- Mala šola za vse s propelerji za krmo
- Moč motorja je treba nekako spremeniti v gibanje barke. Tu vpliva vrsta, velikost in korak propelerja, pa višina in kot (trim...), pa ... Ne gre samo za gospodarnost, izgube in podobno, ampak tudi stabilnost, vodljivost in tako naprej. Tole kaže na temo, ki jo je s povezavo na en odličen pdf začel SR 290.
Optimalno glisiranje - trim pete (ali pet)
Trimanje pete - Clubmarine, AU
- Zelo dobra zgodba z začetkom - kot je večkrat napisal SR 290 - da je pred kakršnim koli začetkom nastavljanja trima, oziroma sploh pred izplovitvijo, potrebna pravilna razporeditev mase. In dobro ilustrirano, da tudi iz slik vidiš, kako je videti, kako je prav in kako ni, in iz risb vidiš, zakaj.
- Najbolje je najbrž optimalno lego gliserja 'na stopnički' (pri glisiranju) doseči s primerno razporeditvijo teže, potem pa s primerno lego in smerjo noge oziroma propelerja. Včasih kaj od tega ne gre, ali je kak drug razlog, da prav pridejo flabi (tudi 'trim tabs'). Napisano je videti logično in slike dobro ilustrirajo in pojasnijo razne položaje pri tem, prakse iz tega pa nimam, tako da ne morem reči, ali vse napisano zares drži.
Edit: Tule o istem piše SR 290 in našteje nekaj primerov, ki se s tu orisanim skladajo.
Propelellers - z Boatfix
- Za risbo pojasnjenih nekaj reči, kot so
- korak propelerja (propeller pitch) - pot, ki jo bi jo propeler prepotoval pri enem vrtljaju, v colah
pitch(inch: 2,54 cm).

nagib listov glede na gred (rake angle),

Krivina - praviloma (vedno?) na zadnjem robu listov propelerja (propeller cup)

Poleg teh je na tej povezavi zelo lepo pojasnjenih še precej reči - in imen zanje, torej izrazov, ki jih v Angleščini uporabljajo za poimenovanje - reči in dejavnikov, ki vplivajo na izbor propelerjev. Ti se precej pri tem uporabljajo tudi med nami, pa mnogi ne vemo ravno za vse, kaj pomenijo (jaz že nisem za 'cup').
Hvala, Marcel (od tule)Marcel_Mastnak napisal/-a:Nekdo se je resnično potrudil in ustvaril izjemno poučen članek kaj, zakaj, kako in kje... vse kar moramo vedet o propelerjih.
http://www.killcaremarina.com.au/common ... propellers
Kaj je korak propelerja - (z BoatingMagazine)
V čem je razlika med propelerji različnih izdelovalcev - SR 290
Še malo o propu s primerjavo z letalskimi - SR 290
Ugotovitev prestavnega razmerja med motorjem in propelerjem - kasaudio
- Če nikakor ne prideš do dokumentacije, neposredno vprašaš 'mašinerijo', ampak morata za ta postopek biti dva.
Poraba goriva
- Povezava za zdaj na kazalo in zbirko povezav
Sloveča tema, ki gre enim za znoret na živce, drugi pa ne nehajo spraševati. Tja povezave o tem tudi zato, da bo mogoče tam prebrati, preden sprašuješ kaj, na kar so že zapisani odgovori in na način, ki komu spet dvigne tlak.
Oprimalno težišče gliserja
- To - poleg skupne mase plovila, oblike trupa ter moči in lastnosti pogona bistveno vpliva na plovne lastnosti, tudi hitrost pri dani moči in s tem tudi na porabo. Še kaka povezava na to temo...
High speed boats center of gravity na forumu Boatdesign
Savitsky sheet
Excel preglednica za izračun, vpogled v to kaj vse vpliva in igranje s parameti in učinki, preden greš na vodo - in v temi na zgornji povezavi je komentirano, kako bi se dalo s tem dobro igrati in tudi marsikaj, kako razumeti rezultate.
Savitsky - Planing Hulls 1964
Potrebna moč za glisiranje
- Videti je, da je potrebna dovolj velika moč na enoto skupne mase naloženega plovila, oziroma dovolj malo kg na KM moči motorja. Povzeta ocena:
Potrebna moč za glisiranje - Cibro praktično o temigor11 napisal/-a:Če je faktor teža kg/KM (konjsko moč) manjši od 10 je čoln raketa, za normalno plutje faktor 12 -13.
Zdaj, ko Cibro nima več tega gumenjaka, ni več tako jasno, koliko je bila masa čolna, koliko motorja in kolikšen je bil tank. Napisal je, da je s 7 ljudmi - ok. 550 kg - na 75% 'gasa' šlo 24 vozle. Če vzamemo od 200 do 400 za 5-5,5m RIB in ok. 100 kg za motor - ni dovolj podatkov o skupni masi, da bi lahko varno sklepali iz tega za drugačna plovila.
Brian napisal/-a:I read somewhere:
50 hp per ton should plane
65 hp per ton will plane
David napisal/-a:Also which planing hull? this can be anything from a "tea tray" to a full deep V with an acute deadrise all the way to the transom and any combination of the two, obviously power required will increase from that needed by the "tea tray" progressively towards the much larger requirement of the full blown deep V, and then there are cats, cathedrals dories etc. It does seem to me that the softer the ride you want the more power you need to achieve it.
- Več na: Klik
Sicer po mojem 'pladenj za čaj' ni optimalen - precej bližje je 'smučka', ki jo je omenil SR 290. Ampak to je zadeva za debato...
To je bilo zaradi boljše preglednosti izločeno iz kazala o motorjih in pogonu. Nisem utegnil pregledati, če še delujejo vse zunanje povezave.
Kazalo baze znanja
Še nekaj s tem povezanih povezav, ne posebno urejenih
- Režimi plovbe gliserja - in kaj to pomeni, iz teme 'pomorsko izrazoslovje
- Polizpodrivni čolni so, polizpodrivne plovbe pa ni
- Glisiranje ni niti na podvodnih krilih niti na zračni blazini - čeprav v Slo wikipediji zaradi napake v prevodu piše drugače
V prispevku s pojasnilom je dober grafikon za oceno 'hull speed' (največje gospodarne hitrosti trupa pri izrivni plovbi) odvisno od dolžine in povezava na dobro (angleško) pojasnilo, kaj je to, in na pojasnila ter postopke za izračune ocen potrebnih moči za izrivno plovbo in glisiranje. - Dobro pojasnilo 'lastne hitrosti trupa' - pojasnilo (angl.) s slikami
O potrebni moči in porabi pri različnih režimih plovbe - jaz sem dopolnil prispevek DR76, mene je pa popravil in dopolnil SR 290. - Nekdo je menil, da če motor ne doseže vrtljajev, definitivno rabi prop z manjšim korakom - pa to ne drži vedno
