Kardansko razmišljanje
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Kardansko razmišljanje
Imam nov (2020) motor Volvo Penta 5.7 GS (vplinjač), lansko leto sem ga vgradil saj so bile s prejšnjim po generalkah (dveh) nonstop težave. Po 5 urah dela motorja v 2020 pa je nekaj počilo, zlomil se je vezni člen med obemi križi v gibljivem delu kardana. Seveda je potrgalo vezni meh, razbilo del gimbala... Čoln sem parkiral za sezono 2020 in ga urejal za sezono 2021.
Vezni člen smo zamenjali z drugim, preizkušen in zaupanja vreden mojster mi je vgradil oba nova križa; dobavil ju je prav tako preizkušen in zaupanja vreden dobavitelj. Uspel sem narediti še cca. 10 ur in ravno na poti na ruto se mi ob zavijanju v Balvanido zgodi podoben hrup. Ni bil tako silovit kot pri polnem glisiranju, še vedno pa je konkretno ropotalo, sploh če si kaj zavil in neglede na to ali je bilo v brzini ali ne. Šlep v Lošinj, barko na suho, odpremo in en konec iz enega križa se je snel, zlomil ali odkajlal. Pač bo treba zamenjati križ in meh, dobimo križ, dobimo prešo, uredimo, sestavimo in gremo uživat v Pogano, potem na Olib in vračanje v Istro cca. 5 ur plovbe.
Po uspešnem povratku v matično luko pa kardan spet tolče, sicer ne tako, da bi bilo kaj odlomljeno, ampak kot da kaj drgne ob nekaj, melje, ropota... Razočaranja ne morem skriti in ne vem še kaj bi bilo vse dokler spet ne razdrem... razmišljanje pa mi seveda ne da miru.
Torej kaj bi lahko botrovalo temu, da se križi kardana dvakrat "pokvarijo" v cca. 5-10 urah delovanja?
Nekaj po moje napačnih izjav, ki sem jih dobil ob premnogih kozarčkih na popotovanju:
-"nije dobro napravljeno"-mojster preizkušen, pa še sam sem pregledal
-"nije dobar material"-dobavitelj zanesljiv, prodal že tisoče križev pa nobene reklamacije
-"potrebno je centrirati..:" Volvo penta se "centrira" tako, da vstaviš "špur štango", ko premikaš ali vstavljaš motor in ta mora iti lepo in ravno v motor, če ne gre potem to ni v centru. Glede na pogosta snemanja in vstavljanja pete lahko zagotovim, da gre lepo in to naj bi pomenilo, da je v centru?
-"nekaj je narobe s peto"-kaj bi bilo narobe s peto če glisiraš 22kn brez težav, če barka doseže polno hitrost pri WOT, če deluje vse tiptop seveda dokler se ne odlomi, pokvari...
Edina doslej realna varianta se mi zdi, da luknje v katere se vpne križ, tako na delu kardana v peti, kot na samem kardanu in vmesnem členu niso popolni krogi in se zato križ sname; če pa je še kakšna ideja kam usmerim razmišljanje, dokler v nekaj dneh ne razdrem bom pa zelo vesel?
Vezni člen smo zamenjali z drugim, preizkušen in zaupanja vreden mojster mi je vgradil oba nova križa; dobavil ju je prav tako preizkušen in zaupanja vreden dobavitelj. Uspel sem narediti še cca. 10 ur in ravno na poti na ruto se mi ob zavijanju v Balvanido zgodi podoben hrup. Ni bil tako silovit kot pri polnem glisiranju, še vedno pa je konkretno ropotalo, sploh če si kaj zavil in neglede na to ali je bilo v brzini ali ne. Šlep v Lošinj, barko na suho, odpremo in en konec iz enega križa se je snel, zlomil ali odkajlal. Pač bo treba zamenjati križ in meh, dobimo križ, dobimo prešo, uredimo, sestavimo in gremo uživat v Pogano, potem na Olib in vračanje v Istro cca. 5 ur plovbe.
Po uspešnem povratku v matično luko pa kardan spet tolče, sicer ne tako, da bi bilo kaj odlomljeno, ampak kot da kaj drgne ob nekaj, melje, ropota... Razočaranja ne morem skriti in ne vem še kaj bi bilo vse dokler spet ne razdrem... razmišljanje pa mi seveda ne da miru.
Torej kaj bi lahko botrovalo temu, da se križi kardana dvakrat "pokvarijo" v cca. 5-10 urah delovanja?
Nekaj po moje napačnih izjav, ki sem jih dobil ob premnogih kozarčkih na popotovanju:
-"nije dobro napravljeno"-mojster preizkušen, pa še sam sem pregledal
-"nije dobar material"-dobavitelj zanesljiv, prodal že tisoče križev pa nobene reklamacije
-"potrebno je centrirati..:" Volvo penta se "centrira" tako, da vstaviš "špur štango", ko premikaš ali vstavljaš motor in ta mora iti lepo in ravno v motor, če ne gre potem to ni v centru. Glede na pogosta snemanja in vstavljanja pete lahko zagotovim, da gre lepo in to naj bi pomenilo, da je v centru?
-"nekaj je narobe s peto"-kaj bi bilo narobe s peto če glisiraš 22kn brez težav, če barka doseže polno hitrost pri WOT, če deluje vse tiptop seveda dokler se ne odlomi, pokvari...
Edina doslej realna varianta se mi zdi, da luknje v katere se vpne križ, tako na delu kardana v peti, kot na samem kardanu in vmesnem členu niso popolni krogi in se zato križ sname; če pa je še kakšna ideja kam usmerim razmišljanje, dokler v nekaj dneh ne razdrem bom pa zelo vesel?
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
No. 1 napisal/-a:Torej kaj bi lahko botrovalo temu, da se križi kardana dvakrat "pokvarijo" v cca. 5-10 urah delovanja?
Tex bi reku, da si baksuz
Re: Kardansko razmišljanje
Samo dve črke me ločita od luksuzH2O napisal/-a:Tex bi reku, da si baksuz
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
Zdej veš, zakaj je barka luksuz
Ker tolk dela, zajebancije in stroškov, kot jih je z barko si ne more vsak špogat
Ker tolk dela, zajebancije in stroškov, kot jih je z barko si ne more vsak špogat
Re: Kardansko razmišljanje
pred davnimi leti sem delal kot mehanik na strojih za obdelavo pločevine ki so imeli kardanski prenos vse nastavitve smo opravili z merilno uro dovoljena odstopanja so bila min,sem pozabil ker je minilo veliko let vendar so se odstopanja spreminjala glede na temperaturo ležajev in osi zato je moral stroj pred končno potrditvijo delovat 24 h v polnem režimu vendar smo meritve zmeraj zaceli ko so imeli ležaji v sistemu vsaj 60 stopinj običajno je to bilo po cca 4 urah delovanja.
kaj se zgodi ko so ležaji vroči in polno obremenjeni os se raztegne in vse postane preveliko možno je da potrebuješ več lufta ali kot je pri kmetijskih strojih kardane z veliko toleranco pri raztezanju,oz prilagodljivo dolžino,lahko da je sistem preveč natančen in se pri polni obremenitvi in višji temperaturi obnaša drugače,in zato pride do napake oz okvare
kaj se zgodi ko so ležaji vroči in polno obremenjeni os se raztegne in vse postane preveliko možno je da potrebuješ več lufta ali kot je pri kmetijskih strojih kardane z veliko toleranco pri raztezanju,oz prilagodljivo dolžino,lahko da je sistem preveč natančen in se pri polni obremenitvi in višji temperaturi obnaša drugače,in zato pride do napake oz okvare
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Kardansko razmišljanje
Mogoče katera od gredi ni ravna glede na to kaj se je dogajalo in kardan opleta in ga zlomi.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4345
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Kardansko razmišljanje
Možno je tudi, da je kardanska os od prvega križa do motorja zvita in toliko otresa, da od tresljajev vrže ven zatič križa, kar posledično zleze ven tudi šalčka križa. Nosilec obeh križev je sigurno bp., ker če bi bilo z njim kaj narobe, se križi nebi točno nalegali, ko spajaš(prešaš) križe s šalčkami. Itak bo treba spet sneti kardan in ga dati v stružnico in na urco, da se vidi, če kaj opleta. Čisto možno je, da je pri prejšnem (lanskem) lomu, raniralo tudi os.
mašinfirer
Re: Kardansko razmišljanje
habibi Vll napisal/-a:Možno je tudi, da je kardanska os od prvega križa do motorja zvita in toliko otresa, da od tresljajev vrže ven zatič križa, kar posledično zleze ven tudi šalčka križa. Nosilec obeh križev je sigurno bp., ker če bi bilo z njim kaj narobe, se križi nebi točno nalegali, ko spajaš(prešaš) križe s šalčkami. Itak bo treba spet sneti kardan in ga dati v stružnico in na urco, da se vidi, če kaj opleta. Čisto možno je, da je pri prejšnem (lanskem) lomu, raniralo tudi os.
A misliš, da če zamenjam cel kardan z novim, kjer bodo novi križi in vse do pete tiptop, da nima kaj biti v peti, da bi to "povzročalo"?
Mogoče ga za firbca dam na urco, sam nimam stružnice, urce ...
Wellcraft 2600 Martinique
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4345
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Kardansko razmišljanje
Treba bi bilo peto sneti, zgornji pokrov pete(4 vijaki)odpret, odvit sredinsko matico na zobniku, ki gre proti kardanu in izvleči kardan. Pol pa en križ sneti in ti ostane le kardanska os, ki se jo lahko da na urco in zmeri če opleta. Menjalnik v peti nima upliva na križe, kardan je pred menjalnikom močno uležajen in ne more otresat.
mašinfirer
Re: Kardansko razmišljanje
habibi Vll napisal/-a:Treba bi bilo peto sneti, zgornji pokrov pete(4 vijaki)odpret, odvit sredinsko matico na zobniku, ki gre proti kardanu in izvleči kardan. Pol pa en križ sneti in ti ostane le kardanska os, ki se jo lahko da na urco in zmeri če opleta. Menjalnik v peti nima upliva na križe, kardan je pred menjalnikom močno uležajen in ne more otresat.
Bom snel, mi to lahko zmeri vsak šlosar al morm to v LJ nesti?
Sicer če opleta potem je rešitev nova os ali pa cel kardan z ležaji vred... bolj se mi gre, da se nebi ponovilo še z novim kardanom v celoti-se pravi cela "štanga" do zobnika, ki ga drži vijak in gre potem na menjalnik bo nova, ampak tuhtam če bi še kaj lahko bilo težava-jih pač kličem nonstop
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
ponavadi oz jaz imam zmeraj tezave ce kaj naredim na pol in na hitro vzemi si več časa in bo prav narejeno in tako boš prihranil največ časa,
Re: Kardansko razmišljanje
Problem je v temu, da vsakič naredim-o ornk, pedantno in očitno je vsakič nekaj skritega. Križev so vsi pomenjali že tono, pa se nihče ne spomni ponovitve... torej je še nekaj skritega-to je težava, da najdemo kaj je ta skrit hudič.
Wellcraft 2600 Martinique
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4345
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Kardansko razmišljanje
Jaz drugega ne vidim kot kardanska os, ki jo je očitno fasala pri lanskem lomu. Bi pa to ta staro obvezno dal preverit, da dobiš osebno potrditev. ker če ti je dvakrat naredilo isto, zmeče ven varovalke križa in nato šalčko zrine ven, je lahko le opletanje osovine. saj pravim, prej je treba dobit potrditev. Katerikoli strojnik lahko to preveri, na stružnici in uri.
mašinfirer
Re: Kardansko razmišljanje
A olje moram spustit tut za samo tisti zgornji del odpret? Je ravno spodnji rob v nivoju tiste luknje za nivo preverit preden s palčko na vrhu preveriš, pa če peto nagnem pravilno se mi zdi, da si to prihranim?
Wellcraft 2600 Martinique
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4345
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Kdo je na strani
Po forumu brska: mVolk in 4 gosti
