Pogon - propelerji, prenosi, trim, potrebna moč za glisranje... ...

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Pogon - propelerji, prenosi, trim, potrebna moč za glisranje... ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » So Okt 28, 2017 10:25

Pogon - propelerji, prenosi, trim, potrebna moč za glisiranje...

    Mala šola za vse s propelerji za krmo
      Moč motorja je treba nekako spremeniti v gibanje barke. Tu vpliva vrsta, velikost in korak propelerja, pa višina in kot (trim...), pa ... Ne gre samo za gospodarnost, izgube in podobno, ampak tudi stabilnost, vodljivost in tako naprej. Tole kaže na temo, ki jo je s povezavo na en odličen pdf začel SR 290.
    Dejavniki, ki vplivajo na izbiro propelerja - kasnejša tema o tem s kazalom na začetku
    Optimalno glisiranje - trim pete (ali pet)
    Trimanje pete - Clubmarine, AU
      Zelo dobra zgodba z začetkom - kot je večkrat napisal SR 290 - da je pred kakršnim koli začetkom nastavljanja trima, oziroma sploh pred izplovitvijo, potrebna pravilna razporeditev mase. In dobro ilustrirano, da tudi iz slik vidiš, kako je videti, kako je prav in kako ni, in iz risb vidiš, zakaj.
    Učinek in uporaba flapov - pdf dokument
      Najbolje je najbrž optimalno lego gliserja 'na stopnički' (pri glisiranju) doseči s primerno razporeditvijo teže, potem pa s primerno lego in smerjo noge oziroma propelerja. Včasih kaj od tega ne gre, ali je kak drug razlog, da prav pridejo flabi (tudi 'trim tabs'). Napisano je videti logično in slike dobro ilustrirajo in pojasnijo razne položaje pri tem, prakse iz tega pa nimam, tako da ne morem reči, ali vse napisano zares drži.
      Edit: Tule o istem piše SR 290 in našteje nekaj primerov, ki se s tu orisanim skladajo.
    Vplivi različnih dejavnikov propelerja - zelo dobro in enostavno pojasni Gaso
    Propelellers - z Boatfix
      Za risbo pojasnjenih nekaj reči, kot so
        korak propelerja (propeller pitch) - pot, ki jo bi jo propeler prepotoval pri enem vrtljaju, v colah
        pitch(inch: 2,54 cm).
        Slika
        nagib listov glede na gred (rake angle),
        Slika
        Krivina - praviloma (vedno?) na zadnjem robu listov propelerja (propeller cup)
        Slika
        Poleg teh je na tej povezavi zelo lepo pojasnjenih še precej reči - in imen zanje, torej izrazov, ki jih v Angleščini uporabljajo za poimenovanje - reči in dejavnikov, ki vplivajo na izbor propelerjev. Ti se precej pri tem uporabljajo tudi med nami, pa mnogi ne vemo ravno za vse, kaj pomenijo (jaz že nisem za 'cup').
    Marcel_Mastnak napisal/-a:Nekdo se je resnično potrudil in ustvaril izjemno poučen članek kaj, zakaj, kako in kje... vse kar moramo vedet o propelerjih.

    http://www.killcaremarina.com.au/common ... propellers
    Hvala, Marcel (od tule)
    Kaj je korak propelerja - (z BoatingMagazine)
    V čem je razlika med propelerji različnih izdelovalcev - SR 290
    Še malo o propu s primerjavo z letalskimi - SR 290
    Ugotovitev prestavnega razmerja med motorjem in propelerjem - kasaudio
      Če nikakor ne prideš do dokumentacije, neposredno vprašaš 'mašinerijo', ampak morata za ta postopek biti dva.
    Premer, vrtljaji, korak, površina kraka - kako vpliva - SR 290
Kaj čas in morje naredita iz propa - shranil sem slike propa z oglasa in jih je treba prikazati...

Poraba goriva
    Povezava za zdaj na kazalo in zbirko povezav
    Sloveča tema, ki gre enim za znoret na živce, drugi pa ne nehajo spraševati. Tja povezave o tem tudi zato, da bo mogoče tam prebrati, preden sprašuješ kaj, na kar so že zapisani odgovori in na način, ki komu spet dvigne tlak.

Oprimalno težišče gliserja
    To - poleg skupne mase plovila, oblike trupa ter moči in lastnosti pogona bistveno vpliva na plovne lastnosti, tudi hitrost pri dani moči in s tem tudi na porabo. Še kaka povezava na to temo...

    High speed boats center of gravity na forumu Boatdesign
    Savitsky sheet
    Excel preglednica za izračun, vpogled v to kaj vse vpliva in igranje s parameti in učinki, preden greš na vodo - in v temi na zgornji povezavi je komentirano, kako bi se dalo s tem dobro igrati in tudi marsikaj, kako razumeti rezultate.
    Savitsky - Planing Hulls 1964

Potrebna moč za glisiranje
    Videti je, da je potrebna dovolj velika moč na enoto skupne mase naloženega plovila, oziroma dovolj malo kg na KM moči motorja. Povzeta ocena:
    igor11 napisal/-a:Če je faktor teža kg/KM (konjsko moč) manjši od 10 je čoln raketa, za normalno plutje faktor 12 -13.
    Potrebna moč za glisiranje - Cibro praktično o tem
    Zdaj, ko Cibro nima več tega gumenjaka, ni več tako jasno, koliko je bila masa čolna, koliko motorja in kolikšen je bil tank. Napisal je, da je s 7 ljudmi - ok. 550 kg - na 75% 'gasa' šlo 24 vozle. Če vzamemo od 200 do 400 za 5-5,5m RIB in ok. 100 kg za motor - ni dovolj podatkov o skupni masi, da bi lahko varno sklepali iz tega za drugačna plovila.
Brian napisal/-a:I read somewhere:
50 hp per ton should plane
65 hp per ton will plane

David napisal/-a:Also which planing hull? this can be anything from a "tea tray" to a full deep V with an acute deadrise all the way to the transom and any combination of the two, obviously power required will increase from that needed by the "tea tray" progressively towards the much larger requirement of the full blown deep V, and then there are cats, cathedrals dories etc. It does seem to me that the softer the ride you want the more power you need to achieve it.

    Več na: Klik

    Sicer po mojem 'pladenj za čaj' ni optimalen - precej bližje je 'smučka', ki jo je omenil SR 290. Ampak to je zadeva za debato...

To je bilo zaradi boljše preglednosti izločeno iz kazala o motorjih in pogonu. Nisem utegnil pregledati, če še delujejo vse zunanje povezave.
Kazalo baze znanja

Še nekaj s tem povezanih povezav, ne posebno urejenih
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta