Cranchi Endurance 30 in Cranchi Zaffiro 28

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

marek156
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 20, 2007 08:22

Cranchi Endurance 30 in Cranchi Zaffiro 28

OdgovorNapisal/-a marek156 » Sr Mar 29, 2017 00:02

Pozdravljeni morjeplovci,

Po raznih primerjavah in ugotavljanju kakšno plovilo sploh potrebujemo, smo prišli zmagovalca: kaj pravite na Cranchi Endurance 30?

Čoln naj bi bil dovolj športen, odprt, sundeck vrste, dovolj velik za vikend prenočevanja za 4 člansko mlado družinico, relativno dobrih plovnih lastnosti, lep na pogled, kvaliteten - kolikor lahko sploh govorimo o kvaliteti iizdelave v navtiki. Aja, naj ne bi presegal 9.20m in rabljen naj ne bi bil dosti dražji od 60000 EUR. Pa tudi ne starejši od kakšnih 10 let.

Tale ogledan je letnik 2012, vožen po jezeru, izgleda lepo ohranjen, motor Volvo Penta 5.7 GXIE, 320KM, 192 ur, cena okrog 65k EUR

Slika


Potem pa sem naletel še Cranchi Zaffiro 28, letnik 2008, z Garde, prvi lastnik, 80 ur. 2x Volvo Penta 4.3 GXi 225KM. Cena okrog 45k EUR. Čeprav ni sundeck, mi še vedno deluje dokaj zanimivo in dokaj športno, še posebej, ker ima malo več moči.
Slika

Je vzdrževanje 2x 4.3 motorjev dvakrat dražje od vzdrževanja enega 5.7 motorja? Kaj pa glede izmenjevalnika toplote? Kot razumem, imajo vsi ti motorji hlajenje prek morske vode in ne zaprtega sistema. Je to 'grozno'? Verjetno v jezeru to ne igra nobene vloge, v morju pa slana voda malo zasoli vzdrževanje...

Hvala za komentarje, nasvete! Pa ne me takoj raztrgat če sem kaj ustrelil ali kaj vprašal, kar je bilo že 100x odgovorjeno... se vas prav malo bojim... :)
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 965
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a theDamjan » Sr Mar 29, 2017 00:41

Jaz bi izbral drugega. Dva motorja pomenita točno 2x višji strošek, ampak če boš dal 50k za barko, boš pač dal še 200 eur več za servis. Plovba z enim ali dvema motorjema se ne more primerjati, barka se tudi na sidru bistveno manj ziba. Da ne govorim posebej o faktorju sigurnosti, ki je izjemno pomemben. Mali otroci...

Prostornost je pomembna in malo več prostora nikoli ne škodi. Otroci rabijo počivat, rabijo igrače, wc, pa ves čas nekaj meljejo...kabina bo še kako prišla prav.

Sam običajno izberem uporabnost, ko je na tehtnici z estetiko.
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Mar 29, 2017 01:09

Dva motorja imata praktično vzdrževanje krat dva, mogoče malenkost manj, ampak res malenkost. To je tako, kot ti je že lepo opisal theDamjan.

Glede slane vode ne skrbi, vse barke so na direktnem hlajenju, pa vse plujejo. Vzdrževanje zaradi slane vode je zanemarljivo proti vzdrževanju podobnega Volvo dizla, ki pa ima npr. zaprt sistem.

Glede kvalitete barke si že sam lepo napisal, je zelo relativno kaj v navtiki sploh pomeni kvaliteta. Vse je podobno! Konkretno Cranchi pa se velikokrat predstavlja kot nekaj bolj kvalitetnega, pa sploh nimam pojma zakaj...? Cranchi je povprečen čoln, čisto OK, treba se je pa zavedati da je bolj na dnu lestvice po kvaliteti in takšna je bila vedno tudi cena novega!
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Mar 29, 2017 05:01

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Sr Mar 29, 2017 07:02

Mal ga pihate, ampak mu prav svetujete.
Cena vzdrževanja ni toplt. Ne vem za Volvo. Za Merc 4,3 so deli krepko cenejši, kot za 7,4. Sundancer lahko potrdi s konkretnimi ciframi. (je na obeh delal generalko)

Cranchi je, vsaj do leta 2006, bil zelo dober izdelek. Predvsem ga odlikuje izdelava in notranji zaključki. Ima pa slab gelcoat.

Vsekakor dam prednost dvema motorjema. Predvsem varnosti.

Manevriranje na 8-9m je tudi z enim šala. Tu z dvema ne boš veliko pridobil. Posebej, če nima bowthrusterja. To niso osovine, kjer barka odreagira v trenutku, zaradi lege in velikosti propelerjev.

Predvsem pa daj prednost dvem kabinam. Praviš, da ste štirje. Pri cuddy izvedbi boste hitro zaključili popotovanje. :wink:
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Mar 29, 2017 07:55

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:52, skupaj popravljeno 1 krat.
Original-One
Viceadmiral
Prispevkov: 482
Pridružen: Po Maj 25, 2009 21:56

OdgovorNapisal/-a Original-One » Sr Mar 29, 2017 14:21

Kot je rekel kr en. 9m z enim motorjem in dobrim bowthrusterjem je res šala..

Če pa človek ne zna, se bo pa z dvemi še bolj zaštriku :P
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Mar 29, 2017 14:29

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:50, skupaj popravljeno 1 krat.
marek156
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Jun 20, 2007 08:22

OdgovorNapisal/-a marek156 » Sr Mar 29, 2017 14:43

Hvala za komentarje.

Si predstavljam, da je z dvema motorjema bolje manevrirati, pa tudi psihološko se boljše počutiš, če imaš dva motorja zadaj.

Po drugi strani pa vzdževanje dveh motorjev zagotovo dražje. Nekaj mogoče doda še višja poraba - dva manjša bosta skupaj porabila malo več kot en večji? Recimo 80l/h dva 4.3, proti 60l/h en 5.7? Pri potovalni hitrosti, npr. 23 kts?




Tako izgleda zadnje (otroško) ležišce v Endurance 30
Slika

Slika



Tako pa izgleda v Zaffiro 28:
Slika

Slika

Po teh slikah sodeč, zgleda malo več prostora v Zaffiro 28. Je pa Endurance 30 skupno daljši, torej bi slednji moral biti malo boljši na recimo zmernih valovih.

Tehnično vprašanje: kako se izmeri kompresija v motorju? Sem bral o počenih glavah in nizkih kompresijah.
Po zgornjem vprašanju lahko vidite, koliko sem tehnično (ne)izkušen. Zato razmišljam, da bi se zmenil s kakšnim mojstrom zmenil za ogled - verjetno v "drugem krogu". Najprej moramo sploh ugotoviti kaj nam bolj ustreza z drugih vidikov (cena, oblika, prostornost...).

Naslednji vikend gremo čolna pogledat v živo. Poročam kako in kaj!

Hvala za konstruktivne komentarje!
Original-One
Viceadmiral
Prispevkov: 482
Pridružen: Po Maj 25, 2009 21:56

OdgovorNapisal/-a Original-One » Sr Mar 29, 2017 15:33

H2O napisal/-a:
Original-One napisal/-a:Če pa človek ne zna, se bo pa z dvemi še bolj zaštriku :P

Ne vem, če to leti name, ampak jaz z dvemi motorji za šalo pristajam tudi v močnem vetru... s 7 metrskim Merry Fisherjem z enim motorjem se pa zajebavam :evil: . Mogoče je krivo to, da sem navajen na dva motorja 8)


Seveda ni letelo nate, te še nisem videl manevrirat :) Meni recimo ni noben problem pristajat, tudi v vetru, z enim motorjem. Je pa res, da bowthruster ogromno odtehta, predvsem v vetru.
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Sr Mar 29, 2017 15:43

Pokliči Mitjap, če bo kaj v teh koncih, kjer so barke. Ti bo z veseljem pregledal, svetoval in še kasneje servisiral.

Kar pa se tiče obračanja 9-10 metrske barke , ki ima pete in dva motorja (ki sta popolnoma skupaj), verjemi H2O, da rabi "pol ure", da se začne pbračati na mestu. In če malo piha, si tačas že na muringih. :(
Že dolgo nisi vozil takšne barke! :P
Osovine so nekaj popolnoma drugega.

Je pa res. Kdor zna, bo tudi ribiško z enim motorjem vtaknil v vsak vogal. Tam dela pa injercija.
Ampak mi smo še daleč od tam. :(
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Mar 29, 2017 15:46

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Mar 29, 2017 18:16

Tukaj ste sedaj odprli celo temo okrog pristajanja in pa predvsem pomešali jabolka in hruške... Kot je napisal Kr en, manevriranje vsake barke je odvisno SAMO in SAMO od znanja skipperja, vse ostalo so traparije za v gostilno. Jasno je, da so neke fizikalne limite pri določenem tipu barke, vendar se potem manevra lotiš drugače!!!

Glede gredi in pa Z nog sta dve fori. Prva je geometrijska, ker so sile oprijemanja pri gredeh precej bolj naprej in je ročica za vrtenje barke omembe vredna in pa predvsem blizu točke težišča... Druga zadeva je poslušnost na ukaz, to je zmotno, da je zaradi gredi kaj bolj poslušno in zaradi velikosti propelerja. To nima veze! Finta ki vas zavede je v tem, da so v 99% primerov na gredeh večji motorji, pravi delovni stroji z max vrtljaji, ki so precej nižji od recimo bencincev na Z-nogi, pa enako tudi od dizlov... Je kdo kdaj poskusil kakega Jeanneau 36 fly z motorji KAMD300??? Probajte, pa boste videli koliko gredi poslušanjo... :wink:
V glavnem nemogoče je primerjat "moped" na Z-nogi z max 5000 vrtljaji in pa kakega CAT ali Cummins z max 2.700 vrt/min. Pri tem pa vemo, da imata prosti tek oba enak, nekje med 600 in 700 vrt/min.
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Mar 29, 2017 19:28

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2053
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Sr Mar 29, 2017 20:04

kr en napisal/-a:?.........

Cranchi je, vsaj do leta 2006, bil zelo dober izdelek. Predvsem ga odlikuje izdelava in notranji zaključki. Ima pa slab gelcoat.

Vsekakor.......:



Hmm, za gelcoat in osmozo sem bil obveščen, da ima ena druga italianska firma veliko večje težave.

aja, Zaffiro all the way!

In ja, tisti dve nogi sta zelo skupaj in je manevriranje bolj z zamudo. Ko je bilo rečeno, s čim je lažje manevrirati... ko se navadiš in imaš vsaj malo občutka, se tudi 7 m z enim motorjem postavi v "box" brez dotikov.

Za dva motorja bom pa še tiho, ker sem v fazi učenja (pa še sosed ima lepo spolirano barko). Je pa bowtruster zaželena pomoč.
https://vodovod-rh.si/

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov