Pretrganje sidrne verige med sidranjem - veriga Vigouroux
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Pretrganje sidrne verige med sidranjem - veriga Vigouroux
Na forumu sem nov, pišem pa malo iz jeze, malo pa kot nasvet/opozorilo vsem, ki kupujete novo sidrno verigo.
Pred dvema letoma sem kupil 8 mm pocinkano verigo francoskega proizvajalca Vigouroux (50 m). Načrtno nisem varčeval s kakšno kitajsko železnino, ker se zavedam pomena dobre verige/sidra. Veriga mi je konec avgusta počila in sem skoraj izgubil ladjo, vprašanje pa je tudi, kaj bi se zgodilo s posadko (od tega štirje mali otroci od 2 do 5 let), če ne bi imeli tudi kar nekaj sreče.
Ne bi rekel, če bi bile orkanske razmere, dejansko pa ni bilo nič strašnega. Napoved je bila neverin, tako da smo vezali s krmo na vzhodno obalo (v razmeroma ozki uvali) in nasproti sidro s 30 m verige na globini 6-7 m, pa nas je presenetila tramontana. Nič strašnega, morje je dvignilo mogoče na dober meter vala, vetra je bilo kakšnih 25 vozlov (sicer v bok) - dalo bi se brez težave jadrati s skrajšanimi jadri in smo se čisto mirno pripravljali za odhod. Bolj iz previdnosti smo startali motor in začeli pospravljati, ko je počilo. Če ne bi imeli že prižganega motorja, bi nas verjetno vrglo ob stene, tako pa smo ladjo zadržali na motorju, odvrgli vrvi in (komaj) pobegnili.
Opisujem, ker bi rad poudaril, da niso bile razmere, v katerih bi smele pokati verige in ker je edina razlaga resen problem s kvaliteto verige. Ladja je jadrnica, 29 čevljev / 5 ton z razmeroma nizkim vetrnim profilom (Lynaes 29, skandinavska). Sidrana je bila v pesek s 15 kg Danforth sidrom. Z verigo se je sidralo samo poleti dve sezoni in je na videz še vedno kot nova. Pretrgala se je na razdalji 6 m od sidra, ostanek verige in sidro sem kasneje zvlekel ven.
Preostalo verigo bom vrgel stran (niti podaril je ne bom, ker je preprosto prenevarna za uporabo v navtiki).
Ko sem kontaktiral proizvajalca, so mi razložili, da je pravzaprav moja napaka ker njihove 8mm verige niso primerne za ladje težje od 4500 kg (naša je 5000 kg) in da je bila veriga verjetno "utrujena". Pri tem so mi poslali svojo tabelo s priporočili za dimenzioniranje verige, ki sploh ne upošteva velikosti plovila (zgolj težo), kar je kritičen dejavnik (11 m regatna jadrnica lahko tehta isto kot naša 9 m oceanska potovalna, ima pa bistveno večji vetrni profil in posledično večje obremenitve na verigo).Predlagali so mi celo, da mi dajo 10 mm verigo po ugodni ceni.
Po vseh ostalih tabelah za dimenzioniranje verig bi morala biti 8 mm veriga iz G30 jekla (običajno jeklo) več kot dovolj, tudi po priporočilih proizvajalcih modernih sider, ki imajo zelo konzervativne standarde (npr. Rocna in Mantis). Glede na rezultat z njihovo verigo mi je sicer jasno, zakaj priporočajo debelejšo verigo, bi pa dal pod vprašaj specifikacije nosilnosti in kvaliteto njihovih verig, če se jim zdi "normalno" da se veriga pri omenjenih pogojih pretrga. Tudi po njihovih tabelah (verjetno naračunanih na jadrnice z nižjim izpodrivom glede na velikost) je naša ladja tik na priporočili za 8mm verige, tako da se po mojem mnenju pretrganje verige ne bi nikakor smelo zgoditi.
Pri tem je nekaj specifik glede naše verige:
- Jadrnica je plula s prejšnjo verigo z identičnimi specifikacijami (8mm, G30 jeklo, 3200 kg "breaking load") od Baltika do Grčije in bila velikokrat sidrana v zelo močnem vetru in/ali valu. Jaz imam jadrnico 6 let in sem z njo preplul velik del Sredozemlja, od Gibraltarja do Jadrana. Tudi sam sem večkrat sidral v precej hudih pogojih, kolega je celo popolnoma zvil prejšnje Danforth sidro v lebičadi, pa z verigo ni bilo nobenih problemov.
- V zadnjih treh letih, kolikor je na ladji Vigoroux veriga, sem sidral zelo konzervativno, ker sem si vmes omislil otroke, ki so še majhni in se kar se le da izogibam tveganjem. Kolikor se spomnim ni z izjemo enega sidranja lani na Susku, ko nas je ponoči presenetil močan SZ veter, veriga doživela nobenih hujših obremenitev. Zaradi tega težko verjamem, da je bila veriga "utrujena".
Torej, priporočam, da se verigam tega proizvajalca izogibate. Pa še prav poceni niso.
Pred dvema letoma sem kupil 8 mm pocinkano verigo francoskega proizvajalca Vigouroux (50 m). Načrtno nisem varčeval s kakšno kitajsko železnino, ker se zavedam pomena dobre verige/sidra. Veriga mi je konec avgusta počila in sem skoraj izgubil ladjo, vprašanje pa je tudi, kaj bi se zgodilo s posadko (od tega štirje mali otroci od 2 do 5 let), če ne bi imeli tudi kar nekaj sreče.
Ne bi rekel, če bi bile orkanske razmere, dejansko pa ni bilo nič strašnega. Napoved je bila neverin, tako da smo vezali s krmo na vzhodno obalo (v razmeroma ozki uvali) in nasproti sidro s 30 m verige na globini 6-7 m, pa nas je presenetila tramontana. Nič strašnega, morje je dvignilo mogoče na dober meter vala, vetra je bilo kakšnih 25 vozlov (sicer v bok) - dalo bi se brez težave jadrati s skrajšanimi jadri in smo se čisto mirno pripravljali za odhod. Bolj iz previdnosti smo startali motor in začeli pospravljati, ko je počilo. Če ne bi imeli že prižganega motorja, bi nas verjetno vrglo ob stene, tako pa smo ladjo zadržali na motorju, odvrgli vrvi in (komaj) pobegnili.
Opisujem, ker bi rad poudaril, da niso bile razmere, v katerih bi smele pokati verige in ker je edina razlaga resen problem s kvaliteto verige. Ladja je jadrnica, 29 čevljev / 5 ton z razmeroma nizkim vetrnim profilom (Lynaes 29, skandinavska). Sidrana je bila v pesek s 15 kg Danforth sidrom. Z verigo se je sidralo samo poleti dve sezoni in je na videz še vedno kot nova. Pretrgala se je na razdalji 6 m od sidra, ostanek verige in sidro sem kasneje zvlekel ven.
Preostalo verigo bom vrgel stran (niti podaril je ne bom, ker je preprosto prenevarna za uporabo v navtiki).
Ko sem kontaktiral proizvajalca, so mi razložili, da je pravzaprav moja napaka ker njihove 8mm verige niso primerne za ladje težje od 4500 kg (naša je 5000 kg) in da je bila veriga verjetno "utrujena". Pri tem so mi poslali svojo tabelo s priporočili za dimenzioniranje verige, ki sploh ne upošteva velikosti plovila (zgolj težo), kar je kritičen dejavnik (11 m regatna jadrnica lahko tehta isto kot naša 9 m oceanska potovalna, ima pa bistveno večji vetrni profil in posledično večje obremenitve na verigo).Predlagali so mi celo, da mi dajo 10 mm verigo po ugodni ceni.
Po vseh ostalih tabelah za dimenzioniranje verig bi morala biti 8 mm veriga iz G30 jekla (običajno jeklo) več kot dovolj, tudi po priporočilih proizvajalcih modernih sider, ki imajo zelo konzervativne standarde (npr. Rocna in Mantis). Glede na rezultat z njihovo verigo mi je sicer jasno, zakaj priporočajo debelejšo verigo, bi pa dal pod vprašaj specifikacije nosilnosti in kvaliteto njihovih verig, če se jim zdi "normalno" da se veriga pri omenjenih pogojih pretrga. Tudi po njihovih tabelah (verjetno naračunanih na jadrnice z nižjim izpodrivom glede na velikost) je naša ladja tik na priporočili za 8mm verige, tako da se po mojem mnenju pretrganje verige ne bi nikakor smelo zgoditi.
Pri tem je nekaj specifik glede naše verige:
- Jadrnica je plula s prejšnjo verigo z identičnimi specifikacijami (8mm, G30 jeklo, 3200 kg "breaking load") od Baltika do Grčije in bila velikokrat sidrana v zelo močnem vetru in/ali valu. Jaz imam jadrnico 6 let in sem z njo preplul velik del Sredozemlja, od Gibraltarja do Jadrana. Tudi sam sem večkrat sidral v precej hudih pogojih, kolega je celo popolnoma zvil prejšnje Danforth sidro v lebičadi, pa z verigo ni bilo nobenih problemov.
- V zadnjih treh letih, kolikor je na ladji Vigoroux veriga, sem sidral zelo konzervativno, ker sem si vmes omislil otroke, ki so še majhni in se kar se le da izogibam tveganjem. Kolikor se spomnim ni z izjemo enega sidranja lani na Susku, ko nas je ponoči presenetil močan SZ veter, veriga doživela nobenih hujših obremenitev. Zaradi tega težko verjamem, da je bila veriga "utrujena".
Torej, priporočam, da se verigam tega proizvajalca izogibate. Pa še prav poceni niso.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Preobremenitev že, o tem bi bilo zanimivo še kaj slišati.
Ampak Vigouroux...
Po najdenem se mi zdi, da najbrž njihove verige res niso bile dobre. Kaže, da je Vigoroux 'zaprl štacuno' in da so prostore zdaj kupili Indijci, katerih posel so vzmeti.
Podrobnosti
Kaže, da verige Vigoroux niso ustrezale specifikacijam
Ampak Vigouroux...
Po najdenem se mi zdi, da najbrž njihove verige res niso bile dobre. Kaže, da je Vigoroux 'zaprl štacuno' in da so prostore zdaj kupili Indijci, katerih posel so vzmeti.
Podrobnosti
- Tule je omenjen:
Malo večja hala (manj od 100x100 m) sredi poljedelskega območja.
Google najde tudi njihov katalog - a je najbrž star - nikjer nisem videl letnice. V njem je zgodba o sidrnih verigah in podoben in isti internetni naslov, ampak za http://www.vigouroux.fr/ brskalnik pravi, da domena ne obstaja.
Kaže, da verige Vigoroux niso ustrezale specifikacijam
- Na forumu YBW steče beseda o članku o sidrnih verigah v Yachting Monthly mislim da iz 2012 (morda temle , kjer je beseda o verigah, čeprav ne opazim omembe ne Vigouroux ne Green-a).
Lastnik Jimmy Green Marine , kjer je bila kupljen ena od kosov testiranih verig - se je razburil, da je tester Vyv Cox uporabil star vzorec verige, ki pa naj bi ga naredil Vigouroux.
Jimmy Green napisal/-a:The chain that the author tested came from a batch which we were unhappy with ourselves and which prompted an immediate change of supply in October 2010 due to quality and certification concerns.
The chain that the author tested was manufactured in France by Vigouroux, not by Benedict Garcia (which is a ridiculous error on the author’s part).
We have now been supplying Grade 40 chain manufactured in Italy by Maggi Catene exclusively for nearly 2 years.
Maggi Catena chain is fully traceable and certified.
...
Green torej že od ok. 2010 ne nabavlja verig pri Vigourouxu, ker niso bile dovolj kakovostne in niso ustrezale specifikacijam.
Forum YBV je z neodobravanjem ugotavlja, da ni videti, da bi Green svoje stranke obvestil o tem, da jim je prodal ne dovolj kakovostne Vigourouxove verige, in torej Cox-u ne zameri, da je testiral verigo, ki jo je kupil, saj tudi Cox-a ni nihče obvestil, da je trgovec vedel, da je prodal slabo verigo.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
To za ameriške verige je v Bazi znanja. Vir je združenje - mislim da 7 - USA izdelovalcev verig National Association of Chain Manufactures. Če razumem prav, so se člani združenja med seboj zavezali, da se bodo držali teh pravil pri označevanju in preizkušanju.
Tu je še zgodba naprej, ampak ne za tu in zdaj.
Doslej tudi nisem našel - ne vem, kaj dati googlu, naj išče, - temu enakovredne evropske zadeve, morda zato, ker ne vem, v katerem jeziku je.
Tu je še zgodba naprej, ampak ne za tu in zdaj.
Doslej tudi nisem našel - ne vem, kaj dati googlu, naj išče, - temu enakovredne evropske zadeve, morda zato, ker ne vem, v katerem jeziku je.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
@Bing
Odličen prispevek - to bi moral napisati že v prvem odgovoru nanj.
Daljše
Odličen prispevek - to bi moral napisati že v prvem odgovoru nanj.
- O precej tega, kar si napisal, bi se dalo pisati še - recimo o tem, kaj je utrujenost materiala, kako se zgodi, kako preprečuje...
Zelo bi bilo zanimivo - morda odpreš novo temo - o tem, kako je veriga dejansko bila obremenjena tedaj, da bi vedeli, kako preprečevati preobremenitve, kadar jih lahko.
Bing napisal/-a:Ko sem kontaktiral proizvajalca, so mi razložil ...da je pravzaprav moja napaka ... da je bila veriga verjetno "utrujena".
Definitivno ni bila tvoja krivda. Ne grem tu v to, kaj je utrujenost materiala, kako se zgodi, kako preprečuje... Del preprečevanja je v pravilni zlitini, del v pravilni obliki in površini, del v pravilni toplotni obdelavi, pa seveda tudi v zvaru.
Recimo, če bi bila kje pri izdelavi veriga izpostavljena kontaminaciji z vodikom - o tem sem le slišal in bral, torej tu smo teoretični - bi lahko sicer dober in po vsem postopku pravilno obdelan material postal krhek.
Vse kaže - ne le tvoja počena veriga, tudi Kox-ovi preizkusi in ostalo naprej - da je vsaj ena od teh reči ni bila OK, lahko pa da tudi več njih.
- Tudi verige ne smeš kupovati le po ceni, ampak je treba vsaki reči, ki je podobno pomembna za varnost, nameniti podobno pozornost, kot nakupu rabljene barke.
Daljše
- Res kaže, da Vigouruos verig ne delajo več, ampak ta tema vseeno ne pomeni 'brcanja mrtvega konja'.
Nikjer ne piše, da isti ljudje ne poskušajo delati enake 'šmafu' navtične opreme pod drugim imenom podjetja. O odpiranju in zapiranju podjetij imamo nekaj izkušenj od 'doma', in od kod vam ideja, da se tega ni že spomnil tudi kdo drug kje drugje na svetu?
In nikjer ne piše, da podobno - če menijo, da bi se jim to lahko splačalo - ni še n drugih takih.
Kolikor vem, v ZDA pravijo, da velja pravilio 'CAVEAT EMPTOR'.
Veriga Vigourous je - če sem razumel prav - imela certifikate, a veriga ni ustrezala tistemu, kar je pisalo na certifikatu. Torej je treba pobrskati še naprej - ali pa najti kako 'žrtev', ki bo to storila.
In po možnosti ne preveč 'zajebavati' tiste žrtve zaradi njene temeljitosti.
Namesto tega tisti, ki vas to moti, preskočite, kar vas ne zanima.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Pe Okt 02, 2015 10:43, skupaj popravljeno 2 krat.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti
