Vprašanje za strojnike!

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 627
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a snwl » Pe Sep 26, 2025 18:00

Long story short. :-) V začetku leta 2019 sem vgradil RF izpušno koleno na motor MD2040D. Pred vgradnjo sem kontaktiral prodajalca www.part4engine.com (UK) in mi je zagotovil, da ima koleno iz katerega je zlitina podoben potencial kot izmenjevalec in ne more priti do nikakršne galvanike. OK. Zadnjič pa sem malo potipal koleno na spodnji strani med izmenjevalcem in kolenom in se nabira nekakšen oksid - kot sol. Matice s katerimi je privijačeno koleno so že malo okrogle in jih moram takrat, ko bom zadevo razdrl zamenjati. Kakšne matice izbrati? Klasične JEKLENE ali INOX 316? Ali pa je glede na RF koleno vse skupaj "oslova senca"? Vsi, ki ste vgradili RF kolena na motorje Volvo ali imate kakšne izkušnje s tem? Hvala za konstruktivne odgovore in predloge.

PS:
Mehanik v Puli (Marinič) mi je dejal, da je zadevo potrebno razdreti in pogledati ohišje izmenjevalca. Če ga požira bo motor počasi začel izgubljati antifriz. Potreben večji servis, pošiljanje ohišja v Zagreb na varjenje, rezkanje in nato ponovna montaža (upam, da ne bo tako hudo).
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1256
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a igorb » Pe Sep 26, 2025 18:12

po mojih izkušnjah (drago plačane) sicer res manjši motor zato je to bolj relativno, zmeraj pride do galvanike,vijake jeklene,razdri in poglej,aluminij zavari tudi kdo v Sloveniji, sicer je inox bolj občutljiv na galvanske tokove.
poglej tesnilo ker lahko so kristali tudi posušena sol.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Sep 27, 2025 09:09

Moj prijatelj Ivan je pred dobrimi 6 leti kupil novo jadrnico 41". Motor Volvo Penta se je v prvih 5 minutah plovbe vžgal in povzročil požar v strojnici popolnoma nove barke. Barko je le prepeljal od dvigala na svoj privez in nikoli prispel do tja!
Trajalo je eno leto, da so sodno zadevo uredili, saj se je identično zgodilo na istem tipu barke še štirim drugim lastnikom. Brez barke je bil več kot leto dni!! Še dobro, da ni bil edini, drugače bi ostal verjetno brez.

Sedaj po zgolj petih letih in ob rednih servisih, je moral zamenjati motor, ker ga je ravno okoli izpušnega kolektorja popolnoma prežrlo. Prav tako tudi v notranjosti. Vsi deli skupaj bi preko servisa znesli samo 1000€ manj kot stane nov motor, zato se je raje odločil za nakup novega.

Podobno kot navajaš se je na njem najprej pojavil soli podoben prah.
Kupite raje Yanmar ali še bolje Scam iz Viškovega boste imeli vsaj mir in relativno poceni dele.

Izmenjevalec izdelan v Scamu je na moji barki dal skozi že preko 5.000 delovnih ur in je še vedno kot nov. Izdelan je iz pravega brona in posebnih cevk CuNi, ki so primerne za navtiko. Velike firme pretirano šparajo in vgrajujejo v motorje cenene materiale. Nič jim ne pomeni kvaliteta ampak samo TRENUTEN zaslužek, ki pa je na dolgi rok poguben.
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1256
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a igorb » So Sep 27, 2025 12:05

"po moje" mora imeti vsak izmenjevalec žrtveno anodo,ker med materiali bo zmeraj nek galvanski tok,ozirona razlika potencialov,”isti" inox je malo tako,isti potencial je na istem delu čim je na ta del dodan en drugi del ki je iz ”istega“ material je …… tudi inox 316 je podvržen galvanskim tokovom,316 pomeni da je odporen na kemijo slano vodo,klor v bazenih,ipd ne pa da je odporen na galvanske tokove,med 0 baterije oz akumulatorja na motorju in nulo zemlje oz morja je neka razlika ki požre najprej anodo,potem ostalo,oz material najprej postane porozen in potem luknja.

za poroznost obstaja penetrant test enostavno za uporabo vkolikor je dostop lahek najprej očistiš z sprejem za čiščenje,potem pošpričaš z rdečim sredstvom,opereš in pospričaš z belim aktivatorjem vkolikor je material porozen
rdeče sredstvo pride na površino in opaziš rdeče madeže.

kar se tiče belega prahu,možno da je to sol ki pronica skozi porozen material ki se z toploto razširi in na površini voda izhlapi, ko je hladno tega ne vidiš ker se material skrči, test malo prahu na prst in jezik, in boš vedel kaj je.sol morje slano,sladko antifriz.

saj veš zakaj je Mesner osvojil toliko osemtisočakov,ker so avstrici dodajali antifriz v vino zaradi sladkorjev.

.
Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 627
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a snwl » So Sep 27, 2025 12:41

@Nikola - motor MD2040D je Perkins motor - Volvo je gor samo lepil svojo oznako motorja. Po moje pri 22 let stari "owner" barki in 2.200 delovnih ur ne greš menjati motorja. :-)
@igorb - ja res bi moral imeti vsak izmenjevalec žrtveno anoda. To funkcijo naj bi na motorju MD2040 opravljalo izpušno koleno. Ni kaj bo potrebno razdreti in pogledati celotno zadevo.
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1256
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a igorb » So Sep 27, 2025 20:51

snwl napisal/-a:@Nikola - motor MD2040D je Perkins motor - Volvo je gor samo lepil svojo oznako motorja. Po moje pri 22 let stari "owner" barki in 2.200 delovnih ur ne greš menjati motorja. :-)
@igorb - ja res bi moral imeti vsak izmenjevalec žrtveno anoda. To funkcijo naj bi na motorju MD2040 opravljalo izpušno koleno. Ni kaj bo potrebno razdreti in pogledati celotno zadevo.


ponavadi je anoda nekje na začetku ali koncu izmenjevalca na izpušnem kolenu nima smisla ker je škoda že narejena

na netu je slika https://www.shipoutletstore.com/en/volv ... ercoolers/
https://www.shipoutletstore.com/en/heat ... 81932.html

kjer je nad kvadratnim priklučkom brez vijakov na sliki, vijak ki je sumljivo podoben žrtveni anodi vendar ga ni v kosovnici na isti strani ni poskusi ga odvit in poglej kaj je
če je izmenjevalec litoželezen je anoda skoraj nepotrebna,v kosovnici piše da je “cast iron" ker je v bistvu odlitek enak materialu motorja in satovje je bron ki ga morje ne napada oz zanemarljivo,če je izmenjevalec aluminij brez anode ne gre
če funkcijo anode opravlja(skoraj nemogoče) izpušno koleno potem je to potrošni material,kot vidim je to majhen motor in tako koleno ti zvari skoraj vsak v bistvu sta tanjša cev (manjši premer) skozi katero gredo izpušni plini čez je navarjena debelejša cev (večji premer) in v debelejšo cev je privarjena tanjša(morje) ki je na koncu stisnjena da sprica po notranji in jo hladi,notranja cev ne sme biti iz inox ampak kotlovska cev.
prvi znak slabega oz poroznega je,da ti nekje manjka antifriz in nikjer ne pušča, ne dosti glih toliko da ne veš kje
beli prah po moje ti malo pušča neka gumica in kaplja na koleno ter se tam posuši,ker je skoraj nemogoče da postane
tak odlitek po 2000 urah porozen oz če je 20 let v morju je za preverit,vsekakor kupi vse gume in manikote in jih zamenjaj ker je velika verjetnost da so nekje gnili ali prepereli.

.

.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5354
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Sep 28, 2025 09:33

snwl napisal/-a:@Nikola - motor MD2040D je Perkins motor - Volvo je gor samo lepil svojo oznako motorja. Po moje pri 22 let stari "owner" barki in 2.200 delovnih ur ne greš menjati motorja. :-)
@igorb - ja res bi moral imeti vsak izmenjevalec žrtveno anoda. To funkcijo naj bi na motorju MD2040 opravljalo izpušno koleno. Ni kaj bo potrebno razdreti in pogledati celotno zadevo.

Sem NATANČNO opisal primer, ko je MORAL lastnik skoraj nove barke v zgolj 6 letih menjati DVA Volvo Penta MOTORJA!?? Prvi ni imel niti 5 minut drugi pa le nekaj sto delovnih ur! Mislim, da to ni normalno. :wink:

Poanta je v tem, da je kvaliteta na celi črti porazno padla in da ni kaj dosti upanja, da bo z novimi deli kaj boljše, trajnejše bolj odporno... prav nasprotno kar se sedaj dela je naravnost katastrofalne kvalitete. :evil:
Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 627
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a snwl » Ne Sep 28, 2025 12:02

Takšna je bila situacija kolen 2019 pred montažo. Glede na situacijo (1 slika) je naležna površina kolena, ki je priterjeno na izmenjevalec bila takrat v kar OK stanju. Če je izmenjevalec "Cast Iron" potem pričakujem podobno situacijo tudi sedaj. Če pa je neka "Al zlitina" bo pa potrebno malo več veselice. Poročam. :-)
Slika
Slika
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1256
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Vprašanje za strojnike!

OdgovorNapisal/-a igorb » Ne Sep 28, 2025 20:56

Glede na barvo pobrusene površine na prvi sliki je aluminij,
V tvoje dobro si zelim da bi se zmotil, sicer je to izpušno koleno in v ce je izmenjevalec jeklen odlitek je to res žrtveni element, glede na to da je na koncu je njegova žrtev zaman, slava mu
Poglej iz cesa je izmenjevalec daj na njega magnet če prime je ok
Ce ne prime je alu, ce prime je po moje no problem menjaš koleno
Oz žrtvuješ vojaka, če ne prime mislim da je cena na sliki
Vendar v obeh primerih je merilo antifriz če ne zmanjkuje je ok
Če pogledaš spodnje slike je na sliki kjer pise cast iron zabito z vodnim kamnon in hlajenje ni delalo ker voda ni mogla odtekat oz ko je pritekla na vroč auspuh je kristalizirala in počasi zaprla izhod. Na drugi sliki lepo vidiš dve cevi ki sta čisti.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta