in nevarnost na morju (vreme)

OdgovorNapisal/-a luftar » Sr Maj 21, 2008 04:52

Debata se je začela v rubriki o jadrnicah in debati o jadrnici McGregor. Ker se ej razvilo v smer nevarnosti na morju, sem razdelil v novo temo.

LP, admin



S to jadrnico si ne bi upal v 9 buforjih čez Kvarner. :wink:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 21, 2008 10:02

Hehehe, Luftar, to pa verjamem. Ampak pri devetki si jaz z marsičem ne bi upal čez Kvarner. No sem pa pred tremi dnevi počel natančno to, kar pravim da ne bi. Bil sem poslednji mohikanec v Kvarnerju, po močnem jugu, morje je bilo po moji oceni med 4 in 5, po poslušanju poročil naslednje jutro pa naj bi bilo kar 5 do 6, ura pozna, ko sem bil malo čez polovico se je začel delati mrak in potem sem se z muko privlekel do Unij... Ne bi več ponovil...

No še malo o tehniki. Barka dolga 9.50 čez vse, dva diesel motorja, glisersko dno, hardtop... No rešil me je edino hardtop, čez katerega se je redno prelivalo 10 do 20 cm debeline vode... Hitros po GPS okrog 12 do 15 vozlov, 100% flapi, noge dvignjene za odtenek. Na vsakem valu popuščanje in dodajanje plina, vedno paziti, da vrtljaji ne padejo pod 2200, kajti tam odpove turbina in izgine navor motorjev. Če se ti zgodi to, rabiš cca. 1 do 2 sekundi, da turbine spet primejo, kar pa je lahko usodno... Še enkrat pravim, ne bi ponovil... Sem pa pri vsem tem pridobil zaupanje v barko! :D

LP
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Maj 21, 2008 11:54

Me veseli, da ti je uspelo, ker so to zelo slabi pogoji. Kot smo napisali ze drugje na forumu, je vcasih bolje pocakati, kakor pa z glavo skozi zid. No razen ko moras! Za 9Bf pa raje ne bi izgubljal besed, ker koncni cilj je zdrav in cel prispeti na cilj z celo barko. Kdor se bo igral avanturista po extremnih pogojih, bo imel zelo drag in poucen tecaj o varnosti na morju, seveda, ce mu uspe barko pripeljati na cilj. To si lahko dovolijo samo dobro zavarovani in izkuseni lastniki bark, in se to le ce druzine ni zraven. Ne verjamem, da bo se katera punca ali zena z druzino odlocila za naslednji dopust na barki po sprehodu cez Kvarner v 9Bf. Pa brez zezanja, dopust naj bi bil prijeten, kakor tudi bivanje na morju. Ce se zelite preizkusiti v extremnih pogojih vam priporocam Sidney- Hobart ali kaj podobnega. Sam sem 20 zim prezivel na severnem Atlantiku in sem se nagledal odprtih zlomov in razbitih glav. Danasnje barke in jahte niso grajene za take pogoje ne glede na zagotovila prodajalca. Admin, ne vem ce lahko nadaljujemo z to temo tukaj ali jo odpremo na novo v Varnost na morju, vendar posebni pogoji zahtevajo posebno pripravo plovila. Ali je ze kdo razmisljal o vsedlinah v tanku (ker gorivo, ki ga tankamo ni vedno cisto) in rezervnih oz. svezih filtrih za gorivo pred odhodom na daljso pot v slabem vremenu? Ko se barka sunkovito premika se namrec vsa vsedlina temeljito premesa in lahko se zgodi, da se filtri zamasijo in motor ugasne in potem....? :shock:
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Sr Maj 21, 2008 12:50

Ja, tale Kvarner :!: S kolegom sva ga doživela ob preobratu močnega juga v orkansko burjo, mrtvo morje :x Pol pa nama je odneslo še bajbot, da sva ga uro in pol lovila. Prišla do njega, reful, pa je spet letel 20m po zraku. Ampak sva vztrajna ribiča in sva pofišala. Sreča, da sva bila 45ft jadrnico. z motornjakom ne bi upal :oops:
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Maj 21, 2008 16:14

9Bf, ne verjamem. Morje 5-6 zelo pogojno.
Če je vsaj del tega res, ti iskreno verjamem, da niti z motornim plovilom niti z jadrnico tega ne bi ponovil.
Nazaj k temi:
McGregor se mi zdi zanimiva kombinacija. Bi pa rad sporbal preden komentiram kaj več.
Sicer sem jadralec ampak mi je všeč vsakršna oblika plovbe.
Npr. kolega, ki ima čarter firmo, mi pripoveduje, da gosti jadrnice po enem tednu "jadranja" pripeljejo nazaj z enako zloženimi jadri, kot so bila pri prevzemu. Torej ves čas motorirajo. Ampak še vedo se imajo za jadralce. Pravijo, da je enkrat premalo vetra, drugič preveč, tako da razumem zakaj nekdo skuša najti tržno nišo s kombiniranimi plovili.
Je pa bilo zanimivo enkrat, ko je pri Rovinju mimo mene švignilo nekaj z jamborom. Opala mi vilica!
Uživajte na morju, pa četudi na napihljivi blazini.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 21, 2008 18:50

Hja Marchi, žal je čisto vse res... No vetra ni bilo za 9Bf ampak morje pa petica garantirano.
Pa ne mislit, da je to sranje bilo samo v zloglasnem Kvarneru. Močan jugo je 2 dni dvigal valove v celem Jadranu, še posebej pa severno od Zadra.
Mogoče moram še malo obrazložiti, kako se je vse skupaj pripetilo, kajti v tako zagotovo ne bi rinil... Ob Istrski zahodni obali sem z obilico poskakovanja prispel do Kamenjaka. Seveda sem hotel videti, kaj je še na uni strani rta in se tako, res sem bedak, odpravil skozi ozek prehod, med rtom in otočkom Fenoliga. Kdor je že kdaj plul tod mimo po malo močnejšem jugu ve, da se val ZELO dvigne, saj je voda tam globoka vsega 3 do 5 metrov... No k sreči je plitvina zelo kratka in po štirih orjaških skokih pri hitrosti cca. 12 vozlov sem bil spet na večji globini, kjer je normalen val. Ura je bila okrog 2 popoldne in z velikim olajšanjem sem zavil proti Premanturi in takoj v drugo levo uvalo na Kamenjaku. Če me spomin ne vara je to Portić... In tam sem lepo odprl pivce in v morju gladkem kot ogledalo prebral celotno Burzo nautike, ki sem jo dopoldne kupil v Novigradu. In ob šestih je začel veter popuščati. Ob sedmih se jaz "brihtol" odločim, da si želim poštene večerje v Malem Lošinju in ne konzerve v samotni uvali na Kamenjaku... Vendar večerja mi ni bila usojena. In se odločim iti na vhod v zaliv pogledati kako izgleda. Ugotovitev je bila, da je val še visok, vendar z malo poskakovanja, sem lahko do teme v Malem Lošinju. Pri hitrosti nisem pretiraval in ob močnem zalivanju preko strehe plul z cca. 18 do 20 vozli. Odlično! Nekje do tretine poti proti Unijam... Tam pa je val zopet astronomsko narasel. In začela se je prej opisana odisejada pri morju 5... Kot sem že prej napisal, sem se do mraka le nekako prebil pred Unije, kjer sem hitrost za tistih nekaj 100 metrov v zavetrju z veseljem dvignil na 30 KN. Z veseljem sem odprl ta isto konzervo, ki mi na Kamenjaku sploh ni dišala. :D
Ta isti dan, ko je mene napadal jugo, jaz pa njega, je naš član Gobbi izplul iz portoroške marine s popolnoma novim Atlantisom 425. Barka od skoraj 14 metrov in 11 ton. Do Novigrad-a je dečko PAMETNO premislil in raje odšel v marino...

Kot pravi Nemo. Na morju bodite vedno pripravljeni. Sranje je lahko hitro tu. Smeti v rezervoarju so v slabem vremenu res velik problem in ne boste prvi, ki bi mu odpovedal motor samo zaradi tega. No moja barka na tem "brezpametnem podvigu" je bila k sreči skoraj nova z le 40 narejenimi urami. Ravno prav preizkušeno, vendar še vedno novo, ki po tehnični plati načelno redko pušča na cedilu...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Maj 21, 2008 19:49

Saj ti je kar za verjet, ampak 9Bf pa še vedno ostaja neverjetnih 9.
Poznam kamenjak in kamenčke okoli njega. Že v zmernem maestralu so tam tokovi neverjetni in pred leti smo reševali plavalca, ki se je odločil plavati od Kršin (W rt kamenjaka) do Fenolige. Pobrali smo ga pa pribl. pol milje južno od rta, kjer je že bogatih 40m, izmučenega. Vse se je dobro končalo.
Ja Portič je prav lep zalivček in hkrati potrjuješ pravilo, da se o nadaljnji plovbi ni pametno odločati v mirnem zalivu ali celo za šankom. Treba je preveriti v živo in sprejeti zelo pogumno odločitev "Obrni in ne rini dalje!".
Tudi jaz imam podobno izkušnjo čez Kvarner, ko smo na M Lošinju že dva dni pametno čakali, da orkanska burja oslabi, tretji dan pa smo nestrpno krenili čez, ob 5 uri zjutraj, ker se nam je mudilo. Ob 5h zjutraj še tako dobronamerna burja ne bo prenehala ampak se takrat še okrepi. Nekako smo se prešvercali do Unij, kjer pa izza W svetilnika, Unijske pečine ustvarijo krasen vetrovni kanal, tako da je reful postavil jadro vse do vode, mi pa smo stali pokonci (90° na vodo) in samo sreča je hotela, da nismo popadali v vodo. To se je vse dogajalo na 7m 25 let stari jadrnici z neizkušeno posadko. Norci!!!
Ampak izkušnja je dragocena.
Uporabniški avatar
Novinec
Admiral
Prispevkov: 2569
Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
Kraj: Sailing on the world
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Novinec » Sr Maj 21, 2008 21:14

Fantje vsa čast, če že moram, potem grem,.... za morje 5 ali več, pa raje počakam, se mi ne da plavat, čeprav sem se že sam vozil na cca 4-5 in prosil Onega zgoraj naj me ne zajebava več in bom naredil vse kar hoče.
Zanima pa me tisto s tankom za gorivo. Imam novo barko in verjetno še nimam usedlin. Toda dobro se je pripravit tudi na to. Če priznam, niti pomislil nisem na kaj takšnega. Torej kaj storiti v tem primeru, da ne obtičimo na razburkanem morju, pa kot pravi Nemo z ženo??? Pa živega me poje, pol pa še 33-tko vtakne v mojo r..!?
Še en dokaz več, kako pameten in dobrodošel je ta forum!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 21, 2008 21:37

Na manjših gliserjih ni problemov z usedlinami, saj barka neprestano skače in ni potrebno čakati na kakšno posebno neurje. So pa problemi lahko na večjih barkah, kjer po normalno vzvalovanem morju pluješ povsem mirno in se gorivo premeša le enkrat letno, ko naletiš na kakšno večje sranje... Ni treba s tega ravno zganjati panike, je pa možno.
Nek prijatelj od prijatelja je sam zdravnik specialist. In ko smo se pogovarjali kako dohtarji zdravijo nas, je možakar rekel: "Veš kako je? Mi dohtarji pozdravimo natančno toliko ljudi, kot jih ubije strela!" No potem pa razmišljaj... Ni ravno pogosto, je pa možno. :wink:

LP
francelj
Admiral
Prispevkov: 1097
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Maj 21, 2008 21:44

Ej čakaj, tale tvoj dohtar je bil pa depresiven ali pa se ukvarja s kako zelo zoprno boleznijo. :?

Je bila barka čez Kvarner lepotica iz tvojega razstavnega prostora na Internautici?


LP Francelj
Uporabniški avatar
Novinec
Admiral
Prispevkov: 2569
Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
Kraj: Sailing on the world
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Novinec » Sr Maj 21, 2008 21:52

Če ni tako hudo bomo že preživeli. Če sem vodo v tanku preživel na Baylineryu potem bom tudi kako smet.
Ta dohter Admin, pa mislim da je "specialist" veterine, če jih ne more več pozdraviti? No to bo za drugo temo.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Sr Maj 21, 2008 22:16

Novinec napisal/-a:Fantje vsa čast, če že moram, potem grem,.... za morje 5 ali več, pa raje počakam, se mi ne da plavat, čeprav sem se že sam vozil na cca 4-5 in prosil Onega zgoraj naj me ne zajebava več in bom naredil vse kar hoče.
Zanima pa me tisto s tankom za gorivo. Imam novo barko in verjetno še nimam usedlin. Toda dobro se je pripravit tudi na to. Če priznam, niti pomislil nisem na kaj takšnega. Torej kaj storiti v tem primeru, da ne obtičimo na razburkanem morju, pa kot pravi Nemo z ženo??? Pa živega me poje, pol pa še 33-tko vtakne v mojo r..!?
Še en dokaz več, kako pameten in dobrodošel je ta forum!

Na morju boš na črpalkah tankal 99% svinjarije in 1% nafte :twisted: plošno so hrvati (INA) poznani po slabi kvaliteti nafte. Zato se v rezervoarju nabere svinjarija. Ker jadrnica ravno ne poskakuje po morju, te svinjarije ne "občutiš", v viharnem morju pa se ta umazanija le dvigne in posrka do filtra. Možna rešitev (pa ne 100%): nikoli minimalna količina nafte v rezervoarju (vsaj pol), redno menjevanje filtra za gotivo (raje večkrat, kot premalo) in vgraditev predfiltra (steklenička z finim sitom), kjer lahko vsaj delno ugotovimo, kdaj bo teh usedlin preveč. Pa seveda čiščenje tanka vsakih par let (umazano delo :roll: ).
Na jadrnici se ne boj, izvlečeš, tudi samo pol metra jadra, pa se boš v takšnih razmerah že premikal :idea:
Motornjak pa je že kriza, če te doleti okvara motorja. Celo ketno v vodo in čakaj ter upaj, kdaj se bo sidro zataknilo (če si seveda blizu obale).
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 21, 2008 22:32

Ja Francelj tista barka s sejma je bila ja.

Glede dohtarja je pa tako. Jst se na medicino res ne spoznam, sem pač bolj tehnični tip, čeprav je medicina tudi tehnična. Pač namesto motrja "šraufaš" človeka... :D No ta dohtar je to povedal karikirano, samo mogoče je pa res nekaj na tem. Načelno ne zdravijo, le lajšajo in podaljšujejo življenje, vmes pa se telo na naraven način bori. Ah ne, saj vem, brez kirurgov zagotovo ne bi šlo. Je kdo tukaj dohtar? Je mogoče Zobar zobozdravnik?

LP
francelj
Admiral
Prispevkov: 1097
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Maj 21, 2008 23:16

Admin,

Saj je nakaj podobnosti s servisiranjem bark. Če gre kaj narobe, je pametno poseči vmes in preprečiti nadaljne okvare. Včasih je treba kak del zamenjati (v medicini je posameznih delov zelo veliko in niso standardni, se pravi, skoraj nič ne paše iz enega posameznega primerka v drugega :wink: ), v negoled pa res ne gre. Kot pri barkah. Če je odslužil npr. trup in ima veliko luknjo, se menda nihče ne odloči za popravilo sidrnega vinča. Se pa morda res nobena barka sama ne popravi, pri ljudeh to včasih, do neke mere gre.

Sploh pa, nekaj časa mi je bilo žal, da sem zapustil strojni faks, kamor sem se pred khmm... leti najprej vpisal, zdaj pa sem se že sprijaznil s svojim poslom :wink:


LP Francelj
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Če Avg 14, 2008 21:17

Jaz se z jadrnico vsekakor ne bi upal motorirati v velikih valovih in vetru. Zato pa imamo jadra. Da pa sem plul v 9 bf čez kvarner, imam priče in po svoji želji nikakor ne bil v takem plul. Napoved je bila 5 bf, zvečer pojačanje pa je vse prehitelo. Morda bom enkrat napisal članek o tem dogodku. :wink:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov